مدارای ۳ ماهه بانک‌ها با چک‌های برگشتی

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: کسانی که از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت چک‌شان برگشت بخورد، مشمول محرومیت‌های بانکی نخواهند شد. به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی گفت: طبق قانون، کسانی که چک‌شان برگشت بخورد از خدمات بانکی محروم می‌شوند اما از رییس‌جمهور درخواست کردیم و مصوب شد کسانی که در فاصله زمانی ابتدای اسفند تا آخر اردیبهشت چک‌شان برگشت می‌خورد، رابطه حقوقی بین صادرکننده چک و ذی‌نفع سر جایش باقی بماند، اما سیستم بانکی محرومیت از خدمات را حذف کند. به گفته همتی، این افراد از وقتی چک‌شان برگشت بخورد تا سه ماه می‌توانند از خدمات بانکی استفاده کنند.

 

تمهیدات جدید مالیاتی در شرایط کرونا

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تمهیدات حمایتی این سازمان در راستای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی آسیب‌دیده از بیماری کرونا را برای مؤدیان مالیاتی تشریح کرد. به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ایسنا، امیدعلی پارسا درباره اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور به منظور پیشگیری از گسترش بیماری کرونا و رعایت حقوق مؤدیان مالیاتی، گفت: در مرحله اول برخی تمهیدات با صدور بخشنامه‌های لازم از سوی سازمان امور مالیاتی صورت گرفت و در مرحله دوم بسته حمایتی پیشنهادی سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و برای تصویب به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ارسال شد که تا کنون سه بند آن به تصویب رسیده است.

 

واردات بیش از ۴۰ محموله اقلام بهداشتی

معاون فنی گمرک ایران از ترخیص بیش از ۴۰ محموله اقلام پزشکی و بهداشتی از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد. «مهرداد جمال ارونقی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره محموله‌های ترخیص‌شده از فرودگام امام خمینی (ره) توضیح داد: از ابتدای اسفند تا کنون بیش از ۳۰ محموله از کشور چین وارد شده که شامل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، کیت تشخیص، ماسک، ژل ضد عفونی، پد الکلی، دستکش، لباس ایزوله، انواع دارو جهت مقابله با کرونا، تیوپ نمونه‌گیری و عینک می‌شود. به گفته وی این اقلام به صورت هوایی وارد کشور شده و با حمل یکسره و هماهنگی با وزارت بهداشت از گمرک امام خمینی (ره) ترخیص شده است.

 

فکری برای رونق کسب و کار شود

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برای برای کمک به طبقات کم درآمد راهی اندیشیده شده و برای رونق کسب و کار فکری شود. به گزارش ایسنا، ابوالفضل سروش عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «پیامدهای سیاسی و اقتصادی کرونا‬ بزودی عیان خواهد شد و چون احتمال دارد این فضا ماه‌ها طول بکشد، بایستی برای کمک به طبقات کم درآمد راهی اندیشیده شود و برای رونق کسب و کار فکری شود.»

قیمت سکه، طلا و ارز در آخرین شنبه سال ۱۳۹۸

همزمان با کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، در بازار ایران نیز باوجود نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال، بازار سکه و طلا از ثبات نسبی برخوردار است. به گزارش ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار روز گذشته به پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۵۸۰ هزار و ۵۸۷ تومان قیمت دارد. دیروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه ۳ میلیون تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۰ هزار تومان است. همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۵۲۹ دلار رسیده است. همچنین در بازار پول و ارز بر اساس معاملات انجام شده در صرافی های مجاز، نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا ۱۴هزار و ۷۰۰ تومان و نرخ فروش هر دلار آمریکا ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود. نرخ خرید یورو نیز معادل ۱۶ هزار و ۶۰۰تومان و نرخ فروش یورو نیز ۱۶ هزار و ۷۰۰تومان اعلام شده است.

منتظر فرصت طلایی برای خرید طلا باشید

تحلیلگران بین المللی می‌گویند اکنون که شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا جدی شده و بانک مرکزی آمریکا احتمالا در نشست هفته جاری خود نرخ‌های بهره را به صفر کاهش می‌دهد، ممکن است فرصت بزرگی برای خرید طلا باشد. به گزارش ایسنا، طلا نتوانست از ریزش هفته گذشته بازارهای مالی که روز پنج شنبه به اوج خود رسید، جان سالم در ببرد و قربانی فروش گسترده از سوی سرمایه گذارانی شد که به دنبال جبران ضرر در بازارهای دیگر بودند. به گفته رایان مک کی، استراتژیست کالا در شرکت "تی دی سکیوریتیز"، طلا همچنان گرفتار فشار فروش برای تهیه نقدینگی خواهد بود. وقتی ما روزهای وحشتناکی در بازارهای سهام می بینیم، طلا همسو با سهام ضعیفتر معامله می شود، زیرا صندوق‌های سرمایه گذاری طلا را برای پوشش و جبران ضرر در بازارهای دیگر به
فروش می رسانند.

