«خورشید» بهترین فیلم جشنواره سی و هشتم شد

آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که فیلم «خورشید» مجید مجیدی عنوان بهترین فیلم را از آن خود کرد و دو فیلم «روز صفر» و «شنای پروانه» بیشترین سیمرغ را گرفتند.

اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، سینماگران و سینمادوستان در برج میلاد تهران برگزار شد.

این مراسم رأس ساعت ۱۸:۴۰ با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

نظم مراسم در دقایق ابتدایی و به‌دلیل ازدحام مهمانان در بخش ورودی‌های سالن همایش‌های برج میلاد، برای دقایقی برهم خورد.

در این آیین با پخش کلیپ بزرگداشت فریدون جیرانی از این کارگردان تجلیل شد. فریدون جیرانی که با همراهی ابراهیم داروغه‌زاده برای آئین بزرگداشت خود روی صحنه حاضر شد گفت: از دبیر جشنواره، وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی تشکر می‌کنم. ممنون که صحبت‌هایی درباره من را شنیدید. در بخش بعدی مراسم پس از پخش کلیپ بزرگداشتی از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، فیلم برگزیده این دوره از جشنواره برای دریافت سیمرغ ویژه این بخش معرفی شد.

در بخش اهدای جایزه ویژه حاج قاسم سلیمانی، عباس صالحی وزیر ارشاد، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره، منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما و همایون اسعدیان ریس هیأت مدیره خانه سینما روی صحنه آمدند و این جایزه را به فیلم «آبادان یازده ۶۰» به تهیه کنندگی حسن کلامی اهدا کردند.

در ادامه با معرفی داوران بخش «سودای سیمرغ» نوبت به معرفی برگزیدگان این بخش رسید و سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن به طناز طباطبایی برای «شنای پروانه» اهدا شد. در ادامه مراسم سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هم به امیر آقایی برای «شنای پروانه» تعلق گرفت. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن هم به نازنین احمدی برای «ابر بارانش گرفته» تعلق گرفت. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به پیمان معادی برای «درخت گردو» رسید.

محمدحسین مهدویان برای فیلم سینمایی «درخت گردو» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را با حضور وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره دریافت کرد و فیلم سینمایی «خورشید» به تهیه‌کنندگی امیر بنان و مجید مجیدی سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد.

سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی با انتخاب هیأت داوران به فیلم «روز صفر» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان اهدا شد. ملکان همچنان در مراسم غایب بود.

در ادامه مراسم با اعلام منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به رسول صدرعاملی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شنای پروانه» اهدا شد. آئین اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در ساعت ۲۲ به کار خود پایان داد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، آمار فوتی ها در حوادث جوی روزهای اخیر را ۸ نفر اعلام کرد.

مجتبی خالدی، در گفتگو با مهر، به آمار هفت فوتی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در اثر ریزش بهمن در رودبار، ۵ نفر جان باختند و دو نفر نیز در شهر رشت و هنگام برف‌روبی، از ارتفاع سقوط کرده و جان باختند.

وی همچنین به یک مورد فوتی بیمار قلبی در شهرستان خلخال اشاره کرد و افزود: این بیمار به علت عدم دسترسی به خدمات درمانی فوت شد.

خالدی از ارائه خدمات اورژانسی به ۸۵ نفر از هموطنان در استان گیلان خبر داد و گفت: نیروهای اورژانس توانسته‌اند سه مادر باردار و دو بیمار قلبی را نجات دهند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، مهم‌ترین مشکل نیروهای اورژانس را عدم دسترسی به روستاها و نقاط صعب‌العبور برای خدمات رسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک عنوان کرد.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده بود و تا دیروز ادامه یافت موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشت - قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده ای شد.

رییس جمهوری روز گذشته پس از ارائه این گزارش به وزیران راه و شهرسازی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشور دستور داد تا تمامی امکانات وزارتخانه‌های خود را برای تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و کاستن از مشکلات ناشی از این بارش ها بکار گیرند.

براساس یک مطالعه جدید، ربات‌های تحلیلگر توصیه‌های بهتری به سرمایه‌گذاران برای خرید سهام ارائه می‌دهند و نتایج آن نشان می‌دهد ربات‌ها پنج درصد عملکرد بهتری نسبت به تحلیلگران انسانی دارند. به گزارش دیلی‌میل، گفته می‌شود ربات‌ها طی یک دهه آینده بیش از ۲۰۰ هزار شغل را در وال استریت تصاحب می‌کنند و یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این پیش‌بینی به زودی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

محققان پس از تجزیه و تحلیل ۷۶ هزار گزارش از هفت شرکت روبوتحلیل مختلف، مشاهده کردند که این فناوری قادر است توصیه‌های مشابه با همتایان انسانی خود را سریع‌تر و دقیق‌تر ارائه دهد.

از آنجا که اتوماسیون کمتر تحت تعصب رفتاری و تعارض منافع قرار دارد، می‌تواند توزیع متوازن‌تری در رتبه بندی‌ها ایجاد کند که شامل ریسک سرمایه‌گذاری و پیشنهادات مربوط به نگهداری، فروش یا خرید سهام است

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۹ امروز پایان می‌یابد.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ که به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی غیر انتفاعی، غیر دولتی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد از روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده است در ساعت ۲۴ امروز (پنجشنبه، ۲۴ بهمن) پایان می‌یابد.

او افزود: به داوطلبان متقاضی شرکت در این آزمون توصیه می‌شود طی فرصت باقیمانده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با مطالعه شرایط و ضوابط شرکت در کنکور سراسری، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند