وصول مطالبات با شرايط مشتريان

دكتر حسين مهري مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: در زمينه وصول مطالبات، تكيه اين بانك بر همكاري و تعامل با مشتريان است و ما بر اين باوريم كه شرايط هر يك از آنها بايد در نظر گرفته شود. وي كه در جمع كاركنان بخش وصول مطالبات تأكيد كرد : در شرايط تحريم هاي ظالمانه اقتصادي و كاهش مراودات بين المللي كشورمان با ديگر كشورها، توليد كنندگان با وضعيت دشواري روبه رو هستند.

در شرايط ياد شده كارشناسان وصول مطالبات درگير تعارض چند جانبه اي هستند به صورتي كه از يك طرف بايد منافع بانك را در نظر بگيرند و از سوي ديگر محدوديت هايي در زمينه تعطيلي واحدهاي توليدي مطرح است.

 

از استارت آپ ها غافل نشوید

مدیرعامل شرکت بیمه سامان بر لزوم استفاده حداکثری از فرصت های تازه ایجاد شده در فضای استارت آپی کشور به نفع صنعت بیمه تاکید کرد و از بیمه گران خواست از استارت آپ ها غافل نشوند

احمد رضا ضرابیه به عنوان یکی از اعضای پنل «نیازسنجی و انطباق محصولات بیمه های اموال و مسئولیت با نیازهای مشتری» که در جریان همایش ملی بیمه و توسعه در دانشگاه الزهرا برگزار شد، با بیان این که استارت آپ ها به دنیای بیمه به درستی وارد شده اند، گفت: تجربه ورود این پدیده به صنعت بیمه در دنیا و ایران، بسیار جدید است و باید از این پتانسیل حداکثر استفاده را داشته باشیم.

 

طرح اقدام ملی ماموریت بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن در همایش مدیران ارشد این بانک که صبح روز چهارشنبه در ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد، یک ماموریت ویژه و پنج ماموریت بزرگ را به مدیریت های شعب استان های سراسر کشور ابلاغ کرد. ابوالقاسم رحیمی انارکی از همه مدیران ستادی، استانی و همچنین مدیران شعب بانک مسکن خواست موضوع تامین مالی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را به صورت ویژه و کاملاً دقیق و پیگیرانه، در دستور کار با اولویت خود قرار دهند و همچون طرح های قبلی دولت ها در بخش مسکن، بار دیگر کارنامه درخشان از بانک مسکن در زمینه «پرداخت به موقع تسهیلات به ساخت و سازهای حمایتی مدنظر دولت» به جا بگذارند.

انتصاب مدیرکل روابط عمومی
بانک سینا

در حکمی از سوی مدیرعامل بانک سینا، مدیرکل حوزه مدیریت عامل و روابط عمومی این بانک منصوب شد.

در حکم صادره از سوی آقای دکتر ایمانی، آقای منصور شیخ الاسلامی به سمت مدیرکل حوزه مدیریت عامل و روابط عمومی بانک سینا منصوب شد.

وی پیش از این سمت مدیرکل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مهر اقتصاد را عهده دار بوده است.

فروش اوراق گواهی سپرده
در بانک ملت

فروش مرحله سوم اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری بانک ملت در سال ۹۸، از روز ۱۳ آذرماه شروع می شود.

این بانک در مرحله سوم، نسبت به فروش ۱۸هزار میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده ویژه سرمایه گذاری عام را از روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه امسال اقدام می کند.

این اوراق، مدت دار، یک ساله، به صورت با نام و الکترونیک عرضه خواهد شد و نرخ سود علی الحساب آن سالانه ۱۸ درصد و قابل پرداخت در مقاطع ماهانه خواهد بود. بر اساس این گزارش، نرخ بازخرید اوراق گواهی سپرده بانک ملت قبل از سررسید ،۱۰ درصد سالانه تعیین شده است.

حذف املاک مازاد از دارایی های بانک ملی

بانک ملی ایران در سال 98 بیش از 11 هزار میلیارد ریال از اموال مازاد خود را واگذار کرده و تعیین تکلیف این اموال، تا حذف از گردونه دارایی های بانک ادامه دارد.

با توجه به تاکید دولت در خروج از بنگاه داری بانک ها و الزام وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی بر فروش اموال مازاد بانک ها، بانک ملی ایران تعیین تکلیف اموال مازاد خود اعم از املاک ملکی و تملیکی و سهام شرکت ها را در دستور کار دارد و در سال جاری 11 هزار و 156 میلیارد ریال از این اموال را واگذار کرده است.

بر اساس گزارش اهم عملکرد و دستاوردهای وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک ملی ایران در سال جاری پیشتاز فروش اموال مازاد بوده است و این واگذاری ها همچنان طی روندی منطقی، قانونی و گام به گام تا پایان سال ادامه دارد. ضمنا ارایه پیشنهاد صرفا از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و حداکثر تا ساعت 17 روز 24 آذرماه امکان پذیر است.

غلامرضا سلیمانی خبر داد؛

گروه بانک و بیمه: رییس کل بیمه مرکزی گفت: نظر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس آن است که دو رشته بیمه تکمیلی درمان و زندگی همچنان معاف از مالیات بر ارزش افزوده باشند.

غلامرضا سلیمانی در نشستی با خبرنگاران در حاشیه بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه گفت: علت اینکه در سال جاری محور همایش را چالش های ضریب نفوذ قرار دادیم، بحث مالیات و قوانین و مقررات، بحث تورم و بازارهای موازی است.

وی افزود: در بیمه زندگی و درمان پیشنهادی که از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده این است که دو رشته درمان و زندگی همچنان از مالیات بر ارزش افزوده معاف باشند. رییس شورایعالی بیمه به روش های مختلف برای افزایش ضریب نفوذ بیمه و رقابتی تر کردن بیمه زندگی با سایر بازارها اشاره کرد و اظهار داشت: در پژوهشکده بیمه در حال بررسی راه هایی برای این موارد هستیم.

وی درباره فرهنگ سازی در صنعت بیمه تصریح کرد: فرهنگ سازی باید به ویژه در دو زمینه صدور و پرداخت خسارت انجام شود اما این موضوع زمان بر است و باید به طور دائمی انجام شود. رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: ما باید از طریق رسانه ها و مدارس به طور دائم درباره بیمه فرهنگ سازی کنیم. امسال و برای اولین بار زنگ بیمه در مدارس سراسر کشور به صدا درآمد و در سال های آینده ادامه خواهد یافت. سلیمانی درباره ارزیابی از خسارات به وجود آمده در اعتراضات اخیر در کشور گفت: در جریان این اعتراضات برخی از واحدهای تجاری، شعب بانک ها و پمپ های بنزین آسیب دیدند. تعدادی از این واحدها بعلاوه بیمه آتش سوزی، پوشش های آشوب و بلوا را هم داشتند.

وی توضیح داد ارزیابی های جزیی به واحدهای دارنده بیمه نامه آشوب و بلوا پرداخت شده ولی آسیب های جدی مثلا اینکه برخی واحدها تخریب کامل شده اند، نیاز به ارزیابی دقیق دارد. تا اوایل هفته آینده فهرست کامل واحدهای آسیب دیده را اعلام می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادغام شرکت های بیمه تاکید کرد: ادغام دستوری نیست. ما به عنوان نهاد ناظر در صورتی که پرتفوی قابل قبول نداشته باشند، اجازه فعالیت به شرکت ها نخواهیم داد.

رییس شورای عالی بیمه درباره ایجاد سازمان ملی ریسک گفت: کمیته این سازمان با حضور کارشناسان بیمه مرکزی و اساتید دانشگاهی تشکیل شده ولی در آینده باید ساختاری برای آن تعریف شود. می خواهیم که این سازمان از حالت دولتی خارج شده و حالت خصوصی داشته باشد. سلیمانی درباره مصوبه هیات مدیره بیمه البرز برای انتخاب مدیرعامل در حالی که یکی از اعضای آن هنوز تائیده نهاد ناظر را نداشته است، گفت: مقام ناظر به این موضوع ورود پیدا کرد و مشکل قانونی نبود. زمان امضای حکم، از نظر تطبیق تاریخ موضوع رعایت شده بود. وی گفت: با هماهنگی سازمان حسابرسی، بورس و بیمه مرکزی در حال تدوین صورت های مالی نمونه و الگو هستیم تا مبنایی برای همه شرکت ها بشود

بانک ایران زمین و اتحادیه بارفروشان تهران تفاهم نامه ای با هدف همکاری و ایجاد بستری مناسب برای اشتغال و ارائه خدمات با کیفیت به اعضای اتحادیه بارفروشان امضا کردند.

با حضور هیات مدیره و هیات عامل بانک ایران زمین و هیات مدیره اتحادیه بارفروشان تهران همچنین قاسم نوده فراهانی ریاست اتاق اصناف تهران، دکتر مهدی اسلامی پناه مشاورعالی رئیس کل بانک مرکزی و دکتر رمضان نژاد ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی تفاهم نامه ای در راستای ایجاد اشتغال و ارائه با کیفیت خدمات به اعضای اتحادیه امضا کردند.

عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، در مراسم امضا تفاهم‌نامه با اتحادیه بارفروشان تهران برای ارائه خدمات به اعضای این اتحادیه، اظهار داشت: با توجه به اهمیت فعالیت این اتحادیه، ما این اطمینان را می‌دهیم که از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنیم تا بتوانیم خدمات را به کامل‌ترین شکل به شما ارائه دهیم.

وی افزود: هر سرویس و خدمتی که در نظام بانکی به مردم ارائه می شود در بانک ایران زمین نیز وجود دارد اما نکته ای که ما بر آن تاکید و تمرکز داریم و ارائه خدمات با کیفیت است.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در این جلسه گفت: ما با 135 اتحادیه که اتحادیه بارفروشان از مهمترین این اتحادیه هاست هدفمان حمایت از حقوق مصرف کننده است.

وی عنوان کرد الان مشکل تولید کالای قاچاق است که این امر مستلزم عزم ملی است، نوده فراهانی افزود: هدف ما از همکاری با بانک ایران زمین کمک به چرخه تولید و ایجاد اشتغال است که امیدوارم این حرکت الگویی برای دیگر اتحادیه ها باشد.