بررسی های «تجارت» نشان می دهد؛

گروه اقتصاد کلان: بسیاری از نابسامانی های اقتصادی کشور که در هنگامه های بحران های مختلف رخ می نماید و مشکلات بسیاری را برای مردم و فعالان اقتصادی و کشور به همراه می آورد غفلت از اصل مهم بهره وری است. بهره وری افزایش کارآمدی دستگاه ها و نیروی انسانی را موجب می شود و به بینه سازی تصمیمات و اقدامات عوامل انسانی در عرصه های مختلف می انجامد. از این رو توجه به مدیریت بهره وری ضرورت خواهد داشت.

  • طرح های اقتصادی باید بهره وری داشته باشد

مجلس از مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی است که می تواند در ارتقاء بهره وری نقش مؤثری ایفا کند. در این خصوص عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مسائل کلی کشور نقش مهمی دارند بنابراین برای طی کردن بهتر مسیر باید در همکاری با اعضای پارلمان تلاش کند. طرح ها برای مناطق مختلف باید به گونه ای باشد که بهره وری داشته باشد.

به گزارش تجارت به نقل از تسنیم آقا محمدی افزود: نمایندگان مجلس حساس ترین کار را در اداره امور مملکت به عهده دارند بنابراین کسانی باید به مجلس راه یابند که حاصل کارشان رفع مشکلات مردم و یافتن راهکار برای تعامل واحدهای اقتصادی خرد و کلان باشد. آقامحمدی همچنین درباره قوانین دست و پاگیر گفت: مدتهاست که نسبت به تنقیه قوانین دستورالعمل صادر شده اما به طور کامل اجرا نمی شود. قوانین حوزه کسب و کار، تولید و اعتبارات نیاز به توجه دارد و قوانین مزاحم باید دور ریخته شود.

او افزود: مجلس در سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند در تعیین طرح و لایحه به دولت کمک کند بنابراین با اجرای صحیح قانون اصولی تر برخورد کنند و شورای نگهبان نیز بهتر در محدوده قانون در تفسیر قانون عمل کند.

او افزود: نمایندگان حساس ترین کار را در اداره امور مملکت به عهده دارند. با توجه به شرایط تحریم می توان تولید را تقویت کرد و کسبه جزء را به نسبت فروشگاه های بزرگ تقویت کنیم بنابراین نمایندگان باید برای رفع مشکلات کشور بیشتر تلاش کنند تا حوزه انتخابی خود. آقا محمدی درباره اولویت های مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم فرصتی است برای پرکردن خلاء های موجود تا بتوانیم برای ثروت بیشتر تلاش کنیم.

  • بهره‌وری حلقه مغفول مانده اقتصاد

همچنین یک نماینده مجلس با بیان اینکه بهره‌وری در اقتصاد ایران مغفول مانده است، گفت: رشد اقتصادی کشور تنها با افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها امکان پذیر است.

به گزارش خانه ملت، هادی قوامی افزود: اگر تمامی فعالان اقتصادی و نهاد‌های تحت نظر مقام معظم رهبری در جهت افزایش بهره‌وری تلاش کنند، رشد اقتصادی ایجاد خواهد شد. به دلیل همین فرمول ساده رشد اقتصادی کشور از سال 1335 تاکنون کمتر از 5 درصد بوده است. قوامی تصریح کرد: اگر میخواهیم اصلاح ساختاری درست انجام دهیم تمام حرکات و سکنات ما باید به افزایش بهره‌وری منتهی شود. امیدوارم برای خارج شدن از این شرایط سخت دولت، قوه قضایه، قوه مقننه و همه نهادها و مردم اقداماتی انجام دهند تا بهره‌وری افزایش و هزینه‌ها کاهش پیدا کند تا بتوانیم به رشد اقتصادی درون زا و پایدار برسیم.

