سفر رفتن عقلا و شرعا جایز نیست

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه گفت: مردم یا تابع شرع هستند یا عقل یا هردو و عقل و شرع در این شرایط می‌گوید هر کاری که باعث ضرر به انسان دیگری می‌شود نباید انجام گیرد. اگر احتمال این وجود دارد که با سفر به شهر دیگری جان مردم آن شهر به خطر بیفتد، آن سفر حرام است.محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در مسائل بهداشتی و طبی همه باید پیرو نظرات کارشناسان و پزشکان باشند. بشر در چنین مسائلی باید دنبال راه حل‌های علمی باشد و کسان دیگری که کارشناس نیستند نباید دخالت کنند.وی گفت: متأسفانه اعتماد بین مردم و دولت کم شده و برای مردم این اشکال وجود دارد که چرا زودتر شیوع بیماری اعلام نشد در این شرایط دولت باید کاری کند که اعتماد مردم بیشتر شود.

 

کمک به مصدومان شین‌آبادی

نماینده پیرانشهر و سردشت گفت: درخواستی برای ارسال تجهیزات و وسایل بهداشتی به مناطق سردشت و پیرانشهر که در آن مصدومان شیمیایی حضور دارند و آسیب پذیری بالاتری در مقابل بیماری کرونا دارند ارائه کردم که محموله‌ای به دست ما رسید.رسول خضری در گفت‌وگو با ایسنا افزود افزود: این محموله شامل ۴۰۰ بسته بهداشتی برای مصدومان شیمیایی سردشت که عموماً مشکل ریوی دارند و همچنین ۲۶ دانش آموز شین آبادی در راستای مقابله با کروناست که حرکت خوبی برای مقابله و پیشگیری از این بیماری بود. وی گفت: پیشنهاد ما این بود که مرزهای سردشت و پیرانشهر برای قطع زنجیره انتشار بسته شود، البته مرز مسافری بسته شده ولی کامیون و ترانزیت هنوز باز است.

 

تحریم‌ها علیه ایران فورا برداشته شود

چین خواستار لغو فوری تحریم‌ها علیه ایران در شرایط کنونی شد.به گزارش ایلنا از تلر ریپورتر، ژان شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران در شرایط کنونی شد.وی در ادامه گفت: در حال حاضر، دولت و مردم ایران در حال مبارزه با کرونا هستند و این مبارزه وارد مرحله حساسی شده است. حفظ تحریم‌های یکجانبه علیه ایران در این دوره فقط اوضاع را تشدید می‌کند.به گفته این دیپلمات، این محدودیت‌ها نه تنها مغایر با روحیه بشردوستی است بلکه تأثیر جدی بر توانایی‌ها و تلاش‌های ایران در مبارزه با بیماری کرونا دارد.وی افزود: چین از طرف‌های درگیر می‌خواهد تا بلافاصله تحریم‌های مربوطه را از ایران بردارند.

مهم‌ترین جمله‌ رهبر انقلاب در سال ۹۸

سایت khamenei.ir نظرسنجی برای انتخاب مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ حضرت آیت الله خامنه‌ای انجام می‌دهد. پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، با طرح این موضوع که «به‌ نظر شما مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۸ کدام جمله است؟» نوشت: لطفاً نظرات خود را از طریق این صفحه ارسال یا آن را به شماره‌ ۲۰۱۱۰ پیامک کنید.در ذیل صفحه معرفی شده برخی جملات برای مرور آماده شده است. همچنین مخاطبان محترم می‌توانند برای بررسی جامع و سهولت در انتخاب از صفحات آرشیو «بیانات»، «پیام‌ها» و «سخن‌نگاشت» و جستجو، عبارت مورد نظر خود را بیابند. این نظرسنجی تا بیست و هفتم اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

رایزنی های کرونایی ظریف

محمد جواد ظریف و المار ممدیارف، وزیران امور خارجه ایران و آذربایجان در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص شیوع کرونا در منطقه و جهان و لزوم همکاری جمعی همه کشورها رایزنی و تبادل نظر کردند. در این گفت‌وگو وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از کمک‌های دولت و ملت جمهوری آذربایجان، تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه ایالات متحده آمریکا را مانعی مهم بر سر راه مبارزه کشورمان با این ویروس خطرناک خواند و یادآوری کرد ایران و جهان این مرحله سخت را پشت سر خواهند گذاشت. همچنین شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات در تماس تلفنی با وزیر خارجه کشورمان بر همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا تاکید کرد. ظریف نیز ضمن قدردانی از اعلام همبستگی و کمک‌های امارات، کرونا را موضوعی جهانی خواند که عزم، همکاری و همیاری همه کشورهای جهان برای شکست آن ضرورت دارد.

