گروه بین الملل: بعد از بالا گرفتن اعتراض ها و ناآرامی در بغداد و دیگر شهرهای عراق ماجرای انتشار بیانیه و تایید نقش داشتن این نیرو در سرکوب معترضان عراقی که در وب سایت منتسب به حشد شعبی عراق منتشر شد نشان از توطئه گسترده برای بدنام کردن این گروه تاثیرگذار در عراق دارد. روز گذشته حشد شعبی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که وب سایت این گروه هک شده است و بیانیهای که یکشنبه شب درباره حوادث اخیر منطقه السنک و میدان الخلانی بغداد در این وب سایت منتشر شده و به حشد شعبی نسبت داده شده است، صحت ندارد.

به گزارش سومریه نیوز، حشد شعبی عراق تأکید کرد که مشکل هک توسط تیمهای متخصص رفع شده است.

طبق اعلام حشد شعبی، هکرها بیانیهای را درباره وقایع السنک در این وب سایت منتشر کرده و آن را به حشد شعبی نسبت دادند که به هیچ وجه صحت ندارد و این بیانیه را حذف کرده است. پیشتر در بیانیهای که ادعا شده بود توسط فرماندهی حشد شعبی عراق صادر شده به جزئیات وقایع روز جمعه در میدان الخلانی و منطقه السنک در نزدیکی میدان التحریر بغداد اشاره شده بود. در این بیانیه آمده است: با توجه به حوادثی که بر میدانهای تظاهرات سایه افکنده و به ویژه آنچه شامگاه جمعه در میدان الخلانی و منطقه السنک رخ داد و منجر به کشته شدن شماری از معترضان شد، ضروری میدانیم که حقایق را برای افکار عمومی بازگو کنیم تا ملت بزرگوار عراق از حقیقت آنچه رخ داده مطلع شوند و ریشه فتنه را قطع کنند. در این بیانیه تأکید شده است: تعداد زیادی از تظاهرکنندگان به درخواست مرجعیت دینی برای مقابله و اخراج خرابکاران و محافظت از تظاهرکنندگان پاسخ دادند و این باعث خشم گروههای خرابکار مستقر در پارکینگ السنک شد که حضور خود را با زور و ارعاب تحمیل کنند. حشد شعبی تأکید کرد که به درخواست کمک معترضان صلحجو در نتیجه خلأ امنیتی و نبود قدرت حکومت لبیک گفته است و معترضان و گروه حشد شعبی با شلیک گسترده گلوله مواجه شدند که منجر به کشته شدن شماری شد، پس از آن برای نجات تظاهرکنندگان ربوده شده و کسانی که در داخل پارکینگ السنک به دام افتاده بودند درگیریهای متقابلی شکل گرفت.

گروه ورزش: بعد از کش و قوس های بسیار و تایید و تکذیبهای استقلالی ها بالاخره روز گذشته خبر رسمی جدایی سرمربی تیم فوتبال استقلال از این تیم تایید شد.

این اتفاق در شرایطی افتاد که مدیران استقلال از دو روز گذشته در تلاش بودند که با سرمربی ایتالیایی تیمشان مذاکره کنند اما موفق به انجام این کار نشدند و عکس رفتن این مربی از ایران در فرودگاه نیز منتشر شد تا وضعیت در استقلال قرمز شود.

به دنبال جدایی آندرهآ استراماچونی، سرمربی آبیپوشان پایتخت از باشگاه استقلال، تعدادی از هواداران این تیم روبروی ساختمان باشگاه تجمع کردند و اعتراض خود را نسبت به جدایی استراماچونی نشان دادند.

هواداران علیه امیرحسین فتحی، جواد زرینچه و کامران منزوی شعار دادند و تاکید کردند استقلال بدون استراماچونی را نمیخواهند. هواداران عصبانی در ادامه اعتراض خود علیه وزیر ورزش و جوانان شعار دادن و او را مسئول رفتن استراماچونی دانستند.

همچنین یکی از معاونان باشگاه استقلال که برای آرام کردن هواداران بین آنها حاضر شده بود، توسط آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفت و درب پارکینگ باشگاه استقلال شکست.

اندرهآ استراماچونی، سرمربی استقلال روز یکشنبه در بیانیهای که در اختیار رسانههای ایتالیایی قرار داد، از فسخ یک طرفه قراردادش با استقلال خبر داد. حدود ۱۶ ساعت پس از انتشار این خبر، باشگاه استقلال در اطلاعیهای راجع به فسخ قرارداد استراماچونی توضیح داد.

در این اطلاعیه عنوان شده که بلوکه شدن حسابهای بانکی استراماچونی در ایتالیا باعث فسخ قرارداد از این مربی شده است.

