ظرفیت خالی پتروشیمی ها باز میگردد

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر روند مطلوب افزایش تولید محصولات پتروشیمی گفت: در سال های گذشته و به دلایل مختلف ، بخشی از ظرفیت تولید مجتمع های تولیدی مورد بهره برداری قرار نگرفته است. بر این اساس و با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری هلدینگ ها و مجتمع های پتروشیمی، حدود 2 میلیون تن از این ظرفیت های خالی در سال آینده وارد مدار تولید می شود.سید جلال میرهاشمی در گفتگو با نیپنا ، افزود: تحقق دومین و سومین جهش توسعه‌ای صنعت پتروشیمی یکی از سیاست‌های کلان شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و در کنار افزایش ظرفیت تولید، رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید نیز از اولویت های این برنامه کلان به شمار می‌آید.

 

تقاضای نفت پتانسیل صعودی شدن دارد

دبیرکل اوپک گفت که تقاضای جهانی نفت می‌تواند در ۲۰۲۰ غافل‌گیرکننده بوده و صعودی شود. این در حالی است که تقاضای امسال نفت کمتر از سال‌های قبل پیش‌بینی شده بود.به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دبیرکل اوپک، محمد بارکیندو،گفت: با آن‌چه ما به طور کلان شاهد آن هستیم تقاضای نفت با پتانسیل رشد روبرو است. این می‌تواند در طول سال ۲۰۲۰ بر توازن بازار نفت تأثیر بگذارد. ما امیدواریم برخی از چالش‌هایی که در تجارت جهانی به وجود آمده بود حل‌وفصل شود.او با اشاره به تنش‌های خاورمیانه مهمترین چیز برای بازار نفت را تضمین امنیت زیرساخت‌های نفت دانست و گفت اعضای اوپک به تضمین عرضه نفت متعهد هستند.از سوی دیگر با به پایان رسیدن معاملات این هفته، قیمت نفت دومین افت متوالی هفتگی خود را به ثبت رساند.

 

سد‌های بزرگ سیستان بلوچستان آسیبی ندیده

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: سد‌های بزرگ استان سیستان و بلوچستان هم توانستند از شدت سیلاب بکاهند و ضمن ذخیره سازی آب با هیچ مشکلی مواجه نیستند.به‌گزارش وزارت نیرو، محمد حاج‌رسولی‌ها با اشاره به بی‌اساس بودن شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی درخصوص آسیب دیدن سد خیرآباد تصریح کرد: ۳۰ درصد مخزن سد خیرآباد تا پیش از وقوع سیلاب در استان خالی بود که خوشبختانه اکنون پر شده و در حال حاضر به‌طور کامل در حال بهره‌برداری است.وی با بیان اینکه ممکن است یک بند کوچک آبخیزداری در ارتفاعات دچار آسیب شده باشد، اما سد‌های بزرگ استان با هیچ مشکلی مواجه نیستند، افزود: خوشبختانه سد‌های بزرگ استان هم توانستند از شدت سیلاب بکاهند هم ذخیره خوبی انجام دهند

نصف صادرات نفت لیبی متوقف شد

یک منبع آگاه در شرکت دولتی نفت لیبی گفت، صادرات نفت از بنادر شرقی و مرکزی این کشور متوقف خواهد شد و موجب کاهش ۷۰۰ هزار بشکه ای صادرات روزانه این کشور عضو اوپک خواهد شد.به گزارش رویترز، این منبع آگاه گفت، تعطیلی این بنادر به استثنای بندر زوئیتینا به دستور شاخه ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر انجام می گیرد.بنادر شرقی لیبی تحت کنترل نیروهای ژنرال حفتر قرار دارند که در پی تصرف طرابلس است. این اقدام در حالی صورت می گیرد که آلمان و سازمان ملل در تلاشند در نشست برلین که فردا برگزار خواهد شد ژنرال حفتر و حامیان خارجی اش را به توقف تلاش های 9 ماه اخیر برای تصرف طرابلس مجاب کنند.

برداشت نفت از آزادگان شمالی
به ۱۰۰ میلیون بشکه رسید

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت سنگین از این میدان مشترک برداشت شده است.به گزارش شرکت مهندسی و توسعه نفت، اسماعیل غلام‌پور با بیان اینکه میدان نفتی آزادگان شمالی از فروردین‌ماه سال ۹۵ به طور رسمی وارد مدار تولید شده است، اظهار کرد: تاکنون بدون توقف، بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت سنگین از این میدان مشترک تولید و به مبادی صادرات ارسال شده است.میدان نفتی آزادگان شمالی با مساحتی حدود ۴۶٠ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری غرب اهواز (غرب رودخانه‌ کارون) در مرز مشترک ایران و عراق در جنوب غربی کشور واقع شده است.

۵۳ درصد حجم سدهای کشور پر است

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور به ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده و به این ترتیب ۵۳درصد از حجم‌این مخازن پر از آب شده است.حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور براساس تازه ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران در حالی به رقم ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بالغ شده که اظرفیت کل مخازن سد هاپنجاه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است.کل آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری( مهرماه ۹۸ تا شهریور۹۹) تا ۲۱ دی ماه ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب گزارش شده است و این درحالی است که در سال آبی پارسال در همین بازه زمانی ۱۲ میلیارد و یکصد میلیون متر مکعب حجم ورودی بوده که از رشد منفی ورودی برخودار شده است.

افزایش 50 میلیارد دلاری خرید انرژی چین از آمریکا باعث شد؛

گروه انرژی: امضای توافق تجاری بین چین و آمریکا و تعهد چین برای افزایش ۵۰ میلیارد دلاری خرید انرژی از آمریکا در کنار تهدید خزانه‌داری این کشور برای توقف واردات نفت از ایران می‌تواند زنگ خطر دوباره‌ای برای کاهش بیشتر نفت صادراتی ایران باشد. وزارت خزانه‌داری آمریکا چین را تهدید کرده که اگر واردات نفت از ایران را متوقف نکند، با تحریم رو به رو خواهد شد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته که ما برخی از شرکت‌های حمل و نقل چین را که از ایران نفت خریداری می‌کنند، تحریم کرده‌ایم و همچنان ضمن هشدار به چین یا هر کشور دیگری در جهان که با ایران تجارت می‌کند، آن‌ها را تحریم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه واشنگتن برای حل مسئله نفت ایران با چین مشورت می‌کرد، مدعی شده که آمریکا درآمد (صادرات) نفت ایران را ۹۵ درصد کاهش داده است. وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرده که بخش عمده‌ای از این درآمد نفتی باقیمانده از کشور چین است.

بر اساس ادعای وی، همه شرکت‌های دولتی چینی خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند و وزارت خزانه داری آمریکا در حال همکاری نزدیک با طرف چینی برای متوقف کردن فعالیت‌های اضافی در زمینه نفت است. موضوعی که البته به گفته وزیر نفت ایران تازه نیست. «بیژن زنگنه» به ایرنا گفته که خیلی وقت است این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند.

آمریکا پیش از این نیز تاکید کرده بود که می‌خواهد صادرات نفت ایران رابه صفر برساند اما در عمل ایران ثابت کرد راه‌های دور زدن تحریم را به خوبی یاد گرفته و صادرات طلای سیاه ایرانی همچنان ادامه دارد،‌ هر چند که به نسبت پیش از تحریم‌ها کاهش داشته است.

اما زنگ خطر اصلی برای نفت ایران،‌ امضای توافق تجاری بین چین و آمریکا است. چین و آمریکا روز چهارشنبه به وقت آمریکا اولین بخش از توافق تجاری خود را نهایی کردند تا راه برای توافقی جامع‌تر و گسترده‌تر که به اختلافات تجاری دیرینه دو اقتصاد بزرگ جهان پایان دهد، باز شود.

بر این اساس، چین توافق کرده تا در ۲ سال آینده ۲۰۰ میلیارد دلار خرید محصولات آمریکایی را افزایش دهد. افزایش واردات چین از محصولات ۴ صنعت، خودرو، قطعات خودرو، هواپیما، ماشین‌آلات کشاورزی، تجهیزات پزشکی و نیمه‌رساناها خواهد بود.

نکته مهم و سرنوشت ساز برای بازار نفت ایران اما در این بند گنجانده شده که بر اساس آن قرار است پکن خرید انرژی از آمریکا را ۵۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

افزایش تولید نفت آمریکا در سال‌های اخیر، این کشور را به بزرگترین تولیدکننده نفت دنیا تبدیل کرده است. این موضوع باعث شده تا محموله‌های نفت خام خلیج فارس به کمترین میزان 30 سال اخیر برای صادرات به آمریکا برسد.

آمریکا به لطف رونق تولید شیل ، محموله‌ها را از خلیج فارس به 30 سال گذشته کاهش داد. اما این تنها تهدید نفت شیل برای نفت خام خاورمیانه و از جمله ایران به شمار نمی‌رود.

