معرفی دکتر رحیم لوی به عنوان مدیرعامل بیمه میهن

در جلسه اخیر اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه میهن، دکتر عبداله رحیم لوی بنیس با اکثریت آراء به عنوان مدیرعامل این شرکت تعیین و برای احراز صلاحیت حرفه ای به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران معرفی شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه میهن، دکتر رحیم لو که در اوایل سالجاری به نمایندگی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسماً به عضویت هیئت مدیره بیمه میهن منصوب شده بود، دارای دانشنامه دکترا در رشته اقتصاد بین الملل است و مقالات و تالیفات زیادی در حوزه مسائل اقتصادی و بازارهای مالی به رشته تحریر در آورده است. دکتر رحیم لو پیشتر در اوایل سال ۹۷ نیز به نمایندگی از بخش خصوصی عضو هیئت مدیره و سپس رییس هیئت مدیره شرکت بیمه میهن بود و در اوایل اردیبهشت ماه سالجاری نیز بیمه مرکزی عضویت ایشان در هیئت مدیره را تأیید کرده بود.

دکتر رحیم لو مسئولیت های زیادی در امور شرکت ها و مجامع سازمان ها و نهادها از جمله وزارت جهاد سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مدیر کل و مشاور داشته و آخرین سمت او عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت بازرگانی سرمایه گذاری مسکن بوده است.

 

استفاده از ظرفیت بانک توسعه صادرات برای جهش تولید

حبیب احمدی مدیر امورشعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران گفت: با توجه به راهبرد اصلی بانک توسعه صادرات ایران در حمایت از تولید ملی و افزایش صادرات غیرنفتی، مدیریت امور شعب و بازاریابی برآن است تا در سال جهش تولید با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت های موجود ، در مسیر تحقق این هدف، گام بردارد

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، وی ضمن تشریح عملکرد آن مدیریت در سال گذشته و برنامه های در نظر گرفته شده برای سال ۱۳۹۹ گفت: با توجه به راهبرد اصلی بانک توسعه صادرات ایران در حمایت از تولید ملی و افزایش صادرات غیرنفتی، مدیریت امور شعب و بازاریابی برآن است تا در سال جهش تولید با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت های موجود ، در مسیر تحقق این هدف، گام بردارد.

مدیر امور شعب و بازاریابی برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت حضور مدیرعامل محترم، اعضای هیات مدیره و مدیران بانک در استانها را از دیگر اقدامات آن مدیریت برشمرد که در راستای فراهم ساختن ارتباط مستقیم و بدون واسطه مدیران عالی و ارشد بانک با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی انجام می شود.

صدور کدبورسی و احراز هویت سجام درموسسه اعتباری ملل

امکان صدور کد بورسی و احراز هویت و ثبت نام سجام در شعب موسسه اعتباری ملل فراهم شد. به منظور رفاه حال هموطنان ارجمند و کاهش دغدغه و صرفه جویی در وقت آنان و با هدف تسهیل فرآیند احراز هویت و صدور کد بورسی موسسه اعتباری ملل تفاهم نامه ای با شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار (سجام) منعقد نمود که به موجب آن امکان احراز هویت و تخصیص کد بورسی به مراجعه کنندگان در شعب موسسه اعتباری ملل فراهم شد.مشتریان می توانند تا با در اختیار داشتن اوراق هویتی خود به شعب موسسه اعتباری ملل در سراسر کشور مراجعه و فرآیند احراز هویت را تکمیل نمایند.

حامد هاتفی مدیر روابط عمومی

بیمه ایران معین شد

بر اساس حکم داریوش محمدی مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین، حامد هاتفی به عنوان مدیر روابطعمومی این شرکت منصوب شد. حامد هاتفی پیش از این مسئولیت، به عنوان مدیرروابط عمومی بیمه تعاون مشغول به فعالیت بود. حامد هاتفی،دانش آموخته مقطع ارشد علوم ارتباطات و رسانه بوده و سابقه فعالیت در روابط عمومی وزارت نیرو و مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد را در کارنامه کاری خود دارد. شرکت بیمه ایران معین، سالهای متمادی فاقد مدیر روابط عمومی بوده است.

