نتایج نهایی بازشماری آرای انتخابات افغانستان اعلام شد ؛

گروه جهان: نتایج نهایی بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد که بر اساس آن محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری کنونی توانسته برای بار دوم در این انتخابات پیروز شود.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که روند بررسی ویژه آرای مورد مناقشه پایان یافته و بر اساس نتیجه نهایی انتخاباتی که حدود چهار و نیم ماه قبل برگزار شد، اشرف غنی پیروز انتخابات است.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات افغانستان در یک نشست خبری گفت، محمد اشرف غنی با کسب ۵۰.۶۴ درصد از آرا برنده انتخابات است.

بر اساس اعلام این کمیسیون، اشرف غنی ۹۲۳ هزار و ۵۹۲ رای از مجموع یک میلیون و ۸۲۳ هزار و ۴۸ رای معتبر را برده است.

به گزارش بی.بی.سی هم‌چنین عبدالله عبدالله، رقیب محمد اشرف غنی، ۳۹.۵۲ درصد از کل آرا را برده و در جایگاه دوم قرار گرفته است. مجموع آرای وی نیز ۷۲۰ هزار و ۸۴۱ رای عنوان شده است.

هم‌زمان عبدالله عبدالله در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که در دیدار با شورای انسجام مجاهدین گفته که "نتیجه تقلبی را نمی‌پذیریم و تنها نتیجه آرای پاک و شفاف برای ما قابل قبول است."

عبدالله نوشته که "آنان نیز در این نشست حمایت همه جانبه‌ خویش را از ریاست اجراییه و موضع‌گیری‌اش درباره رسیدگی به شکایات و شفافیت انتخابات اعلام کردند."

گلبدین حکمیتار، رهبر حزب اسلامی افغانستان نیز با کسب ۲۴ هزار و ۱۷۰ رای معادل ۳.۸۵ درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است.

در این دوره از انتخابات، "امرالله صالح"، معاون اول و "سرور دانش" معاون دوم اشرف غنی اعلام شده بودند.

امرالله صالح، از فراد نزدیک به احمدشاه مسعود بوده است که در دوران ریاست جمهوری حامد کرزای عهده‌‍دار ریاست عمومی امنیت ملی بود و پس از پایان کار در آن سمت، سازمان "روند سبز" را ایجاد کرد. او از قوم تاجیک از ولایت پنجشیر است.

سرور دانش از قومیت هزاره است که در حکومت فعلی نیز معاون دوم ریاست جمهوری است. او از افراد نزدیک به کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی بوده ولی خلیلی دراین انتخابات از او حمایت نمی‌کند.

اشرف غنی در انتخابات جنجالی سال ۲۰۱۴ نیز رئیس جمهور افغانستان شد و با میانجیگری جان کری، وزیر خارجه وقت آمریکا به دولت شراکتی وحدت ملی با عبداالله عبدالله به عنوان رئیس اجرایی توافق کرد.

همه‌ ما هنگام خرید لباس، کیف و کفش و دیگر انواع البسه، به دنبال جنس با کیفیتی هستیم، اما حتما شما هم تجربه‌ی آن را داشته اید که تصور می‌کردید لباسی که خریدید کیفیت خوبی دارد، اما خیلی زود –حتی با اولین شستشو- کیفیتش را از دست داده و متوجه شدید پول خود را هدر دادید و مجبور شدید لباس دیگری بخرید. اما از کجا می‌توان کیفیت لباس را تشخیص داد؟ در ادامه به ترفند‌های ساده‌ای می‌پردازیم که به شما در تشخیص کیفیت لباس کمک می‌کند تا هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشید و از هدر رفتن پول تان جلوگیری کنید. ۱- کیفیت پارچه‌های نخی را با فشار دادن پارچه چک کنید: قسمتی از پارچه‌ی لباس را با دست بگیرید و چند ثانیه‌ای دست تان را محکم مشت کنید. اگر پارچه شکل کاغذ مچاله شده پیدا کرد، این مسأله نشان می‌دهد که در تولید آن از یک ماده‌ی اضافی استفاده شده تا شکل پارچه حفظ شود. چنین لباس‌هایی بعد از اولین شستشو ظاهری کهنه و بدشکل پیدا می‌کنند.

۲- درز‌های لباس را بکشید تا فاصله‌ی بین ان‌ها مشخص شود: لباس‌های با کیفیت دوخت فشرده و متراکمی دارند و درز‌های آن‌ها فاصله دار نیستند. درز‌های لباس مورد نظر را به آرامی بکشید. اگر درز‌ها فاصله دار باشند، یعنی آن لباس بی کیفیت است.

