قدردانی استانداری تهران از بانک کشاورزی

در بیست و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری استان تهران محمد امامی امین معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری تهران از عملکرد بانک کشاورزی استان تهران در کمک به واحد های تولیدی قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی، در این جلسه معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری تهران اظهار داشت: بانک کشاورزی در سال رونق تولید حمایت های ویژه ای را از تولیدگنندگان به عمل آورده است که جای قدردانی و تشکر دارد. از ابتدای سال جاری تاکنون بانک کشاورزی مدیریت استان تهران از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال جاری حدود دوهزار میلیارد ریال به طرح های مصوب و آماده عقد قرارداد اختصاص داده است.

 

سود پایدار با بانکداری حرفه ای

رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره بانک دی در جلسه هم اندیشی با روسای شعب حرکت به سمت بانکداری حرفه ای برای کاهش هزینه های عملیاتی، ارائه خدمات مطلوب تر به مشتریان و دستیابی به سود با کیفیت و پایدار را ضروری دانست.

وی در این جلسه هم اندیشی، روسای شعب را افسران ارشد بانک دی دانست که نقشی تعیین کننده در پیشبرد استراتژی های نفوذ و رسوخ در بازار و تحقق اهداف کلان بانک دارند.

عضو هیئت مدیره بانک دی، با اشاره به طرح تلاش دی، طرح انگیزشی جذب منابع ارزان قیمت و دی کارت اعتباری با هدف تکریم مشتریان و جذب منابع ارزان قیمت و کاهش ریسک نقدینگی اجرایی شده است.

 

تامین اعتبارات خرد برای رونق تولید

محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از تخصیص و تامین اعتبارات خرد در این بانک به منظور رونق تولید خبر داد.

وی در و در نشست سازوکار تامین مالی بخش حقیقی اقتصاد توسط بانک ها به نقش بانک قرض الحسنه رسالت در ایجاد کسب و کارهای خرد اشاره کرد و گفت: ما به عنوان بانکی خرد تامین مالی کسب و کارهای خرد و خانگی و هدایت این اعتبارات به سمت تولید را عهده دار هستیم. لازم است مشکلاتی که دربخش های فرهنگی، وثیقه های بانکی، زنجیره ارزش و ... وجود دارد حل شود تا امکان شکل گیری کسب و کارهای کوچک و تأمین مالی آن ها از طریق شبکه بانکی رفع شود.

پرداخت باقیمانده پرونده های خسارتی
دیات بیمه توسعه

شرکت سهامی بیمه ایران باصدور اطلاعیه ای اعلام کرد: تمام تلاش و عزم بیمه ایران پرداخت کل خسارات دیات دارای مدارک کامل بیمه توسعه طی یکماه آینده است.

در این اطلاعیه آمده است : بیمه ایران باقیمانده پرونده های خسارت دیات بیمه توسعه را با هدف تسهیل روند پرداخت ها به صورت استانی برنامه ریزی نموده است و زیاندیدگان می توانند متعاقب اعلام هر استان، به واحدهای اجرای احکام دادگستری همان استان مراجعه و خسارت خود را دریافت نمایند.

بیمه ایران همچنین از زیاندیدگان دیات بیمه توسعه خواست برای جلوگیری از ورود افراد سودجو، صرفا اطلاعات مورد نیاز خود را از سایت بیمه ایران یا تلفن 09668 استعلام نمایند.

جلوگیری از پرداخت خسارت جعلی

کارشناسان بیمه آسیا در استان آذربایجان شرقی از پرداخت بیش از 2 میلیارد ریال خسارت جعلی جلوگیری کردند.

به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا و در پی وقوع تصادف دو دستگاه خودرو در استان آذربایجان شرقی، پرونده به منظور پرداخت خسارت از محل بیمه نامه شخص ثالث در شعبه خسارت اتومبیل این استان تشکیل شد.

این گزارش می افزاید، با تلاش، هوشیاری و پی گیری های کارشناسان فنی بیمه آسیا در استان آذربایجان شرقی و ارائه لایحه، مدارک و مستندات مستدل به مراجع ذیصلاح، جعلی بودن حادثه اثبات و از پرداخت 2 میلیارد و 613 میلیون ریال خسارت جعلی، جلوگیری شد.

تخفیف بهاران بیمه پاسارگاد

شرکت بیمه پاسارگاد در آستانه فرارسیدن سال نو و به منظور رعایت اصول مشتری مداری و با در نظر گرفتن رفاه عمومی هموطنان در زمان تهیه بیمه نامه ، نسبت به ارائه “تخفیف ویژه بهاران” اقدام نموده است.

گفتنی است، خریداران بیمه نامه بدنه اتومبیل می توانند از تاریخ اول اسفند ماه ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ از تخفیف ویژه این شرکت برخوردار شوند.

کلیه هموطنان گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به نشانی شعبه ها و نمایندگی های این شرکت در سراسر کشور به پایگاه اطلاع رسانی بیمه پاسارگاد
www.pasargadinsurance.ir مراجعه و یا با تلفن گویای ۸۲۴۸۹ (۰۲۱) تماس حاصل نمایند.

توسط مدیرعامل بانک مسکن:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک مسکن نحوه تأمین منابع برای پرداخت تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی، با بیان اینکه این بانک عملیات پرداخت تسهیلات ساخت برای احداث 140 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را برعهده دارد، افزود: بانک مسکن از همه توان و منابع در اختیار برای تأمین اعتبار مورد نیاز جهت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن حمایتی و ارزان قیمت در طرح اقدام ملی استفاده می کند و مطابق تفاهمات و توافقات انجام شده با نهادهای مسوول ساخت در این طرح، آماده پرداخت سری اول این نوع تسهیلات است.

مدیرعامل بانک مسکن با تأکید بر اینکه بخش اعظم تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن همچون دوره های قبل و طرح های قبلی تأمین مسکن بر عهده بانک مسکن است گفت: خوشبختانه مدیران و کارشناسان بانک مسکن از ماه ها قبل در پی اطلاع از طرح دولت برای ساخت و عرضه مسکن ارزان، مطالعات لازم برای دستیابی به مدل مشخص تأمین مالی تسهیلات ساخت را انجام دادند و اکنون بانک آماده پرداخت است. بخشی از این تسهیلات از محل منابع داخلی و بخشی نیز از طریق بهره گیری از ابزارها و نهادهای نوین فعال و در دسترس در بازار سرمایه همچون انتشار اوراق، تأسیس صندوق های زمین و ساختمان و ... تأمین و به سازنده ها پرداخت می شود. مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که با ظرفیت 400 هزار واحد مسکونی تعریف شده در بافت های فرسوده به عرضه 100 هزار واحد مسکونی، در شهرهای جدید به عرضه 200 هزار واحد و در سایر شهرها نیز به ساخت 100 هزار واحد منجر خواهد شد. در این بین، توسط بانک مسکن حدود 20 هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت و راهبری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حدود 25 هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، حدود 30 هزار فقره تسهیلات به پروژه های شهرهای جدید، حدود 30 هزار فقره تسهیلات به پروژه های تحت مدیریت و راهبری سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین حدود 20 هزار فقره تسهیلات ساخت نیز به پروژه های بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده پرداخت خواهد شد. مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه این بانک با هر یک از نهادهای مسوول ساخت و عرضه در طرح اقدام ملی مسکن متناسب با شرایط مربوطه، توافق لازم برای نحوه پرداخت تسهیلات ساخت را انجام داده است

دوره آموزشی مدیران اعتبارات بانک مهر اقتصاد به منظور یکسان سازی ضوابط و بخشنامه های حوزه اعتباری با شرایط بانک سپه با حضور مدیر عامل بانک در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر غلامحسن تقی نتاج مدیر عامل بانک در این نشست ضمن تجلیل از همکاران اعتبارات به تبیین شرایط اقتصادی حاکم بر کشور پرداخت و گفت: حجم نقدینگی در اقتصاد کشور سالیانه با نرخ 26 درصد افزایش یافته است لذا در این شرایط با توجه به رشد نقدینگی باید سهم خود را به صورت متناسب حفظ کنیم.

نتاج با بیان اینکه باید نگاه همه جانبه و عملیاتی به موضوعات داشته باشیم، ابراز داشت: برای اداره سازمان نمی توان تنها به دانش حسابداری اکتفا نمود بلکه باید ارزش زمانی پول را مبنا قرار داد چرا که در نرخ های جاری در اقتصاد کشور هر 10 سال مبالغ 10 برابر می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: متاسفانه بدحسابان بانکی در توجیه بدحسابی خود به جای پرداخت به موقع بدهی به بیان ناقص مساله می پردازند و طوری وانمود می کنند که بانکها وجوه بناحق از آنان مطالبه می نمایند.

مدیر عامل بانک خاطر نشان کرد: بحث مطالبات غیر جاری مهم ترین شاخص اثر بخشی عملکرد فرآیندی در حوزه اعتبارات است بنا بر این افزایش یا کاهش این شاخص نشانگر درستی یا نادرستی فعالیتهایمان در این بخش است و بحمدالله بانک مهر اقتصاد از شرایط مناسب و خوبی برخوردار است.

وی عواملی چون تسهیلات تکلیفی، تسهیلات سفارشی، ضعف پیگیری به موقع مطالبات، اشکالات ساختاری عقود، ضعف وثایق، عدم اشراف به سوابق اعتباری مشتری، ویژگیهای اقتصادی بازار هدف، مشتریان ضعیف، شرایط اقتصادی کشور، وابستگی افراطی بانک به واسطه گری وجوه و نبود رتبه اعتباری برای مشتریان را از مهم ترین مولفه های موثر بر نرخ مطالبات دانست و خاطر نشان کرد: این عوامل در هر بانک شرایط خاص خود را دارد و باید جداگانه مورد بررسی و مدیریت قرار گیرد.