اعلام فرصت خرید سهام دولتی بیمه البرز

فروش باقیمانده سهام دولت در بیمههای البرز و اتکایی امین و بانکهای تجارت، ملت، صادرات در قالب واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) تا پایان اردیبهشت ۹۹ ادامه دارد. وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق این واگذاری به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در شرکتهای بیمه البرز و اتکایی امین و بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و را واگذار خواهد کرد. بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، این واگذاری فرصت بی ‏نظیری را برای ورود آحاد جامعه به سرمایهگذاری در سهام شرکتهای معتبر فراهم می آورد و ویژگی بارز این واگذاری، بهره ‏مندی تمام ایرانیان از تخفیف ۲۰ درصدی است. سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی)، بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان) تعیین شده است. پذیره‏ نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان‏پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک ملی ایران بر ضرورت رعایت انضباط مالی، دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی، سیاست های مدون بانک، استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی برای کسب سود و نیز تشویق مشتریان به بهره گیری از خدمات بانکداری غیرحضوری تاکید کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در همایش بررسی عملکرد شش ماهه دوم سال گذشته بانک که امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران امور شعب برگزار شد، تمرکز بر کنترل هزینه ها و مدیریت پرداخت سود به سپرده ها را از الزامات سال جدید خواند و خاطرنشان کرد: جذب سپرده به هر قیمتی در دستور کار ما نیست، بلکه باید این اقدام به شکل متعادل انجام شود.

وی سودآوری در جذب منابع را از اولویت های مهم خواند و اظهار کرد: اهداف تدوین شده بانک برای سال جاری در هفته آینده به همه ادارات ابلاغ می شود و انتظار این است که رعایت دستورالعمل ها مطابق با اهداف از پیش تعیین شده در دستور کار همه بخش های بانک باشد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که خوشبختانه بخش قابل توجهی از واحدهای بانک اکنون به سوددهی رسیده اند، ادامه داد: ارائه خدمات کارمزد محور و نیز تقویت فعالیت های ارزی که از محل آن سود برای بانک حاصل می شود نیز باید در سال جاری مورد توجه باشد.

حسین زاده ارائه خدمات غیرحضوری از طریق سامانه های بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: دوره شیوع کرونا نشان داد که بسیاری از خدمات به صورت غیرحضوری قابل ارائه است که تازه ترین نمود آن را می توان در فروش سهام شرکت های دولتی در قالب ETF دید. وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در فضای مجازی برای ارزیابی عملکرد واحدهای بانک تاکید کرد و گفت: ارزیابی عملکرد واحدها باید لحظه ای باشد تا اهداف بانک با دقت محقق شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین با تقدیر از خدماتی که بیمارستان این بانک طی دوره شیوع کرونا به عموم مردم و به ویژه کارکنان بانک ارائه کرد، افزود: با تلاش و همت همه بخش های صف و ستاد، بانک ملی ایران در سال جاری شرایط مطلوب تری نسبت به گذشته را تجربه خواهد کرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در این همایش با بیان این که بخش اعتبارات بانک در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد، گفت: بهداشت اعتباری و اعتبارسنجی در واحدهای بانک با حداکثر توان در حال پیاده سازی است.

محمود شایان افزود: تلاش همکاران این است که شاخص های مهمی مانند نرخ موثر و قیمت تمام شده پول را در حد مطلوب نگه دارند تا بانک با حداکثر توان به کار خود ادامه دهد.

وی اظهار امیدواری کرد با شرایط کنونی، بانک با سرعت به سمت سوددهی حرکت کرده و رقبا را پشت سر بگذارد.

عضو دیگر هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش از افزایش سرمایه بانک در آینده نزدیک خبر داد.

ناصر شاهباز همچنین با تقدیر از واحدهایی که توانسته اند طی سال گذشته عملکرد مطلوبی از خود به جا بگذارند، بر لزوم تلاش حداکثری برای تحقق اهداف بلند مدت بانک تاکید کرد.

وی با بیان این که در سال جاری با اصلاح ساختار ترازنامه، سود خوبی در بانک ملی ایران حاصل خواهد شد، اظهار کرد: امیدواریم مجموعه شرایط به سمتی پیش برود که بهره وری در بانک به بیشترین حد ممکن برسد.

دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این نشست با اشاره به خدمات گسترده این بانک که به صورت غیرحضوری ارائه می شود، سامانه های بام، بله، نشان پرداخت و خودگردان را از جمله پیشتازی های بانک ملی ایران در کشور خواند.

مسعود خاتونی با بیان این که سخت افزارهای بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران با هزینه و سختی فراوان تهیه شده اند، از عموم مصرف کنندگان خواست در استفاده از آنها دقت لازم و کافی را به کار ببرند.

او همچنین ارزیابی عملکرد در این دوره را به واقعیت نزدیکتر خواند و اظهار امیدواری کرد در دوره های بعدی، این ارزیابی دقیق تر باشد. عضو دیگر هیات مدیره بانک ملی ایران در این نشست با اشاره به اقدامات بانک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در واحدها، گفت: بانک با همه توان خود به تهیه اقلام بهداشتی و نیز پیاده سازی پروتکل های ابلاغی اقدام کرد.

عباس شفیعی با بیان این که کشور و به تبع آن بانک ملی ایران با محدودیت های بودجه ای رو به روست، از کارکنان و مشتریان خواست در استفاده از سخت افزارها مانند
دستگاههای خودپرداز و دستگاه های کارتخوان حداکثر دقت نظر را داشته باشند.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآوردههای نفت، گاز و پتروشیمی گفت: سال گذشته عرضه فرآوردههای نفتی و برق وضعیت نسبتاً خوبی داشتند واکنون نیز هرهفته عرضههای خوبی صورت میگیرد ودر شرایطی که اوضاع جهان مناسب نیست عرضههای ایران نشان ازپویایی است، هر چند نفت به خاطر مسائل خاص خود ازجمله تحریم اوضاع خوبی دربورس ندارد. حمیدحسینی در گفتوگو با ایلنا، درباره وضعیت صادرات بنزین اظهار داشت: طبق روال سابق بنزین هم از طریق دریایی و هم زمینی در بورس عرضه میشود، البته قیمت دریایی پایین و در حد ۱۰ تا ۱۱ دلار است، چون مجبوریم خودمان رابا بازار جهانی وفق دهیم عملا بخاطراضطرارخالی کردن مخازن صادرات انجام میدهیم وگرنه توجیهی ندارد. حسینی تصریح کرد: اکنون به افغانستان، ارمنستان، پاکستان و عراق صادرات بنزین داریم که این کشورها هم درقرنطینه و کاهش آمدوشد هستند درنتیجه مصرف کاهش پیدا کرده است.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با اشاره به ذخیرهسازی ۷۰ میلیون لیتر بنزین، از آمادگی زیرساختهای لازم برای ذخیرهسازی ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین مازاد بر مصرف در مخازن این منطقه خبر داد. به گزارش شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال، ارسلان رحیمی با اشاره به آمادگی فنی، تجهیزاتی و نیروی انسانی این منطقه برای انتقال و ذخیرهسازی سوخت مورد نیاز مردم گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر هموطنان به شمال، مصرف انواع فرآوردههای نفتی بهویژه بنزین با کاهش محسوس مواجه شد. مدیر منطقه شمال با بیان اینکه مراحل آمادهسازی و لایروبی مخزن ۴۰ میلیون لیتری مرکز انتقال نفت ساری نیز در حال انجام است و بهزودی به بهرهبرداری خواهد رسید، گفت: هماهنگی لازم برای ذخیرهسازی ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در مخازن شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ساری نیز انجام شده است.

افزایش تولید در پالایشگاه چهارم

مجتمع پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع پارس جنوبی گفت: تمام شاخصهای عملکرد در حوزههای مختلف در فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی بهبود یافته است.

بهزاد سالاری در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه شاخص اثربخشی تولید یا OPE با عملکرد ۱۰۰ درصد در سال ۹۸ نیز محقق شده است؛ اظهار کرد: در حوزه مهندسی و خدمات فنی پالایشگاه چهارم در شاخص مصرف ویژه انرژی SEC با عملکرد ۰.۵۴GJ/T در سال ۹۸ کمترین میزان مصرف انرژی در بین پالایشگاههای مجتمع را کسب کرده است.

سالاری موفقیت دیگر پالایشگاه چهارم را در حوزه HSE عنوان کرد و گفت: در این بخش نیز فازهای ۶ و ۷ و ۸ در شاخص فلرینگ با عملکرد ۱.۲ تن بر کیلو تن خوراک ورودی و شاخص COD با عملکرد ۳۹.۴۹ PPM بهترین عملکرد را در بین پالایشگاههای مجتمع ثبت کرده است.

پروژه هدایت نفت آزادگان به تلمبهخانه اصفهان بررسی شد

وضع پروژه هدایت مخلوط مایعات گازی و نفت آزادگان به تلمبهخانه نفت اصفهان بررسی شد. به گزارش وزارت نفت، فرخ علیخانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید از تأسیسات مارون ٢ و شیرخانههای شرکت بهرهبرداری نفت و گاز آغاجاری بازدید کرد. در جریان این بازدید، با حضور کارشناسان مهندسی فرآورش و پروژههای تزریق گاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، آخرین وضع پروژه هدایت مخلوط مایعات گازی و نفت آزادگان به تلمبهخانه نفت اصفهان بررسی شد.

بر اساس این گزارش، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران هفته گذشته نیز همراه مدیران مناطق نفتخیز جنوب از واحدهای بهرهبرداری و نمکزدایی اهواز-۱ (کریت) بازدید کرد.

زنگنه تشریح کرد؛

گروه انرژی: وزیر نفت مهمترین اقدامات وزارت نفت برای مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد و گفت: وزارت نفت همزمان با شیوع این ویروس تلاشهای مصرانهای را برای متوقف نکردن تولید در صنعت نفت با حفظ سلامت کارکنان در دستور کار قرار داده است.

