ایجاد کمپین اجتماعی حمایت از خاک

ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن دلایل ایجاد کمپین اجتماعی حمایت از خاک در بانک مسکن را تشریح کرد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی با بیان این موضوع که در کنار توجه به موضوع آب، نیاز است که راهکارهای جلوگیری از تخریب خاک نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: این موضوع باعث شد که بانک مسکن علاوه بر موضوع آب، در قالب کمپین«من ایرانم، مرا دریاب»، به بحث خاک و ضروریات محافظت از آن توجه کند. همچنین این بانک، برای سال های آینده نیز در حوزه مسوولیت های اجتماعی خود به سایر بخش های مورد توجه در محیط زیست می پردازد، تا در نهایت به طور کلی مباحث مرتبط با اقلیم تکمیل شود.

 

یکبارمصرف شدن رمز کارت های بانکی

فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین براساس بخشنامه های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص الزامات رمزهای پویا به شبکه بانکی اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده که در بخش امنیت تراکنشهای مبتنی بر کارت وجود دارد، مربوط میشود به اینکه مشتریان بانکی در حفظ رمز دوم کوشا نیستند و احتمال درز این اطلاعات و در اختیار قرار گرفتن آن در دست سودجویان وجود دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از رمزهای یکبار مصرف و ابزارهای مشابه آن مثل بلیتهای یکبارمصرف در این بخش منجر به افزایش امنیت تراکنشها در صورت افشاء رمز دوم کارتهای بانکی میشود و امکان سوءاستفاده را در این حوزه کاهش میدهد.

 

ارائه اطلاعات شفاف موردنیاز مشتریان

مدیرعامل بانک توسعه تعاون: بانک توسعه تعاون اطلاعات موردنیاز مشتریان و ذینفعان را با شفافیت ارائه داده است. حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست تخصصی هشتمین جشنواره ملی تعالی مدیریت اظهار داشت: ازآنجاییکه بخش تعاون یک مدل اقتصادی و اجتماعی توأمانی است یک از ویژگیهای این مدل مردم مدار و مردمنهاد شفافسازی است و بانک توسعه تعاون بانک اختصاصی این بخش اقتصادی شفاف است. وی تصریح کرد: تدوین آئیننامه، دستورالعملها و بخشنامههای اعتباری، اقدامات بانک در زمینه افشای اطلاعات با رویکرد رعایت حقوق ذینفعان و ایجاد پایگاه اطلاعرسانی در جهت ارائه اطلاعات مرتبط با خدمات در راستای عدالت اجتماعی و اقتصادی از مهمترین اقدامات بانک در حوزه شفافیت است.

انتخاب مدیرعامل بانکپاسارگاد

بهعنوان خیر نمونه کشوری

مدیرعامل بانک پاسارگاد به دلیل همت و تلاش برای ساخت کتابخانههای عمومی در مناطق کمتر توسعه یافته ی ایران، از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بهعنوان خیر نمونه کشوری انتخاب شد.

دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانکپاسارگاد به سبب اقدامات ارزشمند در ایفای مسئولیتهای اجتماعی و ساخت چندین کتابخانه در مناطق کمتر توسعه یافتهی کشور، از سوی دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی مورد تقدیر قرار گرفت و بهعنوان خیر نمونه کشوری معرفی شد.

در بخشی از این لوح تقدیر آمدهاست: «از اینکه با بهرهگیری از فیض لایتناهی الهی، با همت و حمیت وسیع و وثیق با مشارکت و معاضدت مالی و با تعمیق شناخت آثار خیرات و برکات احسان و نیکوکاری، سخاوتمندانه و کریمانه در امر خیر ساخت کتابخانههای عمومی اهتمام ورزیدهاید، سپاسگزاری نموده و به شکرانهی این توفیق الهی و عمل صالح، از حضرتعالی قدردانی مینمایم.»

گفتنی است بانکپاسارگاد در راستای ایفای رسالتهای اجتماعی خود و در جهت ارتقای سطح دانش و بهرهمندی هممیهنان از امکانات آموزشی و تحصیلی مناسب، در مناطق مختلف کشور اقدام به ساخت چندین مدرسه و کتابخانه عمومی کردهاست.

تاکید بر کار گروهی و استفاده بهینه از توانمندی های موجود

برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: ضرورت دارد همکاران و مسئولان واحدها ضمن تعامل با شرکت ها و مراکز تولیدی، در جهت ارایه هر چه بهتر انواع محصولات و خدمات بانکی بکوشند.

وی افزود: اعطای تسهیلات در تمامی سرفصل ها به ویژه تامین سرمایه در گردش، مضاربه و خرید دین به شرکت های صنعتی و مراکز تولیدی این استان و همچنین اعطای تسهیلات خرد به آحاد مردم یکی از رسالت های مهم بانک ملی ایران است.

عضو هیات مدیره در ادامه سخنان گفت: اگر یک تیم و یک مجموعه برای عملیات و فرآیند های خود دارای هدف واحد و مشخص نباشد و نداند که در راه چه هدفی گام بر می دارد به نتیجه نخواهد رسید بنابراین همه همکاران باید با همدلی در راستای اهداف عالیه بانک گام بردارند.

