خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع می‌شود؛

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت جزییات توزیع رایگان ماسک و ممنوعیت خرید و فروش آن در داروخانه‌ها را تشریح کرد.

دکتر مهدی یوسفی با اشاره به جزییات توزیع رایگان ماسک در کشور، گفت: باید توجه کرد که در زمان اپیدمی یک بیماری علاوه بر بحث‌های بهداشتی و درمانی، مسائل روانی هم ایجاد می‌شود؛ این درحالیست که در زمینه بیماری کرونا استفاده از ماسک تاثیر درمانی آنچنانی در پیشگیری از این بیماری ویروسی ندارد.

وی افزود: متاسفانه سوداگران، استفاده از ماسک را بهانه‌ای کرده بودند تا بتوانند ماسک‌ها را گران‌قیمت و با ۱۰ تا ۲۰ برابر و حتی در برخی موارد تا ۳۰ برابر قیمت به فروش برسانند. بر این اساس دیدیم که حق مردم این نیست که اینگونه از آنها سوءاستفاده شود. وی افزود: بر همین اساس با هماهنگی اداره کل تجهیزات پزشکی از وزیر بهداشت درخواست کردیم که توزیع ماسک را رایگان کنیم و آقای وزیر هم با این موضوع موافقت کردند که هیات‌امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، تا اطلاع ثانوی با دستور وزیر بهداشت تنها مرجع خرید ماسک در کشور باشد.

یوسفی ادامه داد: بر این اساس ما ماسک‌ها را خریداری کرده و به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم تا آن‌ها را در پایگاه‌های سلامت، خانه‌ها و مراکز بهداشت به خانواده‌ها تحویل ‌دهند. به هر حال در این مراکز برای هر خانواری پرونده مشخص وجود دارد و می‌توان ارائه ماسک را کنترل کرد. از طرفی در حال حاضر ممکن است یک خانوار تعداد زیادی ماسک بخرد که با این اقدام این مساله هم تحت کنترل قرار می‌گیرد.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تاکید کرد: وقتی ماسک‌ها را در مراکز بهداشتی ارائه دهیم، می‌توان با ارائه آموزش، استرس مردم از کرونا را کاهش داد. از طرفی هم قرار شد همکاران در معاونت آموزشی یک پکیج آموزشی به علاوه ماسک و محلول ضدعفونی کننده به خانواده‌ها تحویل دهند و در عین حال درباره میزان مصرف ماسک هم آموزش‌هایی ارائه دهند.

یوسفی با بیان اینکه از طرفی همکاران‌مان در اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت تصمیم گرفتند که خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شود، ‌ گفت: بنابراین ماسک باید رایگان شود. ما امروز با کارخانه‌های تولیدکننده ماسک صحبت کردیم و در حال انجام خریدها هستیم. از فردا به تدریج این ماسک‌ها را به کل کشور ارسال می‌کنیم که البته روندی تدریجی دارد.

وی ادامه داد: از طرفی بنا شد تا در آموزش‌ها هم به مردم اعلام کنیم که ماسک تاثیر چندانی ندارد. به طوری که دستمال‌کاغذی که نیم ساعت از آن استفاده کنیم و سپس آن را دور بیندازیم، بهتر از ماسکی است که سه ساعت بر روی دهان‌مان قرار گرفته و خودش هم می‌تواند آلودگی داشته باشد.

وی اظهار کرد: حال برخی ماسکی را که تاثیر چندانی ندارد، گران کرده و سودهایی میلیاردی از آن کسب می‌کردند. بر همین اساس ما برای همه خانوارها پکیج را آماده کرده و به تدریج به مراکز بهداشتی در سراسر کشور ارائه می‌دهیم.

ایران خودرو در بهمن ماه سال 98 گذشته خط تولید آزمایشی محصول دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیك را با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح استارت زد اما این خودرو چه تفاوت هایی با دنا پلاس توربو شارژ دنده ای دارد که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک تغیراتی نسبت به نوع معمولی دارد که آنها شامل گیربکس 6 سرعته آیسین ژاپن،اضافه شدن فرمان برقی، سیستم تعویض دنده برقی از نوع خطی، مبدل کنترل دمای گیربکس،ارتقاء سیستم فنر، کمک فنر ، میل موج گیر و تغییر پلوس ها برای انطباق با گیربکس اتوماتیک از جمله برخی از اطلاحات در این خودرو است.

همچنین افزودن براکت اتصال چهار نقطه ای برای نصب گیربکس، طراحی جدید رام و مثلثی و طبق های لاستیکی برای راحتی سرنشین در جاده های ناهموار، سامانه کنترل تعویض دنده دارای مدهای کروز کنترل و افزودن نشانگر تعویض دنده به آمپر نیز از برخی از موارد جزئی تغییرات نوع اتوماتیک به دنده ای خودروی دنا است.

این در حالی است که در بحث ظاهری هیچ تفاوتی میان دنا پلاس توربو دنده ای و نمونه اتوماتیک وجود ندارد و تنها نکته مشهود حذف نشان TURBO از روی درب صندوق این خودرو است و جای نوشته +DENA نیز تغییر کرده و نماد ۶AT به عقب خودرو اضافه شده است. مسئولان ایران خودرو اعلام کردند خط تولید دناپلاس توربوشارژ اتوماتیك تا پایان امسال به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

یک دست نوشته از پوتین ۳۴۰ هزار روبل (۵۳۰۰ دلار) قیمت گذاری شده است.

جلسه حراج با عنوان "انیمیشن. سینما. کتابها. بایگانی. گرافیک. اسناد نادر" در تاریخ ۲۰ فوریه در هتل "ناسیونال" مسکو برگزار شد. ۵۲۰ قطعه به حراج گذاشته شد که در میان آن‌ها می‌توان یادداشت‌های دست نویس آندره تارکوفسکی، قفل در خانه گوگول و کلاه گروه لنینگراد را که توسط بنیانگذار آن سرگئی شنوروف امضا شده، ذکر کرد.

با این حال، شیئی اصلی در این حراج تقدیر نامه‌ای با امضای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بود که به والنتین زورین، نویسنده روس به خاطر نوشتن کتابی به نام "نکات گفته نشده درباره یک شخصیت مشهور" به وی تقدیم شد.

خبرنگاران قیمت دست نوشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را اعلام کردند. دست نوشته پوتین ۳۴۰ هزار روبل (۵۳۰۰ دلار) قیمت گذاری شده است

مهاجم خارجی تیم استقلال امار عجیبی از خود در این تیم به جای گذاشته است.

شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی تیم فوتبال استقلال به دلیل مصدومیت وضعیت نامشخصی دارد و گفته می‌شود تا پایان سال نمی‌تواند تیمش را همراهی کند، اتفاقی که خبر ناراحت‌کننده‌ای برای کادر فنی و هواداران استقلال است.

دیاباته قرارداد دو ساله بدون هیچ شرط بند فسخ قرارداد با استقلال دارد، به استثنای قانون فیفا که می‌گوید بازیکنی که توسط باشگاهش دو ماه دریافتی نداشته باشد، می‌تواند قراردادش را فسخ کند. قرارداد دیاباته برای هر فصل ۵۰۰ هزار دلار برای استقلال آب می‌خورد. این بازیکن بلند قامت، ابتدای فصل چند دیدار آبی‌پوشان را به دلیل مصدومیت از دست داد، اما وقتی برگشت به یکباره بار خط حمله را به دوش کشید و توانست در بازی‌های زیادی برای استقلال گلزنی کند، به طوری که استقلالی‌ها توانستند به صدر جدول برسند

آیا ماشین لباسشویی‌تان هنگام کار کردن شروع به لرزش و تکان‌های شدید می‌کند؟ لرزش‌های ریز و کم می‌تواند طبیعی باشد، اما اگر لرزش‌ها شدید هستند و سر و صدای زیادی تولید می‌کند، باید به دنبال چاره باشید. علت لرزش ماشین لباسشویی، براساس مدل آن می‌تواند متفاوت باشد، اما ماشین لباسشویی‌هایی که در از جلو دارند، نسبت به ماشین‌هایی که از بالا باز می‌شوند، لرزش بیشتری دارند؛ چرا که این ماشین‌ها دارای موتور‌های قوی‌تری هستند و سرعت چرخش آن‌ها بسیار بالاتر است. در لیست زیر می‌توانید علت و راه حل آن را پیدا کنید.

۱- تراز نبودن: ماشین‌های لباسشویی، معمولا دارای پایه‌های تنظیم شونده هستند. بسیار مهم است که قبل از به کار انداختن ماشین لباس شویی، اطمینان حاصل کنید که پایه‌ها تنظیم و ماشین لباسشویی تراز باشد. ابتدا با دستگاه یا اپلیکیشن‌های تراز، بررسی کنید که آیا مشکل از تراز نبودن ماشین لباسشویی است یا خیر.

۲- مشکلات مربوط به کیت رویی ماشین لباسشویی: برخی از ماشین‌های لباسشویی، قابلیت این را دارند که یک ماشین خشک کن روی آن‌ها قرار بگیرد. به این منظور یک کیت رویی برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود که گاهی این کیت علت لرزش ماشین لباسشویی است. اگر این کیت را به درستی نصب نکنید یا واشر‌های آن از بین بروند نمی‌تواند تعادل لازم را حفظ کند و شروع به لرزش می‌کند. کیت رویی ماشین و اتصالات آن را چک کنید تا از صحت عملکرد آن خاطر جمع باشید. ۳- بار نامتعادل: یک لباس یا پارچه‌ی بزرگ و خیس، مثل شستن پتو با ماشین لباسشویی می‌تواند در طول کار کردن ماشین، به یک طرف بچسبد و در ماشین لباسشویی عدم تعادل و در نتیجه لرزش ایجاد کند. اضافه کردن یک یا چند حوله و یا چیزی که این توزیع نامتقارن را برهم بزند، اغلب می‌تواند این مشکل را حل کند.

۴- کف نامناسب: اگر ماشین لباسشویی، به صورت مستقیم و بدون هیچ حایلی روی زمین قرار گرفته است، افزودن یک کفپوش زیر آن می‌تواند به جلوگیری از لرزش کمک کند. یک یا دو تخته چوب زیر ماشین لباسشویی قرار دهید تا سطحی با ثبات بیشتر ایجاد شود.