کنفدراسیون فوتبال آسیا تا ظهر یکشنبه فرصت دارد؛

گروه ورزش: پس از حکم عجیب و غیرمنتظره کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اینکه باشگاه های ایرانی در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا باید در زمین ثالث از رقبای خود میزبانی کنند، موجی از خشم و عصبانیت فوتبال دوستان ایرانی را فرا گرفت و آن ها در شبکه های اجتماعی نسبت به این تصمیم ناعادلانه اعتراض کردند. فدراسیون فوتبال هم که در بیانیه ای رسمی این مسئله را به اطلاع عموم رسانده بود، اعلام کرد که روز شنبه موضع رسمی را پس از مشورت با 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان اعلام می شود و اسماعیل خلیل زاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد که زیر بار این ذلت نخواهند رفت و اگر بنا باشد در خانه میزبانی نکنند، از این رقابت ها انصراف خواهند داد.محمدحسن انصاری فرد هم موضعی مشابه گرفت و اعلام کرد پرسپولیس را از مسابقات خارج می کنند.

با وجود اینکه ایران امن‌ترین کشور در خاورمیانه است با کارشکنی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان باید از حریفان خود در کشور‌ ثالث میزبانی کنند. تصمیمی که رنگ و بوی سیاسی دارد. ۲ روز قبل دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، باز هم ایران را ناامن معرفی کرد و پس از آن سعودی‌ها صبح روز جمعه خبری مبنی بر لغو امتیاز میزبانی از باشگاه‌های ایران حاضر در لیگ قهرمانان را منتشر و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را تایید کرد. بر همین اساس تیم‌های فوتبال سپاهان، پرسپولیس، استقلال و شهرخودروی ایران به دلیل بیانیه ظالمانه و جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر بازی در زمین بی طرف، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دادند. مدیران باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه ۲۸ دی (۱۸ ژانویه) در جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری راجع به اقدام جدید کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) مبنی بر سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها گرد هم آمدند. آن‌ها پس از این جلسه اعلام کردند: «‏در صورتی که تا ساعت ۱۲ روز یکشنبه به وقت ایران کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کند که تیم های ایرانی حق میزبانی از رقبای خود در لیگ قهرمانان آسیا را ندارند، این باشگاه های به صورت رسمی از مسابقات انصراف خواهند داد.» به گفته آن‌ها «در صورت قبول بازی در کشور سوم، به مرور میزبانی رقابت‌های دیگر فوتبال و همچنین ورزش‌های دیگر هم از ایران گرفته می‌شود که ضربه سنگینی به ورزش ایران وارد می‌کند.» فدراسیون فوتبال ایران هم با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض خود را به این اقدام نشان داد و انصراف این ۴ تیم ایرانی را اعلام کرد. به طور کلی در حال حاضر فوتبال ایران سه راه پیش رو دارد. ما یا باید تصمیم جدید AFC را بپذیریم و به جز تیم های عربستانی از سایر تیم های آسیایی هم در کشور ثالث میزبانی کنیم. این تصمیم معنایی جز پذیرش بی چون و چرای این حکم غیرمنطقی ندارد و بر ادعای واهی ناامن بودن ایران صحه می گذارد. راه دوم اما تحریم لیگ قهرمانان آسیا است. تصمیمی سخت و پرهزینه که اتخاذ آن تبعات زیادی برای فوتبال ایران خواهد داشت. 4 باشگاه ایرانی اگر به صورت رسمی تصمیم بگیرند که در این مسابقات حضور نیابند، باید صابون محرومیت های طولانی مدت از لیگ قهرمانان و همچنین جریمه های سنگین مالی را به تن بمالند. اتفاقی که قطعا ضربات سنگین مادی و معنوی به فوتبال ایران می زند. راه سومی هم در این میان وجود دارد که البته چندان امیدی به وقوعش نیست و آن هم لابی فدراسیون نشینان با مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا است. آن ها باید خیلی سریع و با انجام رایزنی های مربوطه AFC را قانع کنند که ایران مشکلی برای میزبانی رقابت های فوتبال ندارد و می تواند مثل سالیان گذشته این کار را به شکل خوبی انجام دهد. در این میان شاید دعوت از نمایندگان ای اف سی به ایران ،سریع ترین راه برای اثبات امنیت حاکم بر کشور باشد که البته با توجه به تصمیم قطعی کنفدراسیون فوتبال آسیا و انفعال مدیران فدراسیون فوتبال،بعید است این اتفاق به سرعت رخ بدهد و در نهایت باید دید عاقبت این ماجرا برای فوتبال ایران چه خواهد بود؟

