تایید دو مورد ابتلا به کرونا در قم؛

روز گذشته وزارت بهداشت تایید کرد که نتایج آزمایش ابتلا ۲ نفر به کروناویروس مثبت است.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تایید کرد که روز گذشته ۲ نفر در شهر قم به کروناویروس مبتلا شده‌اند، او در این باره در گفت‌وگویی با خبرآنلاین توضیح داد: «ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.»

او افزود: «آزمایش اولیه این افراد مثبت است و این یعنی برخلاف موارد قبلی احتمال ابتلای این افراد به این ویروس بسیار زیاد است. نتایج آزمایش بعدی هم در چند روز آینده مشخص می‌شود.»

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، توضیح داد: «ممکن است افراد دیگری هم به ویروس کرونا مبتلا شده باشند یا در روزهای آینده به کروناویروس مبتلا شوند، در حال حاضر مهمترین اتفاق رعایت بهداشت فردی است.» جهانپور در رابطه با علت ورود این ویروس به شهر قم توضیح داد: «به هر حال قم، شهر پر ترددی است و ممکن است چنین اتفاقی در آن رخ بدهد، البته هنوز به طور قطع نمی‌توانیم علت این ماجرا را اعلام کنیم.»

جهانپور تاکید کرد: تیم های مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر در شهر قم مستقر شده اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان عزیز بویژه شهروندان قم، توصیه های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن( پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند.

گفته می‌شود در صورت مثبت بودن آزمایش اولیه، احتمال ابتلا به ویروس کرونا بالای ۹۰ درصد است.

در همین حال عصر دیروزمشاور وزیر بهداشت از انجام اقدامات و مراقبت‌ها برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از افراد مبتلا در قم خبر داد.

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار پستی در توییتر برخی از اقداماتی که برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از افراد مبتلا در قم صورت گرفته را تشریح کرد.

وهاب‌زاده همچنین از قرنطینه شدن نزدیکان و افراد مرتبط با دو فردی که آزمایش‌های اولیه آنها مثبت بوده خبر داده و تاکید کرد که هر دو فرد، ایرانی هستند.

گیربکس اتوماتیک یا خودکار در دهه ۱۹۳۰ میلادی توسط جنرال موتورز ابداع شد، ولی تا پس از جنگ جهانی دوم خبری از تجاری سازی و تولید انبوه آن نبود. در ابتدا نمونه‌های تولیدی ساختار ساده‌ای داشته و از لحاظ عملکرد هم کاملا تنبل و کند بودند، به همین جهت خودرو‌های به اصطلاح اتوماتیک از شتاب کمتری برخوردار بوده و در عین حال مصرف سوخت بیشتری داشتند. در ۱۵ سال گذشته گام‌های بزرگی در راستای بهبود راندمان گیربکس‌های خودکار برداشته شده و مهندسان توانسته اند تکنولوژی‌های مربوطه را تا حد قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهند. پیشرفت‌های موجود به اندازه‌ای چشمگیر هستند که گیربکس‌های خودکار از نمونه‌های دستی پیشی گرفته و عملکرد بهتری ارایه می‌کنند. گیربکس‌های خودکار اکنون مثل همتایان دستی توانایی منتقل کردن ۱۰۰ درصد گشتاور دریافتی را دارند. این امر از طریق افزایش نسبت دنده ها، ظهور کنترل کننده‌های الکترونیکی و بکارگیری مبدل گشتاور قفل شونده میسر شده است. احتمالا می‌دانید که خودروسازانی مثل مرسدس بنز، لکسس، فورد و رنجرور الان مدل‌هایی را با گیربکس ۸، ۹ و حتی ۱۰ سرعته تولید می‌کنند. این گیربکس‌ها به موتور خودرو اجازه می‌دهند در همه دور‌ها بهینه عمل نموده و راندمانی مشابه با دور ۱۵۰۰ داشته باشد. کنترل کننده‌های الکترونیکی کامپیوتر خودرو را قادر می‌سازند در لحظه‌ای که توسط موتور مشخص می‌شود، دنده را عوض کنند. به دلیل این که این کنترل کننده‌ها با کنترل کننده‌های موتور در ارتباط هستند، می‌توانند بهترین و دقیق‌ترین زمان را برای تعویض دنده معین کنند. ناگفته پیداست این زمانبندی سیستماتیک در مقایسه با قوه تشخیص راننده، دقت بسیار بیشتری دارد. طبق آمار اینک تنها ۳.۱ درصد از خودرو‌های فروخته شده در آمریکا به گیربکس دستی مجهز هستند. از این رو نوجوانان دیگر دلیلی برای یادگیری رانندگی با مدل‌های دستی نمی‌بینند. گیربکس‌های خودکار نه تنها در جاده‌ها و خیابان‌های داخل شهری بهتر عمل می‌کنند، بلکه هنگام رانندگی در مسیر‌های آفرود نیز با انتخاب دنده‌های صحیح، برتری خود را به رخ می‌کشند. این امر در خودرو‌های باری سنگین هم به خوبی نمایان می‌شود. حال شاید بگویید "اتومبیل‌های معمولی به خاطر تسهیل فرایند‌های رانندگی به گیربکس‌های اتوماتیک تجهیز می‌شوند، اما ابرخودرو‌ها همیشه به گیربکس‌های دستی وفادار باقی خواهند ماند. " این گفته درست نیست، چرا که دیگر امکان خرید مدلی از فراری، لامبورگینی یا مکلارن با گیربکس دستی وجود ندارد

اکران نوروزی به خصوص نوبت اول آن برای صاحبان آثار متقاضی و کلیت سینما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. معمولاً چینشی را در نظر می‌گیرند که شروع سال جدید سینمایی محکم و با قدرت در جذب مخاطب و فروش پیش برود. سال آینده نیز همانند امسال قرار بر این شده فیلم‌های حاضر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در اولویت اکران نوروزی باشند و طی چند روز اخیر چند فیلم متقاضی اکران نوروزی شدند. طبق شنیده‌های ما فیلم‌های «گربه سیاه»، «روز صفر»، «شنای پروانه»، «بازیوو»، «خروج» و «انفرادی» در کنار «خوب بد جلف ۲؛ ارتش سری» که قبلاً اکران نوروزی آن قطعی شده، جزو متقاضیان اکران نوبت اول نوروز ۹۹ هستند و البته چند فیلم دیگر نیز به این چرخه اضافه خواهند شد. فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت که برگزیده بخش مردمی جشنواره فیلم فجر بود با موضوع اجتماعی از گزینه‌های روی میز اکران نوروز است.

عضو سابق کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی شد که ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 کاندید شده است. حافظ المدلج، خبرنگار مشهور عربستانی و عضو سابق کمیته اجرایی AFC در مصاحبه با شبکه تلویزیونی این کشور اعلام کرد: ایران کاندیدای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 شده است. در شرایط کنونی کشورهای دیگری مثل ازبکستان و اردن برای این میزبانی با عربستان رقابت می کنند. وی افزود: رقیب اصلی ما در کسب این میزبانی ایران است. البته با توجه به شرایط ایجاد شده برای ایران در مورد میزبانی لیگ قهرمانان آسیا این بهترین فرصت برای عربستان است تا در این پرونده پیروز شود و میزبان جام ملت های آسیا 2027 شود. جام ملت‌های آسیا هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. این جام پس از کوپا آمه‌ریکا قدیمی‌ترین تورنمنت ملی قاره‌ای در دنیاست.

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می‌تواند یک تجربه نگران‌کننده برای کاربران باشد. در این مواقع افراد باطری لپ تاپ یا اتصال سیم کیس کامپیوتر را بررسی می‌کنند تا اشکال کار را بیابند. واقعیت این است که لپ تاپ دارای مکانیسم‌های محافظت شده‌ای است که در صورت گرم شدن یکی از اجزاء اقدام به خاموش کردن می‌کند. البته برای جلوگیری از خراب شدن قطعات سخت‌افزاری بهترین ایده است.در آموزش زیر قصد داریم پنج مورد از رایج‌ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ را در اختیار کاربران بگذاریم: کثیف بودن فن یا درجه حرارت بالاتر از میزان معقول سیستم: یکی از بارزترین دلایل خاموش شدن ناگهانی سیستم به ویژه هنگام انجام فعالیت‌های گرافیکی مانند بازی، گرم شدن بیش از میزان معقول سیستم است، مخصوصا اگر هیچ فضایی برای خارج شدن گرما وجود نداشته باشد. یک مسئله رایج و مهم که در اکثر مکانیسم داخلی کامپیوترها اجرا می‌شود این است که در صورت گرم شدن یکی از اجزای داخلی منجر به خاموش شدن کامپیوتر شما می‌شود تا از آسیب دیدن قطعات سخت‌افزاری جلوگیری به عمل آید. برای مقابله با این موضوع، بایستی دلیل اصلی آن را بیابید. اکنون قسمت فن پردازنده، فن کیس و فن کارت گرافیک را بررسی کنید در صورتی که هر کدام از آنها صدا بدهد به این معنی است که یکی از آنها شکسته شده است.

هنگامی که فن را بررسی می‌کنید، با دقت آن را تمیز کنید و غبار پوشانده شده روی سطح آن را پاک نمایید زیرا ممکن است منافذ دستگاه برای ورود و خروج هوا با انواع و اقسام اجرام گرفته شده و علت خاموش شدن کامپیوتر باشد.

فن یکی از اجزای اصلی کامپیوتر به شمار می‌آید و در طول عمر کامپیوتر نقش مهمی را ایفا می‌کند. نقص فنی یکی از قطعات سخت‌افزاری: یکی دیگر از علت‌های رایج خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر ، می‌تواند نقص فنی و شکسته شدن یک قطعه سخت‌افزاری باشد، این احتمال در مورد کامپیوترهایی که قبلا تعمیر شده‌اند، بیشتر است. اگر اخیرا قطعه جدیدی به کامپیوترتان اضافه کرده‌اید، آن را حذف کنید و بررسی کنید آیا مشکل خاموش شدن از بین می‌رود یا خیر! قطعات سخت‌افزاری RAM، CPU، مادربرد، منبع تغذیه و کارت گرافیک نیاز به بررسی دارند. ولتاژ نامناسب شارژر : در صورتی که با خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر مواجه هستید، ممکن است در اثر ولتاژ نامناسب شارژر لپ تاپ باشد. برخی از بازی‌های رایانه‌ای به ولتاژ بالاتر از حد معمول نیاز دارند، (ولتاژی از ۱۰۰ تا ۲۴۰ وات). با این حال اکثر کاربران کامپیوتر این موضوع را درک نمی‌کنند و به جای آن از شارژرهایی با ولتاژ ۹۰ وات یا حتی کمتر استفاده می‌کنند. از آنجا که بازی‌های رایانه‌ای سخت‌افزارهای اصلی سیستم را به شدت به کار می‌گیرند، برق بیشتری نیاز دارند. این بازی‌ها سرعت گردش فن را به بالاترین میزان می‌رساند. اگر در مواردی غیر از بازی با خاموش شدن ناگهانی روبه‌رو می‌شوید، باز هم خرابی شارژر یا ولتاژ نامناسب می‌تواند یکی از دلایل اصلی باشد. فراموش نکنید که لوله جاروبرقی می‌تواند برای تمیز کردن منافذ کامپیوتر به شما کمک کند. مشکل خرابی یا متوقف شدن درایورهای سیستم: اگر با سیستم عامل خود مشکلی دارید یا درایورهای روی کامپیوتر خود را تغییر داده‌اید، این تغییر می‌تواند یکی از دلایل خاموش شدن کامپیوتر باشد، به خصوص زمانی که در حال بازی کردن هستید و استفاده از BIOS را به بیشترین حد رسانده‌اید. خرابی درایور می‌تواند منجر به خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر شود. ویروس‌های کامپیوتری و بدافزارها : یکی از علت‌های اصلی اما نادر که موجب خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر می‌شود، ویروس‌های کامپیوتری هستند، که ابتدا کامپیوتر را خاموش و مجددا آن را روشن می‌کند. این ویروس‌ها معمولا توسط یک نرم‌افزار خاصی که بر روی کامپیوتر در حال اجراست، فعال می‌شوند.

آخرین نفس‌های یک پاساژ نوستالژیک در تهران

پارکینگ پروانه برای ۱۱۰۰ فروشنده و هزاران هزار خریدارش، تنها محل کسب و خرید نیست. به تابلویی هزار رنگ می‌ماند که در تمام این ۱۸ سالی که سرپاست، هر غرفه‌ و راهرواش چیزی برای کشف در خودش مخفی کرده و هر جمعه مقصد کسانی بوده که شنیده‌اند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد و حتی فراتر از آن را در این بازار می‌فروشند.

به گزارش خبر آنلاین، لابلای وسایل زنگار خورده و لنگه به لنگه طلایی و نقره‌ای که روی یک پارچه پهن شده‌اند، سر یک چراغ آویز قدیمی چانه می‌زنند. مرد اول می‌گوید: «من بیشتر از ۱۵۰ تومن نمیدم! اصلا بیشتر از این پول توی کیفم نیست. اگر میدی که خیرش رو ببینی، اگرم نه که برم از یکی دیگه بخرم.»

مرد دوم با یک‌دندگی پاسخش را می‌دهد: «داداش من خودم این رو خریدم ۱۶۰! خداشاهده اون ۱۰ تومن هم برای گل روت کم کردم وگرنه ۲۰۰ کمتر نمیدادم! اگر جنس شناس باشی می‌دونی؛ کل این پارکینگ رو بگردی مثلش پیدا نمی‌کنی»

در بین قیل و قال چانه زدن، مرد اول که از قیمت مورد نظرش که ناامید شده، رو برمی‌گرداند و با تشکری که بیشتر به زمزمه‌ای زیر لب می‌ماند، راهش را کج می‌کند.

چند قدم که دور می‌شود، فروشنده داد می‌زند: «۱۷۰ می‌دم، ببر.»

خریدار با لبخند برمی‌گردد.

  • *تعطیلی، سرنوشت جمعه بازار ۱۸ ساله پایتخت

پارکینگ پروانه برای ۱۱۰۰ فروشنده و هزاران هزار خریدارش، تنها محل کسب و خرید نیست. به تابلویی هزار رنگ می‌ماند که در تمام این ۱۸ سالی که سرپاست، هر غرفه‌ و راهرواش چیزی برای کشف در خودش مخفی کرده و هر جمعه مقصد کسانی بوده که شنیده‌اند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد و حتی فراتر از آن را در این بازار می‌فروشند.

اما بعد از ۱۸ سال، این هفته انتشار یک خبر، نه تنها ۱۱۰۰ فروشنده و غرفه داری که در این بازار کار می‌کنند که تمام کسانی را که حتی هرچند وقت یک بار برای تماشا هم که شده به پارکینگ پروانه سر می‌زدند، غصه‌دار کرد: «پارکینگ پروانه به دلیل مشکلات ایمنی تعطیل خواهد شد تا از رخ دادن مجدد فاجعه‌ای مانند پلاسکو جلوگیری شود و این هفته، آخرین هفته برگزاری آن خواهد بود؛ اما فروشندگان این محل به جای دیگری منتقل خواهند شد که ایمنی لازم را داشته باشد.»

موضوع چندان بی‌ربط به نظر نمی‌رسید. فضای این جمعه بازار که صرفا برای پارک خودرو طراحی شده، هر هفته تا حدی شلوغ می‌شود که حتی عبور کردن از بین راهروهای بین غرفه‌ها هم کار سختی می‌شود. حالا با نظر گرفتن این جمعیت هفتگی و صد البته این واقعیت که در صورت وقوع حریق یا هر حادثه مشابهی هیچ‌گونه امکاناتی در این محل تعبیه نشده است، تصویر سازی ابعاد فاجعه‌ای که رخ خواهد داد، ابدا کار سختی نیست.

  • *پای بنیاد مستضعفان در میان بود؟

ناامنی پارکینگ پروانه برای تعطیلی آن، با واکنش‌های دوستداران این محل مواجه شد. آنها معتقد بودند که ۱۸ سال زمان کمی برای مقاوم سازی یک محل نیست و اگر واقعا مشکل ناامنی پارکینگ پروانه است و نیازی برای مقاوم و ایمن سازی این محل وجود داشته است، چرا تا به حال کسی در این باره حرفی نزده بود؟

اما کمی بعدتر زمزمه‌هایی شنیده شد که دلیل اصلی، تملک این محل به وسیله بنیاد مستضعفان است. موضوعی که به سرعت توسط این نهاد تکذیب شد.

منوچهر خواجه دلوئی، معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفته بود: در توافق اخیر شهرداری تهران با بنیاد مستضعفان، مقرر شد پارکینگ پروانه به عنوان پارکینگ ساختمان جدید پلاسکو مورد بهره‌برداری قرار گیرد و بنیاد مستضعفان نیز قرار است فقط نسبت به مقاوم‌سازی این پارکینگ و مکانیزاسیون آن اقدام کند و هیچ برنامه‌ای برای خرید این پارکینگ توسط بنیاد مستضعفان وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ‌وجه قرار نیست کسب و کار جمعه بازار پارکینگ پروانه به دلیل عملیات مقاوم‌سازی آن تعطیل شود گفت: نکته حائز اهمیت آن است که اجرای عملیات مقاوم‌سازی و مکانیزاسیون پارکینگ پروانه در جریان بهره‌برداری فعلی آن انجام می‌شود و اجرای این عملیات هیچ مشکلی برای کسب و کار جاری در این پارکینگ ایجاد نمی‌کند.

  • *در هفته‌ای که قرار بود آخرین هفته باشد، چه گذشت؟

با این همه همچنان قرار بود این هفته، هفته آخر برگزاری این بازار باشد. این هفته بازار از همان اول صبح، گرچه شلوغ‌تر از همیشه اما مثل هربار همه چیز درست سرجای خودش بود. طبقه اول همچنان فروشندگان اجناس قدیمی و نوستالژیک می‌فروختند؛ از کاسه و بشقاب و ساعت قدیمی و دوربین عکاسی گرفته تا صفحات بیتلز و رولینگ استونز و فرانک سیناترا و انگار نه انگار که عمر بازار رو به افول است، مانند همیشه با حرارت مردم را به خود جلب می‌کردند، با یکدیگر گپ می‌زدند و به خریداران با قاطعیت تمام تاکید می‌کردند که مانند این جنس را هیچکجا پیدا نخواهند کرد. در طبقات بالا هم بازار لباس و زیورآلات و وسایل چوبی و استیکر مانند همیشه داغ بود. مردم هم آمده بودند؛ بیشتر از همیشه، برای فال و تماشا و خرید و خداحافظی با بازار محبوبشان.

«این هفته، هفته آخر نیست. صحبت کردیم و قرار شد، قراره تا آخر اسفند ماه هیمنجا بمونیم.» این را امین فروشنده شال‌های نخی و کیف‌های گلدار می‌گوید و ادامه می‌دهد: « چجوری می‌شه اینجا رو با ۱۲۰۰ نفر خانواری که ازش پول در میارن تعطیل کرد؟ بعضیا اینجا تنها منبع درآمد نیست. بیرون مغازه دارن یا کارای دیگه انجام می‌دن اما برای خود من تنها منبع درآمده.»

خانمی که در غرفه کناری مانتو می‌فروشد با شنیدن صدای امین می‌گوید: «ایشالا که اصلا قرار نیست بریم. کجا بریم آخه بعد اینهمه مدت؟ جابه جا کردن پارکینگ پروانه یعنی تموم شدنش! تا ما بخوایم جای دیگه دوباره جمع شیم، خریدار پیدا کنه ما رو و بفهمه منتقل شدیم، میدونید چقدر طول میکشه؟ اصلا اگر میگن که قراره منتقل بشیم، اول جا رو انتخاب کنن و تکلیف مارو مشخص کنن نه اینکه اینجا رو تعطیل کنن و بعد تصمیم بگیرن؛ پس ما خرجمون رو از کجا در بیاریم؟»

با وجود تمام این حرف‌ها، سرنوشت پارکینگ پروانه و اهالی‌اش همچنان نامشخص است و مردم هم مانند فروشندگان از تعطیلی آن خوشحال نیستند و نگرانی‌های مشابهی دارند. با این وجود چاره‌ای به جز صبر کردن و امیدواری و پیگیری از مسئولین مربوطه وجود ندارد.

یادداشت

عاطفه داورز مان

دانشجوی کارشناس ارشد زبان انگلیسی

همه چیز از فراموشی های کوچک شروع میشود، یک روز کلیدهایمان را جا میگذاریم، یک روز اسم یک نفر را اشتباه صدا میکنیم. یک روز میگوییم نوک زبونمه ولی یادم نمیاد. احساس پیری نداریم ولی متوجه یک سری تغییرات میشویم. محققان معتقدند که باید این تغییرات را جدی بگیریم.

یک مقاله منتشر شده در ژورنال پزشکی بریتانیا مشخص کرده که کم شدن حافظه، زودتر از موعد مورد انتظار یعنی حدود چهل سالگی اتفاق میافتد. دانشمندان می گویند استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی کلیدی، مسیول ایجاد ارتباط و قوی سازی اعصاب مغزی هستند که مغز شما را آماده نگه میدارد در حالیکه سطح پایینی ازاین هورمون خطرناک است. اگر سطح استیل کولین پایین باشد مغز به مرور کوچک میشود که صدمه ای جبران ناپذیر خواهد بود. قطعا استثنا هم هست، بر فرض مثال خیلی از افراد مسن هستند که حافظه نسبتا خوبی دارند که طبق تحقیقات این گروه از سسطح استیل کولین مناسبی در خون خود برخوردارند و اعصاب آنها قویتر است. تنها بالارفتن سن باعث تحلیل رفتن حافظه نمیشود بلکه مانند عضلات بدن، مغز هم نیاز به تمرین و مراقبت دارد که زندگی مدرن کمی مارا از آن دور می کند. در گذشته و قبل از اینکه نوشتن منبع ارتباطی فرهنگ بشود بزرگترها با روایت داستان فرهنگ و سنت را به نسل جوان انتقال می دادند که خود نوعی از تمرین ذهنی به شمار میرفت.شاعران یونان باستان هزاران بیت شعر را حفظ و میخواندند، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر نبود تا افراد تمام تکیه شان روی حافظه خارجی یا همان مموری بگذارند. تکنولوزی مدرن تمرینهای اساسی که برای مغز لازم است را محدود کرده که باعث تحلیل و کوچک شدن مغز میشود، دیگر شماره تلفن، آدرس،تاریخ و حتی مسیرهای کوتاه را به خاطر نمیسپاریم چون گوشیهایمان جایگزین حافظه ی ما شده اند. خبر خوب این است که نیازی به کنار گذاشتن گوشی یا ترک کردن شغلتان نیست زیرا یک تیم پزشکی در نیویورک ترکیبی از آلفا جی پی سی، هوپرزین، باکوپا و نوع خاصی قارچ را کشف کرده اند که کاملا گیاهی و بی ضرر است و کمک به تولید استیل کولین در مغز میکند و نام محصول خود را ردی مایند گذاشته اند. ردی مایند مقدار قابل توجهی استیل کولین تولید میکند، اعصاب مغز را بهبود میبخشد و از تخریب حافظه جلوگیری می کند. برای تست اثربخشی ردی مایند محققین پرینستون ردی مایند را روی افراد بالای 45 سال، طی دو هفته الی یک ماه آزمایش کردند و تست ISLT (تست استاندارد حافظه کوتاه مدت) را روی آنها انجام دادند که نتیجه به دست آمده از این قرار است: حافظه تصویری لزوما در همه افراد بهبود نمیابد اما بعد از دو هفته 45% حافظه ارتقا پیدا کرد و 51% عملکرد بهتری از خود نشان داد.

ردی مایند کاملا گیاهی و عاری از گلوتن است، با این محصول آینده روشن و سرشار از اعتماد به نفس را برای خود رقم بزنید