حمایت از پویش رفع تحریم

مولاوردی با انتشار طوماری در توییتر خود خواستار حمایت کاربران از پویش رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی با انتشار طوماری آنلاین در توییتر خود با منشن کردن وزارت خزانه‌داری آمریکا از کاربران خواست با ورود به یک پیوست (LINK) نام‌نویسی کرده و تومار (گروه آمریکایی ضد جنگ کدپینک) علیه تحریمِ یکجانبه آمریکا را امضا کنند.

در گذشت عضو خبرگان به علت کرونا

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری درگذشت.به گزارش ایسنا،‌ آیت الله سیدهاشم بطحایی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت. وی از دو روز پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شده بود.وی متولد سال ۱۳۲۰ در گلپایگان بود و علاوه بر نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در دوره‌ای نماینده ولی فقیه و امام جمعه گلپایگان نیز بود.

وحدت عمل برای مقابله با کرونا

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس تاکید کرد که وحدت عمل بین دستگاه‌های مختلف باعث هم‌افزایی برای مقابله با کرونا می شود.به گزارش ایسنا، محمود صادقی در توییتر نوشت: «وحدت عمل بین دستگاه‌های مختلف در مقابله با ویروس کرونا موجب هم‌افزایی و تفرق آنها موجب تشتت و هدررفت منابع خواهد شد؛‏دستور رهبر معظم انقلاب به رییس ستاد کل مبنی بر اینکه «این قرارگاه باید در هماهنگی کامل با دولت و وزارت بهداشت و درمان عمل کند»، باید سرلوحه‌ی همه باشد.»

تحریم‌ها، مانع مقابله با کرونا

سفیر ایران در کویت با اشاره به سرعت انتشار ویروس کرونا و ضرورت مقابله جهانی با این پدیده شوم در قالب هماهنگی و همکاریهای منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه غیر انسانی و غیر حقوقی آمریکا علیه مردم ایران در حال حاضر مانع اصلی پیشبرد برنامه های مقابله با ویروس کرونا و نیز تامین نیازمندیهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در جمهوری اسلامی است .به گزارش ایسنا، محمد ایرانی در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کویت ادامه داد: اعمال کنندگان این تحریم ها در این روزهای سخت چهره زشت و غیر انسانی خود را بیش از گذشته به نمایش گذاشته اند .محمد ایرانی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش کمک های بهداشتی و دارویی از سایر نهادهای انساندوستانه را اعلام کرد. رئیس جمعیت هلال احمر کویت گفت: مقابله با انتشار این ویروس نیازمند همکاری و هماهنگی جهانی است و تلاش همه دولت‌ها برای مهار این شرائط خطرناک یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است .وی از آمادگی سازمان خود برای ارتباط و هماهنگی بیشتر با طرفهای ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

آماده دریافت کمک‌های هموطنان هستیم

سفارت ایران در تفلیس بر آمادگی خود جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایرانیان مقیم گرجستان جهت ارسال به ایران تاکید کرد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو تماس برخی هموطنان و اعلام آمادگی درخصوص ارسال برخی اقلام مورد نیاز بخش‌های بهداشتی و درمانی کشور جهت مقابله با ویروس کرونا، به اطلاع می‌رساند این سفارت آمادگی دارد تا ضمن جمع‌آوری اقلام مورد نظر نسبت به ارسال آن به عنوان کمک‌های مردمی ایرانیان مقیم گرجستان اقدام کند. این اطلاعیه افزود: کلیه هموطنان عزیزی که تمایل دارند تا در این اقدام نوع‌دوستانه، هموطنان داخل کشور را یاری کنند؛ می‌توانند با مراجعه یا تماس با سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، هماهنگی لازم را در خصوص تحویل اقلام مورد نیاز به عمل آورند. پیش از این، وزارت امور خارجه اعلام کرده بود که کلیه سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور آماده دریافت کمک‌های نقدی یا غیرنقدی هم‌وطنان برای کمک به کشور برای مقابله با ویروس کرونا است.