کرولا موفقیت فروش بالایی را برای تویوتا به همراه داشته است تا جائیکه برخی مراکز آماری از آن به عنوان پرفروش ترین خودروی جهان نام می برند. در ژوئیه 2013 رکورد فروش کرولا از 40 میلیون دستگاه نیز عبور کرد و این خودرو در تمامی بازارهای بین المللی با توجه به رده قیمتی خود چنان محبوبیتی بدست آورد که تبدیل به نمادی برای سدان های کوچک اقتصادی و البته باکیفیت شد. تا کنون 12 نسل از این خودرو معرفی شده است که مدل 2020 کرولا نیز در نسل دوازدهم قرار می گیرد. قیمت پایه این محصول از 22750 دلار آغاز می شود و در گرانترین حالت ممکن از منظر انتخاب امکانات در تریم به 32530 دلار می رسد.

اولین موردی که در رابطه با کرولا 2020 می توان به آن اشاره کرد؛ زیباتر شدن این خودرو در مقایسه با قدیمی ترهای خانواده خود است! دماغه این محصول بویژه در قسمت چراغ های اصلی با یک طراحی زیبا و در نواری باریک به سمت یکدیگر توسعه یافته اند. این مدل شرایطی را ایجاد کرده تا درپوش و چین های روی آن نیز فضای بیشتری برای خودنمایی داشته اند. در نمای عقب تغییر زیادی با نسل قبلی مشاهده نمی شود اما مشخصا این بامپر(سپر) است که بهبود یافته و زیبایی بیشتری را به نمایش می گذارد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان کابین را باید چشمگیرترین ویژگی کرولا 2020 نام گذاشت. تویوتا یک کابین بسیار باکیفیت- با توجه به قیمت محصول- را در اختیار مشتری قرار می دهد. استفاده از مواد اولیه باکیفیت، بخش های دارای بافت نرم، پلاستیک باکیفیت و همچنین طراحی جذاب عاملی است تا فاصله کرولا را از رقبای خود کاملا افزایش دهد.

از امکانات محصول می توان به: سیستم تطبیقی چراغ های جلو، دی لایت، سیستم تهویه هوشمند و فیلترهای تصفیه هوا، صندلی راننده با تنظیم 6 و 8 جهته(بسته به تریم)، صندلی سرنشین با تنظیم 4 جهته، گرم کن صندلی ردیف جلو، فرمان تلسکوپیک 3 مرحله ای، نمایشگر دیجیتال 4.2 یا 7 اینچی(بسته به تریم) بین نشانگر سنتی آمپر، نمایشگر 8 اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی اشاره کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی در پوشش کمک‌های مالی به سیل زدگان استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هشدار داد. سرهنگ " رامین پاشایی " معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار داشت: افراد سودجو در پوشش کمک‌های مالی به سیل زدگان استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با ایجاد صفحه‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه‌های خیریه و قراردادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند. معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود به سیل زدگان استان‌های سیستان وبلوچستان و هرمزگان، فقط از طریق ارگان‌های ذی صلاح اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحه‌ها خودداری کنند. وی افزود: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند. این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به سیل زدگان ضمن دسترسی غیر مجاز به حساب کاربران، نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند. سرهنگ پاشایی اظهار داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به WWW.Cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیکی، پیوند ثبت گزارش‌های مردمی، با ما در میان بگذارند.

وزارت بهداشت واکنش نشان داد؛

روز گذشته در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه یک کارشناس بهداشت و ایمنی مواد غذایی گفت که لبنیات توزیعی در استان‌های مختلف کشور آلوده به سم آفلاتوکسین است که میزان آلودگی در استان‌های مختلف، متفاوت است.

در این خصوص سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به ادعایی مبنی بر وجود سم آفلاتوکسین در عمده‌ مواد لبنی در کشور گفت: درسال‌های اخیر میزان آفلاتوکسین در مواد غذایی از جمله لبنیات و خشکبار روند کاهشی داشته است. کیانوش جهانپور در پاسخ به خبرنگاران درباره طرح ادعایی مبنی بر وجود سم آفلاتوکسین در عمده‌ مواد لبنی در کشور گفت: متاسفانه این شیوه ورود موضوع درست نیست و ظاهراً هم این رفتار نادرست باب شده است.