  • الزامات افزایش بهره وری

مدیریت صحیح منابع انسانی سبب افزایش بهره‌وری در نهادها می‌شود. ادارات دولتی به‌جای استخدام افراد خلاق با دانش و با مهارت، افرادی را استخدام می‌کنند که بیشتر خویشاوندان و آشنایان مدیران کشور هستند متاسفانه اولویت گزینش‌ها هم مواردی به‌جز مهارت، تخصص و دانش افراد است. یک کارشناس حوزه اقتصاد و صنعت ضمن بیان مطلب فوق افزود: بهره‌وری سرمایه در کشور به مراتب شرایط بدتری نسبت به بهره‌وری نیروی کار دارد. ۳ عامل اساسی در پایین بودن بهره‌وری در نهادها موثر است؛ نخست اینکه باید تلاش شود نیروهای جوان، کارآفرین، تحصیلکرده و با مهارت به استخدام سازمان‌های دولتی و موسسات خصوصی در آیند. جمید حاج اسماعیلی در یادداشتی که در روزنامه صمت منتشر شده ادامه می دهد: در عین اینکه شرایط آموزش مداوم آنها فراهم شده و مکانیسم‌های انگیزشی برای فعالیت خلاقانه و موثر آنها در سازمان باید طراحی و برنامه‌ریزی شود؛ همچنین نظام ساعت‌مزدی را به کارمزدی تبدیل کنیم تا بازدهی کار افزایش یابد. وی در این یادداشت خاطر نشان می کند: دومین اقدام اساسی برای افزایش بهره‌وری انتخاب مدیران با دانش و کارآمد است. حمید حاج اسماعیلی همچنین اضافه می کند: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر مدیران کشور شبیه کارمندان هستند به مانند کارمندان در محیط کار حاضر می‌شوند و بعد از گذران ساعت کار با آنان محل کار را ترک می‌کنند. وی تصریح می کند: مدیرانی که در بهترین شرایط باعث حفظ سازمان هستند و نه بیشتر. مدیر خوب با ارتباط صحیح و موثر که با کارمندان دارد باعث افزایش بهره‌وری می‌شود؛ همچنین اجرای موفق برنامه‌ها و نظارت بر فرآیندهای سازمانی برعهده او است. سومین موضوع در امر افزایش بهره‌وری داشتن راهبرد و استراتژی است. وی یادآور می شود: نداشتن استراتژی یعنی روزمرگی؛ سازمان‌ها و نهادهای اجرایی و نیز تولیدی برای رسیدن به اهداف‌شان دارای چندین برنامه و راهبرد مشخص هستند. این نهادها متناسب با شرایط بازار و نیاز مشتریان استراتژی‌های گوناگون را طراحی می‌کنند. حاج اسماعیلی در پایان تاکید می کند: این ۳ عامل برای افزایش بهره‌وری و توسعه در امور اقتصادی و صنعتی ضرورتی انکارناپذیر دارد.

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: مکانیسم‌های معاملاتی در بورس کالا برای معاملات مسکن فراهم شده است که منتظر نهایی شدن آن‌ها هستیم.به گزارش صدا و سیما، حامد سلطانی نژاد گفت: مذاکرات اولیه با وزارت راه و شهر سازی به منظور بهره گیری از مکانیسم‌های معاملاتی بورس کالا در حوزه مسکن مهر و طرح ملی مسکن نیز انجام شده است تا معاملات مسکن بعد از مجوز قانونی صرفا در بازار تحت نظارتی که مانع سفته بازی می‌شود صورت گیرد.وی ادامه داد: همچنین در طرح‌های بزرگ مسکن دولت برای اجرای طرح باید مبلغی را به پیمانکاران پرداخت کند در این زمینه به جای پرداخت پول به پیمانکاران با استفاده از مکانیسم بورس، وجه آن را به تولیدکننده مصالح پرداخت می‌کند و فقط مصالح در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد. به این صورت منابع صرف خرید مواد اولیه می‌شود و منتظر دستورالعمل‌ها برای نهایی کردن این موضوع هستیم.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص نحوه تسویه اعتبارات شرکت‌های کارگزاری گفت: مقررات ناظر بر فعالیت شرکت‌های کارگزاری در حوزه معاملات اعتباری اوراق بهادار شامل الزامات دستورالعمل های خرید اعتباری و کفایت سرمایه در تمام سال (و نه در ماه یا ایامی خاص) به طور مستمر و یکسان اعمال شده و مورد نظارت قرار می گیرند.به گزارش سنا، محمد عطایی ادامه داد: آخرین بررسی‌های انجام شده در خصوص وضعیت کفایت سرمایه شرکت‌های کارگزاری، نشان دهنده آن است که عمده شرکت‌های کارگزاری فعال در حوزه معاملات اعتباری اوراق بهادار مشکلی از بابت رعایت نسبت های کفایت سرمایه ندارند که ریشه این موضوع هم به اوضاع مناسب شرکت‌های کارگزاری از حیث کسب درآمد عملیاتی در یک سال و نیم اخیر و انتقال این درآمد به حقوق صاحبان سهام آن ها باز می گردد.

پیش‌بینی بهبود معاملات در روزهای پیش‌رو

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل اصلاح صورت گرفته در شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها پیش‌بینی می‌شود معاملات بازار سهام طی چند روز پیش‌رو به تعادل رسیده و شاهد بهبود قیمت‌ها نیز باشیم.رضا رنجکش در گفتگو با ایبِنا با اشاره به افت بیش از ۵۰ هزار واحدی شاخص بورس در چهار روز معاملاتی گذشته گفت: هر چند که به‌صورت سنتی در چند روز باقی‌مانده به پایان سال به دلایل مختلف از جمله موعد تسویه اعتباری کارگزاری‌ها و ترجیح برخی سهامداران بویژه حقوقی‌ها به نقد کردن و فروش سهام، شاهد فشار عرضه هستیم، اما باید به این مولفه شناسایی سود توسط برخی معامله‌گران و البته اصلاح شاخص بورس و قیمت‌ها را نیز اضافه کرد.این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته به این موارد باید عدم‌ثبات در سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های متولیان بازار سرمایه از جمله تغییر یک‌شبه دامنه نوسان و لغو آن و سردرگمی سهامداران در خصوص تصمیمات اتخاذ شده و عدم‌ثبات قوانین و مقررات و همچنین دستورالعمل‌ها را هم اضافه کرد.

استقبال سبز بازارسرمایه از بهار ۹۹

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران به بررسی عوامل ریزش‌های اخیر بورس پرداخت و اظهار کرد: این اتفاق تحت تاثیر عوامل متعددی رخ داده است. نخست اینکه همیشه با نزدیک شدن به پایان سال به خصوص در هفته های آخر اسفند ماه به طور سنتی با افزایش فشار فروش رو به رو هستیم..مهدی رباطی در گفت و گو با سنا، اضافه کرد: گسترش ویروس کرونا در دنیا و نیز ایران و به دنبال آن ریسکی که به فضای کسب و کارها تحمیل شده است، همچنین افت قیمت های جهانی طی چند روز گذشته به دنبال عوامل یاد شده، مجموعا دلایلی بر ایجاد ریسک‌گریزی و نهایتا ریزش‌های اخیر بازار سرمایه هستند؛ در این میان نباید به وجود برخی ضعف‌ها در سامانه‌های شرکت های نرم‎افزاری واسطه در معاملات بی‌توجه بود که امیدوارم این ساختارها به زودی قوت پیدا کنند. وی با مثبت ارزیابی کردن آینده بازار، تصریح کرد: معتقدم التهابات و هیجانات طی این هفته کاهش پیدا می‌کند به طوریکه با بازار مثبت به استقبال سال ۱۳۹۹ خواهیم رفت، براین اساس، انتظار می رود در بهار سال آتی با وضعیت رو به رشدی در بازار سرمایه مواجه باشیم.

در پایان معاملات روز یکشنبه صورت گرفت؛

گروه بورس: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه25 اسفندماه، با ریزش 8 هزار و 639 واحد روبه‌رو شد.این در حالی است که به گفته کارشناسان نوسانات قیمت جهانی نفت و کامودیتی‌ها و همچنین نوسانات شدید بورس‌های جهانی نیز از دیگر عواملی هستند که موجب شده تا این روزها ثبات و روند صعودی را در معاملات بازار سهام کشور شاهد نباشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که از میانه هفته پیش روند نزولی را شروع کرده، روز یگشنبه 25 اسفندماه، هم در پایان معاملات 8 هزار و 639 واحد افت داشته و به رقم 494 هزار و 99 واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن 3 هزار و 345 واحد عقب‌نشینی داشته و به رقم 172 هزار و 385 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 1804 تریلیون تومان رسید.

دیروز بورس بیش از 6.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 696 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 721 میلیارد تومان داد و ستد کردند. شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 2 هزار و 302 واحد افت کرده و به رقم 131 هزار و 688 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌ وزن 2 هزار و 225 واحد کاهش یافته و به رقم 114 هزار و 689 واحد رسید. شاخص آزاد شناور با کاهش 13 هزار و 875 واحد به رقم 628 هزار و 23 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با کاهش 6 هزار و 787 واحد به رقم 349 هزار و 581 واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس بورس با کاهش 15 هزار و 316 واحد به رقم یک میلیون و 47 هزار و 556 واحد رسید.

همچنین در نمادهای پتروشیمی خلیج فارس و گروه مپنا بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته و نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی پارس، سرمایه‌گذاری غدیر، کشتیرانی جمهوری اسلامی و پالایش نفت بندرعباس بیشتری ن اثر کاهش را در شاخص بورس را داشته‌اند.

