نامه تُند وزیر بهداشت به وزیر صمت؛

گروه اجتماعی: وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر صنعت ضمن گلایه از کمبود ماسک در مراکز بهداشتی اعلام کرد:متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک را با قیمت ۱۰ برابری می فروشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به رضا رحمانی وزیر صنعت ضمن گلایه از کمبود ماسک در مراکز بهداشتی اعلام کرد"متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت 10 برابری به دلالان معرفی می کنند".

متن نامه وزیر بهداشت به وزیر صمت به شرح زیر است

جناب آقای مهندس رحمانی

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد

با سلام؛

علیرغم جلسات مکرر همکاران اینجانب در آن وزارتخانه، متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت 10 برابری به دلالان معرفی می کنند.

از هفته پیش تا کنون طبق اظهار نظر مدیران وزارت بهداشت حداکثر یک میلیون ماسک تحویل شده که با شعار فریبنده روزی چند میلیون تولید و متاسفانه انتقال این عوام فریبی به مردم، اینجانب و همکارانم به شدت مورد شماتت و تحت فشار قرار گرفته ایم. به نظر اینجانب این شیوه برخورد و پیگیری بوروکراتیک مشکلی از مملکت حل نخواهد کرد و آبروی نظام و سلامتی مردم به شدت زیر سوال خواهد رفت. لازمست مقامات امنیتی، قضتیی و انتظامی کشور نه تنها در گرفتن تعدادی ماسک از انبارهای متفرقه بلکه با در دست گرفتن کارخانه‌های تولیدی و گذاردن مدیر دولتی مستقل سریعاً این مشکل را حل کنند.

بی تردید مدیریت شرایط پیچیده کنونی شیوه ‌ای متفاوت می‌طلبد که در ساز و کارهای موجود و جسات بی حاصل دست آوردی نصیب کشور، مردم درمانده در بیماری و همکاران بی پناه اینجانب در بیمارستان های آلوده نخواهد شد.

دکتر سعید نمکی

وزیر و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

وقتی سوداگران از دروغ های کرونایی سود می برند
 

گروه اجتماعی: کرونا مهمان ناخوانده ای از ووهان چین که از هفته گذشته وارد کشور شده است، مهمانی که هیچ کس از آمدنش خوشحال نشد زیرا این مهمان چیزی جز بلای جان نیست.

ویروس کرونا در طول روزهای ورودش به کشور تاکنون دستکم ۹۷۸ نفر را مبتلا و راهی بیمارستان کرده است خبر بد و ناگوار اینکه از این تعداد ۵۴ نفر جان خود را از دست داده اند اما جای مسرت و خوشحالی است که از این تعداد، ۱۷۵ نفر بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ محسوب می شوند که پس از درمان از بیمارستان ترخیص شده و راهی منزل شده اند.

*تب داغ دروغ های کرونایی در فضای مجازی پس از ورود ویروس کرونا برخی پزشکان و کارشناسان بهداشتی راه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را تقویت سیستم دفاعی بدن عنوان کردند و پس از آن اخبار تأییدنشده‌ای در فضای مجازی دست به دست می شد که برخی موادغذایی مثل سیر و زنجبیل پادزهر کرونا هستند و همین مسأله منجر شد در کمتر از چند ساعت قیمت مرکبات و سیر و زنجبیل بالا برود و سر به فلک بکشد. این محصولات در روز‌های اخیر سیر صعوی قیمت را طی کردند و کمیاب و حتی نایاب شدند، چون افراد زیادی برای تهیه آن‌ها مقابل میوه‌فروشی‌ها صف می کشیدند.

جالب است بدانید که در خرده‌فروشی‌های سطح شهر زنجبیل به قیمت ۱۲۰ هزار و سیر و لیموترش هم با قیمت ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و این محصولات در میادین میوه و تره بار حکم طلا را پیدا کرده و کمیاب و حتی نایاب شده اند، یکی از مدیران بازار میوه و تره‌بار درباره کمبود این محصولات در بازار گفت: پیش از اینها هر کیلوگرم لیموترش طبق مصوب میدان میوه و تره بار مرکزی ۱۴ هزار تومان عرضه می‌شد و حالا به دلیل تقاضای زیاد تا ساعت ۱۰ صبح تمام این محصولات فروخته می‌شود.

با افزایش تب کرونا در فضا جازی برخی با ادعای پیشگیری از ابتلا به کرونا بازار این محصول را داغ کردند و قیمت کود الاغ هم سر به فلک کشید تا جایی که قیمت هر کیلوگرم کود الاغ در سایت دیوار بین ۷۵ تا ۱۵۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. در یکی از این آگهی‌ها گفته شده که کود‌ها متعلق به الاغ جوان و ماده است که خاصیت ضدعفونی قوی‌تری دارد و از طالقان برای مشتریان ارسال می‌شود. در آگهی دیگری کود الاغ در بسته‌های ٣٠٠ گرمی به فروش می رسد و هر بسته ٣٠٠ گرمی ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

مهاجم ایرلندی پرسپولیس به محض پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه لندن توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش آیریش سان، آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی پرسپولیس به محض ورود به لندن در فرودگاه توسط پلیس دستگیر شد. این مهاجم که اکنون در عضویت تیم پرسپولیس قرار دارد در دوبی بود و قرار بود روز دوشنبه در دادگاه همیلتون حاضر شود.

باشگاه پرسپولیس از وضعیت این بازیکن اظهار بی اطلاعی کرده و عنوان کرده است استوکس هنوز خودش را به تمرینات تیم نرسانده است. با این حال او اعلام کرده به دلیل شیوع کرونا فعلا به ایران نخواهد رفت.

استوکس که در تراکتور تبریز نیز در ایران سابقه بازی دارد با حواشی زیادی درگیر است و پیش‌تر نیز به دلیل مشکلاتی که با همسر خود داشت به دادگاه احضار شده بود

سخنگوی سازمان ثبت احوال پر طرفدارترین اسامی دختر و پسر را در سال ۹۸ اعلام کرد.

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه در سه ماه اول سال ۹۸، ۲۹۹ هزار و ۳۷۶ ولادت روی داده است، اظهار کرد: از آغاز سال جاری تاکنون همچون سال گذشته امیرعلی و فاطمه از محبوب‌ترین نام‌های برگزیده برای نوزادان در سال ۹۸ بوده است.

او در ادامه بیان کرد: نام‌های امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، آراد و محمد طا‌ها ده نام برگزیده بین نوزادان پسر در سال ۹۸ بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ۱۰ نام پرمخاطب در بین نوزادان دختر اظهار کرد: فاطمه، زهرا، حلما، زینب، آوا، مرسانا، یسنا، نازنین زهرا، فاطمه زهرا و باران از محبوب‌ترین نام‌ها در بین نوزادان دختر بود