استمهال وام ها در دستور کار

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: در شرایط شیوع کرونا استمهال وام ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شبکه بانکی مانند هرزمان دیگری تدابیر خوبی برای کمک به بخش تولید و اقتصاد در شرایط شیوع کرونا گفت: استمهال وام های تولیدکنندگان، کشاورزان، صنعتگران و غیره مطالبه جدی مجلس از بانک مرکزی بوده که خوشبختانه تدابیری در این حوزه اتخاذ شده است. باید هیات دولت با تشکیل جلسه ویژه ای بررسی مشکلات رخ داده پیش پای بخش تولید از کارفرما گرفته تا کارگر را در دستور کار خود قرار دهد تا به این ترتیب با احصا مشکلات راهکاری برای رفع آن اتخاذ شود.

 

بانک مهر ایران فراتر از نُرم جهانی

سلیمان توکلی، عضو هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهرا يران در رابطه با دستاوردهاي بين‌المللي اين بانک گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در آيتم‌هاي مختلف از نُرم جهاني هم فراتر عمل كرده است و بايد به همكاران بانك تبريك گفت. وی با اشاره به افزایش سرمايه بانک از ۱۵۰۰ ميليارد تومان به ۲۵۰۰ ميليارد تومان، مي‌گويد: براي افق ۱۴۰۰ نيز رقم ۵۰۰۰ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است. در رابطه با جايزه سازمان همكاري اسلامي بين ۵۳ كشور در مالزي، سوم شديم. اين‌ها افتخاري براي شبكه بانكي كشور است. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در آيتم‌هاي مختلف از نُرم جهاني هم فراتر عمل كرده است و بايد به همكاران بانك تبريك گفت.

 

پرداخت تسهیلات معوق بانک مسکن

حنظله فندرسکی معاون مالی و منابع انسانی گروه سرمایه گذاری مسکن با تشریح عملکرد مالی گروه و کاهش نرخ تامین مالی، از تسویه ۱۸۰ میلیارد تومان از تسهیلات معوق این شرکت به بانک مسکن خبر داد. وی اشاره به عملکرد مالی شرکت اظهار داشت: نگاهی به عملکرد شرکت نشان می دهد که سود تلفیقی گروه از منفی 44 میلیارد تومان در سال مالی 96 به سود 41 میلیارد تومانی در سال مالی 97 افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سود تلفیقی گروه همچنین در سال مالی 98 به حدود 97 میلیارد تومان رسیده است، گفت: بر این اساس سود گروه در سال مالی 98 نسبت به سال مالی گذشته 2.4 برابر شده است.

تقدیر بنیاد برکت از بانک پارسیان

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با ارسال نامه ای به دکتر پرویزیان،مدیرعامل بانک پارسیان از همراهی و همکاری این بانک در راه اندازی طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در مناطق محروم تقدیر کرد. محمود عسگری آزاد در این نامه، مراتب قدرشناسی و سپاس مجموعه بنیاد برکت را از تلاش های جهادگرانه و ارزشمند کارکنان شعب بانک پارسیان در اقصی نقاط کشور در کمک به ایجاد اشتغال و پیشرفت و آبادانی مناطق محروم کشور اعلام کرد.

رویکرد حمایتی بیمه کوثر به ذی‌نفعان

مسئولان شرکت بیمه کوثر با توجه به مسئولیت اجتماعی و ماهیت تشکیل شرکت در حوادث طبیعی اخیر هزینه‌ای را به‌منظور حمایت مضاعف از ذی‌نفعان خسارت‌دیده پرداخت کردند. پس از بارش سنگین برف در گیلان بلافاصله کارشناسان و متصدیان امر با وجود شرایط ویژه استان، ارزیابی خسارت‌ها را آغاز کردند و تاکنون خسارت 470پرونده به ارزش 115میلیارد ریال پرداخت شده است. فرهاد اعلمی‌فر با اشاره به اینکه رویکرد بیمه کوثر مسئولیت اجتماعی در قبال اقشار آسیب‌پذیر است، خاطرنشان‌کرد: تاکنون حدود 700میلیون تومان خسارت به این قشر از جامعه پرداخت شده است و پس از تکمیل پرونده‌ از سوی بیمه‌شدگان، خسارت‌ها در اسرع‌وقت پرداخت می‌شود. وی از اتمام بازسازی منازل مسکونی خسارت‌دیدگان تا پایان سال خبر داد و تصریح‌کرد: تسریع در پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان اولویت نخست کارکنان شرکت است.

آغاز طرح «سلامت یاران» بیمه سینا

طرح «سلامت یاران» بیمه سینا ویژه پزشکان و پیراپزشکان و کادر درمانی کشور آغاز شد. این شرکت به پاس قدردانی از زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در روزهای اخیر در مقابله با بیماری کرونا، از (۲۱ اسفندماه 1398) تا اطلاع ثانوی، طرح «سلامت یاران» را با صدور بیمه‌نامه‌های بدنه خودرو، مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان و آتش‌سوزی منازل مسکونی با اعمال هفتاد درصد تخفیف ویژه در سراسر کشور اجرا می‌کند. در شرایطی که شیوع بیماری کرونا بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است، پزشکان و پرستاران عزیز کشورمان در مواجهه با این ویروس خطرناک، ایثار و فداکاری را به مفهوم واقعی به نمایش گذاشتند و بیمه سینا بر خود واجب می‌داند که بر اساس وظیفه اجتماعی خود به این قشر زحمتکش، ادای دین کند.

از سوی مدیرعامل بانک ملی ایران صورت گرفت:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک ملی ایران در دومین ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسای ادارات امور شعب، مصوبات تازه ای را به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا ابلاغ کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در این جلسه که در محل اداره کل آموزش برگزار شد، با تاکید بر این که نقل و انتقال و پول در شعب محدود است، گفت: به زودی سقف برداشت از خودپردازها به دو میلیون ریال کاهش خواهد یافت.

وی افزود: پول گذاری در خودپردازها به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد تا جایی که برداشت از خودپردازها به صفر برسد.

او با بیان این که از این پس به جای پرداخت وجه نقد، صدور کارت هدیه افزایش می یابد، ادامه داد: سقف شارژ کارت هدیه از پنج میلیون ریال بیشتر خواهد و ممکن است این سقف تا یک صد میلیون ریال نیز افزایش یابد.

مدیرعامل بانک ملی ایران ارائه کارت هدیه به جای وجه نقد در زمان وصول چک های دریافتی را نیز یکی از راهکارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: مقرر شد شعب و همکاران بانک، از این پس به صورت شیفتی و چرخشی فعالیت کنند تا بانک با حداقل کادر در خدمت مشتریان باشد.

به گفته وی، این اقدامات تا 15 فروردین ماه سال آینده برقرار است و مشتریان می توانند خدمات بانکی خود را از روش های غیرحضوری و اینترنتی و یا در شعب منتخب دریافت کنند.

حسین زاده با بیان این که شعب کشیک بانک ملی ایران در ایام نوروزی مانند سال های گذشته فعال نخواهند بود، اظهار کرد: شعب نوروزی بانک به صورت حداقلی فعال خواهند بود و سایر واحدها تعطیل می شوند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی مانند مایع ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش میان کارکنان بانک، گفت: این اقدامات باعث حفظ سلامت کارکنان و مشتریان خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که به مدیران استانی اختیارات ویژه ای داده است تا برای حفظ سلامت همکاران و کاهش حضور آنها ، تصمیم های لازم را بگیرند. حسین زاده اظهار کرد: در مکاتبه با رئیس سازمان صدا و سیما از ایشان خواسته شد مردم را به عدم حضور در شعب و استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری تشویق کنند. در این جلسه، مسعود خاتونی دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به افزایش ظرفیت سامانه های بانکداری الکترونیک این بانک، گفت: خوشبختانه میزان مراجعه به شعب در حال کاهش و میزان استفاده از سامانه های بانکی غیرحضوری در حال افزایش است

در پی تلاش های موثر صنعت بیمه در راستای تقویت کادر بهداشت و درمان و مسئولیت پذیری اجتماعی در حوزه گسترش چتر امنیت و آرامش برای تمامی هموطنان، رییس كل بیمه مرکزی از پرداخت سریع مطالبات وزارت بهداشت توسط شرکت های بیمه خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در این خصوص با اشاره به نامه وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر مساعدت حداکثری صنعت بیمه با سربازان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا، اعلام کرد: حمایت همه جانبه از مراکز درمانی که در صف اول مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار دارند وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی است و صنعت بیمه نیز به تمامی تعهدات قانونی و مسئولیت های اجتماعی خود عمل خواهد کرد.

رییس کل بیمه مرکزی با ابراز قدردانی از توجه تمامی بخش های اقتصادی برای کنترل و مهار تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا از تسهیل گری در امر پرداخت عوارض بیمه نامه های شخص ثالث به وزارت بهداشت سخن گفت و افزود: با توجه به شرایط خاص و با تاکید وزیر اقتصادی و امور دارایی، فرایند پرداخت عوارض تسهیل شده و روز گذشته طي نامه اي دستور پرداخت حدود ٤ هزار و پانصد میلیارد ریال براي كمك به رفع بخشي از مشكلات نقدينگي از سوی صنعت بیمه به وزارت بهداشت صادر گرديد.

رییس شورای عالی بیمه از بسیج بیست و چهار شرکت بیمه برای تامین سریع بودجه لازم برای ایفای تعهدات خود در قبال نظام سلامت کشور به عنوان یک حرکت مسئولانه و شایسته تقدیر یاد کرد و گفت: بیمه مرکزی و تمامی شرکت های بیمه تاکنون در تمامی صحنه ها حضور موثر داشتند و امروز نیز برای بازگرداندن شرایط به حالت عادی و تامین تجهیزات مورد نیاز شبکه بهداشت و سلامت از هیچ تلاشی فروگذار ن
خواهند کرد