و نمادهای پربیننده روز یکشنبه 25 اسفندماه، شامل بانک ملت، بانک تجارت، شرکت گلوکزان، سایپا، ایران‌خودرو، ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه و بانک اقتصاد نوین بوده‌اند. در فرابورس ایران نیز شاخص کل یکشنبه در پایان معاملات 74 واحد کاهش یافته و به رقم 6 هزار و 509 رسید. ارزش بازار اول ودوم فرابورس ایران به بیش از 394 هزار میلیارد تومان رسید.فرابورس ایران بیش از 1.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 152 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 739 میلیارد تومان داد و ستد کردند. روز یکشنبه 25 اسفندماه، معامله‌گران در فرابورس ایران حدود 7 هزار 500 میلیارد تومان داد و ستد کردند که این مقدار نقدینگی جدید برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شده است. نماد پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای پتروشیمی زاگرس، فرابورس ایران، مادیران، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه مالی مهر آیندگان و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. همچنین نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس،‌ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، سیمان لار سبزوار، بانک دی، مادیران و توسعه و عمران استان کرمان بوده‌اند.

دیروز با پیام ناظر بازار،‌ برخی از نمادهای بورسی بازگشایی شده، برخی متوقف، برخی دچار حراج و برخی دچار وقفه در معاملات شدند. از آن جمله می‌توان به ادامه توقف نماد سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت، توقف نماد ایران‌خودرو، توقف نماد بانک ملت، سرمایه‌گذاری شفادارو، بانک پارسیان می‌توان اشاره کرد. در اطلاعیه دیگری، بازگشایی نماد پالایش نفت تبریز، سرمایه‌گذاری توسعه و معادن فلزات انجام شد.

همچنین توقف نمادهای بیمه ملت، صنعتی و معدن گل‌گهر،‌ ایران‌خودرو انجام شدد. در پیام دیگری، بازگشایی نماد مهندسی تکنوتار، بازگشایی معدنی دماوند، بانک پارسیان، داروسازی زاگرس فارمد پارس، سیمان فارس، پتروشیمی جم، داروسازی اسوه، بازگشایی سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت، تولید فیبر ایران و شیشه و گاز اتفاق افتاد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس به راهکارهای تقویت شرکت‌های تولیدکننده مواد ضدعفونی‌کننده در بورس و عرضه الکل در بورس انرژی اشاره کرد و گفت: عرضه بیشتر الکل و مواد ضدعفونی‌کننده در بورس، تنها با مدیریت جهادی و تصمیم‌گیری در بحران اتفاق خواهد افتاد، در واقع مسئولان باید انگیزه سرمایه‌گذاری در بورس را برای بخش خصوصی به منظور تولید و عرضه مواد ضدعفونی‌کننده ایجاد کنند، این در حالی است که پتروشیمی‌ها نیز در تولید این مواد خوب ظاهر نشده‌اند و اگر اقدام موثری انجام نشود، کمبود مواد ضدعفونی‌کننده تا ماه‌های دیگر ادامه خواهد داشت.به گزارش خانه ملت، عدل هاشمی‌پور ادامه داد: تشکیل جلسه با فعالان این حوزه و شنیدن پیشنهادات آن‌ها می‌تواند به رفع مشکلات‌شان، ازجمله بورکراسی اداری و عدم حمایت بانکها کمک کند، در این صورت شاید بتوان مشکل را در کوتاه مدت حل کرد و ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده را افزایش داد.

شرکت فرابورس با اصلاح دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق از رویه جدید در سهام شناور آزاد شرکت های حاضر در بازار دوم و سرمایه اسمی خبر داد که از اول تیر سال ۹۹ اجرا خواهد شد.به گزارش ایبِنا، شرکت فرابورس با صدور اطلاعیه بسیار مهمی از اصلاح برخی مواد دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار خبر داد که از اول تیر سال آینده برای شرکت های حاضر در بازار دوم معاملات اجرایی خواهد شد.براساس این گزارش، اصلاحات جدید مربوط به سرمایه و سهام شناور شرکت های متقاضی پذیرش در بازار دوم معاملات فرابورس است و باید حداقل ۵ درصد از سهام ثبت شد شرکت ها شناور و یا ارزش بازار سهام شناور آزاد حداقل ۴۰ میلیارد تومان باشد. همچنین حداقل سرمایه شرکت ها ۱۵ میلیارد و یا ارزش بازار سهام حداقل ۸۰ میلیارد تومان باشد.