سطح بالای تولیدات دانش بنیان در حوزهای نفتی

وزیر نفت با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدات خوبی داشته‌اند،گفت: برخی از این شرکت‌ها توانسته‌اند به حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی وارد شوند.به گزارش مهر، بیژن نامدار زنگنه در «گردهمایی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های فعال حوزه نفت»گفت: طی بازدیدی که از بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در این نمایشگاه داشتم، متوجه سطح بالای فناوری تولیدات آنها شدم.وی افزود: این شرکت‌ها تاکنون با شرکت‌های بزرگ دیگری قرارداد داشته‌اند یا میزان فروش و تولیدات آنها بالا بوده است که این نشان از سطح بالای فناوری آنها در حوزه نفت است.وزیر نفت گفت: انتظار می‌رود که آنها بتوانند قراردادهایی را با صنایع مختلف منعقد کنند؛ البته هدف، تنها انعقاد قرارداد نیست بلکه هدف آن است که شرکت‌ها با نیازهای صنعت نفت آشنا شوند و یکدیگر را بشناسند.

 

قابلیت ساخت تجهیزات پتروشیمی در داخل

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: اگر ما بتوانیم ۸۵ تا ۹۰ درصد نیاز صنعت پتروشیمی به تجهیزات را از داخل کشور تامین کرده و داخلی‌سازی کنیم به نقطه مطلوب رسیده‌ایم.به گزارش تسنیم، جعفر ربیعی، اظهار داشت: در حال حاضر در حدود 75 تا 80 درصد تجهیزات صنعت پتروشیمی قابلیت ساخت در داخل کشور را دارد.وی ادامه داد: پتروشیمی‌ها سالانه 5.5 میلیارد دلار مواد اولیه به صنایع پایین‌دستی در داخل کشور تحویل می‌دهند که این مقدار با ایجاد ظرفیت در بخش پایین‌دستی قابل ارتقا است.ربیعی با اشاره به اینکه در 10 سال آینده نیاز به سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی برای اتمام پروژه‌های در حال ساخت و توسعه این صنعت داریم گفت: 55 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی کشور سرمایه‌گذاری شده است.

 

عملکرد مثبت مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی می‌گوید: کاهش توقفات اضطراری و خارج از برنامه، نشان از عملکرد خوب مجتمع گاز پارس جنوبی است.به گزارش ایلنا، هادی هاشم زاده فرهنگ با اشاره به احداث واحد تولید ماده بودار کننده در جنب پالایشگاه فاز یک، خاطر نشان کرد: در نیمه دوم سال گذشته بود که این واحد را با قابلیت تولید 100 تن در سال در تست‌های عملکردی صحه گذاری شد و به تایید رسید. این عدد در حالی اعلام شد که مجتمع گاز پارس جنوبی، با همراهی پژوهشگاه و رفع موانع توانست در 4 ماهه نخست سال 98 به توان تولید 60 درصد بیشتر از زمان راه اندازی برسد.فرهنگ با بیان اینکه در حال حاضر با بهبود شرایط تولید این محصول در پالایشگاه 3.5 برابر شده است.

سد‌هایی باید در خصوص
ایجاد وقوع سیل ساخته شود

معاون وزیر نیرو گفت: باید طراحی‌های جدیدی در ساخت سد‌ها برای پیشگیری از سیل صورت پذیرد.قاسم تقی‌زاده خامسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش های شدید در کشور در خصوص لایروبی رودخانه و سدها گفت:در حال حاضر ۵۴ درصد مخازن سد‌های کشور پر هستند و بدین منظور مدیریت سیلاب مابقی حجم سد‌ها را خالی نگه داشته‌ایم تا در زمان وقوع باران بتوانیم مدیریت سیلاب داشته باشیم.وی اضافه کرد: اگرچه وقوع سیل غیر منتظره است، ولی باید آمادگی‌های لازم را در این خصوص اتخاذ شود به طوری که تاکنون سد‌ها با هدف تامین آب شرب کشاورزی احداث می‌شد که از حالا به بعد باید طراحی‌ها برای پیشگیری از سیل انجام شود.

تولید سالانه یک میلیون تن
انواع محصولات زنجیره پلی‌اتیلن

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به امضای سه تفاهم نامه همکاری با سازندگان و صنعتگران ایرانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، گفت: هدف از همکاری و مشارکت با سازندگان و صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان حفظ پایداری و ثبات تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در کشور است.به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شهید تندگویان، رضا قاسمی شهری گفت: سالانه بالغ بر یک میلیون تن انواع محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات، برای استفاده در صنایع بسته‌بندی مواد غذایی، انواع بطری، نساجی در کشور تولید می‌شود.او ادامه داد: اولین توافق انجام شده با یک شرکت دانش بنیان ایرانی به منظور طراحی و ساخت دکانتر‌های عمودی واحد «پی. تی.‌ای دو» بوده که با ساخت این تجهیز ضمن توقف واردات تجهیزات از ژاپن به طور متوسط سالانه ۱۰۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی حاصل خواهد شد.

عربستان به‌زودی گاز صادر می‌کند

وزیر نفت عربستان سعودی اعلام کرد این کشور قصد دارد گاز و محصولات پتروشیمی را به صادرات خود اضافه کند.به گزارش پایگاه خبری گلوبال پلتس، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «به‌زودی خبرهایی در مورد توانایی کشور در مورد صادرات گاز و محصولات پتروشیمی خواهید شنید». وی جزئیات بیشتری ارائه نداد.عربستان سعودی مدت‌هاست اکتشاف گاز را افزایش داده است تا آن را جایگزین نفت خام در تولید برق کند. وزیر نفت این کشور قبلاً اعلام کرده بود عربستان قصد دارد 70 درصد برق خود را از گاز و 30 درصد آن را از انرژی تجدیدپذیر به دست آورد. در حال حاضر این کشور برای تولید برق، نفت می‌سوزاند.خالد الفالح، وزیر نفت سابق عربستان ماه گذشته کشف مقادیر بالای گاز را در دریای سرخ اعلام کرد ولی رقم دقیقی را مشخص نکرد.

نیره پیروزبخت تصریح کرد؛

گروه انرژی: رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بررسی بنزین تولیدی و مصرفی کشور در فصل سرد سال از سوی این سازمان، تاکنون هیچ مشکلی از نظر آلایندگی نشان
نداده است.

نیره پیروزبخت در نشست خبری در محل سازمان ملی استاندارد ایران افزود: از آغاز فصل سرد سال تاکنون ۱۳۲ نمونه آزمایش از بنزین های توزیعی یورو ۴ جایگاه های سوخت اخذ شده که نتیجه بررسی ۳۸ مورد آنها هیچ مشکلی را در موضوع آلایندگی نشان نداده است.

وی بیان داشت: شاخص اکتان نمونه های یاد شده ۹۱.۵، آروماتیک ها ۱۱.۵، اولفین ها چهار، بنزن ۰.۴۸و گوگرد ۳۲.۸ بوده که همگی پایین تر از حد مجاز بوده است.

پیروزبخت یادآور شد: میانگین پارامترهای ۵۵ نمونه بنزین در فصل گرم سال نیز که پیشتر اعلام شده بود وضعیت خوب بنزین های تولیدی از نظر استاندارد را نشان داده بود. این مقام مسوول خاطرنشان کرد:‌ به دنبال تجدید نظر در استاندارد بنزین توزیعی کشور از یورو۴ به یورو۵ و یورو ۶ هستیم و پیش نویس آن نیز آماده شده است.

وی ادامه داد:‌ مطابق قانون هوای پاک، مسوولیت مستقیم کیفیت بنزین و گازوئیل با سازمان حفاظت محیط زیست است و اگر لازم باشد سازمان ملی استاندارد در تدوین استانداردهای مورد نظر با این سازمان همکاری خواهد داشت. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: استاندارد گازوئیل اجباری نبوده و به همین دلیل تاکنون به آن ورود نکرده ایم، اما مطابق قانون هوای پاک از سال ۱۴۰۰ مشمول استاندارد اجباری خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص تبدیل کارگاهی خودروهای بنزینی به گازسوز، گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، استانداردهای این موضوع در حال تدوین است.

پیروزبخت ادامه داد: استانداردی در این مبحث در هیچ کجای جهان وجود نداشته و به همین دلیل در حال انجام کار پژوهشی در این زمینه هستیم. وی به بازرسی از جایگاه های سی. ان. جی نیز اشاره کرد و افزود: ۴۸ شرکت بازرسی برای جایگاه های سی ان جی در ۱۲ استان و ۲۱ آزمایشگاه برای بررسی منبع ذخیره مخازن آنها وجود دارد.رئیس سازمان ملی استاندراد ایران یادآور شد: بیش از دو هزار و ۷۰۰ جایگاه سی ان جی و افزون بر ۱۰۰ هزار مخزن ذخیره در جایگاه های یاد شده وجود دارد که تاکنون ۲۴ هزار مخزن ذخیره مورد آزمون دوره ای قرار گرفته و هزار و ۶۸۰ مورد از آنها دارای مشکل ارزیابی شدند.

  • غیراستاندارد بودن خودروهای دوگانه سوز کارگاهی

وی خاطرنشان کرد: هرچند جای هیچ نگرانی نیست، اما باید گفت همه خودروهای دوگانه سوز شده کارگاهی در کشور غیراستاندارد هستند.

پیروزبخت گفت: تاکنون حوادث رخ داده در جایگاه های سی ان جی به دلایلی همچون استفاده از تلفن همراه، سیگار کشیدن و غیره حین سوختگیری اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: نگارش و تدوین استاندارد این مخازن آغاز شده و پس از تصویب در کمیته ملی استاندارد، اجرایی خواهد شد. این مقام مسوول همچنین گفت:‌ تا تاریخ ۲۶ بهمن ماه (شنبه گذشته) ۸۰ هزار و ۸۱۳ دستگاه نازل سوخت در کشور بازرسی شد که هزار و ۹۱۷ مورد آنها مشکل دار تشخیص داده شدند، اما در صورت اصلاح مشکل فنی می توانند به چرخه مصرف بازگردند.

  • بازنگری استاندارد کالاهای استراتژیک

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به تغییر رویکرد این سازمان در تدوین استانداردها اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون بیشتر موضوع کیفیت استانداردها مد نظر است، به طوری که بازنگری در استاندارد ۱۰۰ قلم کالای استراتژیک در دستور کار قرار گرفته و چند مورد آنها از جمله استاندارد گندم، خوراک دام و برنج در دست تجدید نظر است

  • ١٩١٧ نازل بنزین مشکل فنی و کم فروشی داشتند

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: از اول فروردین امسال تا ٢٦ بهمن، ٨٠ هزار و ٨١٣ نازل در سراسر کشور مورد بازرسی قرار گرفته اند که بر این اساس، ١٩١٧ نازل مردود شدند؛ ضمن اینکه اگر وزارت نفت در مورد اصلاح این نازل‌ها اقدام کند، حتماً به مدار باز خواهند گشت. وی تصریح کرد: خود نازل در این زمینه به لحاظ فنی مشکل داشته که از جمله این مشکلات نیز، کم فروشی است.

به گفته کارشناسان هر جایگاه در ماه ۳ تا ۴ بار بازرسی می‌شود، کارشناسان وزن مخصوص بنزین جایگاه را بررسی می‌کنند و رقم آن را با بارنامه بنزین مطابقت می‌دهند.اگر عدد به دست آمده ۲ واحد کمتر یا بیشتر از عدد بارنامه باشد به معنی آلوده بوده بنزین است از سوی دیگر برخی مدعی اند که جایگاه‌ها آب در بنزین می‌ریزد.کارشناسان برای بررسی وجود آب در مخزن بنزین جایگاه کرم زرد رنگی را استفاده می‌کنند که در تماس با آب قرمز می‌شوند،اگر آب داخل بنزین باشد به دلیل سنگین بودن به پایین‌ترین سطح آن می‌رود. آن‌ها میله‌ای را به این کرم زرد آغشته می‌کنند و به انتهای مخزن می‌فرستند اگر کرم قرمز شود در مخزن بنزین آب وجود دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد کل منطقه میانکاله تا اطلاع ثانوی قرنطینه است.به گزارش ایسنا، علیرضا رفیعی پور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال ایسنا که چرا با وجود مشخص شدن سم بوتولیسم در آبهای میانکاله صید همچنان در آن منطقه ادامه دارد، اظهار کرد: بعد از بروز بیماری در ستاد مدیریت بحران استان، منطقه میانکاله را بلافاصله منطقه قرنطینه اعلام کردیم و هر نوع ورود وخروجی به آنجا ممنوع است.وی با بیان اینکه این منطقه تا اطلاع ثانوی قرنطینه است، گفت : سازمان دامپزشکی وظیفه محافظت از ورود و خروج افراد را ندارد و وظیفه محافظت برعهده نیروی انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های متولی است. همچنین در این منطقه در حال حاضر صید و شکار ممنوع است.رفیعی پور گفت: همکاران ما نتایج اولیه را بر اساس شواهد اعلام کرده‌اند اما منتظر اعلام نتایج آزمایشگاهی هستیم که به زودی و رسما اعلام خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران و استرالیا همکاری‌های کشاورزی خود را گسترش می دهند.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در دیدار با لیندال ساکس سفیر استرالیا در ایران گفت: ایران و استرالیا زمینه‌های زیادی برای همکاری به ویژه در حوزه کشاورزی و غذا دارند که باید شناسایی شده و توسعه یابد.وی افزود: اقلیم و نوع کشاورزی ایران و استرالیا شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و دو کشور می‌توانند در زمینه تبادل تجربه و کارشناس همکاری موفقی داشته باشند.سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، تبادل دانش و اطلاعات در حوزه کشاورزی بین دو کشور را مهم دانست و گفت: مدیریت بهره وری آب در بخش کشاورزی، تولید گندم، پنبه، دانه های روغنی و حبوبات می تواند از جمله موضوعات همکاری دو کشور باشد.کشاورز ادامه داد: سالانه بیش از ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی ایران به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود که عمده ترین آنها را پسته، خرما و مرکبات تشکیل می دهد.

کاهش ۸۰ درصدی صادرات خرما

مسئول کمیته صادرات انجمن ملی خرمای ایران گفت: در سال جاری به علت افزایش قیمت محصول خرما در کشور میزان صادرات آن در مقایسه با سال گذشته ۸۰ درصد کاهش یافته‌است.نادر خدادادی در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال جاری ۱۶۵ هزار تن خرما از کشور صادر شد که این میزان در سال گذشته 280 هزار تن بوده‌است.وی بیان کرد: دلیل اصلی این کاهش افزایش قیمت داخلی خرما است که سال گذشته نرخ پایه در ابتدای فصل برداشت در اثر نوسان نرخ ارز ۶۰ تا ۷۰ هزار ریال بسته شده بود اما این نرخ امسال به ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار ریال افزایش پیدا کرد.مسئول کمیته صادرات انجمن ملی خرمای ایران اظهارداشت: مقدار زیادی از خرمای ایران اکنون در انبارها باقی مانده به نحوی که ۵۰ تا ۶۰ درصد تولید استان‏‌های خرماخیر در سردخانه‌‏ها و انبارها نگهداری می‌‏شود.

ارتقا صنعت بذر با خصوصی‌سازی

مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی، خصوصی سازی صنعت بذر را نقطه عطفی برای ارتقاء بخشی تولید در این صنعت دانست.به گزارش ایانا، مهندس محمود حجتی در کارگاه آموزشی مشترک ایران و ترکیه که با موضوع دستاوردهای خصوصی‌سازی در صنعت بذر برگزار شد، گفت: فکر می‌کنم درباره خصوصی‌سازی صنعت بذر، آنچه در حال وقوع است آرزوی دیرینه‌ای در بخش دولت است و با ظرفیت های فوق العاده موجود، بخش خصوصی می‌تواند موفق عمل کند.وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود کشور، خصوصی‌سازی در صنعت بذر می‌تواند نقطه عطفی برای ارتقاء بخشی تولید در این صنعت باشد.حجتی با اشاره به تصویب قانون خوداتکایی در تولید بذر و نهال در سال ۱۳۸۲، تصریح کرد: تصویب این قانون به خصوصی سازی صنعت بذر کمک خواهد کرد.

کیفیت پایین کیک و شیرینی در نان فانتزی ها

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان با اشاره به خریدهای عیدانه مردم گفت: مغازه های نان فانتزی کیفیت لازم را ندارند و از مردم می خواهیم کیک و شیرینی را از واحدهای قنادی دارای پروانه خریداری کنند.علی بهره مند در گفتگویی رادیویی، ابراز امیدواری کرد در روزهای پایانی سال هیچ افزایش قیمتی در سال جدید در نظر گرفته نشود و افزود: شیرینی بر اساس مصوبه سازمان حمایت بر اساس نرخ های قبلی فروخته می شود که درج قیمتی در واحدهای صنفی وجود دارد.

رئیس سازمان چای کشور انتقادکرد؛

 

گروه اصناف: رئیس سازمان چای کشور گفت: در سال رونق تولید که وضعیت تولید داخلی مناسب است افرادی که به دنبال واردات هستند با اظهار نظرهایی در باره ورود چای سنواتی به بازار به دنبال ضربه زدن به تولید داخل هستند.

حبیب جهانساز، در گفت و گو با تسنیم در واکنش به اختلاط چای سنواتی غیر خوراکی در یکی از کارخانه ها در شمال کشور اظهار کرد: این موراد ربطی به چای سنواتی ندارد و برخی افراد موارد مختلفی را به هم گره می‌زنند تا به میزان فروش چای ایرانی در بازار لطمه وارد شود. وی با اشاره به تاریخچه و دلیل ایجاد چای سنواتی در کشور افزود: شرکت سهامی چای سابق متولی واردات، بسته بندی و توزیع چای بود و این کار به صورت انحصاری توسط این شرکت دولتی تا سال 79 انجام و چای تولید شده کشاوزان داخلی نیز توسط همین شرکت خریداری می‌شد.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: بعد از خصوصی سازی و افزایش هزینه های این شرکت دولتی، مسئولیت ها به بخش خصوصی واگذار شد و واردکنندگان توانستند خود به صورت مستقل اقدام به واردات کنند و همچنین محصول کشاورزان نیز توسط بخش خصوصی خریداری و بازار رسانی شد.وی تصریح کرد: در سال های 81 تا 83 کارخانه ها تسهیلاتی برای فرآوری چای داخلی از بانک ملی دریافت و اقدام خرید و فرآوری کردند اما با توجه با واردات چای های خارجی، چای داخلی نتوانست به شکل مناسبی در بازار به فروش برسد و روی دست کارخانه ها ماند.جهانساز اظهار داشت: این چای برای اینکه در بازار رسوخ نکند و موجب کاهش قیمت بیشتر چای ایرانی نشود در انبار ها باقی ماند و تاریخ آن از سه سال گذشت که دیگر غیر قابل شرب و صنعتی شد.

  • ایران بزرگترین خریدار چای هند شد‌

وی با اشاره به عدم تعیین تکلیف چای های سنواتی گفت: با توجه به عدم وصول مطالبات بانک ملی این چای های سنواتی زیر کلید بانک قرار گرفت.این مقام مسئول اضافه کرد: بخش زیادی از این چای ها اکنون در انبار های تعاون روستایی استان تهران نگهداری می شود اما مالکیت آن با این سازمان نیست که بتواند آنها را تعیین تکلیف کند.

  • 10 سال است که چای سنواتی از انبار های خارج نشده است

وی در پاسخ به اینکه آیا چای سنواتی به بازار وارد نشده است گفت: بعد از اینکه چای های سنواتی تملک شد هیچ چای سنواتی از انبار ها خارج نشده است؛ می توان گفت که 10 سال است که این چای ها از انبار ها خارج نشده است. رئیس سازمان چای کشور گفت: محصول کارخانه چایی که در شمال کشور توقیف شد به این صورت بود که نمونه ای از آن برای ما ارسال شد تا تشخیص دهیم که چای سنواتی یا غیر سنواتی است که ما نیز به صورت کتبی پاسخ دادیم که چای سنواتی نبوده و تولید سال است. وی اظهار داشت: چایی نیز که در املش مشکل داشته است دلیل بر سنواتی بودن آن نیست؛ حجم آن چای مشکل دار نیز اندک بوده و قابل تعمیم نیست. وی افزود: در سال رونق تولید که وضعیت تولید داخلی مناسب است افرادی که به دنبال واردات هستند با اظهار نظرهایی در باره ورود چای سنواتی به بازار به دنبال ضربه زدن به تولید داخل هستند. آنها باید دل و جرات داشته باشند و نام محصول را ببرند. جهانسور گفت:جامعه را نباد ملتهب کرد هیچ چای سنواتی با چای دیگری مخلوط و به بازار وارد نشده و انبار های چای سنواتی پلمب است. وی در پاسخ به اینکه چرا وضعیت چای های سنواتی بعد از گذشت حدود 20 سال تعیین تکلیف نمی‌شود گفت: بار مالی دارد و زمان زیادی نیز از آن گذشته است و از طرفی این چای های برای وزارت جهاد کشاورزی با سازمان چای کشور نیست که بتواند وضعیت آن را مشخص کند.رئیس سازمان چای کشور گفت: این چای ها بر اساس تفاهم نامه ای که میان کارخانجات و بانک ملی در گذشته وجود داشت باید تعیین تکلیف شود و ما نیز بر آن روند نظارت می‌کنیم.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران ضمن ارزیابی کاستی ها در دستیابی به بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی، به نبود استاندارد سم و کود بعنوان عامل بازدارنده صادراتی اشاره کرد.صدرالدین نیاورانی ضمن ارزیابی وضعیت میدانی محصولات کشاورزی در گفتگویی رادیویی گفت: محصول امسال دو برابر سال گذشته است که سیب و پرتقال از آن دسته هستند.وی افزود: از نظر صادرات با توجه به افزایش تولید سیب و انباشت در سردخانه های کل کشور، راه بازار را برای صادرات باز کرده ایم. نیاورانی یادآور شد: در گذشته بازارهای اروپا و شرق آسیا و حاشیه خلیج فارس در حوزه محصولات کشاورزی، از آن ایران بود که امروز مسدود یا محدود شده.وی ادامه داد: میزان واردات و مصرف سم بسیار اندک است ولی سموم را بدرستی مصرف نمی کنیم و لذا باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی افزایش یافته و ایجاد خطر می کند.

در پی انتشار اخبار مربوط به تغییر تابلوی شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی در ایران، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که این مسئله مربوط به لوازم خانگی است و در ارائه خدمات و گارانتی گوشی‌های موبایل تغییری ایجاد نخواهد شد.امیر اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان حمایت ضابطه مشخصی درباره ارائه خدمات پس از فروش دارد که طبق آن شرکت‌های واردکننده به دولت تعهد محضری می‌دهند که کلیه موارد مرتبط با خدمات کالایی که می‌خواهند وارد کنند مربوط به شرکت است.وی با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده طبق تعهدشان موظف به ارائه خدمات هستند، گفت: با توجه به نظارت شدید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مشکلی در این زمینه وجود ندارد.به گفته وی در حال حاضر خریداران می‌توانند کد آی ام ای آی محصول خریداری شده را به *۷۷۷۷# پیامک ‌کنند و اطلاعات مربوط به وضعیت و مدت گارانتی، شرکت واردکننده و شرکت گارانتی را دریافت کنند.