اخذ مالیات باعث کاهش ضریب نفوذ بیمه

مسعود بادین مدیرعامل بیمه آسیا: مالیات بر بیمه‌های زندگی باعث افزایش قیمت حق بیمه و کاهش ضریب نفوذ بیمه در کشور می‌شود.

وی با اشاره به رسیدن ۷ درصد ضریب نفوذ بیمه، افزود: در این زمینه، تلاش‌های زیادی به عمل آمده ولی کافی نیست و برای رسیدن به این هدف، باید واقعیت های اقتصادی و اجتماعی را در نظر بگیریم. اگر بخواهیم به رقم ۷ درصد ضریب نفوذ بیمه نزدیک شویم باید به بیمه‌های زندگی بیش از پیش توجه کنیم و در این زمینه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌توانند نقش موثری داشته باشند و با ارتقا سطح آگاهی و دانش مردم از بیمه های زندگی، در این مسیر موثر باشند.

 

رمز پویا خدمتی درراستای مشتری مداری

حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون: فعال‌سازی رمز پویا خدمتی در راستای مشتری مداری است. مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت؛ خدمات و محصولات به مشتریان بر بستر الکترونیک و غیر الکترونیک می‌تواند از تنوع و تفاوت و سطوح مختلف برخوردار باشد اما قدر مسلم رویکرد و کارکرد خدمات‌رسانی علاوه بر کمک به تسهیل، تسریع، انتفاع بخشی و ایجاد رضایت برای مشتریان برابر اقتضا و نیازسنجی همواره در راستای صیانت از حقوق آنان کاهش ریسک و ایجاد امنیت تلقی می‌گردد. موضوع فعال‌سازی رمز پویا در جهت صیانت از حقوق مشتریان، پیشگیری از تبعات و مشکلات آتی ناشی از فیشینگ ها و تهدیدهایی از جنس الکترونیکی و ایجاد امنیت برای مشتریان می‌باشد.

 

تمرکز بیمه کوثر برای مجوز قبولی اتکایی

شرکت بیمه کوثر، دریافت مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی را به منظور دریافت اتکایی بیمه‌نامه‌های سایر شرکت‌های بیمه‌گر، در شش‌ماهه دوم سال در دستور کار خود قرار داده است. فرهاد اعلمی‌فر معاون فنی شرکت درباره عملکرد و فعالیت این شرکت در امسال گفت: در شش ماهه دوم سال 98 نیز برنامه قبول اتکایی از ساير بیمه‌گران را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادي حاکم بر جامعه و همچنین به‌واسطه تغيير در حوزه‌های حامل‌های انرژي، شاید فضای پذیرش بیمه‌های اتکایی کمی متغیر باشد اما تمام برنامه‌‌ریزی ما این است که در سال 99 در این حوزه عملکرد قابل توجهی را به ثمر بنشانیم.

طرح ملی ادغام، اصلاح بزرگ
در نظام بانکداری

دکتر غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک مهر اقتصاد در همایش روسای دوایر و شعب استان خراسان رضوی، با تقدیر از تلاش های همکاران این استان، اظهار کرد: همجواری و نزدیکی با امام رضا (ع) مسئولیت آور است چرا که باید آموزه ها، سیره و سبک زندگی این بزرگواران را در زندگی خود ساری و جاری کنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر حفظ تفکر ارزشی حاکم بر بانک، تصریح کرد: شیوه و سبک مدیریت جهادی در تمامی مقاطع زمانی امتحان خود را پس داده و در برهه کنونی نیز می تواند راهگشای بسیاری از موانع و مشکلات موجود باشد. کوتاهی در مراقبت از صنعت بانکداری و رسیدن به نقطه خطر، بحرانی گسترده و غیر قابل جبران را ایجاد می کند؛ لذا تمامی دست اندرکاران شبکه بانکی باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند. مدیرعامل بانک، از طرح ملی ادغام بانک ها به عنوان حلقه نخست یک اصلاح بزرگ در نظام بانکداری کشور یاد کرد و گفت: توقع و انتظار ما بر این است که همه همراهی کنند تا این مأموریت خطیر، به درستی و با کمترین هزینه و اشکال عملیاتی شود.

خدمات دهی به مشتریان بانک سینا
متحول می شود

دکتر ایمانی مدیرعامل بانک سینا در سفر به استان آذربایجان شرقی ، ضمن دیدار و گفتگوی صمیمانه با همکاران شعب مرند، ملکان، مراغه و بناب، عملکرد این شعب را بررسی و از زحمات آنان قدردانی کرد.

وی گفت: عامل محرکه و زمینه ساز پیشرفت هر سازمان و بنگاه اقتصادی، سرمایه انسانی آن است که توجه به دغدغه ها و مسائل معیشتی آنها می تواند سرعت حرکت بر مسیر پیشرفت و توسعه را بهبود ببخشد لذا تلاش برای ایجاد همدلی در بین کارکنان در سرفصل استراتژی ها و برنامه ریزی های بانک سینا خواهد بود و سفرهای استانی نیز کمک بسیار موثری برای آشنایی با مسائل و شناخت و رفع مشکلات کارکنان است.

مدیرعامل بانک سینا افزود: وظیفه بانک به عنوان یک بنگاه خدماتی، ارائه بهینه و مطلوب خدمات به هموطنان است.

خدمات دهی سریع و دقیق به مشتریان از جمله اقداماتی است که ضمن تامین رضایت آنان، بانک را در پیشبرد بهینه اهداف یاری خواهد رساند بنابراین با افزایش حدود اختیارات و وظایف مناطق، شاهد تحول در خدمات رسانی مطلوب به مشتریان بانک خواهیم بود.

