وضعیت شعب بانک ملی در مقابله با کرونا

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با حضور در شعب میدان شهدا و میدان امام حسین (ع)، نحوه توزیع ملزومات بهداشتی را بررسی و در زمینه اقدامات حفاظتی با کارکنان بانک گفت و گو کرد. عباس شفیعی همچنین در جلسه کمیته پدافند غیر عامل و مدیریت بحران اداره امور شعب شرق تهران با تشریح وضعیت بانک و نحوه توزیع اقلام بهداشتی، بر لزوم رعایت حداکثری موارد ابلاغ شده تاکید کرد. در این جلسه که تعدادی از مقامات مسئول بانک نیز در آن حضور داشتند، محمد رضا صدری رئیس اداره امور شعب شرق تهران گزارشی از تلاشهای انجام شده در جهت ارتقای وضعیت بهداشتی شعب ارائه کرد.

 

صدور آنلاین شخص ثالث در بیمه آرمان

نیما لطفی مدیر بیمه های اتومبیل بیمه آرمان در رابطه با دستور العمل رئیس کل بیمه مرکزی و اقداماتی که در شرکت انجام شده گفت: شرکت بیمه آرمان در راستای اجرای دستور به جهت کاهش مراجعات مردم به شرکت و نمایندگی ها خود در سراسر کشور اقداماتی را انجام داده است. این شرکت از تمام بیمه گذاران بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه درخواست می کند برای حفاظت از جان خود و خانواده هایشان با مراجعه به شعبه مجازی بیمه آرمان به آدرس https://www. armanins24.com نسبت به خرید بیمه نامه بر خط اقدام کرده و نسبت به خرید یا تمدید بیمه نامه های شخص ثالث از طریق سایت شرکت اقدام کنند.

 

از خود گذشتگی کارکنان شبکه بانکی

مدیرعامل بانک ایران زمین، طی پیامی به مناسبت دهمین سالروز تاسیس این بانک، از همت و تلاش کارکنان شبکه بانکی در خط مقدم مبارزه با شیوع بیماری کرونا تقدیر و تشکر کرد. در بخشی از پیام عبدالمجید پورسعید آمده است: امروز شبکه بانکی در خط مقدم خدمت به مردم، با تکیه بر همت و تلاش کارکنان از خودگذشته و خدمتگذار خود ایستاده است. متاسفانه ما شاهد در گذشت تعدادی از کارکنان شبکه بانکی بودیم، این ضایعه اسفبار را به همه فعالین بانکی تسلیت عرض می کنم. این بانک با تکیه بر مشتریان وفادار، سهامداران همراه و کارکنان پر تلاش خود گامی بزرگ در جهت دستیابی به چشم انداز خود برداشته است.

تصویب صورت های مالی بانک گردشگری

در جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده که با حضور 80.47 درصد سهامداران برگزار شد، صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1397 بانک گردشگری به تصویب رسید.

در جلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده بانک که با حضور نمایندگان قانونی برگزار شد، مرتضی خامی مدیرعامل بانک گردشگری گزارشی از عملکرد سال 1397 این بانک به سهامداران ارائه کرد.

پس از ارائه گزارش مدیرعامل بانک گردشگری، گزارش حسابرس مستقل و قانونی درخصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1397 قرائت شد و سهامداران در جریان عملکرد بانک و برنامه های آینده قرار گرفتند.

مرتضی خامی در این مجمع که اعضای هیات مدیره بانک گردشگری حضور داشتند، گزارش کاملی از عملکرد بانک در سال 1397 و همچنین برنامه های آتی ارائه کرد و گفت: در سال مالی 97 موفق شدیم در بخش منابع رشد 40 درصدی داشته باشیم که دلیل آن اصلاح ترکیب منابع و افزایش منابع دیداری بود.

وی تصریح کرد: فعالیت های بانک گردشگری در سال 97 روند مطلوبی را طی کرد و در بخش های مختلف از جمله حوزه بین الملل، بانکداری نوین و حوزه دیجیتال ، خدمات خوبی به مردم ارائه کرد.

عرضه کارت هدیه دیجیتال
با محوریت بانک پارسیان

در راستای حفظ محیط زیست، صرفه جویی در منابع و همچنین مراجعه کمتر به بانک‌ها، برای اولین بار در ایران کارت هدیه دیجیتال توسط شبکه اجتماعی تمام خدمات پیام رسان آیگپ و با همکاری بانک پارسیان در دسترس عموم قرار گرفت.

بانک پارسیان به جهت حضور کمتر متقاضیان کارت هدیه در شعب و همچنین حذف فیزیکی کارت‌های هدیه PVC که به محیط زیست نیز کمک می‌کند، کارت هدیه دیجیتال را با تمام مشخصات یک کارت هدیه شامل شماره کارت ۱۲ رقمی و رمز اینترنتی در آیگپ بر بستر استیکرهای متنوع که به صورت اختصاصی برای مناسبت‌های مختلف در نظر گرفته شده است طراحی و در دسترس عموم مردم قرار داده است. این روزها شیوع ویروس کرونا باعث شده تا اکثر مردم ترجیح بدهند در خانه بمانند؛ کارت هدیه دیجیتال باعث خواهد شد تا کاربران به راحتی در محیط آیگپ با امنیت بالا و حفظ محرمانگی رمز و شماره کارت آن را بدون حضور در شعب برای عزیزان خود ارسال کنند.