دکتر غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاحیه همایش بیمه و توسعه:

گروه بانک و بیمه: مرکز ملی ریسک در کشور با محوریت صنعت بیمه و ریسک های بزرگ مراکز تولیدی خدماتی و سایر نهادهای اقتصادی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر غلامرضا سلیمانی که در آیین افتتاحیه نشست علمی بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: ارزیابی مدیریت ریسک باید به دو صورت تخصصی موردی و ترکیبی دنبال شود و صنعت بیمه پرچمدار ریسک در کشور خواهند بود.

بر اساس این گزارش رئیس کل بیمه مرکزی از افزایش ضریب نفوذ بیمه به عنوان یکی از شاخصهای مهم اقتصادی یاد کرد و اظهار داشت: بالا رفتن سطح نفوذ بیمه در گروه تغییر رویکرد هایی است که متاسفانه در حال حاضر با چالش های بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: صنعت بیمه به تمهیداتی نیاز دارد تا با رقابتی تر شدن بازار بیمه خدمات ارزان و با کیفیتی را به دست مصرف کنندگان برساند.

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به اهمیت تعامل صنعت بیمه و دانشگاه در امر توسعه شاخصهای صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز رقابت پذیری به اصل مهم اقتصادی مبدل شده و شرکتهای بیمه باید این قابلیت را داشته باشند تا خدمات را به صورت ارزان تر و کیفیت تر ارائه کنند.

دکتر سلیمانی با تشریح آخرین دستاوردهای صنعت بیمه و نقش آفرینی آن در اقتصاد کلان کشور به لزوم استفاده از ابزارهای فرهنگی اشاره کرد و افزود: رویکرد فرهنگی در ارائه محصولات بیمهای یک ابزار تعیینکننده و جدیدی است که شرکتهای بیمه باید به آن توجه ویژهای داشته باشند.

وی تفکیک ذخیره ریاضی بیمه های زندگی و غیر زندگی را یک اصل مالی در مقوله حسابرسی صنعت بیمه دانست و گفت: بانک ها، نهادهای پولی و مالی، بنگاه های اقتصادی و بازار سرمایه از رقبای جدی صنعت بیمه در ارائه بیمه نامه های زندگی به شمار می روند و در این مسیر ، اعطای حق انتخاب محل سرمایهگذاری به بیمه گذاران نیز در افزایش ضریب نفوذ این رشته اثرگذار، کمک خواهد کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه از صندوق های بازنشستگی اختیاری به عنوان یک فرصت مناسب برای افزایش ضریب نفوذ رشته بیمه های زندگی در کشور یاد کرد و اظهار داشت:اگر نمایندگان شبکه فروش صنعت بیمه تغییر نگاه خود را از فروشندگی صرف به مشاوران امین مردم جدی بگیرند حرکت بیمههای زندگی به سطح استانداردهای جهانی دور از دسترس نخواهد بود.

وی بررسی چالش ها و ارائه راهکارها را از کارهای اصلی همایش های تخصصی دانست و گفت: مسائل مهم صنعت بیمه از جمله اختلاف روش ها در مقوله ذخایر فنی هم از موضوعات تعیین کننده است که باید در این همایش ها نقد و بررسی شود.

وی در پایان بیمه های درمان را از چالشهای بزرگ کشورهای توسعه یافته یاد کرد و افزود: صنعت بیمه کشور می تواند با همیاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی راهکارهای علمی و عملی را برای توسعه بیمه های زندگی در کشور طراحی و اجرا کند.

گفتنی است در این همایش "عادل منیر" دبیرکل فدراسیون بیمه گران و بیمه گران اتکایی آسیایی-آفریقایی (فیر)، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، مدیران عامل صنعت بیمه و محققان و دانشگاهیان اقتصاد حضور داشتند و در حال حاضر مباحث تخصصی در پنل های گوناگون در حال برگزاری است.

  • ضریب نفوذ بیمه سالانه ۸ درصد رشد داشته است

    در ادامه دکتر حمید کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه در مقدمه کتاب چکیده مقالات همایش ملی بیمه و توسعه نوشته است در طول یک دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه از حدود ۱.۲ به ۲.۳۸ در سال ۱۳۹۷ رسیده است یعنی از رشد سالانه حدود ۸ درصد برخوردار بوده است.

    وی معتقد است رشد ۸ درصدی سالانه ضریب نفوذ بیمه بیانگر عملکرد خوب بخش بیمه در اقتصاد کشور بوده است. رئیس پژوهشکده بیمه آورده است مقایسه ضریب نفوذ بیمه کشور با میانگین جهانی که حدود ۶ درصد است و یا مقایسه آن با کشورهایی مانند کره جنوبی که حدود ۱۲ درصد است نشان دهنده وضعیت این چندان رضایت بخش و البته ظرفیت بالقوه عظیمی است که در صنعت بیمه کشور وجود دارد.

    وی با تاکید بر اینکه با فرض تداوم نرخ رشد سالانه یک دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه تحقق هدف برنامه ششم که رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصد در سال ۱۴۰۰ است محقق نخواهد شد افزوده است:ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۴۰۰ حداکثر ۲.۷ درصد خواهد بود و به عبارت دیگر صنعت بیمه اگر بخواهد بر اساس الگوی رشد یک دهه قبل خود حرکت کند برای رسیدن به میانگین عملکرد جهانی و هدف ۷ درصدی ضریب نفوذ بیمه باید حداقل ۱۵ سال منتظر بماند.