محمدرضا کشاورز خبر داد:

مدیرعامل بیمه دی گفت: در این شرکت محصولات جدید در خصوص بیمه های عمر طراحی شده که انحصاری بوده و تا یک ماه آینده به بازار ارائه خواهد شد.

به گزارش روزنامه تجارت، مهندس محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی در نشست خبری با بیان این موضوع ادامه داد: هر ساله این شرکت با دو سناریو بودجه ای حرکت می کند یکی با قرار داد ایثارگران و دیگری بدون قرارداد ایثارگران که اگر چنانچه روزی این قرارداد نبود فعالیت شرکت دچار آسیب نشود.

از همین رو این شرکت 48 شعبه داشته و توسعه کمی و کیفی نمایندگان فروش را در دستور کار دارد و امسال 130 نماینده فروش اضافه نموده است و همچنین طراحی محصولات جدید را در برنامه داریم از جمله محصولات جدید در خصوص بیمه های عمر طراحی شده که انحصاری بوده و تا یک ماه آینده به بازار ارائه خواهد شد از طرفی این شرکت بیمه های رویه موقت خودرو را چند سال پیش ارائه کرد که بعدا برخی شرکت ها نیز به ارائه آن پرداختند باید اضافه کنم ما در اکثر موضوعات رشد فروش داشتیم.

محمدرضا کشاورز گفت: صنعت بیمه 3 نوع ریسک جان، مال و مسئولیت را پوشش می هد و به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی در جوامع دنیا مطرح است.

وی از رشد 195درصدی سود خالص بیمه دی نسبت به دوره قبل خبر داده و افزود: پرتفوی کسب شده بیمه دی بغیر از قرارداد بنیاد شهید تاکنون ( آذرماه) 350میلیارد تومان که پیش بینی ما برای سال 98 ، 491 میلیارد تومان بوده که با یک تعدیل مثبت به 650میلیارد تومان هم تا پایان سال خواهیم رسید.

مدیرعامل بیمه دی با اشاره به اینکه این شرکت توانسته تائیدیه کفایت ذخایر را از بیمه مرکزی اخذ نماید ادامه داد: جزء ده شرکتی بودیم که توانستیم مجمع خود را با اخذ تائیدیه کفایت ذخایر از نهاد ناظر برگزار نماییم.

وی ضریب خسارت این شرکت را 60درصد عنوان کرده و افزود : علی رغم آنکه بالغ بر 2500میلیارد تومان بابت قرارداد درمان تکمیلی بنیاد شهید طلبکار هستیم اما در خدمت رسانی به بیمه گذاران این قرارداد کم و کاستی نگذاشته ایم. البته برای وصول آن تمام تلاش خود را انجام داده ایم جلسات متعدد داشته و بارها به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کرده ایم و البته پیشنهادهایی نیز ارائه کرده ایم از جمله اینکه با توجه به تکلیف قانونی بودن ارائه خدمت به ایثارگران پیشنهاد دادیم در بودجه ردیفی برای این منظور اختصاص یابد.

مهندس کشاورز در تشریح قرارداد درمان تکمیلی ایثارگران اظهار داشت: یک میلیون و 700 هزار نفر به عنوان بیمه شده، تحت پوشش این قرارداد هستند که از پوشش بدون سقف و فرانشیز استفاده می کنند .البته عینک و دندانپزشکی در این قرارداد تحت پوشش نمی باشد.

وی ادامه داد: حق بیمه هر شخص در قرارداد اول 99 هزار تومان، در قرارداد دوم 145 هزار تومان و در قرارداد سوم 167 هزار تومان بود به عبارت دیگر امسال حدود 15 درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته وجود داشته است و سال گذشته نیز با وجود افزایش متغیرهای اقتصادی نظیر نرخ ارز، تورم و تعرفه های وزارت بهداشت و افزایش قیمت برخی کالاها تا 300 درصد، نرخ های شرکت در قرارداد درمان تکمیلی ایثارگران، فقط 45 درصد بیشتر شد.

مدیرعامل بیمه دی مبلغ قرارداد بیمه درمان تکمیلی ایثارگران را در سال نخست، 2.000 میلیارد تومان، در سال دوم 3.200 میلیارد تومان( 13 ماه) و در سال سوم هم 13 ماهه 3500 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: دولت تا اینجا که سررسید شده است 43 درصد از مبلغ حق بیمه را به شرکت بدهکار است.

وی شاه کلید موفقیت بیمه دی را در خروج از وضعیت بحرانی سال های قبل، توجه به نیروی انسانی خواند و افزود: هم اکنون 84 درصد از 489 نفر نیروی انسانی شرکت، دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا هستند و در حوزه سرمایه انسانی شرکت اقداماتی از جمله ایجاد معاونت منابع انسانی و پشتیبانی، رتبه بدنی شغل و شاغل و همچنین تشکیل کانون ارزیابی و سخت تر شدن شرایط استخدام و استقرار نظام مدیریت عملکرد انجام شده است و به همین دلیل، شرکت با این تعداد نیروی انسانی به شرکت سوم بیمه ای بازار تبدیل شده است.

وی در خصوص مشکلات ارائه خدمات گفت: ما نمی گوییم مشکل وجود ندارد و نارسایی نیست اما گفتیم مشکلات را اعلام کنند که ما کارمان و سرویس هایمان را بهبود دهیم.