رمز دوم پویا فرصتی جهت افزایش امنیت

سعید معادی مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون: استقرار سیستمرمز دوم پویا را فرصتی در جهت افزایش امنیت درپرداخت‌های غیرحضوری مبتنی برکارت جهت مشتریان دانست. سعید معادی مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط عمومی با اشاره به اهمیت استقرار سیستم رمز دوم پویا جهت پرداخت‌های اینترنتی گفت: از مهم‌ترین مأموریت‌های نظام بانکی، تسهیل، تسریع و تأمین امنیت انتقال وجوه است و با توجه به سوءاستفاده‌های صورت گرفته توسط کلاه‌برداران اینترنتی، ارتقای امنیت پرداخت‌های اینترنتی و انتقال وجوه، ضرورت ویژه‌ای پیدا نموده است. معادی بابیان مطرح‌شدن رمز یک‌بارمصرف یا همان رمز پویا راهکاری برای رسیدن به امنیت در جهت ارائه خدمات بانکی اینترنتی است.

 

تولید محصولات انفورماتیک در فضای رقابتی

مهدی نمن الحسینی مدیر کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه مرکزی، از تشکیل کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات در دبیر سندیکای بیمه گران ایران به عنوان یکی از برنامه های مهم و قابل توجه سندیکا نام برد و پیشنهاد داد که در همه کارگاه های تخصصی سندیکا، نماینده ای از حوزه فناوری حضور داشته باشد تا بتوان تاثیر و تاثر این حوزه را در بخش های مختلف بررسی کرد. وی ادامه داد: نظر به تداوم و سرعت ارایه خدمات بیمه ای، گریزی برای استفاده نکردن از ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری نیست، بنابراین می توان تولید محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مرتبط را در فضای رقابتی به شرکت های بیمه ای سپرد.

 

غیرفعالی رمز دوم ثابت از دی ماه

رضا آقابابایی معاون فناوری اطلاعات بانک گردشگری اعلام کرد: رمزهای دوم ثابت یا ایستا کارت های بانک گردشگری از اول دی ماه 98 غیرفعال می شود. مشتریان تا پایان آذرماه نسبت به دریافت رمز دوم پویا اقدام کنند. وی گفت: مشتریان بانک باید تا پایان آذرماه جاری نسبت به دریافت رمز دوم پویا یا یک بار مصرف به صورت حضوری و یا غیرحضوری از طریق مراجعه به شعب بانکها و یا بر روی همراه بانک گوشی های تلفن همراه خود اقدام کنند. وی افزود: یکی از راهها این است که برنامه همراه بانک گردشگری را از روی سایت بانک دانلود و نصب و رمز دوم پویا را فعال کنند.

بیمه ملت در جمع فعالان صنایع دریایی

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. وزیر راه و شهرسازی در جریان افتتاح نمایشگاه صنایع دریایی و حمل و نقل ضمن بازدید از غرفه بیمه ملت با خدمات این شرکت آشنا شد و از نزدیک در جریان اقدامات و فعالیت‌های این شرکت‌ قرار گرفت. شایان ذکر است؛ بیمه ملت به عنوان یکی از شرکت‌های بیمه پیشتاز در بخش بیمه‌های دریایی، امسال با برپایی غرفه در این نمایشگاه، ضمن برقراری ارتباط رودررو با فعالان صنایع دریایی، پاسخگوی نیازهای متنوع صنعتگران حوزه حمل و نقل است.

رتبه اول بیمه پارسیان در ارزیابی انفورماتیک

بر اساس جدیدترین ارزیابی انجام شده توسط بیمه مرکزی ج.ا.ا در حوزه انفورماتیک و فناوری اطلاعات صنعت بیمه کشور، شرکت بیمه پارسیان حائز رتبه اول بخش خصوصی صنعت بیمه در این حوزه شناخته شد.بر این اساس طبق ارزیابی های انجام شده در میان تمام شرکت های خصوصی صنعت بیمه کشور، بیمه پارسیان در صدر حوزه فناوری اطلاعات قرار گرفت و در مراسمی که به همین منظور توسط بیمه مرکزی ج.ا.ا برگزار گردید تندیس و لوح تقدیر آن به مدیر فناوری اطلاعات بیمه پارسیان اهدا گردید.

سهامداران بیمه آسیا برنده شدند

بازده سهام شرکت بیمه آسیا در بازار سرمایه ایران باعث شده تا سهامداران خود را برنده واقعی بدانند چرا که بازده سهام این شرکت در بازه زمانی سه ماهه ۸۳.۴۵ درصد، شش‌ماهه ۱۹۷.۸۸ درصد، ۹ ماهه ۴۱۳.۹ درصد و یکساله ۳۷۳.۲۴ درصد برآورد شده است. افزون بر اینکه رتبه نقدشوندگی سهام بیمه آسیا هم در یک سال گذشته روند روبه بهبودی داشته که نشان از اقبال سهامداران از خرید و فروش سهام این شرکت دارد.

روند رو به رشد ارزش سهام بیمه آسیا از زمان تصدی مسئولیت بزرگترین شرکت بیمه خصوصی ایران توسط مسعود بادین، نه تنها باعث شده تا با اقبال فعالان بازار سهام مواجه شود که رتبه نقدشوندگی این شرکت هم بهبود یافته به گونه‌ای که رتبه نقدشوندگی بیمه آسیا از 169 در بازه زمانی یکساله به 166 در بازه زمانی 9 ماهه رسیده ارتقاء پیدا کرده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم استفاده از همه ابزارهای ممکن برای کاهش قیمت تمام شده پول در این بانک تاکید کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در جمع روسای ادارات امور شعب منطقه دو کشور با بیان این که جذب منابع ارزان قیمت می تواند امکان ارائه تسهیلات بیشتر به مشتریان بانک را فراهم کند، اظهار کرد: خرید دین، حساب های جاری و پس انداز و نیز صدور انواع اعتبار اسنادی و ضمانتنامه، راه های سهل الوصول برای جذب منابع ارزان قیمت هستند. او از همه کارکنان بانک در حوزه های صف و ستاد خواست با همه توان در روزهای باقی مانده سال به کاهش هر چه بیشتر قیمت تمام شده بانک کمک کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین مشتری مداری را یکی از مهمترین اولویت های بانک خواند و خاطرنشان کرد: بانک بدون مشتری بی معناست، بنابراین همه اقدامات ما باید در راستای حفظ مشتری کنونی و جذب مشتری جدید باشد.

حسین زاده در ادامه به الزام بانک مرکزی برای ابطال رمز دوم ثابت از ابتدای دی ماه سال جاری و جایگزینی آن را با رمز یکبار مصرف اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بانک ملی ایران در این زمینه پیش قدم بود و اپلیکیشن 60 تا کنون به خوبی توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند. وی اظهار کرد: همه شعب با حداکثر توان باید تلاش خود را به منظور فعالسازی رمز یکبار مصرف توسط مشتریان انجام دهند تا آسیب های حوزه خریدهای غیرحضوری به حداقل ممکن برسد. عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی، گفت: اعتبارسنجی و رعایت بهداشت اعتباری، سرلوحه فعالیت همه واحدهای بانک است.

محمود شایان با اشاره به این که قیمت تمام شده پول در بانک باید بیش از پیش کاهش یابد، اظهار کرد: کارگروه های عملیاتی برای تعیین اهداف بانک در حوزه های مختلف مشخص شده و همه اهداف را به صورت مرتب رصد می کنند.

وی اهمیت هدف گذاری و توجه به شاخص های ارزیابی به منظور تاثیرگذاری در سودآوری بانک را یادآور شد و خاطرنشان کرد: عملکرد همه واحدهای صف و ستاد بانک به صورت دوره ارزیابی و نقاط ضعف و قوت آنها متذکر می شود.

فرهاد معقول مدیر امور شعب منطقه دو کشور نیز دراین نشست که به منظور هم اندیشی و هم افزایی درخصوص اهداف ابلاغی بانک تشکیل شده بود ضمن تاکید بر توجه به اهداف در تمام مسیر تاکید کرد: مشتری مداری و جذب منابع ارزان قیمت دو شاخصه ی اصلی در ارزیابی های جدید بانک می باشد.

در مراسم دوازدهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که با حضور وزیر اقتصاد و دارايي برگزار شد، از دو سامانه اين بانک در حوزه بانکداري الكترونيك رونمايي شد كه گامي مؤثر براي حذف كاغذ از شعب و عمليات بانكي محسوب مي‌شود. به گزارش روابط عمومي مهر ايران سامانه «ميعاد» يا مديريت يكپارچه عمليات اجرايي ديجيتال بانكي، فقط سامانه‌اي براي جايگزين كردن فرم‌هاي كاغذي نيست؛ بلكه با استفاده از اين سامانه، افتتاح حساب بانكي صرفاً با استفاده از كارت ملي و احراز هويت بيومتريك يعني اثر انگشت، به‌صورت تمام ديجيتال قابل انجام است. همچنين ميعاد كمك مي‌كند تا فرآيندهاي بانكي از نخستين مرحله تا بايگاني، بدون استفاده از كاغذ انجام شود.

این سامانه علاوه بر حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد؛ همچنين از ديگر مزاياي سامانه ميعاد قابليت دسته‌بندي و جست‌وجو در پايگاه‌هاي اطلاعاتي را تسهيل مي‌کند.

اجرای شیوه سنتی و بر پایه کاغذ علاوه بر زمان‌بر بودن و دغدغه‌هاي محيط‌زيستي، نيازمند فضا و هزينه براي نگهداري است. اين در حالي است که با وجود چهار برابر شدن تسهيلات اعطايي بانک قرض‌الحسنه مهر ايران که از ۵۰۰ هزار فقره در سال ۱۳۹۴ به دو ميليون فقره در سال ۱۳۹۸ خواهد رسيد، ارائه خدمات ياد شده در اين بانك، نه با افزايش تعداد شعب بلكه با استفاده از سيستم‌هاي نوين در فرآيندهاي عملياتي بانكي انجام مي‌شود.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر مبنای سیاست‌های اقتصاد هوشمند که از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي با هدف توسعه سامانه‌هاي زيرساختي و تحقق دولت الکترونيک ابلاغ شد، اين نوآوري را در دستور كار خود قرار داده تا بتواند بدون نياز به كاغذ، فرآيندهاي بانكي را پيش ببرد. فراهم کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و شبکه براي فعال‌سازي اين سامانه، در اداره کل فناوري اطلاعات و ارتباطات بانک قرض‌الحسنه مهر ايران صورت گرفته است.