بودجه هدایای نوروزی برای مبارزه با کرونا

محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت از اختصاص بودجه هدایای نوروزی این بانک به مبارزه با کرونا خبر داد.

وی گفت: به دنبال شیوع کرونا که سبب ایجاد آسیب‌های مادی و معنوی شد، این بانک وظیفه دینی و انسانی خود را همراهی با مردم و خادمان سلامت دانست و به همین منظور هزینه‌ تهیه‌ هدایای نوروزی و چاپ سالنامه سال ۹۹ را جهت مقابله با ویروس کرونا اختصاص داد.

وی با اشاره به پویش رسالت آسمانی افزود: رقم اختصاص یافته در قالب این پویش به تهیه و توزیع بسته های سلامت (شامل دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و مواد شوینده) بین خانواده های نیازمند و آسیب پذیر اختصاص داده شده است.

 

افزایش سرمایه شرکت بیمه دانا

در مجمع مجمع عمومی فوق العاده شرکت سهامی بیمه دانا که به ریاست عبدالحسین پهلوان رئیس هیئت مدیره و با حضور دکتر کاردگر مدیرعامل و دیگر اعضای هیئت مدیره، سهامداران حقیقی، نمایندگان سهامدارن حقوقی، نمایندگان بورس و بیمه مرکزی پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت از یک هزار و 500 به 4 هزار میلیارد ریال معادل 166.7 درصد از محل آورده نقدی، به تصویب رسید . عبدالحسین پهلوان رئیس هیئت مدیره بیمه دانا با بیان اینکه در حال حاضر سطح توانگری این شرکت در سطح یک و معادل 111 درصد است اظهار داشت : افزایش سرمایه مذکور موجب ارتقای توانگری مالی شرکت، ارتقای ظرفیت نگهداری ریسک، متناسب‌سازی ساختار مالی، کاهش واگذاری‌ها و افزایش قبولی خواهد بود.

 

بانک ها از شاهراه های انتقال کرونا

مدیرمرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر گفت: بانک ها در مسیر جریانات اقتصادی و اجتماعی کشور و شهروندان آن نقش اساسی ایفا می کنند به واسطه حضور و درگیری مستمر و بسیار زیاد اقشار مختلف جامعه با آنها، امروز در بانکها شاهد نقش و تاثیری جدید و البته نامطلوب هستیم و آن تبدیل شدن به یک شاهراه برای انتقال ویروس کرونا است. به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا علاوه بر مدافعان حوزه سلامت کشور، گروه های دیگری مانند کارکنان نظام بانکی نیز هستند. امیدوارم با همیاری و اراده جمعی حالت عادی جامعه و برون رفت از فضای نگرانی، تمامی خدمتگزاران و دلسوزان هم میهنان عزیز و مردم دنیا گردد.

تسهیل تسویه بدهکاران بانک سرمایه

بانک سرمایه در خصوص تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر نمود:

به اطلاع مشتریان ارجمند می‌رساند این بانک آماده پذیرش درخواست تسویه بدهی آن دسته از بدهکاران بانکی است که مطالبات آن‌ها ناشی از تسهیلات ریالی بوده و قرارداد منعقده و ملاک محاسبه آن در سامانه سمات، صرفاً در بخش‌های اقتصادی کشاورزی، شکار و جنگلداری، شیلات، استخراج معادن، صنعت، ساختمان و تأمین برق، آب و گاز و باهدف ایجاد، توسعه، تأمین سرمایه در گردش و تعمیرات طبقه‌بندی‌شده باشد.

تمدید سپهرکارت‌های بانک صادرات

تاریخ انقضای سپهرکارت‌های بانک صادرات ایران در بهمن ماه نیز به صورت خودکار و بدون نیاز مراجعه مشتری به شعبه سه ماه تمدید شد.

در پی درخواست فراوان مشتریان، سپهرکارت‌های بانک صادرات ایران که تاریخ اعتبار آنها در پایان بهمن ماه 98 به پایان رسیده نیز به طور خودکار و بدون نیاز به مراجعه به شعبه، تا اواخر اردیبهشت ماه 99 تمدید شد و در صورت نیاز به وارد کردن رقم سال و ماه اعتبار کارت در درگاه‌های اینترنتی، باید به صورت 02-99 ثبت شود.

همچنین بر اساس تمهیدات قبلی، سپهرکارت‌هایی که تاریخ انقضای درج شده بر روی آنها 12-98 بوده به صورت خودکار به 03-99 تبدیل شده و کارت‌هایی که تاریخ انقضای درج شده بر روی آنها 01-99 بوده به 04-99 تغییر خواهد یافت.

توزیع سه هزار لباس ایزوله توسط بیمه آسیا

بیمه آسیا در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سه هزار دست لباس ایزوله بین کادرهای درمانی سراسر کشور توزیع می کند.

با دستور مسعود بادین نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا و طبق هماهنگی به عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه هزار دست لباس یکپارچه ایزوله جهت توزیع در مراکز درمانی و بیمارستان های ویژه بیماران کرونا این هفته در سراسر کشور تهیه و توزیع خواهد شد.

