کاهش ۱۰ درصدی مصرف بنزین

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از انتهای بهمن ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد شهروندان میزان مصرف بنزین در کشور ۱۰ درصد کاهش یافت.شهرام رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف بنزین در کشور ۷۵ تا ۷۶ میلیون لیتر در روز است، اظهار کرد: در ابتدا تغییر قیمت بنزین میزان مصرف به ۹۵ تا ۹۶ میلیون لیتر در روز رسید. مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در انتهای بهمن ماه این عدد به ۸۵ تا ۸۶ لیتر کاهش یافت و از زمان شیوع ویروس کرونا میزان مصرف بنزین مجدد کاهش یافته است و اکنون شاهد تقاضای کمتر مالکان خودرو برای سوخت هستیم.

 

کرونا عامل افت فشار آب در تهران

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه باید مصرف را مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: مصرف روز گذشته تهران 3 میلیون و 322 هزار متر مکعب بوده که با اول تیرماه که زمان پیک مصرف است، برابری می کند.محمدرضا احمدنسب در گفتگو با ایلنا، درباره افت فشار و یا قطعی آب در برخی مناطق تهران اظهار داشت: یکی از راه‌های پیشگیری از کرونا شست و شوی دست عنوان شده است و همین مسئله باعث شده آمار مصرف آب بالا برود و ما با چالش مواجه شویم.قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه ما کمبودی در تامین آب نداریم، افزود: وقتی برداشت بیش از حد باشد به شبکه فشار وارد می شود.

 

افزایش تولید گاز از پارس جنوبی

قائم مقام فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی از برداشت و ارسال گاز آخرین سکوی این فازها به پالایشگاه خشکی این طرح خبر داد و گفت: با این کار، ظرفیت تولید از پارس جنوبی ۱۴ میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا کرد.به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، علی‌اصغر صادقی به ظرفیت برداشت روزانه ۱۴.۲ میلیون مترمکعب گاز از سکوی ۲۴B اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این سکو، ظرفیت برداشت گاز غنی از بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به ۵۶ میلیون متر مکعب در روز معادل میزان تعیین‌ شده اسمی در این طرح رسید.وی افزود: با عملیاتی شدن آخرین سکوی گازی فازهای ۲۲ تا ۲۴، کل زنجیره تولید این طرح در بخش فراساحل و پالایشگاه خشکی تکمیل شد

رونق در بازار گواهی ظرفیت
با ورود متقاضیان جدید

معاون شرکت تولید نیروی برق حرارتی از ایجاد رونق در بازار گواهی ظرفیت خبر داد و گفت: مشترکان متقاضی افزایش قدرت قراردادی بالای ۵ مگاوات و متقاضیان با قدرت بیش از ۵ مگاوات در حال اخذ کد معاملاتی برای حضور در بازار گواهی ظرفیت و تدارک میزان مورد نیاز اوراق گواهی ظرفیت جهت ارائه به مالک شبکه هستند.به گزارش شرکت تولید نیروی برق حرارتی، حمیدرضا عظیمی تصریح کرد: قیمت عرضه این اوراق از طریق مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد که هم‌اکنون حدود 2600000 کیلووات تقاضا توسط 100 متقاضی وجود داشته که برای حضور در این بازار و تدارک میزان مورد نیاز اوراق خود در حال اخذ کد معاملاتی هستند.وی اضافه کرد: رونق ایجادشده در بازار گواهی ظرفیت کمک شایانی به رشد سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌ها و تامین برق مطمئن و پایدار در شبکه می‌کند که امیدواریم این روند با سرعت بیشتر ادامه یابد.

نشست اوپک باوجود ویروس کرونا
برگزار می‌شود

منابع اوپکی اعلام کردند که نشست‌ ۱۷۸ فوق‌العاده اوپک و هشتمین نشست وزارتی اوپک و غیراوپک طبق برنامه این هفته در وین برگزار می‌شود.به گزارش خبرگزاری آرگوس‌مدیا، منابع اوپکی اعلام کردند که نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» طبق برنامه، این هفته در روزهای پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) در وین برگزار می شود.یک منبع اوپک اعلام کرد: تاکنون هیچ تغییری در نشست‌های برنامه‌ریزی شده این هفته انجام نشده است.این در حالی است که نمایندگان برخی اعضا هم‌اکنون در مسیر وین هستند، اگرچه این احتمال وجود دارد که برخی اعضا به دلیل محدودیت‌های مسافرتی مرتبط با ویروس کرونا به‌طور مجازی در این نشست شرکت کنند.

ساخت ربات بازرس تونل انرژی

مدیر دفتر تحقیقات و استانداردهای برق منطقه‌ای تهران، گفت: ساخت ربات بازرسی تونل انرژی به صورت ریلی و زمینی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور سال آینده به بهره برداری برسد.به گزارش وزارت نیرو، محمدرضا کلباسی، با اشاره به تعداد بالای دریافت پیشنهاد همکاری از سوی دانشگاه‌ها اظهار داشت: طی سال جاری برای اجرای پروژه ربات شستشوی مقره، ۱۶ پیشنهاد همکاری از دانشگاه‌هایی چون شریف، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی، تهران و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان به برق منطقه‌ای تهران رسید که این امر در راستای تقویت ارتباط و تعامل بیشتر صنعت برق با دانشگاه است.

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

گروه انرژی: مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: مدیریت سیلاب و روان آب‌ها می‌تواند نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز در بخش شرب، کشاورزی و صنعت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری میزان، وقوع سیل در استان‌های شمالی در ابتدای سال ۹۸ زنگ خطر را برای دستگاه‌های اجرایی در خصوص وقوع بلایایی طبیعی به صدا در آورد و در کنار هزینه تلفات سنگین به زیرساخت‌های آب و برق تجربه‌ای ارزشمند از مدیریت این اتفاقات طبیعی را برای دستگاه‌های اجرایی داشت.

هفته گذشته با ورود سامانه بارشی به مناطق غربی کشور و پیش بینی بارش سنگین نزولات جوی، دستگاه ذی ربط نسبت به وقوع سیلاب به مردم هشدار دادند و از سوی دیگر با لایروبی حریم برخی رودخانه‌ها و جلوگیری از تصرف زمین در مسیل‌های پر خطر سعی در مدیریت این بلایی طبیعی داشتند.

این اقدامات در کنار تامین ظرفیت در سد‌ها برای مهار سیلاب نقش مهمی در کاهش تلفات اخیر داشه است و از سوی با ذخیره سازی شرایط را برای تامین منابع آب در فصول دیگر فراهم کرده است.

  • ذخیره سازی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب در سیلاب اخیر

در این باره سیف الله آقا بیگی مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به وقوع سیلاب در کشور اظهار کرد: سطح هوشیاری دستگاه‌های اجرایی و سطح همکاری مردم به نسبت گذشته افزایش محسوسی داشته است و باور مردم در ارتباط با این موضوع تقویت شده، اگر اقدامات در رابطه با تشریک مساعی سازمان‌ها و دستگاه اجرایی با کمک مردم باشد، می‌توان به موفیقت در انجام امور منجر شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: پیک سیلاب در سد دز خوزستان به عدد ۴۳۰۰ مترمکعب در ثانیه و خروجی بین ۲۵۰ متر مکعب در ثانیه رسید، در راستای تعاملات مناسب با مردم ایراد خسارتی در این خصوص گزارش نشده است که بخشی از آن به اطلاع رسانی در زمان مناسب باز می‌گردد.

وی افزود: در پنجم تا نهم اسفند ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب در سد‌های کشور تسکین پیدا کرد این آب می‌تواند در فصل نیاز به مصرف کشاورزی، شرب و صنعت در کشور شود اگر این اقدامات انجام نمی‌شد گرفتاری فراوانی را مردم به وجود آورد.

آقابیگی ابراز کرد: حوادث همواره بدون اطلاع به وقوع خواهد پیوست، اما انچه که حائز اهمیت است، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و مردم می‌تواند نقش مهمی در کنترل این بلایی طبیعی داشته باشد.

  • ۹۰ درصد ۳۷ سد پر است

همچنین وحید عسگری نژاد، رئیس گروه بهره برداری از تأسیسات آبی شرکت منابع آب ایران در گفت و گو با مهر، با بیان اینکه تعداد سدهای مهم در حال بهره برداری کشور ۱۹۳ است که ظرفیتی معادل ۵۰.۵ میلیارد متر مکعب دارد، گفت: مقادیر ورودی آب به سدهای کل کشور از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۹ اسفند ۹۸ معادل ۱۸.۵ میلیارد متر مکعب بوده است که در مقایسه در مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان خروجی آب از سدهای کشور از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۹۸.۱۲.۹ معادل ۱۷ میلیارد متر مکعب بوده است این در حالی است که مقادیر خروجی نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه یک درصد افزایش را تجربه کرده است.

به گفته این مقام مسئول در تاریخ ۹۸.۱۲.۹ موجودی آب مخازن سدهای کشور معادل ۲۹.۸ میلیارد متر مکعب است که این موجودی نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر میزان پرشدگی مخازن سدهای کشور در تاریخ ۹ اسفند سال جاری حدود ۵۹ درصد است.

رئیس گروه بهره برداری از تأسیسات آبی شرکت منابع آب ایران با اشاره به اینکه موجودی مخازن کشور نسبت به هفته گذشته ۲ هزار و ۱۵۰ میلیون متر مکعب افزایش داشته است، اظهار داشت: ۳۷ سد کشور بیش از ۹۰ درصد پرشدگی دارد و ۴۵ سد هم کمتر از ۴۰ درصد پرشدگی دارد.

  • نقش پررنگ سدها در مدیریت سیلاب

این مقام مسئول ادامه داد: در چند مرحله سیلاب مهم که در سال آبی جاری اتفاق افتاد سدهای کشور نقش پررنگی در مهار، ذخیره سازی و تنظیم آب ناشی از جریانات سیلابی ایفا کردند.

عسگری افزود: برنامه ریزی منابع و مصارف سدها با دو رویکرد کلی تأمین حداکثری در شرایط خشکسالی و ذخیره سازی حداکثری در شرایط ترسالی انجام می‌شود. به این معنا که در شرایطی که آورده‌های پیش بینی شده به مخزن به دلیل وقوع خشکسالی محقق نشد برنامه ریزی به شکلی بازنگری می‌شود که بتوان به حدی که تهدیدی برای مسائل فنی، کمی و کیفی آب شرب وجود نداشته باشد از ذخایر آب مخازن بهره مند شد.

به گفته این مقام مسئول در شرایط ترسالی و وقوع سیلاب‌ها نیز مهار آب و حداکثر ذخیره سازی توسط مخازن سدها انجام می‌شود که بتوان از منابع آب ذخیره شده برای تأمین مصارف در ایام آتی بهره برد و همچنین جریانات لحظه‌ای و تداوم سیلاب‌های مخرب را توسط مخزن مهار و مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام بازار عرضه گوشت قرمز و مرغ را متعادل خواند و گفت: قیمت گوشت قرمز منجمد برای مصرف‌کننده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در محدوده ۵۰ هزار تومان خواهد بود.به گزارش ایانا، حسن عباسی‌معروفان، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره نوسانات قیمت گوشت در بازار گفت: هفته گذشته قیمت‌ گوشت قرمز تازه به علت بارندگی، به مدت چند روز افزایشی شد، اما اکنون به قیمت عادی خود بازگشته و اکنون قیمت گوشت تازه گوسفندی در بازار در محدوده ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلوگرم در سراسر کشور به فروش می‌رسد.به گفته او، در حال حاضر هیچ مشکلی در عرضه گوشت قرمز منجمد، گوشت قرمز تازه و گوشت مرغ وجود ندارد و بازار به تعادل رسیده است.به گفته او، عرضه گوشت منجمد در قالب دو بسته ۱۰ هزار تنی برای شب عید و ماه مبارک رمضان مصوب شده است.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تولید و فروش کنسرو در کشور گفت: با توجه به اینکه مردم غذا‌ کنسرو شده را نسبت به غذا رستوران در اولویت قرار می‌دهند و از طرفی برخی برای احتیاط اقدام به ذخیره سازی کردند، شاهد هستیم در یک هفته اخیر فروش کنسروجات افزایش پیدا کرده است.محمد میر رضوی در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد:از سوی دیگر با توجه به اینکه در تولید کنسرو از فرایند حرارت بالا استفاده می شود فلذا امکان وجود هرگونه ویروس و باکتری صفر است، ضمن آنکه واحدهای بهداشت کارخانه‌ها نیز بر روی مواد اولیه نظارت کامل دارند.وی ادامه داد:در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تامین بازار و سفارشات نداریم و هنوز درخواست بازار به آن حد نرسیده که بخواهیم ظرفیت تولید خود را افزایش دهیم، اما لازم باشد صنایع کنسروی هیچ مشکلی بابت این موضوع ندارند.

کمبودی در تامین آجیل شب عید نداریم

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: با توجه به فراوانی تولید، کمبودی در تامین آجیل شب عید نداریم و قیمت ها متعادل است .مصطفی احمدی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که وضعیت صادرات آجیل به چه صورت است؟ تصریح کرد: متاسفانه، چون صادرکننده‌ها نمی‌توانند پول خود را به راحتی دریافت کنند ترجیح می‌دهند که صادراتی در بازار نداشته باشند.رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران ابراز امیدواری کرد که بازار آجیل بتواند رونق بگیرد و تولیدکنندگان تولیدات خود را بیش از پیش گسترش دهد.احمدی در ادامه بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید و عدم کمبود در بازار پیش بینی می‌شود که نوسان چندانی در قیمت ها اتفاق نیفتد و افراد می‌توانند هر گونه گرانفروشی را به اتحادیه آجیل و خشکبار و سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

۴.۴ میلیون تن برنج داریم، کمبودی در کار نیست

وزارت جهاد کشاورزی با اعلام تولید بی سابقه سه میلیون تن برنج در سال جاری و واردات حدود ۱.۴ میلیون تن در سال جاری اعلام کرد که نگرانی بابت تامین نیاز کشور وجود ندارد.به گزارش تسنیم وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به اظهارات دبیر انجمن واردکنندگان برنج درباره مشکلات واردات و ترخیص این محصول در آستانه شب عید و ماه مبارک رمضان با عنوان «گلایه واردکنندگان از کندی ترخیص برنج های وارداتی» با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: "سطح زیر کشت برنج در سال 98 به دلیل استمرار بارندگی‌ها در آغاز سال افزایش چشمگیری داشته به طوری که میزان تولید برنج سفید کشور در سال جاری به حدود 3 میلیون تن رسیده است.

افزایش توزیع مواد ضدعفونی‌کننده
طی هفته جاری

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده از بهتر شدن توزیع مواد ضدعفونی کننده طی هفته جاری خبر داد و گفت: توزیع به عهده وزارت بهداشت و قرار است ابتدا نیاز بیمارستانها تأمین و مابقی آن بین داروخانه ها و فروشگاه ها توزیع خواهد شد.علیرضا رضایی قهرودی در گفتگو با تسنیم، در خصوص کمیود مواد ضدعفونی کننده با توجه به قول افزایش توزیع برای عموم مردم در بین مغازه ها و داروخانه ها اظهار داشت: توزیع مواد ضدعفونی کننده در این شرایط به عهده وزارت بهداشت بوده و قرار است ابتدا این مواد ضد عفونی کننده در مراکز درمانی و بیمارستانها توزیع شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیره‌ای خبر داد؛

 

گروه اصناف: نایب رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیره‌ای با بیان اینکه تب خرید احساسی کالاها در فروشگاههای زنجیره‌ای فروکش کرده است، گفت: کالاها مدام در قفسه‌ها جایگزین می‌شوند و هیچگونه کمبودی در بازار نیست.

منصور عالی‌پور در گفتگو با مهر با بیان اینکه تب مردم برای خرید کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروکش کرده است، گفت: با توجه به همزمانی ایام پایانی سال با موضوع مرتبط با ویروس کرونا، اقبال مردم نسبت به خرید کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزایش یافته بود؛ به نحوی که مراجعات مردم برای خرید این اقلام ظرف ده روز گذشته، به شدت افزایش یافته بود؛ این در حالی است که تمامی اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه کالاهای اساسی، در فروشگاه‌ها به وفور یافت می‌شود و هیچ‌گونه کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: در عین حال، سهمیه‌های ویژه‌ای در حوزه کالاهایی همچون خرما، شکر، برنج، روغن، گوشت قرمز و مرغ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با عاملیت شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام، به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اختصاص یافته تا نیاز مردم به هر میزانی که وارد بازار گردد، پاسخ داده شود؛ به نحوی که این سهمیه تمدید می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس علیرغم اینکه مردم مراجعات گسترده‌ای برای خرید کالاهای اساسی داشته و در عین حال، عموماً دو برابر نیاز خود را خرید می‌کردند، اما از عصر روز یکشنبه تب خرید کالاها به میزان دو برابر نیاز فروکش کرده و هم اکنون، خریدهای صورت گرفته در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به استناد آمارها، کاملاً روال طبیعی خود را طی می‌کند.

عالی‌پور با بیان اینکه تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نه تنها کالاها را به وفور عرضه می‌کنند، بلکه قیمت‌های مصوب درج شده بر روی کالاها نیز کاملاً رعایت می‌گردد، اظهار داشت: حتی در برخی از موارد، تخفیف‌های گسترده‌ای نیز بر روی برخی کالاها اعمال می‌شود؛ ضمن اینکه بازرسان اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کنار اصناف، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نیز تعزیرات حکومتی به دقت، سطح فروشگاه‌ها را رصد می‌کنند تا کمبود کالا یا گرانی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه سطح تقاضای مردم در ده روز گذشته، بالا بوده و عمده سبدهای خرید بر اساس رفتار احساسی مردم پر می‌شد، گفت: این خریدها عمدتاً بهینه نبوده و مردم بیش از نیاز خود، کالا خرید می‌کنند؛ این در شرایطی است که اکنون حالت عادی به خریدها برگشته و از شرایط احساسی خارج شده‌اند؛ اما علیرغم این شرایط احساسی، هیچ‌گونه کمبودی در کالاها مشاهده نشد و تا جایی که نیاز وجود داشته باشد، کالا نیز تزریق خواهد شد.

عالی پور گفت: هم اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ مشکلی در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم ندارند و اقلام اساسی نه تنها از سوی وزارت صنعت در اختیار آنها قرار می‌گیرد، بلکه قفسه‌های فروشگاهی نیز به طور مستمر در حال شارژ شدن است؛ این در حالی است که بر روی اسپری ضدعفونی کننده و الکل همچنان با افزایش تقاضا مواجه هستیم که امیدواریم با تدابیری که واحدهای تولیدی صورت می‌دهند، این مشکل هم مرتفع شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در تأمین شوینده‌های مورد نیاز مردم وجود ندارد و بسیاری از این شوینده‌ها، جایگزین‌های مناسبی برای اسپری‌های ضدعفونی کننده هستند؛ این در حالی است که تولید بسیار افزایش پیدا کرده است و هم اکنون برنامه‌ریزی برای توزیع به موقع نیز صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه گفت: شیوع کرونا موجب کسادی کسب و کار در این صنف شده و افراد بسیار اندک و انگشت شماری به واحد‌های صنفی مراجعه می‌کنند.عباس گلشن در گفت‌وگو با میزان، افزود: بر اساس دستورالعملی که صادر شده تمام واحد‌های صنفی موظف به ضدعفونی کردن لوازم اصلاح خود هستند تا موارد بهداشتی رعایت شود.وی گفت: هیچ دستورالعملی از سوی اتاق اصناف مبنی بر تعطیلی آرایشگاه‌ها صادر نشده و هر زمان ابلاغ شود اقدام می‌کنیم.گلشن بیان کرد: در حال حاضر ساعت کار آرایشگاه‌ها تغییر کرده و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ مجاز به فعالیت هستند.رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تصریح کرد: حدود ۲۵۰۰ آرایشگاه مجوزدار در سطح تهران در حال فعالیت هستند و حدود ۴ هزار واحد صنفی نیز به صورت غیرمجاز وجود دارد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: در صورت نیاز بازار اگر تقاضا برای مرکبات افزایش یابد احتمال عرضه میوه شب عید به بازار وجود دارد. مجتبی شادلو در گفت و گو با میزان افزود: در حال حاضر میوه صرفا به بازار داخلی عرضه می‌شود و محدودیت ارتباطات صادراتی به دلیل شیوع ویروس کرونا تا حدی نگران کننده است.نایب رئیس اتحادیه باغداران در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت مرکبات در بازار تصریح کرد: افزایش قیمت مرکبات در مدت اخیر مقطعی و اندک بوده و جای نگرانی نیست.شادلو گفت: به دلیل هزینه‌های نگهداری و ضایعات مرکبات احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت مرکبات به تدریج تا پایان سال وجود دارد که امر متعارفی است.وی در ادامه گفت: مرکبات در فصل پاییز برداشت شده و هزینه نگهداری محصول در سردخانه‌ها نیز به محصول اضافه می‌شود و افزایش اندک قیمت به این دلیل بوده است.