مدیرعامل بانک مسکن تشریح کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک مسکن در آستانه سال جدید گفت: امیدواریم هدف سال 1400 در پایان سال 1398 محقق شود و همچنین وی چهار دستاورد بانک مسکن در سال 98 را تشریح کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، این بانک با توجه به مأموریت استثنایی در اقتصاد همواره به لحاظ بنیه مالی و اعتباری از درجه حساسیت بالایی برخوردار است.

مأموریت اصلی بانک مسکن، تأمین مالی بخش مسکن و ساختمان به حداقل سه شکل ممکن است. در شکل اول این بانک خود را مسوول و متعهد برای حمایت تسهیلاتی از خانه اولی ها بخصوص خانوارهای فاقد مسکن در دهک های متوسط و البته متوسط رو به پایین می داند. در حال حاضر مهمترین محصولات در سبد تسهیلات بانک مسکن از جمله تسهیلات صندوق یکم با نرخ سود 6 و 8 درصد مختص خانه اولی های جوان است به گونه ای که تسهیلات 6 درصدی به آن دسته از افرادی که قصد صاحب خانه شدن در بافت های فرسوده شهرها را دارند تعلق می گیرد. این نوع تسهیلات به خوبی شکل اول مأموریت بانک مسکن را محقق می کند.

در شکل دوم، بانک مسکن خود را متعهد به تنظیم بازار مسکن برای عدم مواجهه با نوسانات شدید قیمتی و همچنین فازهای رکود و رونق می داند.

در این مسیر بانک مسکن در مواقعی همچون سال جاری که رکود معاملات خرید و فروش مسکن به سمت تشدید شدن در حرکت بوده تلاش کرده محصول جدید در سبد تسهیلات خرید مسکن تعریف، طراحی و به میدان بیاورد. آخرین نمونه از این اقدام ابتدای زمستان امسال صورت گرفت که سقف تسهیلات اوراق خرید مسکن در تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها از 50 درصد تا 100 درصد افزایش پیدا کرد. ماه گذشته اثر این افزایش در سقف تسهیلات خرید مسکن به شکل افزایش معاملات خرید خانه ‌و آپارتمان در همه شهرها بروز کرد و در عمل مانع از سنگین تر شدن رکود در بازار مسکن شد.

در شکل سوم نیز بانک مسکن همواره حامی مالی سازنده ها و سرمایه گذاران ساختمانی برای افزایش عرضه بوده است. طی دو سال اخیر بانک مسکن با تعریف سبد متنوعی از تسهیلات ساخت مسکن آن هم از نوع بدون نیاز به سپرده گذاری به شکل هوشمندانه باعث هدایت سازنده ها و تولیدکنندگان مسکن به سمت بافت فرسوده و همچنین استفاده بیشتر از فناوری های نوین در ساخت مسکن شد.

بانک مسکن تنها بانک تأمین کننده اعتبارات و منابع مالی و تسهیلاتی مورد نیاز بخش مسکن است و لذا هر نوع اتفاق مثبت در متغیرهای مالی و پولی این بانک باعث توانمندتر شدن بانک مسکن برای حمایت بیشتر از بخش مسکن و ساختمان می شود.

اکنون در آستانه سال جدید کارنامه مالی و پولی بانک مسکن مربوط به سال 98 بیانگر اتفاقات مثبت در این حوزه است.

وی اعلام کرد: بانک مسکن در سال 98 چهار دستاورد بزرگ را کسب کرد که یکی از آنها «هدف سال 1400» تعریف شده بود اما بسیار امیدواریم دو سال زودتر محقق شود.

رحیمی انارکی با تشریح جزییات این دستاوردها افزود: بطور قطع همکاری و مساعدت تک تک همکاران من در بانک مسکن به عنوان اعضای خانواده بزرگ بانک مسکن چه در مجموعه صف و چه در ستاد مرکزی طی سال 98 نقش اساسی در تحقق این دستاوردها داشته است آن هم در شرایطی که انبوه مشکلات و مسایل اقتصادی و غیراقتصادی در جامعه طی سال جاری وجود داشت.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه «انضباط مالی» در بانک طی سال 98 بسیار پررنگ بود گفت: امسال به احتمال بسیار زیاد صورت های مالی سال 98 بانک مسکن بدون زیان و با رشد مثبت، نهایی و تدوین خواهد شد. این اولین دستاورد بزرگ بانک مسکن است که در شرایط رکود و با محدودیت های شدید اعتباری محقق می شود.

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: این دستاورد به عنوان یک هدف برای تحقق در سال 1400 طراحی شده بود اما انشاا... دو سال زودتر محقق می شود.

رحیمی انارکی سومین دستاورد بزرگ بانک مسکن در سال 98 را رشد در پرداخت تسهیلات در سال جاری علیرغم محدودیت های شدید در رقابت با شبکه بانکی در جذب سپرده عنوان کرد و گفت:در حوزه پرداخت تسهیلات در سال 98 حداقل 10 درصد رشد نسبت به سال 97 داشته ایم.

چهارمین دستاورد سال 98 بانک مسکن نیز اقدامات اساسی برای بهبود ساختار کلی بانک در جهت چابک تر شدن و افزایش بهره وری بوده است که این موضوع خود عاملی برای تحقق سه دستاورد اول است.