معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خبر داد؛

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: جرائم اینترنتی در دوران قرنطینه کرونا شیب صعودی داشت و بیشترین جرائمی که در این مدت اتفاق افتاد، کلاهبرداریهای تلفنی بود. «سرهنگ رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفتوگو با ایلنا درباره جرائم سایبری در ایام شیوع کرونا در کشور گفت: کرونا فقط یک بیماری نبود، بلکه یک پدیده اجتماعی نیز بود و کل دنیا را تحت تأثیر قرار داده است. معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تاکید کرد: جرائم اینترنتی در دوران قرنطینه شیب صعودی داشت و بیشترین جرائمی که در این مدت اتفاق میافتاد، کلاهبرداریهای تلفنی بود. با توجه به اینکه مردم در این مدت به استفاده از فضای مجازی تشویق شده و اوقات فراغت بیشتری نیز داشتند، کلاهبرداران و مجرمان سایبری نیز از این فرصت سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری کردند. وی با بیان اینکه هر چه سطح استفاده از خدمات وب زیاد شود، جرائم نیز افزایش پیدا میکند، خاطرنشان کرد: در این ایام نیز جرائمی مانند سرقت اطلاعات، دسترسی غیرمجاز به حسابهای کاربری افراد و کلاهبرداریهای تلفنی از جمله جرائمی بود که در این مدت افزایش پیدا کرده بود. بعضاً کلاهبرداران با تقلید صدای مجریان معروف مانند آقایان رشیدپور و ضیاء و یا برخی وزرا مانند وزیر ارتباطات با افراد تماس گرفته و ادعا میکردند که از یک برنامه تلویزیونی که با حضور وزیر برگزار شده تماس گرفتهاند و با ایجاد یک فضای دورغین مردم را مجاب میکردند که در یک مسابقه تلویزیونی هستند و با همان ترفند قدیمی اطلاعات افراد را سرقت کرده و یا با کشاندن افراد به پای دستگاه ATM اقدام به سرقت میکردند.

 

 

 

یک دوربین جدید با استفاده از پالسهای لیزری فوق سریع میتواند تصاویر را تا ۷۰ تریلیون فریم در ثانیه ثبت کند.به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، بهترین دوربینهای گوشیهای هوشمند میتوانند تصاویر آهسته را با کمتر از ۱۰۰۰ فریم در ثانیه ضبط کنند و دوربینهای حرفهای نیز توانایی ثبت چند هزار فریم بر ثانیه را دارند. اما همه اینها در مقایسه با صاحب رکورد جدید سریعترین دوربین جهان هیچ است، چرا که این دوربین میتواند تصاویر را با سرعت ۷۰ تریلیون فریم در ثانیه ضبط کند. این دوربین به اندازهای سریع است که میتواند حرکت امواج نور را ثبت کند.این فناوری که در موسسه فناوری کالیفرنیا مشهور به "کلتک"(Caltech) توسعه یافته است، "عکاسی طیفی فوق سریع فشرده"(CUSP) نامیده میشود.همانطور که از نرخ ثبت فریم باورنکردنی آن مشخص است، این دوربین مانند دیگر دوربینهای معمولی عمل نمیکند. این دوربین از پالسهای بسیار کوتاه نور لیزر استفاده میکند که هر یک فقط یک فمتوثانیه(یک کوادریلیوم یا میلیون میلیاردم ثانیه برابر با ۱۰ به توان منفی ۱۵ ثانیه) طول میکشند.یک سامانه نوری این پالسها را به شلیکهای کوتاهتری تقسیم میکند.

سپس هر یک از این پالسها به یک حسگر تخصصی در دوربین برخورد میکنند و یک تصویر تولید میکنند و این اتفاق ۷۰ تریلیون بار در هر ثانیه رخ میدهد.سامانه CUSP" "مبتنی بر یک فناوری پیشین است که توسط "لیهونگ وانگ" سرپرست این پروژه ساخته شده بود. در سال ۲۰۱۸ این گروه از فناوری موسوم به T-CUP" "به سرعت ۱۰ تریلیون فریم بر ثانیه رسید.

شرکت پژو در نظر دارد تا پژو ۳۰۸ سال ۲۰۲۲ را با قدرت قابل توجه ۳۰۰ اسببخار به بازار جهانی عرضه کند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات به دست آمده، نسل جدید اتومبیلهای شرکت پژو قرار است با ورود مدل ۳۰۸ در سال ۲۰۲۲ آغاز شود. همچنین گفته میشود خط تولید این خودرو شامل نمونهای هاچبک تحت عملکرد PSE نیز خواهد بود. پژو قصد دارد تا قدرتی قابل توجه را به خریداران مدل جدید ۳۰۸ ارائه دهد.زمانی که مدل جدید پژو ۳۰۸ در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد، این خودرو توانست آغازی برای تغییرات طراحی شرکت پژو باشد. این برند پس از مدت کوتاهی مدل موفق و جسورانه ۳۰۰۸ را به همراه اتومبیلهای ۵۰۰۸، ۲۰۸ و ۲۰۰۸ به بازار جهانی عرضه کرد. حالا به نظر میآید که جدیدترین مدل ۳۰۸ قرار است روندی مشابه را برای شرکت پژو پیش بگیرد. شواهد حاکی از آن است که پژو قصد دارد اتومبیل موفق خود را اواسط سال ۲۰۲۱ به مخاطبین معرفی، و سپس در سال ۲۰۲۲ آن را عرضه کند. بر اساس اطلاعات به دست آمده این خودرو بر روی پلتفرم بروزرسانی شده EMP۲ سوار شده است.برنامهریزی گروه PSA تا به امروز برای پلتفرم EMP۲ به نحوی بوده که شامل مدلهای پلاگین هیبریدی میشوند. همچنین این مجموعه برای نمونههای کوچکتر مانند CMP مدلهای الکتریکی را در کنار اتومبیلهای بنزینی ارائه میکند

تام کروز قصد دارد برای اولین بار در تاریخ فیلمی خارج از جوّ زمین و در فضا بسازد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ددلاین، شنیده میشود که تام کروز به همراه ایلان ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس، با همکاری ناسا روی ساخت فیلمی بلند کار میکنند؛ فیلمی اکشن و ماجراجویانه که در فضا فیلمبرداری خواهد شد.این پروژه از مجموعه فیلمهای سینمایی «مأموریت غیرممکن» نخواهد بود و در حال حاضر هیچ استودیویی برای پیشرفت پروژه مشخص نشده است. ددلاین اعلام کرد که در حال جست و جو برای اطلاعات بیشتری از این پروژه است. ددلاین نوشت اگرچه این فیلم هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد، اما واقعی است.تام کروز در مجموعه فیلمهای سینمایی ماموریت غیرممکن که آسیبهای متفاوتی را برای بدلکاریهایی خود متحمل شده (مثل بالارفتن از برج خلیفه، آویزان شدن از هلیکوپتر) نشان داده برای پروژههای اکشن و خطرناک است.تاکنون کسی به اندازه تام کروز خودش را برای انجام بدلکاری فیلم هایش در خطر قرار نداده است تا واقعیترین حس ممکن از یک سکانس اکشن را به مخاطب القا کند. اگر او موفق شود این پروژه را با کمپانی متعلق به ایلان ماسک که تولید کننده محصولات صنایع هوافضایی است بسازد، در کتاب رکوردهای هالیوود بی همتا خواهد بود.گفتنی است جیمز کامرون در سال ۲۰۱۸ در مصاحبهای گفته بود که زمانی با تام کروز به ساخت فیلمی در فضای بیرون زمین فکر میکردند.

نویسنده: مهناز سادات میر خان

یادگیری اطلاعات و مهارت های جدید در طی زندگی، سالها به قوی نگه داشتن مغزتان در زندگی، به شما کمک می کند. فعالیت هایی که برای سلامت مغز ارزش بالایی دارند فعالیت هایی هستند که برای هرکس به نوعی پیچیده و ابداعی محسوب می شود. چیزی که برای شما آسان است ممکن است دیگری را با چالش روبه رو کند. این باور از آن جهت پیچیده و نو هست که ذهن را برای یادگیری به چالش و انگیزش وا می دارد، حجم اتصالات کانال های عصبی مغز را بالا می برد. در حالیکه احتمال بروز بیماری های عصبی را کاهش می دهد. با تکرار فعالیت آنچه زمانی نو و پیچیده بود به راحتی می تواند تبدیل به یک عادت روزمره تبدیل شود. بنابراین یادگیری مستمر چیزهای جدید می تواند متضمن این باشد که مغز شما همیشه در حال گسترش است و هوشیار می ماند. یک کاغذ بردارید و آن را به دو نیم تقسیم کنید در ستون سمت چپ ، پنج کاری که بیشتر اوقات از انجام دادنشان لذت می برید و برایتان خوشایند هستند را یادداشت کنید. این فهرست عادت هایی است که مکرر در ذهنتان شکل میگیرد. در ستون سمت راست ، کارهایی را که به نظرتان پیچیده می آید و رغبت چندانی به آن ها ندارید را یادداشت کنید. این فهرست فعالیت هایی را نشان می دهد که کانال های عصبی مغزتان، هنوز ارتباط محکمی با آن ها تشکیل نداده است زیرا آن ها نو و پیچیده هستند. به منظور گسترش ارتباطات جدید در مغزتان، به احتمال زیاد انجام این فعالیت ها مفید خواهد بود. ورزش، تاثیرات مثبت و موفقیت آمیزی بر تقویت افراد سالخورده داشته است.

ورزش بر اساس عادت های روزمره، نه تنها ریسک بیماری های عصبی را کاهش می دهد بلکه ممکن است به کاهش روند بیماری های موجود مثل آلزایمر کمک کند. باید مراقب سلامتی مان باشیم. پزشک هست اما هر شخصی بهترین پزشک بدن خود است. اگر یک بار برای همیشه ، نقش مان در مدیریت سلامتی مان را بپذیریم، اهمیت ِ یک ارتباط نزدیک و قابل اعتماد با پزشکمان ، آشکار می شود. به نظر می آید ، دادن اطلاعات درست به پزشک، منجر به تصمیمات درست در راستای سلامتی خودمان میشود.جامعه به طور فزاینده در حال رشد و نمو کردن است و زمان کمی برای استراحت و پرداختن به محیط زیستمان باقی گذاشته است.

مغز ما به منظور هرچه عمیق تر تحلیل کردن اطلاعات، و دستیابی به ظرفیت بیشتری از تجارب روزمره مان ، به زمان بیشتری نیاز دارد. داشتن یک حسی قوی از هدف در زندگی و نگهداری از آن، می تواند به عنوان عاملی مهم و یاری بخش برای داشتن عمری طولانی محسوب می شود. آنچه در طول تمام عمرتان یک زندگی سالم و تندرست را برایتان می سازد، آگاهانه تصمیم گرفتن برای حضوری فعال داشتن در تک تک لحظه های زندگی است. مواد مخدر و سیگارها باعث تغییردر خلق و خو میشوند، می توانند سرعت عمل و انگیزه را پایین بیاورند ، فرآیند شناختمان را مختل و احساساتمان را تغییر دهند ، همانطور که تمرکز ، توجه ، حافظه و توانایی اجرایی کردن اهدافمان و در نهایت قدرت فکر کردنمان را از کار می اندازد. برای ارتقای سطح کیفی بخش مالی در یک شرکت داشتن یک برنامه توسعه یافته بهترین گزینه است.

بهتر است حواستان به دخل و خرجتان باشد. آگاهی از جایی که پولتان می رود ، کمک میکند بیشتر احساس کنید شرایط تحت کنترل شماست . غذاهایی که سلامت مغز را تامین می کنند شامل : اسیدهای چرب، امگا ۳ هستند و در غذاهایی مانند ماهی ، بذر کتان ، آجیل ها وجود دارد. این غذاها به طور طبیعی دارای هستند E و ویتامین C ویتامین همچنان تاثیرات آنتی اکسیدانی دارند. به علاوه ، اسید فولیک ممکن است خطر بیماری های عصبی و اختلالات رشد را کاهش دهد. برای نگهداری از رابطه هایمان آنچه اهمیت دارد ، توانایی ایجاد ارتباط و معاشرت با دیگران است. انزوا نشان داده است سلامتی کلی ما را تحت الشعاع قرار می دهد. دانستن این مسیله که مغز ما جدا از اعضای دیگر بدنمان کار نمیکند. خالی از لطف نیست،. بنابراین بعضی از رفتارها و سبک های زندگی که برای بهبود سلامت مغز پیشتر پیشنهاد شد ، برای سیستم قلبی و رگی ( عروقی بدن ) منفعت های یکسانی در بردارد