آمریکا با تکیه بر تولید نفت شیل،‌ در تلاش است تا به صادرکننده نفت خام تبدیل شود. رویایی که گام‌های اول آن را برداشته و صادرات نفت این کشور به شرق آسیا و اروپا آغاز شده است.

آمارهای منتشر شده توسط آمریکا نشان می‌دهد که تولید روزانه نفت شیل این کشور قرار است هر سال 1.5 میلیون بشکه افزایش پیدا کند و از همین رو این کشور به دنبال بازارهای صادراتی جدیدی است اما از آنجا که روند رشد مصرف انرژی در جهان با این شتاب فزاینده نیست، ‌بنابراین آمریکا به دنبال تصاحب بازار سایر کشورها برای صادرات نفت خود است. در این راه از یک سو تحریم‌های نفتی کشورهای مختلف از ایران تا ونزوئلا را در دستور کار قرار می‌دهد تا نفت بیشتری از بازار خارج شود و از سوی دیگر در تلاش است تا قیمت نفت نفت آمریکا را در مقابل قیمت سبد نفتی اوپک پایین نگه دارد.

تنش‌های خاورمیانه نیز البته به کمک آمریکا آمده تا آنجا که کارگزاران و معامله‌گران نفت در آسیا به بلومبرگ گفتند کرایه مسیر خاورمیانه به چین در برخی از موارد حداقل ۱۴ درصد نسبت به سفارشهای قبلی افزایش داشته و مالکان به دنبال دریافت نرخ بالاتری برای ورود نفتکش‌ها و بارگیری محموله‌های نفتی در منطقه خلیج فارس هستند.

با توجه به این موارد، فشار جدید خزانه‌داری آمریکا به چین برای توقف واردات نفت از ایران را می‌توان تکه آخر پازل آمریکا برای حضور در بازار طلای سیاه دانست. حال باید دید با توجه به توافق تجاری صورت گرفته بین چین و آمریکا،‌ آیا کشور اژدهای زرد حاضر است یه درخواست آمریکا پاسخ مثبت دهد؟

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه گوشت قرمز دام سنگین به مرحله مازاد تولید رسیده و مشتری برای آن نیست، افزود: در شرایط کنونی راهکارهای خرید تضمینی یا خرید برای مصرف کننده عمده دیگر کارساز نیست و تنها راه نجات صنعت دامپروری اجرای طرح ۶۰ روزه صادرات است.منصور پوریان در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه فشار اقتصادی بر دامداران افزایش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر تنها دام‌های سنگین زیر 400 کیلوگرم مشتری دارند و دام‌های بالای این وزن بدون مشتری مانده است.وی ادامه داد: دام‌های زیر 400 کیلوگرم نیز با قیمت مناسب از دامداران خریداری نمی‌شود و بسیاری از آن‌ها دام خود را با قیمت سربه‌سر یا به زیان می‌فروشند.وی شرایط بازار برای دام سبک را نیز نابسامان توصیف کرد و گفت: تولید برای دامداران دام سبک نیز زیان‌ده شده است به نحوی که ادامه تولید برای آنان نیز مقرون به صرفه نیست.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران از صدور مجوز افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۰ درصدی محصولات مربوط به این انجمن طی سه ماه گذشته خبر داد.جمشید مغازه‌ای، در گفت‌وگو با ایسنا، علت این افزایش قیمت را نوسانات نرخ ارز و گران شدن قیمت مواد اولیه عنوان کرد و گفت: زمانی که قیمت شکر در بازار افزایش پیدا کرد، تولیدکنندگان شیرینی و شکلات، شکر دولتی دریافت کردند و در این بخش افزایش قیمت صورت نگرفت، اما در حال حاضر شکر دولتی بسیار کم است.مغازه‌ای در توضیح دلایل دیگر گرانی شکلات به افزایش قیمت آرد اشاره کرد و گفت: در سال جاری قیمت گندم از ۹۰۰ تومان به ۱۸۵۰ تومان رسید و باعث شد که آرد مصرفی در صنعت شیرینی و شکلات از ۱۴۰۰ به ۲۴۵۰ تومان برسد.وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه بازار دیگر کشش افزایش قیمت ندارد قاعدتاً برای شب عید نباید افزایش قیمتی در این بخش صورت بگیرد.

نظام تولید و بازار کشاورزی
در کشور باید دانش محور شود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در هر دو نظام تولید و بازار کشاورزی نیاز به دانش محور شدن مشهود است، سیستم برندینگ، بسته بندی، آموزش و حمل و نقل نیازمند دانش محور شدن هستند.به گزارش ایانا، شاهرخ رمضان نژاد افزود: تجار پیش از این هم در خدمت کشاورزان بوده اند اما به عنوان یک سیستم کارآمد نبوده است.رمضان نژاد تاکید کرد: در هر دو نظام تولید و بازار کشاورزی نیاز به دانش محور شدن مشهود است، سیستم برندینگ، بسته بندی، آموزش و حمل و نقل نیازمند دانش محور شدن هستند.وی افزود: سرمایه های فردی در بخش کشاورزی وارد نمی شود و تا کنون بر روی آن کار نشده است.

ابلاغ دستورالعمل نظارتی برای ایام پایانی سال

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: دستورالعمل قیمت گذاری برای ایام پایانی سال، به استان ها ابلاغ شده است.به گزارش تسنیم، عباس تابش در گردهمایی روسای سازمانهای صمت استانها که با حضور وزیر صمت برگزار شد، بیان کرد: همزمان با اصلاح قیمت بنزین بازرسی ها انجام شده است و گزارشات مداوم و منظم رصد بازار ارایه می شود.رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنانش گفت: با احتساب بازرسان اصناف، 4300 بازرس داریم و تفاهم نامه ای با بسیج اصناف داریم که تعداد بازرس ها 2 برابر خواهد شد.تابش ادامه داد: در زمینه سامانه، هنوز گمرک همکاری ندارد ولی سامانه انبار در زمینه 10 کالا الزام به اطلاع رسانی دارد و بازرسان به صورت متمرکز این 10 کالا را بازرسی می کنند.وی با اعلام اینکه تا پایان سال سازوکار سامانه رصد کالا ابلاغ می شود، گفت: نظارت واحد های بین راهی برعهده ما است و اجازه افزایش قیمت ندارند.

بهره‌برداری از 55 طرح کشاورزی در استان مرکزی

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: ۵۵ طرح کشاورزی در حوزه‌های مختلف با دهه مبارک فجر امسال آماده بهره‌برداری است.مجیدآنجفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر امسال 55 طرح کشاورزی در حوزه‌های مختلف تولیدات دامی، آب و خاک، تولیدات گیاهی، شیلات و صنایع تبدیلی با اعتبار سه میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۳۳۳ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.وی افزود: ۲ میلیارد و ۷۶۳ میلیون و ۳۷۵ میلیون ریال از مجموع این اعتبارات توسط بخش خصوصی، ۸۲ هزار و ۶۴۰ میلیون ریال اعتبارات دولتی و ۲۷۱ هزار و ۳۴۸ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی تامین شده‌ است.

آخرین وضعیت واردات و پیگیری ها برای اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم تشریح شد؛

 

گروه اصناف: دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور، با تاکید بر افزایش قیمت‌خرید تضمینی گندم اظهار کرد: با توجه به نبود تناسب هزینه های تولید با نرخ خرید تضمینی گندم از مسئولان دولتی تقاضا داریم ظرف چند روز باقی مانده تا پایان دی، نرخ خرید تضمینی گندم را اصلاح کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،علی خان محمدی افزود: اگرچه کشاورزان برای سال زراعی جدید در سطحی معادل ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار گندم کشت کردند، اما بدون تردید با نرخ فعلی حاضر به فروش گندم به دولت نخواهند بود و ترجیح می دهند همانند سال زراعی ۹۸_۹۷ گندم تولیدی خود را صرف خوراک دام کنند یا دور بریزند. خان محمدی با اشاره به اینکه قیمت ۲ هزار و ۲۰۰ تومانی خرید تضمینی، جوابگوی هزینه های تولید نیست، بیان کرد: اگر مسئولان شورای اقتصاد تا پایان فصل کشت، اقدام به اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم نکنند، پایداری تولید و خودکفایی این محصول استراتژیک در معرض خطر قرار می گیرد که با این وجود امکان تامین گندم مورد نیاز و غذای کشور از تولید داخل وجود ندارد. این مقام مسئول با اشاره به اینکه تامین غذای نان مردم در آینده دچار مشکل می شود، بیان کرد: با نابودی پایداری تولید گندم، دولت چاره ای جز واردات گندم به منظور تامین نان مورد نیاز مردم ندارد که این امر علاوه بر پرداخت هزینه بیشتر، امنیت غذایی کشور هم به چالش می کشاند. خان محمدی ادامه داد: در شرایط فعلی که دچار بحران های مختلف از جمله تحریم هستیم، از این رو این امکان وجود دارد که در آینده، تامین غذای کشور دچار مشکل شود.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران با تاکید بر ضرورت تامین افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از طرق مختلف برای سال آینده، بیان کرد: اگرچه دولت اذعان می کند که نرخ پیشنهادی بنیاد ملی گندمکاران برای سال آینده واقعی است، اما به سبب کمبود منابع مالی، حاضر به افزایش نرخ خرید تضمینی نیست. در حالیکه انتظار می رود قیمت واقعی را مسئولان شورای اقتصاد اعلام و سپس برای خرید از طریق بورس کالا یا واگذاری سیلوها به کشاورزان، امنیت غذایی کشور را تامین کنند.

وی تنها راه حل بی نیازی از واردات گندم را افزایش نرخ خرید تضمینی اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید به نرمال رسیده است، اما پیش بینی می شود که در صورت اصلاح قیمت با افزایش بهره وری می توان از واردات بی نیاز بود. به گفته خان محمدی، اگر دولت نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید را اصلاح نکند، برای سال آینده میزان واردات از ۳ میلیون تن فراتر خواهد رفت.

  • آینده روشنی پیش روی تولید گندم نیست

سید جعفر حسینی مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، درباره آینده تولید گندم اظهار کرد: با توجه به پایان فصل کشت گندم و اصلاح نشدن نرخ خرید تضمینی مطابق با هزینه های تولید، آینده روشنی پیش روی تولید گندم کشور نیست.

وی افزود: بی توجهی مسئولان شورای اقتصاد به نرخ خرید تضمینی گندم برای بار دیگر داستان چغندر قند را تکرار خواهد کرد، در خصوص محصول چغندر قند، رفتارهای نامناسب مسئولان امر بر خوداتکایی این محصول استراتژیک تاثیر سوء به جا گذاشت.

حسینی ادامه داد: علی رغم پیگیری های مکرر تشکل و اتحادیه ها، مسئولان شورای اقتصاد و دولت همچنان بر نرخ اعلامی خرید تضمینی گندم اصرار دارند که این امر باب واردات گندم را به کشور باز خواهد کرد. مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی از کاهش سطح زیر کشت گندم خبر داد و گفت: کشاورزان در مرحله اول نارضایتی خود را نسبت به اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم با کاهش سطح زیر کشت اعلام کرده و در سال زراعی آینده هنگام تحویل گندم به دولت واکنش نشان می دهند.

وی نسبت به واردات گندم هشدار داد و افزود: با توجه به اصرار مسئولان به نرخ فعلی خرید تضمینی گندم و کاهش سطح زیر کشت محصول، واردات گندم در سال آینده دور از انتظار نیست‌.

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی منابع طبیعی با بیان اینکه امسال حداقل ۳ میلیون تن گندم وارد خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به کاهش سطح زیر کشت گندم، واردات برای سال آینده قطعی است، اما از الان نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به میزان واردات داشت چرا که رقم واردات به شرایط سال آینده و میزان تولید بستگی دارد. این مقام مسئول ادامه داد: معتقدم دولت برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم هنوز فرصت دارد و باید در بودجه سال آینده قیمت را افزایش دهد.وی از کاهش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به کاهش سطح زیر کشت گندم و اختصاص آن به کشت جو، افت شدید قیمت جو زنگ خطری برای تولید برای کشاورزان به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از آغاز توزیع ۹۰۰ تن ذرت و جو‌ میان دامداران روستاهای پیرسهراب و عورکی از شهرستان چابهار و زراباد شهرستان کنارک خبر داد.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان، در این بازدید از آغاز توزیع ۹۰۰ تن ذرت و جو‌ میان دامداران روستاهای پیرسهراب و عورکی از شهرستان چابهار و زراباد شهرستان کنارک خبر داد.عباسی معروفان خاطرنشان کرد: از این حجم ذرت و جو، ۱۰۰ تن به صورت بلاعوض در اختیار دامداران قرار گرفته است.وی افزود: توزیع این نهاده ها با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت معدن تجارت، استانداری و فرمانداری‌های مناطق مربوطه و سازمان مدیریت بحران استان انجام شده است.وی همچنین از توزیع ۵۰ تن گوشت قرمز منجمد، میان خانواده های اسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطر نشان کرد: توزیع گوشت میان خانواده‌های اسیب دیده از سیل آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.