براساس اطلاعیه باشگاه استقلال، واریز پول از حسابی غیر از حساب ارزی باشگاه باعث شده که حسابهای بانکی استراماچونی در ایتالیا بلوکه شود و به همین دلیل وکلای استراماچونی با ارسال نامهای به باشگاه استقلال، اعلام کردند که این مربی ایتالیایی دیگر قادر به همکاری نیست.

از آنجا که بازار گوشیهای هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکتهای سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیتهای جدید، دیگر نمیدانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشیهای هوشمند تاشو و منعطف روی آوردهاند تا شاید بتواند بازار راکد و بیتلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکتهای تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد. بر اساس گزارش وب سایت t3، در زیر به مروری بر برترین گوشیهای هوشمند تاشو و مجهز به صفحه نمایش انعطافپذیر که روانه بازارهای جهانی شدهاند، خواهیم پرداخت:

سامسونگ گلکسی فولد (SAMSUNG GALAXY FOLD): از بارزترین ویژگیهای این گوشی هوشمند میتوان به موارد زیر اشاره کرد: نمایشگر ۷.۳ اینچی - حافظه رم: ۱۲ گیگابایت - حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت - لنز دوربین سهگانه: ۱۶ – ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسلی - باتری: ۴ هزار و ۳۸۰ میلی آمپر ساعت.

هواوی میتایکس (HUAWEI MATE X): از مهم ترین ویژگی های این گوشی های هوشمند تاشو می توان به صفحهنمایش ۸ اینچی، پردازنده ۹۸۰ کایرین و قابلیت اتصال به شبکه ۵G اشاره کرد.

گوشی تاشوی اوپو (OPPO FOLDABLE PHONE): با اینکه هنوز شرکت چینی اوپو این محصول خود را به طور رسمی رونمایی و عرضه نکرده و اطلاعات زیادی از آن نیز در فضای مجازی و رسانه های خبری منتشر نشده است، اما انتظار میرود گوشی قدرتمندی باشد که توانایی رقابت با سایر رقبای سرسخت خود را داشته باشد. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کردهاند که این گوشی شباهتهای فراوانی به گوشی تاشوی هواوی میت ایکس خواهد داشت.

موتورولا ریزر ۲۰۱۹ (MOTOROLA RAZR ۲۰۱۹): این گوشی هوشمند تاشو در دو نسخه مختلف به حافظه رم ۶ گیگابایتی و داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و تراشه پردازنده اسنپ دراگون کوالکام ۷۱۰ مجهز شده است.

الجی بِندی (LG BENDI): این محصول نیز با اینکه هنوز در مرحله توسعه قرار دارد، توجه بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری را به سمت و سوی خود جلب کرده است. انتظار میرود این محصول در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی شود.

شیائومی میکسفلکس (XIAOMI MIX FLEX): این گوشی هوشمند نیز که در حد انتشار یک ویدیو معرفی و رونمایی شده است، برای بسیاری از طرفداران این برند چینی نوظهور جالب توجه است و به نظر میرسد در دو نسخه شیائومی دوآل فلکس و میکس فلکس به بازار عرضه شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اعلام کرد: پلیس فتا هیچگونه ایمیلی تحت سرویس دهندههای دیگر مانند Gmail , Yahoo, hotmail و یا سایر میل سرورها ندارد. سرهنگ علیمحمد رجبی با اشاره به ارسال ایمیل تحت نام و نشان پلیس فتا در روزهای اخیر، گفت: ارسال این ایمیلها از سوی پلیس فتا نبوده و شهروندان فریب این دست ایمیلها را نخورند. وی تصریح کرد: ایمیل پلیس فتا تحت سرورهای خود این پلیس میباشد و پلیس فتا هیچگونه ایمیلی تحت سرویس دهندههای دیگر مانند Gmail , Yahoo, hotmail و یا سایر میلسرورها ندارد و به هیچ عنوان کاربران را با ایمیل برای پاسخگویی نسبت به عملکرد خود در فضای سایبر احضار نمیکند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به احضار کاربران برای پاسخگویی نسبت به اعمالشان در فضای سایبر، این دعوت که به درخواست مراجع قضائی است به صورت کتبی به درب منزل کاربران ارسال می شود البته این رویه نه تنها برای کاربران حقیقی که کاربران حقوقی مثل شرکتها، نهادها یا دیگر دستگاههای اجرایی به صورت اظهاریه کتبی به درب موسسه یا شرکتها انجام می شود. براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ رجبی یادآور شد: راهکارهای تشخیص اصالت ایمیلهای ارسالی در سایت پلیس فتا موجود است و شهروندان می توانند با مطالعه این مبحث اطلاعات خوبی کسب کنند. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به هموطنان توصیه کرد: در صورت مواجهه ودریافت تماسهای مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریتهای سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند