انجام ۴ رفع تصرف ملی در استان تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در چند روز اخیر چندین مورد رفع تصرف و تعرض به اراضی ملی را توسط این اداره کل شاهد بودیم که در این زمینه سامانه ۱۶۵۶ و نقش مردم در حفظ حقوق بیت المال بیش از پیش می تواند پررنگ تر باشد.

رضا نگهبان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر استفاده مردم از سامانه تلفنی ۱۶۵۶ برای کمک به حفظ بیت المال اظهار داشت: طی چند روز اخیر چهار مورد رفع تصرف توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران انجام شده است.

 

تعداد متقاضیان طرح اقدام ملی در هشتگرد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به تشکیل پرونده هزار و ۱۶۱ متقاضی مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن در این شهر جدید، سهمیه مرحله دوم این طرح در هشتگرد را ۶ هزار واحد اعلام کرد. مسعود حق‌لطفی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سهمیه شهر جدید هشتگرد از طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ۲۱ هزار واحد است، گفت: در مرحله اول این طرح، در مجموع ۱۵ هزار نفر در هشتگرد ثبت‌نام کردند که پس از انجام پالایش توسط وزارت راه و شهرسازی، تعداد ۶ هزار و ۹۰۰ متقاضی تایید صلاحیت‌شده به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد معرفی شدند.

 

گردشگری دریایی ۹۹ متوقف شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تأمین وسایل حفاظتی در برابر ویروس کوید ۱۹، برای کارهای عملیاتی در بنادر اعم از فعالیت های دریایی و بندری و همچنین برای یگان حفاظت، با دقت و اهتمام بیشتر، توسط مدیران بنادر دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در نشست پایان سال مدیران سازمان بنادر و دریانوردی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در ایام تعطیلات نوروز، کشتی های حامل کالاهای اساسی به ویژه به بنادر شهید رجایی، امام خمینی( ره) و چابهار وارد خواهند شد؛ بنابراین ضرورت دارد که تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات به این کشتی ها و سایر کشتی های تجاری، با حداکثر نرم عملیاتی انجام پذیرد.

نامگذاری ساختمان مرکزی
به نام شهدای راه‌آهن

مدیرعامل راه‌آهن، در پیامی ویدئویی به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت مقام شهدا و ایثارگران، از نامگذاری ساختمان مرکزی راه آهن به نام شهدای راه آهن خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی گفت: به مقام شامخ و بلند شهدای گرانقدر کشورمان، سلام و درود می فرستیم و همه مدیون تلاش، فداکاری و خون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه آمار بالای شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در شرکت راه آهن مایه افتخار و مباهات است افزود: همواره باید فداکاری و ایثارگری آن عزیزان را الگوی خود قرار داده و به سیره آنها تأسی کنیم. مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: به پاس جانفشانی آن عزیزان، ساختمان مرکزی راه آهن به نام ارزشمند شهدای راه آهن مزین می شود. وی خاطر نشان کرد: همچنین ساختمان ادارات کل همه مناطق راه آهن نیز به نام شهدای راه آهن آن منطقه نامگذاری خواهد شد. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با هماهنگی واحد امور ایثارگران راه‌آهن، مسابقه بزرگ طراحی یادمان و تندیس شهدا در بین همه فرهیختگان و هنرمندان برگزار می شود.

آماده‌سازی چند بیمارستان برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی

معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص ۶۸۹ تخت در سه بیمارستان تازه احداث‌شده توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به درمان بیماران مبتلا به ویروس کویید۱۹ خبر داد. محمدجعفر علیزاده، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آماده‌سازی چندین بیمارستانی که در سالجاری به همت سازمان مجری احداث شده و توسط وزارت بهداشت به بهره‌برداری رسید برای تخصیص به ارایه خدمات به بیماران کرونایی در استان‌های گیلان، چهارمحال و بختیاری و مازندران، خبر داد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان ۲۳۲ تختخوابی تالش در استان گیلان، بیمارستان ۲۳۷ تختی بروجن در چهارمحال و بختیاری و بیمارستان ۲۲۰ تختی بهشهر در استان مازندران به درمان بیماران کرونایی تخصیص یافته است. این سه بیمارستان از جمله بیمارستان هایی هستند که در سالجاری مراحل تکمیل خود را به پایان رساندند و به وزارت بهداشت جهت بهره برداری تحویل شدند.

وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

راه و مسکن: وزیر راه و شهرسازی در برنامه‌ای رادیویی با بیان اینکه هیچ پرواز مسافری به کشور چین انجام نمی‌شود، گفت: اگر پروازی به کشور چین از سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود تنها باری و لجستیکی بوده و تمامی این پرواز‌ها تحت نظارت سازمان بهداشت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره بسته شدن راه‌های کشور برای جلوگیری از تردد مسافران گفت: اینکه ستاد مدیریت مقابله با کرونا همواره اعلام کرده است که تردد‌های غیر ضروری انجام نشود به معنای آن است که راه، شریان حیاتی و اساسی ملت و کشور است و امکان بسته شدن کامل آن وجود ندارد.

او اظهار کرد: امسال مردم باید در خانه‌ها بمانند و از سفر‌های غیرضروری به ویژه در ایام نوروز خودداری کنند و ما باید امسال را به گونه‌ای متفاوت ثبت کنیم تا بتوانیم هرچه سریعتر زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم..

اسلامی در پاسخ به این سؤال که او اعلام کرده‌است، پرواز چین عامل ورود ویروس به کشور این بوده است افزود: متأسفانه برخی افراد و برخی از رسانه‌هایی که خیرخواه مردم نیستند چنین اخبار کذبی را مطرح کرده‌اند.

  • هیچ پرواز مسافری به چین انجام نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی عضو و زیرمجموعه ستاد مبارزه با کرونا است، اظهار کرد: از روز‌های ابتدایی که این ویروس در چین حضور مشاهده شد و هنوز ستاد مبارزه با کرونا تشکیل نشده بود، در ۱۷ بهمن ماه جلسه اضطراری به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و در آن جلسه تصمیم گرفته شد که تمامی پرواز‌های مستقیم ایران به چین قطع شود.

اسلامی افزود: دو ملاحظه در این پرواز‌ها در نظر گرفته شده بود که ابتدا ایرانیانی که در کشور چین هستند بازگردانده شوند و دوم دانشجویانی که در این کشور وجود دارند طبق تدابیر و تحت نظارت وزارت بهداشت بازگردانده شوند.

او بیان کرد: تمامی پرواز‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت انجام شد و حتی در داخل هواپیما هم بخشی برای قرنطینه لحاظ شد تا دانشجویان و مسافرانی که از کشور چین وارد این هواپیما شده‌اند مشکلی برای ورود به ایران نداشته باشند، تمام این هواپیما‌ها، بدون مسافر به کشور چین پرواز کرد و ما حتی برای ارسال هواپیمای اختصاصی هم برای چین یک هفته منتظر دریافت مجوز بودیم.

اسلامی افزود: هیچ پرواز مستقیم مسافری به کشور چین صورت نگرفته و هیچ بلیتی هم فروخته نشده است. اگر موردی در این مورد زمینه ثبت شده است، باید اعلام شود تا سازمان هواپیمایی با این شرکت هواپیمایی به شدت برخورد کند.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هم اکنون پرواز‌هایی که انجام می‌شود مربوط به پرواز‌های باری است. کالا‌های بهداشتی از کشور چین به ایران ارسال می‌شود و تمامی این پرواز‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا است.

معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد؛

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن طبق آخرین آمار در ساعت ۱۲ شنبه ۲۴ اسفند ۵۱۶ هزار و ۶۶۲ نفر از طریق پیامک ثبت نام کرده اند، جزئیات تعداد ثبت نام کنندگان را به تفکیک استان در سه گروه پیشین، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن برای چهارگروه از شنبه ۱۷ اسفند آغاز شده است و گروه چهارم نیز که شامل استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، قم و جنوب سیستان و بلوچستان است از امروز ۲۴ اسفند آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ فردا ۲۵ اسفندماه به طول می‌انجامد.

ثبت نام گروه اول در استان های اصفهان به جز متقاضیان شهری جدی استان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البرز (متقاضیان شهرهای فردیس و نظرآباد) و اردبیل در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۷ و ۱۸ اسفند انجام شد.

ثبت نام گروه دوم نیز شامل استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، یزد، لرستان، هرمزگان، همدان، مازندران، گیلان و گلستان در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ اسفند انجام شد.