ساخت کشتی با حمایت بانک توسعه تعاون

مراحل ساخت کشتی تفریحی گنجر با تسهیلات 150 میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون در استان هرمزگان در حال انجام است. حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جریان بازدید از کشتی تفریحی گنجر اظهار داشت: همکاری مناسبی میان بانک توسعه تعاون و مسئولین اقتصادی استان در شناسایی مزیت‌های اقتصادی منطقه و معرفی کارآفرینان و تعاونگران جهت تأمین مالی ایجادشده است. یکی از طرح‌های موردحمایت بانک توسعه تعاون در استان هرمزگان ساخت کشتی تفریحی گنجر با تسهیلات 150 میلیارد ریالی می‌باشد که نقش مهمی در افزایش ظرفیت ناوگان حمل مسافر دریایی ایفا می‌نماید. کشتی تفریحی گنجر با سرمایه‌گذاری باارزش بالغ‌بر ۴۲۰ میلیارد ریال به ظرفیت ۳۵۰ نفر در حال ساخت است

 

دریافت مجوز قبول اتکایی بیمه کوثر

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به بررسی عملکرد سال‌های گذشته شرکت در بخش‌های بیمه‌گری، سوداوری و خدمت‌رسانی مجوز قبول اتکایی را به بیمه کوثر صادر کرد. این شرکت هفتمین شرکت بیمه‌ای کشور است که این مجوز را دریافت کرده ‌است و با توجه به سرمایه‌ و توانگری مالی پنجمین شرکت قدرتمند بیمه‌ای کشور در ظرفیت قبول اتکایی محسوب می‌شود. محسن امیری‌زاده معاون اتکایی و امور بین‌الملل بیمه کوثر گفت: پس از دریافت تاییدیه معاونت‌های نظارت مالی، فنی و طرح‌وبرنامه و نیز هیات عامل بیمه مرکزی، مجوز قبولی اتکایی بیمه کوثر برای مدت یک‌سال صادر شد. وی دریافت این مجوز را عامل گستردگی فعالیت بخش اتکایی و امور بین‌الملل شرکت دانست.

 

علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان شد

هیئت مدیره بانک سامان، علیرضا معرفت را به عنوان مدیرعامل جدید این بانک معرفی کرد. علیرضا معرفت با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تنفیذ هیئت مدیره بانک سامان، به عنوان مدیرعامل جدید این بانک معرفی شد.

این گزارش حاکی است علیرضا معرفت که به عنوان جانشین سید احمد طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان شده است.

در حکم ایشان که به امضای احمد مجتهد رییس هیئت مدیره این بانک رسیده است آمده امید است با اتکال به عنایات خداوند متعال و بهره گیری از حداکثر توان و اهتمام خود که مبذول خواهید فرمود همواره در راستای تحقق اهداف و اعتلای نام بانک سامان موفق و موید باشید.

بانک پارسیان عضو کمیته ایرانی
اتاق بازرگانی بین المللی

در مجمع عمومی عادی سالانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی(ICC) ، بانک پارسیان به عنوان یکی از سه عضو اعضای انفرادی شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شد.

در مجمع عمومی عادی سالانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی با هدف تصویب گزارش های عملکرد و مالی سال ۱۳۹۷ و نیزتجدید انتخابات یک سوم اعضای شورای کمیته ایرانی و بازرس قانونی، برگزار شد، به ترتیب «کنفدراسیون صادرات ایران»، «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد» و «سندیکای بیمه گران ایران» از میان اعضای سازمانی و «سید حسین سلیمی»، «بانک پارسیان»، «بیمه ایران»، «بیمه دانا» و «مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران» از میان اعضای انفرادی به عنوان یک سوم اعضای شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.

سه استان پرتقاضا تسهیلات نوسازی

محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن از مشاهده «رشد تقاضا» برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهرهای مختلف کشور خصوصاً شهرهای بزرگ طی هفته های اخیر خبر داد.

وی افزود: در هفته های اخیر با تعیین تکلیف یارانه نرخ سود تسهیلات نوسازی و شروع انعقاد قراردادپرداخت این تسهیلات براساس سود حمایتی، شاهد استقبال سازندگان و تولیدکنندگان مسکن در بافت های فرسوده برای دریافت تسهیلات نوسازی هستیم که این نوید روشنی برای سرعت گرفتن طرح بازآفرینی شهری در کشور است. وی ادامه داد: پس از تهران، عملکرد شعب دو استان خراسان رضوی و اردبیل نیز در حوزه پرداخت تسهیلات بافت فرسوده قابل توجه است.

برگزاری مجمع عمومی بانک سرمایه

مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده نوبت دوم بانک سرمایه، در روز شنبه مورخ ۳ اسفند ماه ۱۳۹۸ با حضور بیش از 47 درصد صاحبان سهام برگزار شد. با برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده نوبت دوم بانک سرمایه، صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند ۱۳۹۷ به تصویب رسید.

در پایان این مجمع پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند‌ماه ۱۳۹۷، صورت‌های مالی منتهی به این سال مورد تصویب حاضرین در مجمع قرار گرفت.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین خبر داد:

گروه بانک و بیمه: معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با اشاره به قدمت کم بانکداری دیجیتال در ایران،گفت:‌ایجاد و استقرار بانکداری دیجیتال و حرکت به سمت نظارت دیجیتالی به صورت پایلوت توسط برخی بانک‌ها در حال انجام است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ایبِنا، فرهاد اینالوئی در گفتگویی درباره نظارت دیجیتال بر بانک‌ها که می‌تواند به شفافیت عملکردها و اعتمادسازی در بین مشتریان بانکی منجر شود، افزود:‌ مقوله نظارت دیجیتال توسط بانک مرکزی بر عملکرد نظام بانکی و همچنین موضوع بانکداری دیجیتال و استفاده از ابزارهای نظارت دیجیتال در درون بانک‌ها دو مقوله متفاوت از هم هستند.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با تاکید بر اینکه در این بحث موضوع نظارت دیجیتالی در درون خود بانک‌ها مطرح است، اظهارداشت:‌ در اکوسیستم بانکداری دیجیتال غیر از نظارت دیجیتال بانک مرکزی، فین تک ها را داریم که به مشتریان بانک ها سرویس ارایه می‌کنند.

اینالوئی با تاکید بر اینکه در درون بانک‌ها نظارت دیجیتالی و نحوه دریافت خدمات فین‌تک‌ها دارای پیچیدگی است، ادامه داد: در این شرایط بانک از نحوه تعامل و دریافت خدمات مشتریان از شرکت های پرداخت الکترونیک اطلاعی ندارد؛ بنابراین موضوع نظارت دیجیتال در این بخش حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه نظارت دیجیتال در بانکداری دیجیتال بر نظارت به خدمات سرویس ها تاکید دارد ،گفت: به عنوان نمونه وقتی سرویس انتقال وجه از بانک‌ها به شرکت‌های پرداخت منتقل می شود،‌ باید نظارت صورت گیرد تا کارها درست انجام شود.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین اظهارداشت: در زمانی که ارائه خدماتی از سوی بانک‌ها به شرکت‌های پرداخت منتقل می شود، ‌نظارت بر این روند پیچیده و کنترل ها بر عهده بانک است. در واقع به لحاظ بالا بودن تعداد سرویس دهنده ها کار پیچیده است و در این بخش باید از ابزارهای جدید استفاده کرد.

به گفته اینالوئی، در مسیر ارائه خدمات و دریافت سرویس از شرکت های پرداخت نیز باید فرایندها را اصلاح و بهبود بخشید. در بحث سرویس دهی به مشتریان ابتدا باید توسط بانک احراز هویت صورت گیرد و سپس برود در محیط فین تک و خدمات دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: در این حالت این سوال پیش می‌آید که آیا در شرایطی که مشتری توسط بانک احراز هویت و توسط فین‌تک سرویس دهی می شود، مشتری برای بانک محسوب می‌شود و یا فین تک؟ صاحب اطلاعات مشتریان بانک ها هستند و یا فین تک ها؟ جواب این است که در واقع صاحب داده ها مشتریان بانک‌ها هستند و اگر قرار است از داده ها و اطلاعات مشتریان استفاده شود، باید مجوز این کار توسط مشتری داده شده باشد.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین تصریح کرد: بنابراین پذیرش اینکه صاحب دیتاها مشتریان هستند برای بانک ها راحت نیست چون در زمانی که بانک مرکزی اطلاعات مشتریان را بخواهد بانک مجبور است آن را ارائه کند، اما در نگاه دیجیتال و بانکداری دیجیتال می‌گوید که صاحب اطلاعات مشتری است و برای دریافت هرگونه اطلاعات باید اجازه وی گرفته شود.

اینالوئی تاکید کرد:‌ از این طریق می‌توان انتظار داشت که جلوی برخی تخلفات احتمالی مانند فرارهای مالیاتی نیز گرفته شود و از طریق ابزارهای دیجیتال،‌ بانک‌ها باید بهتر و قوی تر عمل کنند. تا پیش از این، مشتریان تنها در اکوسیستم بانک مدیریت می شدند ولی امروز علاوه بر بانک ها، در محیط های بیرونی نیز حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در فرایندهای دیجیتالی بانکداری به دلیل به روزتر بودن ابزارها، نظارت‌ها در لایه سرویس انجام می شود و نه در لایه مشتری، بیان داشت: در عین حال،‌ استفاده از ابزارها و نظارت های دیجیتال تفاوت دارد.

این کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک در زمینه وضعیت نظام بانکی ایران از منظر استفاده از خدمات دیجیتال و بانکداری دیجیتال،‌ گفت:‌ در ایران می‌توان گفت که بانکداری دیجیتال هنوز از قدمت چندانی برخوردار نیست و در اصل هنوز متولد نیز نشده است.

اینالویی خاطرنشان کرد: در عین حال، اجرای بانکداری دیجیتال به صورت پایلوت توسط برخی بانک ها از جمله بانک ایران زمین آغاز شده است. در عین حال، هنوز با اجرای بانکداری دیجیتال فاصله داریم و زیرساخت و قوانین فعلی بانک‌ها با این نوع از بانکداری همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه همچنان در بانک ها با امضای فیزیکی مواجه هستیم، گفت: در بانک‌ها هنوز هم معتقد به بازرسی فیزیکی هستیم ولی در صورت استقرار بانکداری دیجیتال، اینگونه نظارت ها متوقف خواهد شد؛‌ بنابراین با مقوله بانکداری دیجیتال فاصله داریم، اما مسیری که برای رسیدن به آن در حرکت هستیم درست است.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در پایان اظهارداشت: پس از چند سال از گذشت موضوع بانکداری دیجیتال،‌ امروز دیگر برای همه لزوم حرکت به سمت آن روشن شده است، اما برای عملیاتی شدن آن نیازمند هزینه، برنامه ریزی و تغییر فرهنگ هستیم.