وی افزود: موضوع آفلاتوکسین در مواد غذایی موضوعی جهانی است. حداقل چهار دهه نقل محافل علمی و فنی است و بررسی روند آن در ایران نشان می‌دهد در همه سال‌های اخیر میزان آفلاتوکسین در مواد غذایی از جمله لبنیات و خشکبار روند کاهشی داشته است. متاسفانه هر از گاهی افرادی بدون اشاره به مقدمه و موخره، مطالبی را مطرح می‌کنند که نه تنها کمکی به ارتقای سلامت و سواد سلامت جامعه نمی‌کند بلکه به تشویش اذهان هم می‌انجامد. جهانپور افزود: آفلاتوکسین موضوعی است که سال‌ها محل تمرکز و توجه سازمان بهداشت جهانی و فائو و بالطبع نظام سلامت و نهادهای نظارتی کشور بوده است بنابراین موضوع جدیدی نیست. انگار یک کشف جدید باشد و در یک برنامه تلویزیونی زنده افکار عمومی را با آن بمباران می‌کنند، گویی بلایی یک شبه آن هم بر سر مردم ایران نازل شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: آفلاتوکسین یک معضل در مواد غذایی به‌ویژه لبنیات و خشکبار و فرآورده‌های گیاهی است. کشورهای مختلف حد مجاز متفاوتی برای آن در مواد غذایی مختلف دارند و استانداردهای ایران عموما در حد استانداردهای ایالات متحده تعریف شده است البته استانداردهای اروپایی در این زمینه سخت‌گیرانه‌تر است.

وی با بیان این که در همه سال‌های اخیر تلاش شده است میزان آفلاتوکسین در محصولات غذایی کاهش یابد و حتی مروری بر مطالعات نشان می‌دهد این میزان در مواد غذایی از جمله لبنیات تولید داخل روند کاهشی داشته است، گفت: مسئولان فنی، واحدهای کنترل کیفیت و سازمان غذا و دارو در این زمینه کوشش فراوانی کرده‌اند و از این نظر محصولات غذایی بسته بندی و تولیدی صنایع غذایی و لبنی به مراتب وضعیت بهتری از محصولات فله‌ای و عرضه سنتی دارند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: بسیاری از محصولات غذایی و لبنی ما با پاس کردن همین استانداردها به خارج از کشور صادر می شوند البته هیچکس مدعی حذف آفلاتوکسین نیست اما طرح موضوع به صورت یک جانبه آن هم به‌گونه‌ای که این معضل خاص محصولات غذایی داخلی است و گویی بلایی یک شبه نازل شده بدون اشاره به سوابق و وضعیت سایر کشورها قطعا رفتار اطلاع رسانی درستی نیست.

سی ان ان گزارش داد

 

سی ان ان با اشاره به فشار فزاینده برای خروج ارتش آمریکا از عراق نوشت، خروج از عراق پایانی تحقیرآمیز برای ماموریت طولانی مدت ارتش آمریکاست؛ جایی که میلیاردها دلار بر باد رفته است.

شبکه سی ان ان در گزارشی به موضوع فشارهای اخیر بر دولت ایالت متحده برای خروج از عراق پرداخت و نوشت: علی‌رغم وعده‌های دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگهای آمریکا در خاورمیانه، وی هنوز نظامیان آمریکایی را از عراق خارج نکرده است.

این گزارش افزود: مقامات پارلمان عراق که روابط قدرتمندی با تهران دارند، روندی را برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق آغاز کرده‌اند که یک واکنش تند در قبال حمله آمریکا به ژنرال «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

در پی این حملات، عملیات‌های مشترک آمریکا و عراق علیه داعش به حالت تعلیق درآمد و «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشبرد امور در بغداد تاکید کرد که خروج نظامیان آمریکایی تنها راه حمایت از عراقی‌ها است هرچند که تاکید کرده، تصمیم گیری درباره این مساله از وظایف دولت بعدی عراق است.

با این حال کارشناسان می‌گویند که حتی خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیز می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند. گروه تروریستی داعش به حملات خود ادامه می‌دهد و بدون آمریکا و نیروهای خارجی این گروه فرصت بیشتری برای احیای خود پیدا خواهد کرد. همزمان ایران نیز می‌تواند قدرت خود را در عراق توسعه دهد.

سی ان ان مدعی شد، از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، تهران و واشنگتن در حال رقابت برای نفوذ در عراق هستند و در این نبرد ایران در حال پیروز شدن است. استراتژی مستحکم و پایدار ایران که آمریکا فاقد آن است به تهران اجازه داده است به صورت تدریجی طرح خود را به بافت سیاسی عراق ببافد.

سی ان ان با اشاره به روابط مستحکم ایران در حوزه‌های مختلف با گروههای مختلف عراقی طی سالیان اخیر اضافه کرد، به دلیل این پیوندهای محکم، اصلا تعجب ندارد که مقامات ارشد دولت و پارلمان این کشور بعد از ترور ژنرال قاسم سلیمانی در سمت ایران قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد این ترور به سود اهداف دراز مدت ایران است؛ یعنی خروج نظامی آمریکا از منطقه.