آیت الله رییسی با اشاره به نامگذاری سال 98 مطرح کرد؛

گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با بیان این که رونق تولید در کشور یک راهبرد است، افزود: صد‌ها کارخانه و کارگاه از رونق افتاده بودند یا در آستانه تعطیلی قرار داشتند، اما با تلاش همکاران ما در دادسرا‌ها و دادگستری‌ها به ویژه در ۶ ماه اخیر مشکلات شان برطرف شد و بار دیگر به چرخه تولید بازگشتند که این روند باعث افزایش اشتغال و جلوگیری از بیکاری کارگران شد.

به گزارش ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در آخرین جلسه شورای عالی قوه قضاییه در سال ۹۸ با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان رونق تولید گفت: همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه خود را موظف به تلاش برای تحقق این شعار می‌دانستند.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که همکاران قوه قضاییه در سراسر کشور و سازمان‌های وابسته، اقدامات بسیار خوب و قابل تقدیری در حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران و رونق تولید و رفع موانع آن انجام دادند، یکی از موانع تولید را فساد عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی در طول سال گذشته حرکت ارزشمندی در جهت مبارزه با فساد انجام داده است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش از تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی معوقه و کاهش اطاله دادرسی تقدیر کرد و اظهار داشت: همکاران ما در بخش‌های مختلف قضایی به ویژه در ماه‌های اخیر با تلاش مضاعف و در حرکتی جهادی به پرونده‌ها رسیدگی کردند و آمار و ارقام گویای آن است که صد‌ها هزار پرونده معوقه مختومه شد. رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد در سایه این تلاش‌ها و اقدامات، مردم در مراجعه به دستگاه قضایی بیش از پیش شاهد باشند که دستگاه عدلیه با سرعت به کار‌های آن‌ها رسیدگی می‌کند، به موقع تصمیم می‌گیرد و آن‌ها به موقع به حق خود می‌رسند. این مهم‌ترین خواسته مردم از نظام قضایی است که با تلاش همکاران ما تحقق خواهد یافت.

در این نشست دکتر زارع پور رئیس مرکز فناوری و آمار قوه قضاییه با اشاره به تمهیدات برخط در نظرگرفته شده برای کاهش مراجعات مردمی به محاکم قضایی، از ایجاد امکان نوبت دهی برخط برای کاهش معطلی مراجعان به دفاتر خدمات الکترونیک و همچنین تکمیل سامانه خودکاربری وکلا خبر داد که بر اساس آن وکلا می‌توانند علاوه بر ثبت دادخواست، لوایح و دفاعیات خود را نیز از منزل یا دفتر کار و بدون مراجعه به دفاتر مذکور، ثبت و ارسال کنند.

  • لزوم تسریع در گسترش امکانات دادرسی غیرحضوری

رئیسی در واکنش به گزارش مذکور، با استقبال از تمهیدات صورت گرفته برای کاهش مراجعات مردمی به مراجع قضایی، خواستار تسریع در گسترش زمینه‌ها و امکانات دادرسی غیرحضوری به پرونده‌های مردم شد. رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی اعلام کرد که دادستان‌ها و دادسراها، طبق روال همیشگی در ایام تعطیل نیز فعال و آماده رسیدگی به موارد خاص پیش آمده خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت جهادی کارکنان و قضات در ایام پایان سال اظهار داشت: حفظ سلامت کارکنان و قضات برای دستگاه قضایی بسیار مهم است و به همین دلیل مجوّز تجدید وقت دادگاه‌ها به همکاران قضایی داده شد تا مراجعات مردمی به محاکم به حداقل رسیده و وقت عمده همکاران به رسیدگی به پرونده‌های معوقه اختصاص یابد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از دست اندرکاران عرصه مقابله با کرونا به ویژه در بخش بهداشت و درمان، اظهار داشت: تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری برای تشکیل قرارگاهی به منظور کمک به مجاهدان این عرصه، به منسجم‌تر شدن فعالیت‌های میدانی کمک خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این که امروز تقویت بخش دفاع بیولوژیک کشور آمادگی برای پدافند غیرعامل در این حوزه ضرورتی اجتناب ناپذیر است، افزود: یقین داریم حضور نیرو‌های مسلح در کنار دولت و مردم مانند همه عرصه‌ها منشاء برکات زیادی خواهد بود، جلوه‌های ماندگاری را به نمایش خواهد گذاشت و گشایش جدی در امور ایجاد خواهد کرد. در ادامه این جلسه، رئیس سازمان پزشکی قانونی به استقبال مردم از طرح خودارزیابی بیماری کرونا اشاره کرده و با ارائه آماری در این زمینه، طرح مذکور را برای مدیریت هرچه بهتر اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش میزان ابتلا به کرونا موثر دانست.

رئیسی نیز در واکنش به گزارش رئیس سازمان پزشکی قانونی، ضمن تشکر از رسانه‌ها و خصوصاً رسانه ملّی در جهت آگاه سازی افکارعمومی نسبت به شیوه‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، گفت: این که می‌بایست مردم را به همکاری برای مقابله با این ویروس تشویق کنیم امری ضروری است، اما هم جامعه پزشکی و هم رسانه‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که این هشدار‌ها نباید به مرحله‌ای برسد که در جامعه ایجاد وحشت کند.

رئیس سازمان زندان‌ها نیز در گزارش خود از وضعیت زندان‌ها اعلام کرد: پیرو بخشنامه رئیس قوه قضاییه و تلاش شبانه روزی مجموعه قضایی کشور تاکنون امکان مرخصی ۸۳ هزار زندانی فراهم شده و این افراد به مرخصی رفته اند.

  • کار جهادی در اجرای بخشنامه ها

رئیس قوه قضاییه هم با اشاره به اقدام صورت گرفته در اعطای مرخصی به ۸۳ هزار زندانی، خطاب به رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در اجرای بخشنامه صادره در این خصوص واقعاً کاری جهادی صورت گرفت؛ چرا که دریافت سند و وثیقه و اجرای فرایند‌های قضایی برای این تعداد در مدتی کوتاه، نیازمند یک همت بزرگ و تلاش شبانه روزی است و من به نوبه خود از همکاران عزیز تشکر می‌کنم.

رئیسی با اشاره به زیبایی‌ها و زشتی‌هایی که پس از شیوع کرونا در جامعه بروز و ظهور پیدا کردند، یکی از جلوه‌های ارزشمندی که در این عرصه خلق شد، خدمات ارزنده بخش بهداشت و درمان به مردم عنوان کرد که همچون صحنه‌های دوران دفاع مقدس ماندگار خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: همدلی مردم در ضدعفونی کردن داوطلبانه اماکن عمومی، تلاش یک معلم برای تعلیم و تربیت در فضای مجازی با هزینه شخصی، گذشت از دریافت اجاره بهای مستاجران توسط صاحبان املاک و تلاش همکاران قضایی در این ایام که مجاز به تجدید وقت دادگاه‌ها بودند، اما با این حال شبانه روز برای رسیدگی به پرونده‌های معوقه و مشمولین مرخصی از زندان، توان و نیرو گذاشتند، از دیگر جلوه‌های زیبایی این روز‌ها بود.

رئیسی در عین حال از احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم توسط عده‌ای سودجو و منفعت طلب و شایعه سازی‌ها برای ایجاد اضطراب و دلهره در جامعه، به عنوان نمونه‌هایی از زشتی‌ها و پلشتی‌ها یاد کرد و گفت که این اقدامات قبیح نیز همچون زیبایی‌ها در تاریخ و ذهن مردم ثبت و ماندگار خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در شرایطی که نیازمند همدلی و همکاری همه آحاد ملت هستیم، برخی برای منافع خود کالا‌های مورد نیاز مردم را احتکار کردند و برخی نیز قلم به دست گرفتند و در فضای مجازی با طرح شایعه و اخبار دروغین سعی کردند فضا را ملتهب کنند که باید با هر دوی آن‌ها برخورد شود. رئیسی با تقدیر از تلاش نیرو‌های مردمی و نیرو‌های انتظامی، سپاه و بسیج برای کشف انبار‌های اقلام احتکار شده، از سازمان تعزیرات خواست روند توزیع این کالا‌ها بین مردم را سرعت بخشد و بر لزوم تسریع در برگزاری دادگاه محتکران نیز تأکید و خاطر نشان کرد: مردم باید از نتیجه دادگاه‌ها مطلع شوند و بدانند که دستگاه قضایی نسبت به محتکران گذشت نمی‌کند و با آن‌ها برخورد عبرت آموز خواهیم داشت.

روحانی روند مبارزه با بیماری کرونا را امیدوار کننده دانست؛

گروه سیاسی: رئیس جمهور با قدردانی از تلاش های بی وقفه تمامی کادر درمانی کشور برای مبارزه با بیماری کرونا، آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا در کشور را امیدوارکننده دانست و تاکید کرد: طبق آمار ارائه شده، ما از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده ایم و به مردم توصیه می کنم همچنان در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای خروج از منزل،همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ، با بیان اینکه برای پیروزی بر این ویروس خطرناک، بسیج عمومی و تلاش جمعی و همگانی ارزشمندی شروع شد و ادامه می یابد، گفت: وزارتخانه های بهداشت و کشور از فردا در خروجی های جاده هایی که اعلام می کنند، مردم را از لحاظ تب سنجی کنترل خواهند کرد. وی با اعلام اینکه قرارگاه ستاد کل نیروهای مسلح بخشی از تخت‌های بیمارستانی و نقاهت‌گاه‌هایی که ترتیب دادند، شروع و فعال شده گفت: این کمک بزرگی به کشور و مردم است. رییس جمهور با تشکر از نیروی انتظامی گفت: پلیس همه‌جا و در همه مقاطع و با همه تخصص‌ها حضور دارد و حتی گاهی هم ممکن است آن لوازمی که باید برای حراست از خودشان ، همراهشان باشد، نداشته باشند اما همچنان حضور فعال دارند. وی با اعلام اینکه وزارتخانه های بهداشت و کشور هماهنگ کردند در خروجی‌های جاده ها مردم از لحاظ تب و با وسایل تب سنج و تب‌گیری که در اختیار دارند، کنترل ‌شوند گفت: اگر موردی را تشخیص دادند که این طرف باید از جامعه جدا شود و به نوعی قرنطینه شود و به خانه برگردد و حتی بعضی موارد باید به مراکز درمانی مراجعه کند، نمی‌گذارند ادامه مسیر بدهد و این ماشین رو برمی‌گردانند. روحانی از مردم خواست با اوامر اجرایی همکاری کنند و گفت: واقعا ادامه سفر به ضرر خودشان و آنهایی است که در مسیر راه و در مقصد هستند. وی با اشاره به تصمیمات بسیار مهم از لحاظ تبلیغاتی، کنترل فضای مجازی، هماهنگی بین رسانه‌ها، دستگاه‌ها و بخش‌های تبلیغاتی رسانه‌های گروهی و مسوولیت‌هایی که باید داشته باشند، گفت: مسوولیت فضای مجازی به عهده مرکز ملی فضای مجازی قرار گرفت و با حضور ارگان‌های مختلفی که مشخص شده به طور منظم جلسات را تشکیل می‌دهند. رییس جمهور گفت: به افرادی که در فضای مجازی فعال هستند مواردی که باید تذکر داده شود، تذکر داده می‌شود و مواردی که با آنها برخورد شود، برخورد می‌شود و در این زمینه پلیس فتا هم بسیار فعال است. وی از روزنامه‌ها و فعالان فضای مجازی درخواست کمک کرد و گفت: در یک شرایطی هستیم که با کمک همگانی سریع‌تر می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم تا با آموزش و نصیحت مردم در شرایطی که باید آگاهی مردم بیشتر و همکاری آنها با بخش درمان جامعه ما بیشتر شود. روحانی با تشکر از معلمین، دانشگاهیان، صدا و سیما، فضای مجازی که در این ایام نگذاشتند فرزندان ما به طور کلی از سیستم آموزش و درس جدا شوند گفت: از این امکانات و رسانه‌ها استفاده و بهره برداری شد اما در عین حال دانش‌آموزان و دانشجویان به طور طبیعی از تحصیلات عقب افتادند که حتما باید یک زمانی برای جبران بگذاریم. پیشنهاداتی تصویب شد که آموزش و پرورش ابلاغ و اعلام می‌کند که چگونه این بخشی که در یک ماه اسفند فضای آموزشی از دست رفته، جبران شود

بادامچیان از منتخبان مجلس یازدهم خواست

 

دبیرکل موتلفه با تبریک به نمایندگان منتخب مجلس یازدهم که اولین مجلس گام دوم است، خطاب به آنها تأکید کرد: از هم اکنون برای سامان یافتن مجلسی ارزشی، ولایتمدار، عدالت محور و مشکل گشا، به شور و مشورت و برنامه‌ریزی اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، اسدالله بادامچیان با تقدیر و تجلیل از خدمات و تلاش های پزشکان و پرستاران و همه دست اندرکاران مبارزه با بلیه جهانی کرونا گفت: از همیاری این عزیزان که صادقانه و فداکارانه زحمت می کشند و از اهتمام دولت در مهار این ویروس خطرناک فراگیر تقدیر و تشکر می کنیم.

وی برای همه آنهایی که با کرونا از دنیا رفتند طلب مغفرت کرد و گفت: برای بیماران، شفای کامل از خداوند مسئلت داریم. وظیفه تک‌تک ما و همه ملت این است که همه با هم بکوشیم و کمک کنیم تا این بیماری سخت مهار و ریشه کن شود و همه به مسئولان یاری رسانی داشته باشیم.

دبیرکل مؤتلفه با تقدیر از توجه دولت و نهادهای ذیربط به آسیب دیدگان اقتصادی از این بیماری و کمک رسانی به آنها تأکید کرد: همه مردم و آنها که تمکن مالی یا امکان مددرسانی در این امتحان همگانی دارند، باید غمخوار هم باشند و بکوشند که شادی را جایگزین عم ها کنند.

بادامچیان تأکید کرد: از مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشور و قوه قضائیه می خواهیم با قاطعیت و سرعت، با سوء استفاده گران و شایعه پردازان و عوامل نفوذی استکبار، برخورد بازدارنده داشته و مطمئن باشند که مردم از آنها پشتیبانی خواهند داشت.

دبیرکل مؤتلفه با تقدیر از یاری رسانی‌های دولت های چین، روسیه و قطر و برخی کشورهای دیگر به ایران برای مهار بیماری کرونا تأکید کرد: اقدامات خصمانه و به دور از ارزش های انسانی دولت هایی چون آمریکا و همدستانش در ادامه تحریم ها و تحریم اقلام بهداشتی و درمانی برای ایران محکوم است و این اقدامات موجب رسوایی بیشتر مدعیان حقوق بشر می باشد

عضو شورای مرکزی موتلفه انتقاد کرد

عضو شورای مرکزی موتلفه با اشاره به احتمال «حمله‌ بیولوژیکی» بودن ویروس کرونا، گفت: مجموعه اطلاعاتی که امروزه به دست آمده است نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم صهونیستی فعال در زمینه تروریسم بیولوژیک هستند. حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: آزمایشگاه‌هایی هم که در اطراف ایران، چین و روسیه در طی سال‌های گذشته ایجاد کردند یکی از مراکز مهم تولید سلاح های بیولوژیک علیه کشورهای دیگر بوده؛ بنابراین به لحاظ توانمندی، به لحاظ تکنولوژی و ابزار اطلاعاتی که آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند احتمال اینکه دست به جنایت هایی علیه بشریت بزنند بسیار زیاد است. ترقی افزود: علاوه براین منافع اقتصادی و سیاسی آمریکا در این نوع اقدامات نهفته است و بیشتر در برابر کشورهایی کاربرد دارد که آمریکا را از یکه تازی در عرصه بین المللی بازداشتند و به جهان را به سمت چند جانبه گرایی و جهان بدون آمریکا پیش می برند؛ در نتیجه به نظر می‌رسد که انگیزه لازم در آمریکا وجود داشته که این اقدام را از چین شروع کند تا ضربه محکمی به اقتصاد این کشور وارد کرده و جلوی اقتصاد برتر شدن چین را بگیرد. فعال اصولگرا تاکید کرد: با توجه به مجموعه این اسناد و مدارک و بقیه مدارک مثبتی هم که درسایر کشورها وجود دارد این پیش بینی مقام معظم رهبری مبنی بر احتمال حمله بیولوژیک بودن کرونا اهمیت بسیاری دارد و این شرایط را فراهم کرده که مقام معظم رهبری ارتش و پدافند ملی و عامل کشور و سایر نیروها نظامی را برای یک رزمایش جدی در مقابله با این نوع توطئه ها آماده و تمرین دهند؛ لذا این دستور می‌تواند یک تمرین رزمایشی باشد برای نیروهای نظامی کشور تا آمادگی برای چنین توطئه هایی را داشته باشند. عضو موتلفه با اشاره به شهید خدمت خواندن کادر پزشکی توسط رهبر انقلاب خاطر نشان کرد: این مساله نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری از همان ابتدا دفاع در برابر مردم را در برابر هرگونه آسیبی که از بیرون کشور وارد می‌شود یک جهاد و مبارزه فی سبیل الله می دانستند و امروز که جامعه پزشکی کشور در خط مقدم این مبارزه قرار دارند و از جان و هستی مردم در برابر این هجمه بیرونی دفاع می‌کنند، طبیعی است که مانند رزمندگان جبهه های نظامی به عنوان رزمندگان جبهه سلامت و شهید تلقی شوند.