شرکت اس پی گلوبال پیش بینی کرد؛

گروه بین الملل: گزارش ها حاکی است زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصادهای آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی افزون بر ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد بود به طوری که رشد اقتصادی چین احتمالا تا ۳ درصد کاهش خواهد یافت و اقتصادهای استرالیا و ژاپن هم به رکود کشیده خواهد شد.

به گزارش ایرنا گزارش ها حاکی است ویروس کرونا که نخستین بار از چین به دیگر کشورها و مناطق سرایت کرد حالا حدود ۱۰۰ کشور را آلوده کرده است و سرمایه گذاری نگران آینده اقتصادی کشورها هستند و تاثیرات منفی بر وضعیت سرمایه گذاری و تجارت را از نزدیک حس می کنند.

در ماه دسامبر شرکت اس پی گلوبال پیش بینی کرده بود که اقتصاد آسیا نزدیک به 8/4 درصد رشد خواهد کرد و حالا این نرخ رشد را به ۴ درصد کاهش داده است که بدترین شرایط اقتصادی پس از رکود سال ۲۰۰۸ میلادی برای آسیا و اقیانوسیه خواهد بود.

این شرکت پیش بینی کرده است که زیان کرونا برای اقتصادهای این منطقه به ۲۱۱ میلیارد دلار خواهد رسید زیرا چرخه عرضه و تقاضا کاملا مختل شده است.

این گزارش؛ آینده اقتصادی برای کشورهای این منطقه را تاریک توصیف کرده و افزوده است که تقاضا از اروپا و آمریکا کمتر خواهد شد و این موضوع، فشار زیادی بر اقتصادهای قوی چون ژاپن و کره جنوبی تحمیل می کند.

کارشناسان می گویند مردم از ترس ابتلا به کرونا از خانه ها خارج نمی شوند و کارخانه ها به دلیل نداشتن نیروی کار تعطیل است و اینها می تواند فشارها را دوچندان کند.

این احتمال داده شده است که رشد اقتصادی چین در سال جاری میلادی به حدود 8/4 درصد برسد که بدترین نرخ رشد کشور در سه دهه گذشته خواهد بود و اگر شرایط وخیم تر شود و بار دیگر موضوع قرنطینه مطرح شود آن زمان رشد اقتصادی تا مرز 9/2درصد کاهش خواهد یافت.

گزارش ها همچنین حاکی است اقتصادهای سنگاپور، تایلند و ویتنام هم که بشدت صنعت گردشگری در آنها اهمیت بالایی دارد به دلیل کاهش حجم سفرها متحمل خسارات اقتصادی سنگینی خواهند شد و رشد اقتصادی آنها نیز کاهش خواهد یافت.

در ژاپن هم کرونا تاثیر خود را گذاشته است صبح چهارشنبه ارزش سهام توکیو به دلیل تداوم نگرانی سرمایه گذاران درباره شیوع ویروس کرونا کاهش یافت.

نوروز یک جشن کهن قدیمی است. تاریخ پیدایش دقیق آن مشخص نیست. قرن سیزدهم پیش از میلاد یا دوره پادشاهی جمشید شاه افسانه‌ای و اسطوره‌ای یاد شده در شاهنامه فردوسی. هر چه که باشد نوروز یک جشن پرسابقه است که فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته اما پابرجا مانده است. به گزارشش ایسنا، بنا به گفته مهرداد ملک‌زاده در مقاله «نوروز و گاهشماری مغانی»، ایرانیان مهاجر از فلات مرکزی، نوروز را از بومیان و ساکنان پیشین وام گرفته‌اند. ساکنانی که در تعامل با بین‌النهرین دارای یک فرهنگ غنی بودند. ایرانیان سنت نوروز را گرامی داشتند و طی تحولات متعدد تایخی از آن صیانت کردند. ... شاید مرور کوتاهی بر سرنوشت عید در طول تاریخ، به ما ثابت کند که کرونا حریف این سنت قدیمی و ریشه‌دار ایرانی نمی‌شود و حتی اگر نوروز امسال به دلیل قرنطینه و خانه‌نشینی‌ها، از جنب و جوش بیفتد اما همچنان از اصل خود که پیام‌آوری شادی، امید و آغاز دوباره است، نمی‌افتد و همه‌ی این‌ها را امسال طور دیگری می‌توان دید و به آن‌ها وفادار ماند؛ مخصوصا که کنون پیشرفت تکنولوژی ارتباطی، این امکان را سهل کرده است.

گروه ورزش: عضو و رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس پس از استعفای محمدحسن انصاری‌فرد و با رای اعضای این هیات به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه انتخاب و فعالیتش را آغاز کرد و تا زمان انتخاب مدیرعامل جدید مسئولیت مدیریت باشگاه را بر عهده گرفت. به گزارش ایلنا، رسول پناه پیش از این عضو علی‌البدل هیات مدیره باشگاه بود که پس از درگذشت مرحوم کاشانی که ریاست هیات مدیره را بر عهده داشت به عنوان عضو جدید معرفی شد و پس از آن به ریاست این هیات هم رسید ولی همیشه به دلیل نداشتن سوابق ورزشی حضورش در چارت مدیریتی باشگاه مورد انتقاد بود و حضور او را به واسطه رابطه نزدیک با مسعود سلطانی‌فر و نه توانمندی‌های شخصی می‌دانستند. رسول‌پناه که یک دندانپزشک است و بیش از آنکه در ورزش فعال بوده باشد، در مسائل سیاسی فعالیت داشته و مدت‌ها به عنوان عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته انتخابات یک حزب سیاسی مشغول به کار بوده است.

افزایش ۴۰ درصدی مصرف دیتای کشور در مدت یک هفته، اتفاقی که اپراتورها خود را برای آن آماده نکرده بودند، منجربه کاهش کیفیت اینترنت شد تا جایی که زیرساخت اعلام کرد ظرفیت شبکه‌ ارتباطی اپراتورها را حدود ۳۰۰ گیگابیت‌ بر ثانیه افزایش داده است. اما با توجه به اینکه کرونا در کشور مهار نشده و تعداد مبتلایان به این ویروس روزبه‌روز افزایش می‌یابد، بسیاری از کاربران خواستار امکاناتی از جمله اینترنت رایگان برای گذراندن این اوقات در منازل بودند؛ موضوعی که وزیر ارتباطات با آن موافقت کرد و از ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان ثابت خبر داد.

سجاد بنابی -نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت- در گفت‌وگو با ایسنا درباره پیش‌بینی‌های لازم برای ثبات کیفیت اینترنت با توجه به ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ثابت رایگان گفت: اپراتورها از هفته گذشته که بحث دورکاری شرکت‌ها و سازمان‌ها و تعطیلی مدارس مطرح شد، به افزایش ظرفیت شبکه لایه دسترسی خود اقدام کردند. زیرساخت هم در این مدت ظرفیت اپراتورها در لایه دسترسی و ظرفیت بین اپراتورها و زیرساخت را حدود ۵۰۰ گیگابیت‌بر ثانیه افزایش داده است. در لایه گیت‌وی بین‌الملل هم مشکل ظرفیت نداریم و امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

پس از فاجعه محیط زیستی در پناهگاه زیستی میانکاله که منجر به تلف شدن بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر به این مناطق شد، راز مرگ پرندگان میانکاله در قالب مستندی به نام «مرگ در میانکاله» به کارگردانی مسعود دهنوی کشف می‌شود. پس از وقوع فاجعه محیط زیستی تلف شدن بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر در تالاب میانکاله شهرستان بهشهر همچنان اخبار ضد و نقیضی از علت این تلفات به گوش می‌رسد و به همین دلیل گروهی از مستندسازان با حضور در محل سعی در کشف حقایق پنهان این موضوع در قالب مستندی بلند به نام مرگ در میانکاله دارند.

مجتبی عمارلو به عنوان تصویربردار، مجید مستعلی به عنوان صدابردار و سجاد دهنوی به عنوان دستیار تصویر چندی پیش به میانکاله رفته و از نزدیک با محیط زیست منطقه، فعالان محیط زیستی و شکارچیان بومی آن منطقه وارد صحبت شدند تا از چند و چون این ماجرا با خبر شوند.

مستند بلند مرگ در میانکاله محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.