«فواز گرگز» استاد روابط بین الملل مدرسه اقتصادی لندن می‌گوید، «ایران در حال حاضر متنفذترین دولت در عراق است و اگر واشنگتن مجبور به ترک عراق شود این قدرت افزایش نیز خواهد یافت».

این کارشناس روابط بین‌الملل در ادامه گفت: «اگر آمریکا عراق را ترک کند، مردم کل منطقه فکر می‌کنند که علیرغم ادعاها، ترامپ واقعا هیچ راهبردی برای غرب آسیا ندارد و در پایان مجبور می‌شود به خانه بازگردد.»

سازمان تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌ای کشور است که حدود ۴۵ میلیون بیمه شده تحت پوشش خود دارد.

این سازمان علاوه بر مراکز درمانی ملکی خود با مراکز درمانی تحت پوشش وزارت بهداشت نیز طرف قرارداد است که در یکی دو سال اخیر به دلیل عدم پرداخت معوقات به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی ارزش سابق را ندارد و بیمه شده‌ها با مشکل مواجه شدند. پیامک های زیادی از طرف بیمه شدگان تأمین اجتماعی به باشگاه خبرنگاران ارسال شده است مبنی بر اینکه با وجود پرداخت ماهانه حق بیمه اما دفترچه های درمانی بیمه شدگان این سازمان فاقد اعتبار است و هیچ خدمات درمانی دریافت نکردند. در همین رابطه جلیل کوهپایه زاده رئیس علوم پزشکی ایران گفت: ما وقتی نتوانیم بدهی خود را از تأمین اجتماعی دریافت کنیم، آنگاه نمی‌توانیم پول شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی را پرداخت کنیم و به دنبال این مسئله چرخه تولید دارو و تجهیزات پزشکی دچار مشکل خواهد شد، چرا که صنعت برای ادامه حیات خود نیاز به پول دارد. حال اگر سازمان تأمین اجتماعی بدهی‌های خود را به وزارت بهداشت پرداخت کند، دیگر بیمه شدگان با چنین مشکلاتی مواجه نخواهند شد و از حق بیمه‌ای که هرماه پرداخت می کنند، استفاده خواهند کرد. همچنین شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره میزان بدهی تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت گفت: در سال جاری حدود ۷ هزار میلیارد تومان به مراکز خصوصی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است، مجموع مطالبات باقی مانده سال جاری مراکز درمانی ۳۲۰۰ میلیارد تومان است که ۱۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به وزارت بهداشت و ۱۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است

مجموع فروش دوازدهمین دوره از حراج تهران برای عرضه و فروش آثار هنر معاصر نسبت به دهمین دوره این حراجی که به فروش همین آثار اختصاص داشت، با کاهش حدودا سه میلیاردی همراه بوده است. موضوعی که نشان می‌دهد انگار مشکلات اقتصادی گریبان جامعه هنری را نیز گرفته است.

مراسم‌های حراج تهران سالانه دو مرتبه در فصل تابستان و زمستان برگزار می‌شود که حراج‌های دی‌ماه به عرضه و فروش آثار معاصر هنر معاصر و حراج‌های تیرماه به عرضه و فروش آثار کلاسیک و مدرن اختصاص دارد. بر همین اساس حراج دوازدهم که (جمعه _ ۲۷ دی‌ماه) برگزار شده بود، با حراج دهم در دی‌ماه سال ۹۷، قابل قیاس است. بر این اساس، دوازدهمین دوره از حراج تهران با مجموع فروش ۳۱ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان به پایان رسید و این در حالی است که مجموع فروش دهمین دوره از این حراجی در دی‌ماه سال گذشته، ۳۴ میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان اعلام شده بود. مقایسه آماری میان این دو دوره از حراج تهران نشان می‌دهد که مجموع فروش حراج دوازدهم با ارائه ۱۱۸ اثر نسبت به مجموع فروش حراج دهم با ارائه ۱۱۴ اثر، با کاهش حدودا ۳ میلیاردی همراه بوده است. در واقع با وجود افزایش حدود ۴ درصدی تعداد آثار در حراج دوازدهم، مجموع فروش با حدود ۱۰ درصد کاهش همراه بوده است. گران‌ترین اثر فروخته‌شده در دو دوره اخیر حراج آثار هنر معاصر ایران (دوره دهم و دوازدهم) نیز متعلق به حسین زنده‌رودی بوده است. سال ۹۷، تابلویی از حسین زنده‌رودی با نام «پی‌+روز+جی» با قیمت پیشنهادی ۳ تا ۴ میلیارد تومان، ۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به فروش رسید و سال ۹۸ نیز اثر دیگری از این هنرمند با عنوان «قوس آبی نیلگون» که با قیمت کمینه و بیشینه ۳ تا ۴ میلیارد ارائه شد، با قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد