استقبال آمریکا از قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه FATF

سناتور جمهوری خواه، این سناتور آمریکایی از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF استقبال کرد و در بیانیه‌ای نوشت: این تصمیم ضرورت تحریم کل بخش مالی ایران را برای محافظت از بانک‌های آسیب‌پذیر در سراسر جهان تقویت می‌کند. من با همکارانم برای تحریم کل بخش‌های مالی ایران تلاش می‌کنم. به گزارش ایلنا تد کروز در مورد برجام مدعی شد: این توافق، ایران را به سیستم مالی بین‌المللی متصل کرد و امکانات مالی را برای حمایت از تروریسم در اختیار ایران قرار داد.وی اضافه کرد: من مدت‌ها برای این که کارگروه اقدام مالی اقدامی را علیه ایران اجرایی کند در تلاش بودم و اکنون از تلاش‌های دونالد ترامپ برای رسیدن به این هدف تشکر می‌کنم.

 

حل مساله FATF و کرونا در اولویت باشد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته و شرایط تحریم و وضعیت معیشتی مردم و از طرف دیگر شیوع ویروس کرونا آمار مشارکت در کل کشور قابل قبول است اما با هماهنگی های داخلی این امکان وجود داشت تا بهتر از این عمل کرد. سید ابوالفضل موسوی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ان‌شاءالله نمایندگان مجلس آینده بعد از اعلام نتایج نهایی با هم نشست هایی داشته باشند. وی تاکید کرد: اکنون انتخابات تمام شده و باید بلافاصله از این مرحله عبور کنیم. حل کردن مسئله FATF و مدیریت شیوع کرونا اکنون باید در اولویت همه دستگاه ها باشد.

 

حق با کسانی است که زندگی سختی سپری می کنند

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به میزان مشارکت و حضور مردم در انتخابات دوم اسفند بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تنزل وضعیت معیشتی مردم بعد از افزایش قیمت بنزین، می توان گفت که مشارکت مردم در انتخابات به نسبت بد نبود. سید احسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «این انتخابات یک پیام برای دولت و نظام داشت»،‌ تصریح کرد: در جایی که پول نباشد، اندیشه و تعقلی وجود ندارد. امروز حق با مردم و کسانی است که برای امرار معاش خود دچار مشکل بوده و زندگی سختی را سپری می کنند. نظام و دولت باید پیام این انتخابات را دریافت کنند. وی گفت: در این انتخابات، عده ای از افراد خوب آمدند و عده ای از افراد کارآمد کنار رفتند.

ارسال هواپیماهای باری به عین الاسد

یک منبع امنیتی گزارش داد که هواپیماهای باری نظامی آمریکا در پایگاه عین الاسد در استان الانبار واقع در غرب عراق فرود آمده‌اند.به گزارش ایلنا از الحدث، پس از آن‌که واشنگتن به بغداد رسما اعلام کرد که باتری‌های پاتریوت را برای تامین منافع و امنیت پایگاه‌ها و سربازان خود انتقال خواهد داد، یک منبع امنیتی گزارش داد که هواپیماهای نظامی آمریکا در پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار فرود آمده‌اند. این منبع همچنین احتمال داد که این هواپیماها حامل پدافندهای هوایی مدرن برای حفاظت از پایگاه عین الاسد به ویژه پس از حمله موشکی ایران به این پایگاه باشد. این در حالی است که اخیرا به دنبال تکرار اصابت راکت به سفارت آمریکا در بغداد و ترور «شهید قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون فرمانده حشدالشعبی تنش در عراق بالا گرفته و هشدارها و تهدیدهایی بین طرفین رد و بدل شده است.

سیاست ترامپ باعث تقویت ایران

سناتور آمریکایی، سیاست ترامپ را عامل تقویت ایران در لبنان دانست.به گزارش ایلنا، «کریس موفی» سناتور دموکرات آمریکایی در توییتر خود نوشت: شواهد درباره افزایش نفوذ ایران در لبنان زیاد است. سیاست فاجعه‌آمیز دونالد ترامپ هر روز ایران را تقویت می‌کند، نایبان ایران تهاجمی‌تر شده‌‌اند، برنامه هسته‌ای ایران دوباره آغاز شده و شبه نظامیان به سمت پایگاه‌های ما شلیک می‌کنند.

اعلام صحت انتخابات پس از بررسی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نتیجه صحت انتخابات در حوزه های سراسر کشور پس از بررسی و جمع بندی گزارش هااعلام خواهد شد.به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت:" روز گذشته هزاران نفر ازاعضای شبکه نظارتی شورای نگهبان و مردم ناظران عزیز در تامین سلامت انتخابات و امانتداری آرای مردم مشارکت کردند. از همه آنها تشکر می‌کنم.نتیجه صحت انتخابات در حوزه‌های سراسر کشور پس از بررسی و جمع بندی گزارش‌ها اعلام خواهد شد."

بررسی بودجه ۹۹ از دوشنبه

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات بررسی بودجه از روز دوشنبه ۵ اسفند در دو شیفت کاری در مجلس آغاز می‌شود.امیر حسین قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز دوشنبه هفته جاری پس از استماع گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷، وارد بررسی کلیات لایحه بودجه خواهند شد.وی با بیان اینکه احتمالا محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای دفاع از لایحه دولت در جلسه روز دوشنبه حاضر خواهد شد، گفت:‌ نمایندگان پس از بررسی و تصویب کلیات بودجه وارد بررسی جزییات آن خواهند شد.به گفته‌ این عضو هیات رئیسه مجلس، جلسات علنی مجلس برای بررسی بودجه از روز دوشنبه در دو شیفت کاری برگزار خواهد شد.به گزارش ایسنا، طبق ماده ۱۰۸ آیین نامه داخلی مجلس در کلیات لایحه بودجه پس از نطق رئیس جمهور، سخنگوی کمیسیون تلفیق گزارش خود را ارائه می‌دهد سپس حداکثر ۱۰ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و ۱۰ نفر به عنوان موافق به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق هر کدام حداکثر ۱۰ دقیقه صحبت می‌کنند و پس از آن نماینده دولت به مدت ۲۰ دقیقه و در پایان سخنگوی کمیسیون صحبت می‌کند که مجموع زمان صحبت زمان سخنگوی کمیسیون نیز ۳۰ دقیقه خواهد بود.

تروریستها ۲ مرزبان را شهید کردند

در درگیری مسلحانه مرزبانان با گروهک تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور، ۲ تن از مرزبانان هنگ مرزی جکیگور به شهادت رسیدند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرزبانان هنگ مرزی جکیگور با تشدید اقدامات کنترلی نوار مرز برای تأمین امنیت انتخابات کشور، از حضور تعدادی تروریست مسلح که به قصد ضربه زدن به یگان‌های مرزی به سمت مرز‌ها پیشروی کرده بودند، مطلع شدند.این گزارش حاکیست، مرزبانان بلافاصله با آتش سنگین با گروهک تروریستی درگیر شدند که در این درگیری تعدادی از اعضای گروهک با توجه به مقاومت شدید مرزبانان با دادن تلفات به سمت خاک کشور مقابل، متواری شدند.در این درگیری مسلحانه، ۲ نفر از مرزداران هنگ مرزی جکیگور به نام‌های استواریکم احمد رحمانی فرد و سرباز احمد توکلی به فیض والای شهادت نائل آمدند.فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جهت بررسی موضوع در راس هئیتی عازم منطقه شد.

اعتراف قطره چکانی آمریکا از انتقام سخت

پنتاگون در بیانیه‌ای جدید اذعان کرده که تعداد کسانی که از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا واقع در عراق آسیب دیده بودند به ۱۱۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا از نشریه هیل، پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار مجروحان مغزی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد نسب به گذشته یک عدد افزایش یافته و به ۱۱۰ نفر رسیده است. پنتاگون در بیانیه خود آورده است: پزشکان نظامی حرفه‌ای - از الاسد گرفته تا آلمان و آمریکا - همچنان ساعیانه به کارشان ادامه می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که توجه مورد نیاز به کارکنان نظامی ما می‌شود. از این طریق توانستیم ۷۰ درصد کسانی را که با جراحات مغزی دسته‌پنجه نرم می‌کردند برای انجام وظیفه بازگردانیم. در ادامه آمده است: این وزارت برنامه‌ها و سرویس‌هایش را با هدف گرفتن بهترین نتایج از کارکنان نظامی برنامه‌ریزی کرده است. به گزارش ایسنا، نیروی هوافضای سپاه دی ماه در پاسخ به ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش آمریکا موسوم به «عین‌الاسد»، را در هم کوبید.

شمارش آراء انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان می دهد؛

گروه سیاسی- کورش شرفشاهی: انتخابات با فراز ونشیب های خاص خودش به پایان رسید و آمارها بیانگر آن است که اصولگرایان توانسته اند تریبون مجلس را به دست بگیرند. اما همه چیز بدین جا پایان نمی پذیرد و تازه اول راه است.

اکنون اصولگرایان در آزمونی سخت قرار گرفته اند تا اثبات کنند که مجلس می تواند در راس امور باشد. اما نکته فراموش نشدنی وعده هایی است که آقایان داده اند، وعده هایی که بسیاری از آنها در حیطه اختیارات مجلس نبوده و اکنون باید انجام دهند. نکته مهم رد صلاحیت های گسترده ای است که باعث شد جریان رقیب(اصلاح طلبان) لیستی برای رویارویی با اصولگرایان نداشته باشند و حذف چهره های مطرح اصلاح طلب باعث شد تا در بسیاری از حوزه های انتخابیه اصولگرایان یکه تاز باشند. اکنون زمان اثبات است تا شائبه بازی پینگ پنگی اصولگرا و اصلاح طلب را تغییر دهد. اکنون که مجلس یکدست شده، اصولگرایان باید اثبات کنند که عملکرد نمایندگان دور قبل نامناسب بوده و همه چیز را باید اصلاح کنند. باید گرانی ها از بین برود، تورم کاهش یابد، قیمت ها به قبل بازگردد، چالش های بین المللی از بین برود و خلاصه اینکه مردم روی آسایش ببینند.

  • آخرین نتایج

نتایج انتخابات مجلس یازدهم در سراسر کشور اعلام شد که البته برخی از نامزدها به دور دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو - مسعود پزشکیان، احمد علیرضابیگی، روح الله متفکر آزاد، محمدرضا تاج‌الدینی و محمدحسین فرهنگی برگزیده شدند. در اهر و هریس احمد محرم زاده، در حوزه بناب شیخ رضا باقری بنابی، در بستان آباد غلامرضا نوری، در سراب و مهربان یوسف داودی، در مراغه و عجب‌شیر، علی علیزاده، در ورزقان الله‌وردی دهقانی، در هشترود و چاراویماق سیدحمزه امینی، در مرند و جلفا معصومه پاشایی، در میانه مهدی اسماعیلی( علی شامی و بهنام صفایی دور دوم)، در شبستر جعفر راستی، در کلیبر،هوران،خدا آفرین حسین حاتمی، در ارومیه سید سلمان ذاکر، روح الله حضرت پور، وحید جلال زاده، در حوزه سلماس یعقوب رضازاده، در حوزه پیرانشهر و سردشت کمال حسین پور، در حوزه میاندوآب مهدی عیسی زاده، در حوزه مهاباد جلال محمودزاده، در حوزه تکاب و شاهین‌دژ حسن همتی و محمدجواد سبحانی فر دور دوم، در خوی، چایپاره عادل نجف زاده، در حوزه بوکان انور حبیب زاده بوکانی، در ماکو، پلدشت و چالدران محمد علی پور، درحوزه نقده و اشنویه علی زنجانی، در حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین سید کاظم موسوی، علی نیکزاد و صدیف بدری، در حوزه پارس‌آباد، بیله سوار و اصلاندوز جهانگیرزاده، در حوزه گرمی ولی اسماعیلی، در حوزه مشگین شهر عباس زاده، در حوزه خلخال و کوثر نظری، در حوزه ایلام علی اکبر بسطامی و سارا فلاحی، در حوزه دهلران بهزاد علیزاده و صادق کرمی دور دوم، در حوزه اردستان سید صادق طباطبایی نژاد، در حوزه اصفهان، بانکی، مقتدایی، طغیانی، شیخی و میرزایی، در حوزه خمینی‌شهر محمدتقی نقدعلی، در حوزه سمیرم اصغر سلیمی و رحیم کریمی دور دوم، در حوزه شاهین‌شهر، میمه و برخوار حاجی دلیگانی، در حوزه شهرضا و دهاقان سمیه محمودی، در حوزه فریدن محمدصالحی، در حوزه فلاورجان موسوی لارگانی، در حوزه کاشان سید جواد ساداتی نژاد، در حوزه گلپایگان و خوانسار مسعود خاتمی، لنجان حسین رجایی و علی یوسفی دور دوم، در حوزه مبارکه پروین صالحی، در حوزه نائین الهام آزاد، در حوزه نجف‌‌آباد ابوالفضل ابوترابی، در حوزه نطنز فیروزی پور، درحوزه انتخابیه کرج مهدی عسگری و فاطمه آجرلو، در حوزه ساوجبلاغ علی حدادی، در حوزه انتخابیه بوشهر عبدالکریم جمیری، در حوزه دشتستان ابراهیم رضایی، غلام رضا مختاری محمد رضا دهقان، در حوزه دشتی غلامحسین کرمی، علی زینبی و عبدالصمد دولاح، در حوزه کنگان موسی احمدی، در حوزه ورامین نوش آبادی، در حوزه پاکدشت بشیری، در حوزه دماوند رسولی نژاد، در حوزه شهریار حق وردی، در حوزه رباط کریم حسن نوروزی، در حوزه شهرکرد راستینه، درحوزه بروجن امیرقلی جعفری بروجنی، در حوزه کوهرنگ قدرت الله حمزه، در حوزه لردگان بامیری، در حوزه بیرجند حسین خسروی، در حوزه نهبندان مصطفی نخعی، در حوزه طبس مجید نصیرایی، در حوزه قاینات سلمان اسحاقی، در حوزه مشهد پژمانفر، بحرینی، رحمانی و قاضی زاده، در حوزه سبزوار علی اصغر عنابستانی و بهروز محبی، در حوزه نیشابور ارکانی و هاجر چنارانی، در حوزه تربت حیدریه محسن زنگنه، در حوزه فریمان سید احسان قاضی زاده هاشمی، در حوزه کاشمر جواد نیکبین، در حوزه گناباد محمد صفایی دلویی، در حوزه خواف اکبر احمد پور، در حوزه اسفراین امان الله حسین پور، در حوزه چناران امامی، در حوزه درگز حسن رزمیان مقدم، در حوزه تربت جام ، جلیل رحیمی جهان آباد، در حوزه بجنورد پاک مهر و وحیدی، در حوزه شیروان علی جدی، در حوزه اسفراین هادی قوامی، در حوزه خرمشهر احمدنژاد، در حوزه اهواز سید کریم حسینی، در حوزه دزفول آوایی، در حوزه آبادان سید محمد مولوی، سید مجتبی محفوظی و جلیل مختار، در حوزه بهبهان محمد طلا مظلومی، در حوزه اندیمشک فریدون حسنوند، در حوزه شوشتر سهراب گیلانی، در حوزه رامهرمز و رامشیر ابراهیم متینیان، در حوزه ایذه و باغملک عبدالله ایزدپناه، در حوزه دشت آزادگان قاسم ساعدی، در حوزه شادگان شیخ مجید ناصری نژاد، در حوزه مسجدسلیمان علیرضا ورناصری، در حوزه ماهشهر آقاجری، در حوزه شوش محمد کعب عمیر، در حوزه زنجان مصطفی طاهری، در حوزه ابهر حسن شجاعی، در حوزه ماهنشان سید مرتضی خاتمی، در حوزه خدابنده سید البرز حسینی، در حوزه سمنان عباس گلرو، در حوزه شاهرودعلی اصغر خانی، در حوزه گرمسار اردشیر مطهری، در حوزه دامغان علی اکبر علیزاده برمی، در حوزه زابل محمد سرگزی و حبیب الله دهمرده، در حوزه زاهدان حسینعلی شهریاری و فداحسین مالکی، در حوزه خاش اسماعیل حسین زهی، در حوزه سراوان ملک فاضلی، در حوزه ایرانشهر عبدالناصر درخشان، در حوزه چابهار معین الدین سعیدی، در حوزه کرمان محمد رضا پورابراهیمی و محمد مهدی زاهدی، در حوزه جیرفت اعظمی، در حوزه سیرجان شهباز حسن پور، در حوزه کهنوج منصور شکراللهی، در حوزه بافت صمدالله محمدی، در حوزه رفسنجان حسین جلالی، در حوزه زرند عفت شریعتی، در حوزه شهر بابک مصطفی رضا حسینی قطب آبادی، در حوزه بم موسی غضنفرآبادی، در حوزه آباده رحیم زارع، در حوزه اقلید مسلم صالحی، در حوزه جهرم محمد رضا رضایی کوچی، در حوزه سپیدان محسن علی زاده، در حوزه سروستان عبدالعلی رحیمی مظفری، در حوزه شیراز جعفر قادری، روح الله نجابت، علیرضا پاک‌فطرت و ابراهیم عزیزی، در حوزه فسا حجت الله فیروزی، در حوزه فیروزآباد میر محمد مهدی فروردین، در حوزه کازرون فریدون عباسی، در حوزه لارستان حسین حسین زاده، در حوزه لامرد سید موسی موسوی ، در حوزه مرودشت جلال رشیدی کوچی، در حوزه ممسنی مجید انصاری، در حوزه نی‌ریز فرهاد طهماسبی، در حوزه قم احمد امیرآبادی، مجتبی ذوالنور و علیرضا زاکانی، در حوزه قزوین فاطمه محمدبیگی و لطف الله سیاهکالی مرادی، در حوزه بوئین زهرا روح الله عباسپور، در حوزه تاکستان رجب رحمانی، در حوزه سنندج مهدی فرشادان و محسن فتحی، در حوزه بیجار حمدالله کریمی و مهدی زندیان دور دوم، در حوزه قروه پرویز اوسطی، در حوزه مریوان عثمان باقدم و شیوا قاسمی پور دور دوم، در حوزه سقز و بانه بهزاد رحیمی، در حوزه کرمانشاه عبدالرضا مصری، محمد رشیدی، جهانبخش امینی، محمد کرمی راد و سید قاسم جاسمی،(سلمان محمدی و ابراهیم عزیزی دور دوم)، در حوزه اسلام‌آباد غرب مجتبی بخشی پور و علی صابری دور دوم، در حوزه پاوه آرش ذره‌تن لهونی، در حوزه سرپل ذهاب شهریار حیدری، در حوزه کنگاور علی رضایی، در حوزه سنقرسید جواد حسینی کیا، در حوزه گچساران غلامرضا تاجگردون، در حوزه کهگیلویه بزرگ سید محمد موحد، در حوزه بویراحمد و دنا مهدی روشنفکر، در حوزه آستارا غلامرضا مرحبا، در حوزه تالش حسن محمدیاری، در حوزه بندرانزلی احمد دنیامالی، در حوزه فومن خلیل بهروزی فر، در حوزه رشت جبار کوچکی نژاد، سید علی آقازاده و محمد رضا احمدی سنگری، در حوزه صومعه سرا سید کاظم دلخوش آباتری، در حوزه آستانه‌اشرفیه محمدعلی رمضانی دستک، در حوزه لاهیجان رسول فرخی میکال، در حوزه لنگرود محمدپور، در حوزه رودسر محمدصفری، در حوزه رودبار مهرداد گودرزوند چگینی، در حوزه گرگان و آق‎قلا رمضانعلی سنگ دوینی و غلامرضا منتظری، در حوزه علی‎‎آباد کتول رحمت الله نوروزی، در حوزه گنبدکاووس امان قلیچ شادمهر، در حوزه کردکوی عبدالجلال جلال ایری و رجب محمدآبادی دور دوم، در حوزه رامیان و آزادشهرغلامعلی کوهساری، در حوزه مینودشت رضا آریانپور، در حوزه پلدختر سید حمیدرضا کاظمی، در حوزه خرم آباد و چگنی مهرداد ویسکرمی،محمدرضا محمودوند، در حوزه بروجرد فاطمه مقصودی و عباس گودرزی، در حوزه الیگودرز محمد خدابخشی، در حوزه دورود حسین گودرزی، در حوزه کوهدشت محمدرضا مبلغی، در حوزه سلسله و دلفان یحیی ابراهیمی، در حوزه آمل رضا حاجی پور، در حوزه رامسر سیدشمس الدین حسینی، در حوزه قائم‌شهر کمال علیپور و کیوان مرادیان، در حوزه نوشهر محمد علی محسنی بندپی، در حوزه بابلسر علی اصغر باقرزاده، در حوزه بهشهر غلامرضا شریعتی، در حوزه محمودآباد ولی الله فرزانه، در حوزه اراک علی اکبر کریمی و محمدحسن آصفری، در حوزه ساوه محمد سبزی، در حوزه خمین علیرضا نظری، در حوزه شازند محمود احمدی بیغش، در حوزه محلات علیرضا سلیمی، در حوزه تفرش سینا کمالخانی، در حوزه بندرعباس احمد مرادی،محمد آشوری و منصور آرامی، در حوزه بندر لنگه احمد جباری، در حوزه میناب حسین رئیسی، در حوزه همدان حمیدرضا حاجی بابایی و امیرحسین فلاحی،در حوزه اسدآباد کیومرث سرمدی،؛ در حوزه بهار و کبودراهنگ عیسی جعفری، در حوزه تویسرکان محمدمهدی مفتح، در حوزه رزن حسن لطفی، در حوزه ملایر احد آزادیخواه و هادی بیگی نژاد، در حوزه نهاوند، علیرضا شهبازی، در حوزه یزد محمد صالح جوکار، در حوزه اردکان محمدرضا دشتی اردکانی، در حوزه میبد و تفت سیدجلیل میرمحمدی میبدی، در حوزه بافق محمدرضا صباغیان بافقی.

  • ثبت تخلفات در سامانه

سخنگوی شورای نگهبان از ثبت ۲۶۳۸ گزارش تخلف انتخاباتی در سامانه مردم ناظر خبر داد. عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی درباره تعداد گزارش تخلف مردمی در سامانه مردم ناظر منتشر کرد. در این مطلب آمده است:سامانه مردم ناظر از ابتدای راه‌اندازی تا ساعت ۱۳:۰۰ روز شنبه ۳ اسفند، ۲۶۳۸ گزارش مردمی دریافت کرده که ۱۱۶۵ مورد آن مربوط به بعد از آغاز زمان رای‌گیری است.کارشناسان سامانه ۲۲۱ گزارش مستند و دقیق را برای بررسی و اقدام قانونی لازم به دفاتر استانی ارجاع داده‌اند.

  • اعلام آمار پس از شمارش

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: آمار نهایی مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از اتمام شمارش آرا در کل حوزه های انتخابیه اعلام می شود.به گزارش فارس، سیداسماعیل موسوی در پاسخ به این که چه زمانی میزان مشارکت در انتخابات از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام می شود، اظهار کرد: پس از تجمیع آرا ۲۰۸ حوزه انتخابیه می توان آمار نهایی مشارکت حاصل شود. آرا در بخش قابل توجهی از حوزه ها در خال تجمیع است بنابراین آمار دقیقی از مشارکت بدست نیامده است.وی ادامه داد:به دنبال تجمیع سریعتر آرا و اعلام میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم. موسوی با اشاره به گستردگی انتخابات خاطرنشان کرد: امکان مغایرت آمار در شرایط اعلام زود آمار وجود دارد بنابراین در پایان شمارشط آرای تمام حوزه های انتخابیه، میزان مشارکت اعلام می شود.

خاموشی آرای مردم را نماد قدرت دانست

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ماهیت انقلاب اسلامی را مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: از آراء مردم یک نماد قدرت در مجلس شورای اسلامی شکل می‌گیرد و دشمن سلطه گر، بیشتر عقب نشینی می‌کند. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی گفت: ویژگی انقلاب ایران این است که بیشترین مشارکت مردم را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون داشته است. کشورهایی که ادعای دموکراسی در جهان دارند باید به ایران بیایند و این انتخابات را از نزدیک ببینند. مجموعه مشارکت مردم از رأی به جمهوری اسلامی ایران شروع می شود تا آرایی که در طول زمان ها برای مجلس شورای اسلامی داده اند و آرای شورای شهر و روستا و آرایی که به ریاست جمهوری در ایام مختلف داده اند، درکل ماهیت انقلاب اسلامی، مشارکت مردم است. وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب اسلامی در بهشت زهرا(س) که فرمودند: «من به پشتیبانی از این ملت دولت تعیین می کنم»، افزود: انقلاب اسلامی یک تبادل قدرت نیست، بلکه این قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قدرت مردم است؛ همان مردمی که انقلاب اسلامی را پذیرفته اند و برای رسیدن به اهدافش مجاهدت کرده اند و خونبهای شهیدان گواه این مطلب است. خاموشی اظهار کرد: در این زمان که دشمنی نظام سلطه با ما خیلی آشکار شده و رئیس جمهور یک کشور مستکبر رسماً اعلام می کند که من دستور ترور شهید سلیمانی را داده ام، مفهومش این است که علنی تر دارند با ما مبارزه می کنند و مفهوم مقابلش این است که انقلاب اسلامی قدرتمندتر از گذشته شده و در حال پیشرفت است و مسیر پیشرفت را طی می کند. همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که ما باید قدرتمند شویم، از آراء مردم انشاءالله یک نماد قدرت در مجلس شورای اسلامی شکل بگیرد و دشمن سلطه گر، بیشتر عقب نشینی کند. وی عنوان کرد: روزی که شهید سلیمانی به شهادت رسید بر دل کوی و برزن غم افتاد، امروز اگر همه به پاسداشت خونبهای این شهید حرکت می کنند، مفهومش اقتدار نظامی است که مردم به پای آن ایستاده‌اند. آرمان های انقلاب اسلامی کهنه نمی شود، انقلاب اسلامی یک موجود حی و در حال پیشرفت است، اگر این انقلاب ضعیف بود، دشمنان به آن کاری نداشتند.

بهشتی‌پور از مصلحت اندیشی انتقاد کرد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: قرار گرفتن در نقطه سیاه نقشه گروه ویژه اقدام مالی بدین معناست که کشور باید صادراتش را به نرخ ارزان ارائه دهد تا مشتری ترغیب شده و حاضر به خرید آن باشد و نرخ واردات را نیز باید بالا ببرد تا صادر کننده خارجی حاضر به ارائه آن به بازار داخلی شود و با ایران مبادلاتی انجام دهد چرا که برای کشوری که در وضعیت قرمز قرار گرفته هر نوع مبادله‌ای مساله‌ساز و مشکل‌ساز است.حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا با اظهار تاسف از قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه FATF، گفت: اولین تاثیر اینکه یک کشور در لیست سیاه قرار می‌گیرد این است که ریسک سرمایه‌گذاری در آن کشور بالا می‌رود. ممکن است برخی بگویند در حال حاضر هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در ایران انجام نمی‌شود که ما نگرانش باشیم و این در حالی است موضوع ریسک سرمایه‌گذاری روی سایر مسائل هم تاثیر می‌گذارد. برای مثال حق بیمه‌ای که ایران باید برای کشتیرانی بپردازد به تبع همین ریسک مبلغش بصورت قابل توجهی بالا می‌رود یا بیمه کالای صادراتی ایران افزایش پیدا می‌کند. وی ادامه داد: قرار گرفتن در نقطه سیاه نقشه گروه ویژه اقدام مالی به این معنا است که کشور باید صادراتش را به نرخ ارزان ارائه دهد تا مشتری ترغیب شده و حاضر به خرید آن باشد و نرخ واردات را نیز باید بالا ببرد تا صادر کننده خارجی حاضر به ارائه آن به بازار داخلی شود و با ایران مبادلاتی انجام دهد چرا که برای کشوری که در وضعیت قرمز قرار گرفته هر نوع مبادله‌ای مساله‌ساز و مشکل‌ساز است. وی افزود: بنابراین و با این وصف، کشور باید یک هزینه هنگفتی روی صادرات، واردات و همچنین بیمه‌های پرداختی بابت صادرات و واردات و هزینه حمل و نقل متحمل شود که واقعا در صورت یک حساب و کتاب ساده متوجه می‌شویم اگر پالرمو یا CFT را بپذیریم می‌توانیم از این شرایط خارج شویم. این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته، اگر قوانین پالرمو یا CFT در تعارض با قوانین داخلی ما قرار بگیرد، ملاک عمل ما قوانین داخلی خواهد بود. با این شرایط نمی‌دانم مجمع تشخیص مصلحت نظام با چه تشخیص مصلحتی کشور را در این شرایط قرار داده است؟! وی ادامه داد: امروز در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که حتی کشورهایی مانند روسیه، چین، ترکیه و عراق که همچنان با ما رابطه دوستانه داشته و تبادلات مالی انجام می‌دهند در شرایط سختی قرار بگیرند.