خدمات بانکی را آنلاین دریافت کنید

بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان نخستین بانک دیجیتال کشور؛ با راه اندازی پیشخوان رسالت؛ به‌ جای مراجعه به شعب بانک‌ها، خدمات غیرحضوری در بستر بانکداری الکترونیکی ارائه می کند. سیدمحمد مهدوی معاون فناوری و اطلاعات بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به اینکه بهره‌گیری از پاره‌ای خدمات بانکی، نیازمند مبادله اسناد و مدارک و دریافت و پرداخت وجوه نقد بوده گفت: بانکداری الکترونیکی و اینترنت‌بانک نمی‌تواند پاسخگوی این بخش از نیازهای مشتریان باشد. ایجاد هم افزایی و بروزرسانی بسترها به منظور ایجاد توانایی و قابلیت توسعه با سرویس های جدید اساسی است و از این رو استفاده از پیشخوان مجازی بانک قرض الحسنه رسالت انجام فعالیت های بانکی را تسهیل می کند.

 

تغییرات سامانه پرداخت با کارت

نیکوفر صفری رییس اداره کل بانکداری الکترونیک بانک مسکن از تغییرات پیکربندی سامانه پرداخت با کارت بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی خبر داد. رییس اداره کل بانکداری الکترونیک بانک مسکن با اشاره به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سطح شهرهای کشور و همچنین اعلام هشدار وزارت بهداشت و سایر دستگاه های مربوطه و با توجه به دستور العمل بانک مرکزی در خصوص ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و کاهش مراجعه مشتریان به شعب بانک از تاریخ 98/12/10 تا اطلاع ثانوی تغییرات ذیل در سامانه پرداخت با کارت اعمال می شود. وی اظهار داشت: سقف روزانه انتقال وجه داخلي و شتابي از 30،000،000 ريال به 50،000،000 ريال افزايش يافته است.

 

رونمایی کتاب پولی بانکی در بانک توسعه تعاون

رونمایی از کتاب اصول توسعه حرفه‌ای مدیران صنعت پولی و بانکی با حضور عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون صورت گرفت. عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه رونمایی کتاب اصول توسعه حرفه‌ای مدیران صنعت پولی و بانکی اظهار داشت: مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون، فعالیت‌های مناسبی در راستای توسعه دانش بانکی و تخصصی میان همکاران داشته است. نجفی که عهده‌دار تدوین پیشگفتار این کتاب بوده است در همین رابطه افزود: تدوین کتاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای مستندسازی دانش و پژوهش مطرح است که این مرکز با اقدامات مناسب در این زمینه، در مسیر حفظ و ذخیره دانش سازمانی گام برمی‌دارد.

اخذ رتبه نخست پژوهشی توسط بانک ملی

بانک ملی ایران رتبه نخست پژوهشی نظام بانکی کشور در سال 98 را کسب کرد. بر اساس تحلیل و آنالیز حجم عظیمی از محتوای علمی و دانشگاهی کشور، این بانک از نظر تعداد مقالات پژوهشی نوشته شده در میان 34 بانک دیگر توانست رتبه نخست امور پژوهشی در نظام بانکی و رتبه بندی علمی بانک های کشور را به خود اختصاص دهد.

تا کنون 877 مقاله در رابطه با بانک ملی ایران تهیه و منتشر شده است که شامل ۸۴۶ مقاله کنفرانسی و ۳۱ مقاله ژورنالی شامل ۱۱,۷۷۸ صفحه است و در حال حاضر بانک ملی ایران دو فراخوان طرح پژوهشی و تحقیقاتی جاری دارد. واحدهاي دانشگاه پيام نور، بيشترين مقاله با محوريت بانك ملی ایران و يا مطالعات موردی با موضوع بانك ملي ایران را منتشر كرده اند.

خدمات بانک گردشگری برای کاهش مراجعه

به منظور مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بانک گردشگری در شرایط خاص بهداشتی کشور، تمهیدات جدیدی را طبق تصمیمات بانک مرکزی برای استفاده مشتریان فراهم کرده است. میزان مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه های اینترنتی و خودپردازها از مبلغ سی میلیون ریال در هر شبانه روز به پنجاه میلیون ریال افزایش یافت. هزینه کارمزد انتقال وجه بیش از سی میلیون ریال برابر کارمزد همان سی میلیون ریال است. از دیگر تصمیمات اتخاذ شده، بلامانع بودن امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت سه ماه از تاریخ انقضاء است.

تقدیر تجارت‌نو از پزشکان و پیراپزشکان
با تخفیف بیمه‌ای

بیمه تجارت‌نو جهت قدردانی از زحمات پزشکان وپیراپزشکان، در رشته‌‌‌های مختلف بیمه‌ای به سفیران سلامت تخفیف می‌دهد. این اقدام که تقدیر سفید نام گرفته، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی تجارت‌نو درقبال کادر درمانی است که این روزها با شیوع بیماری “کرونا” بیش از گذشته درحال خدمت رسانی به بیماران هستند. پزشکان و پیراپزشکان می‌توانند تا پایان اردبیهشت ۹۹، از ۶۰ درصد تخفیف بیمه‌نامه‌های بدنه اتومبیل، حوادث انفرادی و آتش سوزی منازل مسکونی بهره‌مند شوند.

دکتر سید ضیاء ایمانی خبر داد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک سینا گفت: بانک سینا در کنار واحدهای تولیدی و کارخانجات صنعتی، فعالانه آماده است تا از طریق ارائه خدمات به روز و نوین، از آنها حمایت کند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی در دیدار با مسئولان گروه تراکتورسازی ایران با حضور ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل این گروه همراه بود، این شرکت را قطب صنعتی و اقتصادی شمال غرب ایران خواند و گفت: این بانک آماده است تا از طریق ایجاد خط اعتباری، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی، صدور ضمانت‌نامه ‌ها و پرداخت تسهیلات، زمینه همکاری ها و تعامل بیشتر طرفین را فراهم آورد.

وی افزود: بانک سینا با پیشینه ای بیش از ۳۰ سال تجربه، دارای کارنامه ای مثبت و شناخته شده در نظام بانکی است که با برخوردای از کارکنان برجسته، مجرب، متخصص و متعهد، آماده ارائه انواع خدمات بانکی به شرکت های بزرگ صنعتی کشور از جمله گروه تراکتورسازی ایران است تا از این طریق به رونق و شکوفایی اقتصاد کشور و نیز خودکفایی در عرصه صنعت ایران اسلامی نقش‌آفرین باشد. در ادامه این دیدار، مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران هم ضمن اعلام آمادگی برای افزایش همکاری های متقابل، ابراز امیدواری کرد به کمک بانک ها به ویژه بانک سینا شاهد توسعه و شکوفایی روزافزون صنعت و تولیدات داخلی باشیم.

گفتنی‌است در این دیدار ایروانی مدیر امور مهندسی و پشتیبانی و شمسایی مدیر شعب منطقه آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان، مدیرعامل بانک سینا را همراهی کردند.

در ادامه مدیرعامل بانک سینا در دیدار با کارکنان بانک سینا شهر تبریز، این بانک را شایسته درخشش بیشتر در نظام بانکی با توجه به برخورداری از ظرفیت ها و انگیزه بالای سرمایه های انسانی دانست.

دکتر ایمانی گفت: بانک سینا با داشتن سرمایه انسانی باانگیزه، جوان و متعهد در کنار تجهیز به زیرساختهای مدرن، پیشرفته و ظرفیت های بالای خدمات دهی، دارای چهره ای متمایز در نظام بانکی است و این امتیازات می تواند زمینه ساز درخشش و نقش آفرینی بیشتر آن در اقتصاد کشور باشد.

وی با بیان آنکه سرمایه های انسانی جزو اولویت های استراتژیک بانک سینا است، خاطرنشان کرد: تحول و جهش در فعالیتها و عملکردها بدون سرمایه انسانی تلاشگر و ساعی ممکن نیست و خوشبختانه بانک سینا با برخورداری از این امتیاز مهم، آماده است تا بیش از پیش در کمک به شکوفایی و توسعه اقتصاد کشور به ویژه در حوزه اشتغال و کارآفرینی، نقش آفرین و اثرگذار باشد.

دکتر ایمانی تصریح کرد: بانک سینا خوشبختانه با تلاش همکاران، عملکرد مناسبی را در زمینه تجهیز منابع رقم زده و لذا از آمادگی لازم برای تخصیص آن به بخشهای مختلف کشور به ویژه کسب و کارهای کوچک و بنگاه های زودبازده و تولیدی برخوردار است و در این راستا اختیارات کافی به مسئولان شعب برای تسریع در ارائه این خدمات به متقاضیان تفویض شده است. وی در عین حال لزوم توجه به بهداشت اعتباری را برای کاهش ریسک های عملیاتی مورد تاکید قرار داد و گفت: این امر، عاملی مهم در فرایند فعالیتهای نظام بانکی محسوب می شود و رعایت آن از سوی همکاران زمینه ساز استحکام و پایداری اقدامات و همچنین کاهش آسیبهای ناشی از افزایش معوقات خواهد بود

مدیرامور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران گفت: سقف برداشت وجه نقد از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرات ایران تا پنج میلیون ریال و سقف انتقال وجه کارت به کارت توسط این دستگاه‌ها و سایر درگاه‌های موبایلی و اینترنتی از جمله اپلیکیشن «صاپ» و «همراه بانک» به٥٠ میلیون ریال افزایش یافت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سیدجعفر صدری با اعلام این خبر اظهار کرد: این بانک در راستای کاهش مراجعات غیرضروری مشتریان به شعب و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بانکداری الکترونیک، سقف برداشت وجه نقد تراکنش‌های داخلی از دستگاه‌های خودپرداز شبکه بانک را از دو میلیون ریال به پنج میلیون ریال افزایش داده و سقف مبلغ انتقال کارت به کارت از طریق این دستگاه‌ها و سایر درگاه‌های موبایلی و اینترنتی نیز تا آخر این هفته، از ٣٠ میلیون ریال به ٥٠ میلیون ریال افزایش یافته است. صدری افزود: همچنین بر اساس تصمیمات اعلام شده، امکان ورود تعداد رمز نادرست توسط مشتری در خودپردازها از سه مرتبه به پنج مرتبه تغییر یافت. وی توصیه کرد: مشتریان می‌توانند با توجه به وجود ظرفیت‌ها و خدمات مناسب در اپلیکیشن «صاپ»، «همراه بانک» و «اینترنت بانک» صادرات ایران، از خدمات غیرحضوری استفاده بیشتر کرده و تا حد امکان از مراجعه حضوری به شعب خودداری کنند