۳- زیپ‌ها نباید پلاستیکی و باز باشند: هنگام خرید لباس‌ها و اکسسوری‌ها دقت داشته باشید که زیپ‌های آن‌ها فلزی باشد، چون کیفیت بالاتر و دوام بیشتری دارند. زیپ‌های باز پلاستیکی اغلب خراب می‌شود و این یکی از نشانه‌های پایین بودن کیفیت در بیشتر وسایل است.

۴- لبه دوزی لباس باید به اندازه‌ی کافی پهن باشد: لبه دوزی شلوار‌ها و دامن‌ها باید تا ۴ سانتیمتر پهنا داشته باشد. در مورد بلوز‌ها و پیراهن‌ها هم اندازه‌ی آن می‌تواند تا حدود ۲ سانتیمتر باشد. اگر لباس هیچ لبه دوزی‌ای نداشته باشد یا دوخت‌های لبه دوزی آن ساده باشد، این نشانه‌ی کیفیت پایین لباس است.

۵- پارچه را بکشید: جنس باکیفیت همیشه شکلش را حفظ می‌کند. یک قسمت کشی لباس را با دست بکشید و بعد آن را رها کنید. اگر پارچه شکلش را از دست بدهد، یعنی پارچه نامرغوب و کم کیفیت است.

۶- دو طرف زیپ باید هم اندازه باشند: دو طرف زیپ‌های پیراهن‌های زنانه، دامن‌ها و هر نوع دیگری از لباس باید هم اندازه، هم سطح و هم رنگ باشد.

 

 

کارشناسان امنیتی به تازگی عنوان کرده‌اند که احتمال آلوده شدن سیستم عامل مک‌اواس به بدافزارهای تبلیغاتی دو برابر سیستم‌عامل ویندوز است. نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که احتمال آلوده شدن رایانه های مبتنی بر سیستم عامل مک‌اواس اپل به انواع بدافزارها علی‌الخصوص بدافزارهای تبلیغاتی دو برابر بیشتر از رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز است.

بر اساس گزارشی که در Malwarebytes آمده است، خطرات و تهدیدات رایانه های مبتنی بر سیستم عامل مک او اس در سال های اخیر به شدت رو به افزایش بوده و روندی رو به رشد و صعودی را در پیش گرفته است به گونه ای که از تهدیدات رایانه های ویندوزی سبقت گرفته اند و بیشتر از آنها میزبان شیوع و تکثیر بدافزارهای خطرناک بوده اند.

کاربران در سال های گذشته بر این باورند بودند که رایانه های توسعه داده شده توسط اپل در برابر نفوذ هکرها، بدافزارها و تهدیدات امنیتی نفوذناپذیر هستند اما حالا به نظر می رسد که باید بیشتر از سایر کاربران نگران به خطر افتادن اطلاعات و حریم خصوصی خود و همچنین نفوذ هکرها و مجرمان سایبری باشند

ابوترابی گفت: افرادی که به هر دلیل فاقد شناسنامه هستند می‌توانند امروز برای ثبت‌نام شناسنامه جدید و شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنند. سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه دوم اسفند اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور از هفته‌های پیش کارگروهی را برای این مسئله تشکیل داده است و در هر استان و شهرستان تمهیدات لازم برای ارائه خدمات از سوی سازمان ثبت احوال در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه برای شرکت در انتخابات نیازی به داشتن کارت ملی یا کارت هوشمند ملی نیست، گفت: فقط به همراه داشتن شماره کارت ملی و اصل شناسنامه الزامی است که در همین زمینه ادارات ثبت احوال در سراسر کشور آمادگی ارائه شماره کارت ملی به هموطنان هستند و افراد می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال در سراسر کشور شماره ملی خود را دریافت کنند. ابوترابی تصریح کرد: کسانی که تا 30 بهمن اقدام به درخواست شناسنامه در ادارات ثبت احوال کشور کنند در بازه زمانی اول و دوم اسفند شناسنامه‌ها آنها صادر و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در حالیکه تنها ۶ ثانیه تا رسیدن به فینال و کسب حداقل مدال نقره فاصله داشت، به داور اعلام کرد بدلیل مصدومیت نمی‌تواند به مبارزه ادامه بدهد و حتی به تیم پزشکی اجازه مداوای پایش را نداد! به گزارش ایسنا، رقابتهای ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ در دهلی پایتخت هند در حال برگزاری است. در پایان دور مقدماتی مسابقات روز نخست، پویا ناصرپور در ۵۵، پژمان پشتام در ۷۷ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم با برتری مقابل رقبایشان راهی دیدار فینال شدند اما میثم دلخانی در ۶۳ و بهروز هدایت در ۸۷ کیلوگرم با شکست در دیدار نیمه نهایی از رسیدن به فینال بازماندند.

اما اتفاق عجیب در این مسابقات، نحوه شکست بهروز هدایت در دیدار نیمه نهایی مقابل آزات سالیندینوف از قرقیزستان بود، مبارزه‌ای که هدایت تا ۶ ثانیه مانده به پایان با نتیجه قاطع ۷ بر صفر از حریف پیش بود و در حالیکه براحتی در حال مدیریت کشتی بود، به یکباره با نشستن بر روی تشک به داور اعلام کرد بدلیل مصدومیت و احساس درد از ناحیه زانوی پای راست نمی‌تواند به مبارزه ادامه بدهد!

پس از این اتفاق تیم پزشکی مسابقات به روی تشک آمد تا اقدامات لازم برای تسکین درد زانوی این کشتی گیر را انجام دهد اما در کمال تعجب با ممانعت بهروز هدایت مواجه شدند و وی با اصرار به داور اعلام کرد توان ادامه مبارزه را ندارد. داود اخباری مربی تیم ملی نیز هیچ گونه واکنش خاصی به این اتفاق نداشت و این اقدام هدایت با اعتراض و یا ممانعت او
روبرو نشد!

هدایت بعد از اینکه دست حریفش بالا رفت بدون داشتن نشانه‌هایی از درد شدید یا ناراحتی در چهره‌اش، براحتی روی تشک قدم زد و به سمت مربی حریف رفت و در ادامه با حالت رقص پا از پله های سکو پائین رفت. در حالی که اگر این شش ثانیه پایانی را هم همینطور قدم برمی‌داشت یا مصلحتی در خاک حریف می نشست، فینالیست می‌شد و حداقل بدون انجام دیدار پایانی به مدال نقره آسیا می‌رسید اما حالا قاعدتا در مسابقه رده بندی نیز حاضر نمی شود و کلا هیچ مدالی بدست نخواهد آورد. این اتفاق تا حدی عجیب و دور از انتظار بود که داور وسط نیز در پایان رو به رییس تشک از این اقدام کشتی‌گیر ایران اظهار تعجب کرد.

اینکه چرا نماینده ایران در فاصله ۶ ثانیه به پایان مبارزه آن هم در شرایطی که می‌توانست به هر شکل ممکن حتی با نشستن در خاک حریف مبارزه را با پیروزی پشت سر بگذارد، دست به چنین اقدامی زد جای تعجب دارد و باید دید دلیل اصلی این اتفاق چه بوده است

در حالی که سازمان امور مالیاتی، وکلا را جزء مشمولان نصب صندوق فروش قرار داده و از تفاهم با این گروه خبر داده بود، اخیرا رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلا اعلام کرده در این زمینه تفاهمی صورت نگرفته است. برخی کارشناسان اعتقاد دارند وکلا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اجتناب و فرار مالیاتی دارند.

سازمان امور مالیاتی با صدور اطلاعیه ای اواخر شهریور ماه اعلام کرد ۱۵ گروه شغلی از جمله وکلا از ابتدای سال ۱۳۹۹ ملزم به نصب سامانه صندوق فروش هستند.

فارس نوشت: در این راستا محمود علیزاده معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای ۲۹ دی ماه از تفاهم با اتحادیه کانون وکلای دادگستری ایران برای استفاده از کارتخوان توسط وکلا خبر داد.

در این نامه آمده بود:‌ {در جلسه ای که} با حضور آقای نوروزی نماینده تام‌الاختیار اتحادیه کانون وکلای دادگستری ایران تشکیل گردید و مقرر شد حرفه وکیل (وکلا) به فهرست مشاغل مشمولین نصب سامانه فروش (دستگاه کارتخوان) اضافه و فراخوان شود.

در پاسخ به نامه اشاره شده مرتضی شهبازی نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در نامه‌ای به تاریخ ۲۱ بهمن ماه عطف به نامه معاون سازمان مالیاتی مورخ ۲۹ دی ماه عنوان کرده که هیچگونه توافقی مبنی بر اضافه شدن وکلا به فهرست مشاغ و مشمولین نصب سامانه فروش صورت نگرفته است و صرفا صورت جسه مربوط به حضور نماینده این اتحادیه به امضا رسیده است.

همچنین اخبار و اطلاعات مربوط به کانال های تلگرامی وابسته به وکلا عنوان شده است تا اطلاع ثانوی نیاز به نصب دستگاه کارت خوان برای دفاتر وکلا نیست.

هادی خانی، مدیرکل سابق بازرسی مبارزه با پول‌شویی(معاون فناوری فعلی) مدتی پیش اذعان کرده بود که سه هزار وکیل هیچ پرونده مالیاتی‌ای ندارند.

گفته می‌شود عیسی امینی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز و هیات همراه طی چند روز گذشته دیدارهایی با معاونان و مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص برگزار کردند