این اقدام در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین حمایت از تلاش ارزشمند و خستگی ناپذیر کادر پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی و به منظور همراهی با این حرکت بزرگ ملی، انجام گرفته است.

مدیرعامل بانک سینا اعلام کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک سینا از اختصاص کمک نقدی 50 میلیارد ریالی این بانک به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از مددجویان این کمیته در 7 استان بحرانی درگیر با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی با اشاره به وضعیت پاندمی ویروس کرونا در جهان و ایران به ویژه برخی استانهای بحرانی کشور و ضرورت حمایت از اقشار کم درآمد برای مقابله با این ویروس خطرناک گفت: این بانک به منظور حمایت از سیاست ها و اتخاذ تدابیر لازم به منظور تهیه اقلام مورد نیاز بهداشتی و معیشتی برای پیشگیری از شیوع و مقابله با ویروس کرونا، مبلغ 50 میلیارد ریال کمک نقدی به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از مددجویان این کمیته در ۷ استان گیلان، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، البرز و مرکزی به عنوان استانهای بحرانی و پیشتاز در شیوع کرونا ویروس اختصاص داد. وی با تاکید بر ضرورت مشارکت همه جانبه نهادها و ایجاد عزم ملی برای کنترل ویروس کرونا گفت: قطعا مهمترین عاملی که می تواند در مهار این ویروس خطرناک در سطح کشور موثر باشد، مشارکت همه جانبه نهادها از طریق کمک به ایجاد زیرساختها و بسترهای کنترل این بیماری از یکسو و عزم ملی و اراده همگانی در همراهی با کادر درمانی کشور از طریق رعایت اصول بهداشتی و ماندن در خانه است تا شاهد توقف و ریشه کنی ویروس کرونا باشیم. به همین منظور و در راستای اهمیت موضوع، بانک سینا مبلغ 50 میلیارد ریال کمک نقدی به کمیته امداد حضرت امام(ره) اختصاص داد تا در راستای حمایت از مددجویان این کمیته در استانهای یادشده به عنوان اقشار آسیب پذیرتر جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر ایمانی در ادامه به دیگر فعالیت ها و اقدامات بانک سینا برای کمک به مدیریت بحران و پیشگیری از شیوع کرونا از طریق کاهش مراجعات حضوری هموطنان به شعب بانک اشاره و اظهار داشت: در راستای اجرای بخشنامه بانک مرکزی و کمک به مدیریت شرایط خاص بهداشتی کشور، سقف برداشت وجه نقدی درون بانکی از دستگاه های خودپرداز بانک سینا از 2 میلیون ریال در هر شبانه روز به 5 میلیون ریال و سقف انتقال وجه شتابی و درون بانکی از طریق این دستگاه ها و نیز با استفاده از نرم افزارهایی چون موبایل بانک و اینترنت بانک هم از 30 میلیون ریال به 50 میلیون ریال و در مرحله بعد به 100 میلیون ریال در شبانه روز افزایش یافت و کارتهای بانکی منقضی شده در اسفندماه هم به صورت خودکار تمدید شد.

وی اظهار داشت: بانک سینا در ارتباط با کارکنان نیز با اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا از طریق توزیع و تامین لوازم بهداشتی اعم از ماسک، پد الکلی، الکل و دیگر مواد ضدعفونی کننده، ایجاد شرایط دورکاری و اعطای مرخصی با حقوق به بانوان شاغل دارای فرزندان محصل دوره ابتدایی و پیش دبستانی، ضمن مصون ماندن همکاران از هر گونه آسیب ویروس، شرایط سهلتری را برای خانواده ها به ویژه مادران شاغل و رفع دغدغه ها و نگرانی های آنان را فراهم آورد.

گفتنی است بانک سینا پیشتر نیز در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به ارتقاء سطح سلامت اقشار آسیب پذیر کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار، تعداد 51 دستگاه آمبولانس را به مراکز بهداشت این مناطق اختصاص داده بود.

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق ‌العاده شرکت سهامی بیمه "ما" با موضوع تعیین اعضای هیات‌مدیره این شرکت در روز جاری برگزار شد. مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت بیمه "ما" با موضوع تعیین اعضای هیات‌مدیره این شرکت و با حضور حداکثری سهامداران و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی ج.ا.ا در سالن اجتماعات شرکت برگزار شد. بر اساس این گزارش، در این مجمع که با حضور دکتر ابراهیم پور مدیرعامل گروه مالی ملت به عنوان رییس مجمع، حجت بهاری فر مدیرعامل به عنوان منشی و مهدی وهاب پور و امین خرمگاه به عنوان ناظرین برگزار شد، آقایان حجت بهاری فر، بیژن صادق، احمد توکل مقدم، منوچهر کبیری و محمد جعفریان باباکندی به‌عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره و آقایان محمود اخلاقی و محسن خوارزمی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند. همچنین در جلسه هیات مدیره شرکت بیمه "ما" که با حضور اعضا هیات مدیره تشکیل شد، حجت بهاری فر مجددا به عنوان مدیرعامل، بیژن صادق به عنوان رییس هیات مدیره و احمد توکل مقدم به عنوان نایب رییس هیات مدیره انتخاب شدند