سه‌شنبه بزرگ بالاخره از راه رسید

گروه جهان: آمریکا به استقبال "سه شنبه بزرگ" می‌رود، آن هم در حالیکه با کناره‌گیری پیت بوتجج و سناتور ایمی کلوباچار، دو سیاستمدار میانه‌رو به نفع جو بایدن، به نظر می‌رسد تکلیف رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها به نتیجه رویارویی معاون رییس‌جمهوری پیشین ایالات متحده و برنی سندرز، سناتور چپ گرا بستگی خواهد داشت.

رقابت‌های درون حزبی سه‌شنبه بزرگ(Super Tuesday ) که سوم مارس به طور همزمان در ۱۴ ایالت آمریکا برگزار خواهد شد، در تعیین فرد پیروز در این رویارویی کلیدی موثر است.

انتخابات ایالتی در سه شنبه بزرگ بخشی از رقابت های درون حزبی در آمریکاست. رقابت‌هایی که از یک ماه پیش آغاز شده و تاکنون در چهار ایالت آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی برگزار شده است.رقابت‌های درون حزبی با هدف برگزیدن نامزد ریاست جمهوری دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برگزار می‌شود.

با توجه به کناره‌گیری بوتجج و سناتور ایمی کلوباچار از رقابت ها و حمایت آنها از جو بایدن، جایگاه بایدن به عنوان نامزد مطلوب طیف میانه رو حزب دموکرات تقویت شده است.در مقابل سناتور چپ گرا برنی سندرز قرار دارد که سیاستمداری تحول خواه است که پیشتازی او با نگرانی بخشی از بدنه حزب دموکرات مواجه شده است.دموکرات‌های نگران از برگزیده شدن سناتور سندرز می گویند نامزدی او نه تنها بخت این حزب را در انتخابات ریاست جمهوری ضعیف می‌کند که باعث از دست رفتن کرسی‌های نمایندگان دموکرات در بعضی از حوزه‌های انتخابیه کنگره هم خواهد شد.

به همین خاطر، بعضی از هواداران برنی سندرز کناره‌گیری بوتجج و کلوباچر را بخشی از توطئه رهبران حزب دموکرات برای جلوگیری از نامزدی این سناتور چپ گرا می‌دانند.

این در حالی است که داوطلبان دیگری هنوز در این رقابت ها حضور دارند.الیزابت وارن، دیگر سناتور دموکرات که عقایدی مشابه به بایدن دارد، هنوز از گود رقابت ها خارج نشده و همچنین خود را به نتایج انتخابات سه شنبه بزرگ امیدوار نشان می‌دهد.در این بین، ناظران مایکل بلومبرگ، میلیاردر نیویورکی و شهردار سابق این شهر را زیر نظر دارند که به عنوان یک کاندیدای تازه نفس وارد رقابت‌ها می شود.بلومبرگ که دیرتر از دیگر داوطلبان، علاقمندی خود را برای شرکت در رقابت‌های درون حزبی اعلام کرد، در هیچ کدام از چهار انتخابات ایالتی برگزار شده در یک ماه گذشته شرکت نکرده و ناظران منتظرند تا نتیجه عملکرد او را در سه شنبه بزرگ ارزیابی کنند.

هواداران جو بایدن نگرانند که بلومبرگ که ۴۱۰ میلیون دلار از ثروت شخصی خود را صرف پخش تبلیغات تلویزیونی کرده است، به عنوان یک سیاستمدار میانه رو بخشی از آرای معاون رییس جمهوری سابق را به سوی خود جذب کند.

با این که نامزدی دونالد ترامپ برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری از طرف جمهوری خواهان قطعی است اما رقابت درون حزبی میان دموکرات‌ها به شدت در جریان است.انتخابات سه شنبه سوم مارس به خاطر برگزاری همزمان در ۱۴ ایالت و تنوع جمعیتی این ایالت‌ها می‌تواند در تعیین نامزد حزب دموکرات‌ها نقش کلیدی داشته باشد.برای همین " سه شنبه بزرگ" پس از انتخابات ریاست جمهوری مهم ترین روز در تقویم انتخاباتی آمریکاست.

افزایش فروش برخی کالاها از زنجبیل تا عنبرنسا
 

با شیوع کرونا در ایران، بازارها تغییراتی جدی را تحت تاثیر کاهش شدید مشتریان از یک سو و تعطیلی برخی از واحدهای صنفی از سوی دیگر تجربه کردند. در شرایط کنونی اما برخی مشاغل با رونق ویژه ای مواجه شده‌اند. هر روز اخبار متعددی در خصوص کشف ژل‌های ضدعفونی و ماسک و ... در سراسر کشور به گوش می‌رسد اما همچنان بازار این محصولات داغ داغ است، هر چند پشت شیشه‌های داروخانه‌ها دست نوشته‌هایی مبنی بر اینکه ژل داریم، ماسک نداریم و ... به چشم می خورد.

  • داروخانه‌ها

داروخانه ها این روزها وضعیت فوق العاده ای دارند . در شرایطی که قفسه ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خالی است داروخانه‌ها به یکی از پرمراجعه‌ترین واحدهای صنفی در این روزها بدل شده‌اند . متصدی یک داروخانه که به محض ورود هر مشتری تاکید می‌کرد فقط الکل یک لیتری داریم، در پاسخ به این سئوال که این روزها چقدر با افزایش فروش مواجه شده اید، گفت: وقعا آمار نمی‌توانم بدهم ولی مشتری وقتی می‌بیند مواد ضدعفونی نیست صابون آنتی باکترالو یا صابون‌های خاص و ژل‌های شستشوی دست که غیر الکلی هستند را می‌خرد و از این بابت ما با افزایش فروش مواجه هستیم .

  • عطاری‌ها

جالب اینجاست که بازار عطاری‌ها این روزها داغ تر از همیشه است . خرید اسپند، پودر زنجبیل، عنبرنسا،چهار تخم، میخک و ... با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. هر آنچه در عطاری‌ها با عنوان ضدعفونی کننده و دارای طبع گرم عرضه می‌شود ، این روزها بازار گرمی را به خود اختصاص داده‌اند . در این میان داغ شدن بازار برخی کالاها مانند کود الاغ و ... کمی تعجب آور می نماید. نه فقط در عطاری های سطح شهر که در فضای مجازی نیز بازار خرید و فروش عنبرنسارا داغ است . هرکیلوگرم کود الاغ در سایت دیوار بین ٧٥ تا ١٥٠‌هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

  • میوه فروشی‌ها

هر چه قنادی‌ها خلوت تر می شود، میوه فروشی‌ها بازار داغ‌تری را می یابند . انتشار اخباری در خصوص تقویت سیستم ایمنی و خوردن ویتامین کافی خصوصا ویتامین c برای مقابله با کرونا سبب شده است قیمت پرتقال و لیموشیرین و لیموترش و البته سیر و زنجبیل را به شدت بالا برد .

کاراته کای کشورمان با پشت سر گذاشتن دوران نقاهت می‌تواند در المپیک ۲۰۲۰ به روی تاتامی برود. حمیده عباسعلی کاراته کای تیم ملی کشورمان ضمن قهرمانی در رقابت‌های کاراته وان اتریش و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در فینال این مسابقات مصدوم و به جای رفتن روی سکوی قهرمانی به بیمارستان اعزام شد. شدت آسیب دیدگی عباسعلی از ناحیه رباط صلیبی زانو به حدی بالا بود که فدراسیون کاراته او را به هانوفر اعزام کرد تا تحت نظر متخصصانی که سهراب مرادی را در آلمان معالجه کرده بودند، درمان شود. آسیب دیدگی عباسعلی به زودی جراحی می‌شود. این امیدواری وجود دارد که او با گذراندن دوران نقاهت آماده حضور در المپیک ۲۰۲۰ شود. حمیده عباسعلی کاراته کای تاریخ ساز کشورمان ضمن قهرمانی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ دو روز قبل در فینال رقابت‌های کاراته وان اتریش دچار آسیب دیدگی شد.

مطابق با قانون هک کردن اینترنت دیگران و استفاده غیر قانونی از آن جرم به حساب می‌آید.

استفاده از اینترنت دیگران و هک وای فای جرم است و در صورت وقوع چنین امری فرد جرم مرتکب شده و باید مجازات قانونی را طی کند.

بر اساس ماده ۱۲ قانون جرایم رایانه‌ای هرکسی به طور غیرمجاز از اینترنت شخص دیگر استفاده غیرمجاز کند و به نوعی آن را حذف کند، باید مجازات قانونی که در این ماده آمده است را طی کند.

بر اساس قانون هک وای فای و استفاده غیر مجاز از اینترنت شخص دیگر جزای نقدی و حبس دارد. اگر فردی این کار را انجام دهد، به جزای نقدی از ۵ میلیون رالا تا ۲۰ میلیون رالا و به حبس از ۹۱ روز تا یک سال حبس محکوم خواهد شد