تولید روزانه ۱۰۰ تن آب ژاول غلیظ

علیرضا صدیق زاده مدیرعامل پتروشیمی کارون: برای تامین محصولات ضدعفونی کننده، روزانه صد تن آب ژاول با غلظت ۱۲تا ۱۳درصد راتولید می‌کنیم.به گزارش صدا و سیما، علیرضا صدیق زاده در نشست خبری گفت:پس از اعلام نیاز کشور به محصولات ضدعفونی کننده، این موضوع در دستور کار واحد تحقیق و توسعه شرکت قرار گرفت که پس از تکمیل تحقیقات توانستیم ظرفیتی ۲۰ تنی برای تولید آب ژاول در شرایط عادی ایجاد کنیم که با توجه به نیاز کشور هم اکنون به ۱۰۰ تن در روز افزایش یافته است.مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: ۱۳۰۰ تن آب ژاول غلیظ شده معادل ۱۳ میلیون لیتر رقیق شده در ۷ استان کشور توزیع شده است که از این میزان ۱۰ میلیون لیتر در استان خوزستان و ۳ میلیون لیتر در سایر استان ها بوده است.

 

تبدیل ۲۶ هزار خودرو به گازسوز

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش مصرف سوخت CNG خبر داد و گفت: براساس آمار هفته گذشته میزان مصرف CNG معادل ۲۴.۴ میلیون مترمکعب در روز بوده که این عدد نسبت به گذشته افزایش یافته است.حمید قاسمی ده چشمه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون ۲۶ هزار تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی انجام شده که میزان تبدیل‌های کارخانه‌ای بسیار کمتر بوده است، افزود: حدود ۳۰۰۰ تبدیل کارخانه‌ای انجام شده است و برنامه‌های متعددی را برای افزایش تبدیل خودروها به گازسوز در نظر گرفته‌ایم.قاسمی ده چشمه تصریح کرد: در حال حاضر تبدیل خودروهای بنزین‌سوز به گازسوز را آغاز کرده‌ایم و در قالب دو برنامه تبدیل کارگاهی منظم و کارخانه‌ای این برنامه‌ها را پیش می‌بریم.

 

افزایش ظرفیت تولید نفت عربستان

مدیرعامل شرکت سعودی آرامکو عربستان اعلام کرد که دولت این کشور از این شرکت خواسته است ظرفیت تولید نفت خود را افزایش دهد.به گزارش پایگاه خبری بیزنس ورد، امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو عربستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت انرژی این کشور به آرامکو دستور داده است ظرفیت تولید نفت خود را از رقم کنونی ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.وی گفت: این شرکت حداکثر تلاش خود را به‌کار می‌گیرد که هر چه زودتر این دستورعمل را اجرایی کند.عربستان روز سه‌شنبه، ۲۰ اسفندماه اعلام کرده بود تولید نفت خود را در ماه آوریل امسال به رقمی بی‌سابقه افزایش می‌دهد. در پی جنگ قیمت میان عربستان و روسیه، قیمت نفت اکنون به حدود ۳۰ دلار رسیده است

نصب سومین سازه جانبی
سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از پایان عملیات نصب سازه‌های جانبی عرشه اصلی 13A در بلوک گازی این طرح در آبهای خلیج فارس خبر داد.به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد گفت: با اتمام عملیات نصب سازه‌های جانبی و شروع عملیات هوک‌آپ و راه‌اندازی سکو 13A که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل کنگان قرار دارد، ۱۴.۲ میلیون مترمکعب (معادل ۵۰۰ میلیون فوت مکعب) در روز به تولیدات گازی میدان مشترک پارس جنوبی افزوده می‌شود.این مقام مسئول با اشاره به اینکه ضمن بهره‌برداری از سکوی 13C، کارهای جزئی باقی‌مانده در سکوی 13A یز تکمیل و این سکو نیز به مدار تولید وارد می‌شود افزود: با راه‌اندازی این دو سکو بخش فراساحل فاز 13 پارس جنوبی پایان می‌یابد.

تولید توربین‌های تولید برق با سوخت هیدروژن

مدیرعامل مپنا از ساخت توربین‌هایی با مصرف سوخت هیدروژن بجای سوخت فصیلی و تولید آب بجای دود خبرداد.عباس علی آبادی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه با ساخت این توربین‌ها در لبه دانش دنیا قرار گرفتیم افزود: ما هیدروژن را که یک سوخت پاک است از نیروگاه‌های تجدید پذیر گرفته و در این توربین مصرف می‌کنیم و خروجی آن بجای دود، آب است.وی با بیان اینکه این توربین‌ها سال آینده به نیروگاه‌های کشور عرضه می‌شود گفت: این توربین‌ها متناسب با شبکه برق کشور طراحی و ساخته شده و می‌تواند جایگزین توربین‌های قدیمی شده و قدرت اسمی آن‌ها را تا ۷۰ مگاوات افزایش می‌دهد.

کاهش 10 درصدی میزان مصرف بنزین

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در انتهای بهمن‌ماه به ۸۰ میلیون لیتر رسید، که این رقم با کاهش ۱۰ درصدی در فاصله روز‌های یکم تا دوازدهم اسفندماه امسال، به زیر ۷۰ میلیون لیتر رسیده است.شهرام رضایی در گفتگو با میزان همچنین از صدور و توزیع تمامی کارت‌های هوشمند سوخت درخواستی مانده از ماه‌های قبل خبر داد و گفت: صدور کارت‌های هوشمند سوخت هم‌اکنون به روز شده و صدور کارت درخواست‌های جاری نیز در حال انجام است.رضایی افزود: از تاریخ بیست‌وپنجم آبان‌ماه امسال تا روز دوازدهم اسفندماه، یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست کارت هوشمند سوخت دریافت شده که به‌طور میانگین ماهانه ۶۰۰ هزار درخواست بوده است.

واشنگتن پست تحلیل کرد:

گروه انرژی: واشنگتن پست در سرمقاله با اشاره به کاهش جهانی قیمت نفت نوشت: آمریکا، بازنده اصلی جنگ قیمت نفت در بحبوحه همه‌گیری کرونا و رقابت روسیه و عربستان است.

واشنگتن پست می افزاید: جنگ قیمت نفت که روند اقتصاد جهان را مختل کرده، در لایه سطحی جنگی است میان دومین و سومین تولیدکنندگان نفت در جهان یعنی به ترتیب عربستان و روسیه. اما هدف اصلی نشانه گرفته شده در این جنگ، ‌ اولین تولیدکننده نفت در جهان یعنی آمریکاست.

  • آمریکا؛ بازنده نهایی این جنگ قیمت نفت است.

واشنگتن پست در ادامه با اشاره به وضعیت تولید نفت شیل آمریکا نوشت: سالیان درازی بود که صنعت تولید نفت شیل آمریکا جوانه زد و رشد کرد و بالنده شد. اما در همان مدت سهم روسیه در بازار جهانی نفت رو به افول گذاشت؛ علت هم این بود که آمریکا، صنعت نفت روسیه را به دلیل رفتارهای نادرست مسکو در عرصه بین الملل تحریم کرده است.

"ولادیمیر پوتین" هم تصمیم گرفت تلافی کند و انتقام سختی از آمریکا گرفته و بیاید بی رویه نفت تولید کند و با این شگرد، شرکت های نفتی آمریکا را زمین بزند.

در پس زمینه این حرکت پوتین رکود مصرف جهانی نفت است. همه گیری جهانی ویروس کرونا موجب شده تا تقاضای جهانی برای نفت بشدت افت کند. عربستان به عنوان رئیس بالفعل "سازمان کشورهای صادر کننده نفت" موسوم به "اوپک" سعی کرد پوتین را راضی کند با این کارتل نفتی هماهنگ و برای بالا رفتن قیمت نفت تولید را پایین بیاورد. اما پوتین زیر بار نرفت و شاهزاده "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان هم برای آنکه جواب دندان شکنی به روسیه داده باشد اعلام کرد که عربستان برای آینده قابل پیش بینی تا حداکثر ظرفیت نفت تولید خواهد کرد.

اما روسیه به هر حال زیر بار نرفت چون روسیه توان آن را دارد که بودجه خودش را با نفت نسبتا ارزان هم ببندد اما عربستان اینطور نیست و حتما باید با نفت گران بودجه اش را تنظیم کند. در نتیجه عیان می شود که نشانه روی اصلی پوتین، عربستان نبوده بلکه آمریکا بوده است.

اما در مورد دو کشور ایران و ونزوئلا که شرکای صدور نفت روسیه هستند، طبیعی است که جنگ قیمت نفت بلایی مضاعفاست. ایران و ونزوئلا هردو گرفتار مشکلات عدیده سیاسی و اجتماعی اند. ایران درگیر اپیدمی کروناست و ونزوئلا هم با ناآرامی های سیاسی گلاویز است. اما در هر حال این دو کشور هم مد نظر این سیاست پوتین نبوده اند.

در آمریکا، ترامپ پایین آمدن قیمت نفت را جشن گرفت. در ‌آمریکا، زمانی نفت ارزان می شود این به مثابه آن است که مالیاتها پایین آمده است. البته درست است که نفت ارزان در آمریکا معادل بنزین ارزان است و سبب بالا رفتن قدرت خرید مردم می شود. اما موضوع این است که نفت ارزان، ثبات نظام مالی آمریکا را بر هم می زند و خسارت آن به مراتب سنگین تر از مزیت بالا رفتن قدرت خرید مردم است. این وصله پینه های موقتی قیمت نفت، مشکلاتی را بر بستانکاران و سهامداران "وال استریت" تحمیل می کند.

نفت ارزان مشکلاتی را هم بر محیط زیست تحمیل می کند. زمانی که نفت ارزان می شود، مصرف ‌آن بالا می رود. در نتیجه میزان انتشار گازهای گلخانه ای در جو کره زمین هم سیر تصاعدی پیدا می کند. اما وقتی تولید در میادین نفتی آمریکا پایین می آید، از انتشار این گازها در جو کم می شود.

آمریکا در آینده قابل پیش بینی، هم یک مصرف کننده عظیم نفت است و هم یک تولیدکننده بزرگ آن. در نتیجه در دو سوی این تجارت عظیم جهانی قرار دارد یعنی هم فروشنده است و هم خریدار. هم اقتصادش بشدت وابسته به این تجارت عظیم جهانی است و هم محیط زیستش.

مالیات بستن بر انتشار کربن بر جو کره زمین، می تواند به سهم خود از مشکلات تغییرات جوی پیشگیری کند فارغ از اینکه بازار نفت به کدام سو حرکت می کند.

اما در این شرایط جدید که کارزار نفتی ریاض-مسکو به بار آورده است، ترامپ باید این نگاه ژئوپولیتیکی را داشته باشد و این درس را بگیرد که رئیس جمهور روسیه هیچوقت دوست آمریکا نیست. بلکه پوتین یک حکمران مستبد و خودکامه است که فقط می خواهد بیرحمانه و ظالمانه بر ضد منافع حیاتی آمریکا بازی کند.

ولیعهد عربستان نیز به نوبه خود ثابت کرده است که هرگز نمی تواند در عرصه بین الملل یک بازیگر قابل اعتماد باشد. او هرکجا که لازم باشد اقتصاد آمریکا را به خطر می اندازد. جالب است که آمریکا کمک های نظامی در اختیار عربستان قرار می دهد. در لفاظی هم که شده، ‌ دولت ترامپ از یک چنین رژیم بیرحمی اینهمه حمایت کرده است.

در این برهه که کل دنیا با هجمه مرگبار یک ویروس کشنده روبروست که سلامت تک تک آحاد بشر را نشانه رفته است، ‌ در یک چنین شرایطی نیاز به همدلی هرچه بیشتر کشورهاست. اما گویا این دو رئیس جمهور؛ هیچ توجهی به این بلای جهانی ندارند و هرکدام دارند سنگ خودشان را بر سینه می کوبند و نمکی بر این زخم جهانی می پاشند.

رییس اتحادیه فروشندگان دل و جگر گفت: عدم وجود بازار و استقبال مردم باعث شده که قیمت دل و جگر نیز به شدت کاهش پیدا کند به طوری که جگر گوسفندی اکنون به دستی60 هزار تومان رسیده و جگر گوساله 40 هزار تومان معامله می‌شود. غلامحسن شیرازی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روی این صنف گفت: متاسفانه با همه گیر شدن این ویروس اکثر اصناف کشور دچار بحران شدند بخصوص صنف‌هایی که در حوزه غذایی فعالیت می‌کردند. رییس اتحادیه فروشندگان دل و جگر ادامه داد: این اتحادیه بیش از 1500 عضو دارد که هر کدام از این اعضا حداقل سه تا چهار کارگر دارد اما اکنون به دلیل نبود مشتری و خودداری مردم از خوردن غذا در اماکن عمومی و رستوران‌ها بیش از نیمی از اعضای ما مجبور شدند کسب و کار خود را تعطیل کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با وجود اعمال تحریم‌ها، بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزارتن کود در ۱۰ ماه ابتدایی سال تامین شد. حمید رسولی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ۸۵ درصد نیاز کودی کشور از تولید داخل تامین می‌شود گفت: ذخایر کودی کشور تامین است و مشکلی در این خصوص نداریم.وی نیاز کودی کشور را طبق برآورد وزارت جهاد کشاورزی سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن برشمرد و گفت: این درحالیست که باید حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزارتن کود در این بخش به مصرف برسد.وی گفت: با توجه به افزایش جمعیت و متناسب با آن رشد تولیدات کشاورزی، ترکیب کودی کشور باید اصلاح شود که به این سمت گام برداشته ایم.مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی پیش بینی کرد میزان مصرف کود پتاس تا پایان سالجاری به ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید که در بهبود ترکیب کودی موثر خواهد بود.

احتمال کم انتقال ویروس کرونا
از طریق نان‌های حجیم

رئیس اتحادیه نانوایان حجیم درباره شایعه‌ منتشر شده در روزهای اخیر مبنی بر امکان انتقال ویروس کرونا از طریق نان‌ اظهار کرد: در مراحل پخت نان‌های حجیم، بیشتر از ماشین‌آلات نیمه اتوماتیک استفاده می‌شود و حضور دست در این فرایند بسیار کمرنگ است. در نتیجه مشکلی برای خرید و استفاده از این نوع نان در شرایط حال حاضر در کشور وجود ندارد.محمدجواد کرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه بیان کرد: بازرسان این اتحادیه، به صورت شبانه‌روزی بر این واحد‌ها نظارت دارند، همچنین مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این صنف می‌توانند آن را به اتحادیه گزارش دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به موضوع مورد نظر رسیدگی شود.

آغاز به کار جشنواره بهاره مجازی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت: جشنواره بهاره مجازی با معرفی فروشگاه‌های انلاین معتبر از شنبه اغاز به کار می‌کند.علی رهبری در گفتگو با صدا و سیما، درباره اغاز جشنواره مجازی گفت: در این جشنواره کالا با تخفیف عرضه می‌شود تا مردم بدون مراجعه فیزیکی در منزل بتوانند اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.رهبری بیان کرد: فروشگاه‌های دارای مجوز و نماد الکترونیکی در این طرح حضور دارند و مردم نگران خرید‌های مجازی خود نشوند و در صورت بروز هر گونه مشکل قابل پیگیری است و بزودی ادرس سایت در وزارت صمت بارگیری خواهد شد.وی ادامه داد: جشنواره با فروشگاه‌های اینترنتی مجوز دار همکاری می‌کند و طی صحبت‌هایی که با وزارت ارتباطات صورت گرفته است سعی می‌کنیم در مدت یک هفته، اینترنت جشنواره رایگان یا بسیار ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

واردکنندگان شکر نیاز به مجوز ندارند

با اعلام مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ واردکنندگان شکر بدون نیاز به دریافت مجوز از این شرکت می توانند محموله‌های خود را ترخیص کنند.به گزارش ایلنا، یزدان سیف در نامه‌ای به رئیس کل گمرک اعلام کرد که واردکنندگان شکر بدون نیاز به مجوز شرکت بازرگانی دولتی ایران می‌توانند محموله‌های خود را ترخیص کنند.در این نامه آمده است:با عنایت به تغییر اولویت تخصیص ارز شکر وارداتی از اولویت اول به سایر اولویت‌ها و تأمین ارز وارداتی شکر از محل ارز نیمایی، به استحضار می‌رساند مصوبه کارگروه تنظیم بازار در ترخیص محموله‌های شکر وارداتی با تأیید شرکت متبوع مختص شکرهای وارداتی از محل ارز ۳۲۰۰۰ ریالی بوده است و ترخیص محموله‌های شکر وارداتی که با ارز نیمایی وارد شده‌اند، بدون تائید شرکت متبوع بلامانع است.

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی خبر داد؛

گروه اصناف: علیرغم توقف واردات رسمی لوازم خانگی کره‌ای، عرضه قاچاق این اقلام در برخی وبسایت‌های داخلی همچنان ادامه دارد، در همین راستا طی هفته جاری برخی از این وبسایت‌ها مسدود شدند.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری مهر، با پایان مهلت عرضه لوازم خانگی فاقد اصالت در مرداد ماه ۱۳۹۸ و اتمام مهلت‌های تمدید شده برای اخذ و نصب شناسه کالای لوازم خانگی در ۱۵ بهمن ماه سال جاری، عملیات برخورد و جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق از سطح عرضه آغاز شد.

در همین راستا، برخورد با وب‌سایت‌های عرضه این اقلام نیز در دستور کار قرار گرفته است و در همین ارتباط مرتضی میری، رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سایت‌هایی که اقدام به عرضه کالای قاچاق می‌کنند، گفت: از اوایل هفته جاری، با تعدادی از سایت متخلفی که پیشتر شناسایی شده بودند، برخورد شد و در حال حاضر این سایت‌ها از دسترس خارج شدند.

وی افزود: در ادامه این حرکت، تصمیم بر آن شد که اگر این مجموعه‌های مجازی، قصد ادامه فعالیت داشته باشند، می‌بایست مانند سایر سایت‌های قانونی، اقدام به دریافت مجوز و شناسه کالا کنند، در غیر این صورت فیلتر خواهند شد.

  • لوازم‌خانگی در سایت‌های دارای مجوز عرضه می‌شود

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع ویروس کرونا آیا سایت‌های دارای مجوز، اقدام به فروش کالا می‌کنند یا خیر، اظهار داشت: در حال‌حاضر سایت‌های زیادی اقدام به عرضه لوازم خانگی با شناسه کالا می‌نمایند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مصرف‌کنندگان نهایی از تهیه کالاهای فاقد شناسه امتناع کنند، ادامه داد: در رابطه با تهیه لوازم‌خانگی از سایت‌ها باید گفت که مصرف‌کنندگان دقت داشته باشند تا کالای شناسه‌دار خریداری کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: در صورتیکه هر کدام از این سایت‌ها کالای فاقد شناسه به مصرف‌کننده نهایی ارائه کرد، مصرف‌کنندگان می‌توانند با سامانه ۱۲۴ ارتباط برقرار کرده یا اینکه به نهادهایی از جمله سازمان صمت استان یا اتحادیه لوازم‌خانگی مراجعه کنند.

  • ۸۰ درصد تابلوهای یک برند کره‌ای هنوز جمع‌آوری نشده است

میری با اشاره به آخرین وضعیت جمع‌آوری تابلوهای دو برند معروف کره‌ای گفت: در حال حاضر برند ال‌جی به شکل کامل تابلوهای خود را جمع‌آوری کرده، این در حالی است که یک برند کره‌ای تنها ۲۰ درصد از تابلوهای خود را برداشته و عملاً هنوز ۸۰ درصد تابلوهای آن در بازار موجود است که این شرکت متعهد شده آن‌ها را نیز از سطح شهر جمع کند.

وی در پایان افزود: در حال حاضر این شرکت کره‌ای صرفاً تعدادی لامپ تصویر دارد که قرار شد تا پایان سال به تولید تلویزیون ادامه دهد اما در سال جدید، محصولات این شرکت با نام دو برند ایرانی تولید خواهد شد.

به گزارش مهر، طبق بررسی‌های انجام شده پنج سایت مشهور که پیش از این اقدام به فروش کالای لوازم‌خانگی قاچاق و فاقد شناسه می‌کردند، با پیگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دسترس خارج شده‌اند. به همین منظور با توجه به ضرورت خرید کالاهای با اصالت، مصرف‌کنندگان نهایی می‌توانند پس از نصب اپلیکیشن سامانه جامع تجارت، کد شناسه کالای درج شده بر روی محصول و یا قید شده در سایت‌های فروش معتبر را در این برنامه وارد کرده و از اصالت کالای مد نظر خود اطمینان حاصل نمایند.

عضوی شورای ملی زعفران با انتقاد از تاخیر در پرداخت مطالبات زعفران کاران در ایام نزدیک به نورز، گفت: بازار نگران شوک عرضه زعفران دپوی تعاون روستایی است.علی حسینی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد اقدام سازمان تعاون روستایی برای خرید حمایتی زعفران از کشاورزان، اظهار کرد: هر چند این اقدام به صورت مقطعی از کاهش قیمت زعفران جلوگیری کرد، اما نتایج آن در طولانی مدت می‌تواند تاثیر منفی بر بازار داخلی و خارجی داشته باشد.وی ادامه داد: آمار سازمان تعاون روستایی نشان می‌دهد این سازمان 72 تن و 117 کیلوگرم زعفران را از کشاورزان و خریداری در انبارهای خود دپو کرده است.وی با ابزار نگرانی از آینده بازار زعفران با توجه به شرایط پیش آمده، اظهار کرد: کارشناسان نگران شوک عرضه زعفران دپوی شده تعاون روستایی با بازار هستند.حسینی ایجاد لنگرگاه‌های صادراتی در خارج از کشور را راهکاری برای شرایط بحران عنوان کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب خبر داد و گفت: قیمت ماهی از ابتدای زمستان تا روز چهارشنبه 21 اسفندماه،تغییر چندانی نداشته و پیش بینی می‌شود در هفته منتهی به شب نوروز قیمت‌ها بدون تغییر باقی بماند.مهدی یوسف خانی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به افزایش عرضه مرغ در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ در خرده فروشی‌ها 600 تومان زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.وی قیمت مصوبی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای هر کیلوگرم مرغ تعیین کرده است 12 هزار و 900 تومان عنوان کرد.یوسف خانی گفت: اما اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار به کمتر از 12 هزار و 300 تومان رسیده است.وی همچنین گفت: ماهیان پر مصرفی که قیمت آن‌ها در 6 ماه گذشته بدون تغییر مانده است را ماهی قزل آلا، شیر، سفید پرورشی، آزاد، سرخو برشمرد.