به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه با همراهی معاونان خود و در نشست با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اقدامهای وزارت نفت برای گذر از شیوع ویروس کرونا با اولویت مناطق استقرار تأسیسات حیاتی صنعت نفت در چهار بخش پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازگشت به شرایط عادی انجام شده است. وی افزود: آموزش، انضباط، اجرای دقیق و سختگیرانه دستورالعملهای ابلاغی، لغو تعویض شیفت اتباع خارجی شناورها، ممانعت از حضور کارکنان مناطق پرریسک به عسلویه و سکوها و جزایر نفتی، تبسنجی کارکنان، برگزاری نشستها به صورت ویدئوکنفرانس، مرخص کردن کارکنان پیمانکاران طرحهای توسعهای طرف قرارداد با شرکت نفت و گاز پارس از ۲۰ اسفند تا ۲۲ فروردین، تأخیر اجرای همه طرحهای دریایی از جمله اقدامهای پیشگیرانه با این ویروس بود. زنگنه از تجهیز نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی اهواز، تحویل ۲۰ دستگاه ونتیلاتور، تولید محصولات ضدعفونیکننده دست و آبژاول، ارسال رایگان مواد پلیمری بهعنوان برخی از فعالیتهای صنعت نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی برای مقابله با این ویروس نام برد و گفت: تداوم تولید نفت در همه سکوها و مناطق عملیاتی در نتیجه این اقدامها محقق شده است. وزیر نفت با بیان اینکه هماکنون همه فعالیتهای طرحهای صنعت نفت از جمله ازسرگیری تعمیرات اساسی فازهای پارس جنوبی و ادامه فعالیتهای فاز ۱۳، ۱۴، ۲۱ تا ۲۴ با رعایت پروتکلهای بهداشتی ازسرگرفته شده است، افزود: از همه کارکنان و گروه درمان، مدیران و کارگران برای پیشبرد اهداف صنعت نفت در این شرایط تشکر و قدردانی میکنم. زنگنه در ادامه این نشست از کاهش شدید قیمت جهانی نفتخام و فرآوردههای نفتی در پی افت تقاضای جهانی، افت سوددهی پالایشگاهها در پی کاهش تقاضای نفتخام و فرآوردهها، افت شدید قیمت محصولات پتروشیمی و تقاضای داخلی و جهانی برای محصولات آنها، افزایش ذخیرهسازیهای نفتخام و فرآوردهها در ایران و جهان بهعنوان آثار شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد نام برد و گفت: ذخیرهسازی بنزین در ایران هماکنون به بیسابقهترین رقم تاریخی رسیده است. وی ادامه داد: تعلیق موقت برخی طرحهای بالادستی و پایین دستی صنعت نفت بهویژه منطقه عمومی پارس، کاهش ۴۰ درصدی دریافت خوراک صنایع پاییندستی پتروشیمی نسبت به پارسال، تعطیلی بیشتر بخشهای تولید قیر و کاهش فروش فرآوردههای نفتی از دیگر آثار شیوعویروس کرون است. وزیر نفت با بیان اینکه تحلیل ما این است که اشتغالهایی که در صنعت نفت دچار مشکل شدهاند احیا میشوند و ضمن ابراز خرسندی از اینکه این مشاغل از چرخه اشتغال کشور حذف نخواهند شد، تصریح کرد: فعال کردن سریع صندوق پژوهش و فناوری نفت، اجرای طرح تضمین خرید کالاهای مورد نیاز صنعت نفت، آغاز عملیات اجرایی طرح فراگیر پالایشی سیراف، اجرای طرحهای بهینهسازی مصرف گاز و تکمیل طرح سیانجی سوزکردن خودروهای عمومی و آغاز طرح سیانجیسوزکردن خودروهای شخصی، ادامه اجرای طرح جدید نگهداشت تولید از میدانهای نفتی خشکی و دریا، تداوم اجرای طرحهای توسعه پارس جنوبی و غرب کارون، تسریع در اجرای طرحهای جهش دوم صنعت پتروشیمی، ادامه طرح گازرسانی به ۲۵۰۰ روستا در سال ۱۳۹۹، راهاندازی پارک علموفناوری صنعت نفت در منطقه ری، تدوین بستههای سرمایهگذاری صنایع پیشران و پاییندستی پتروشیمی و توسعه دانش فنی و حمایت مالی برای سرمایهگذاری در این طرحها از جمله پیشنهادها و اقدامهای وزارت نفت برای کاهش آثار ویروس کرونا بر صنعت نفت است.

قیمت گاز طبیعی مایع شده (الانجی) در بازارهای تکمحموله آسیا، با بهبود تقاضا اندکی بهبود یافت. به گزارش رویترز، منابع تجاری اعلام کردند قیمتهای گاز طبیعی مایعشده (الانجی) در بازارهای تکمحمولهای در هفته جاری اندکی بهبود یافت، زیرا به نظر میرسد تقاضا همسو با تسهیل محدودیتهای اعمالشده برای جلوگیری از شیوع کرونا در چند کشور در حال بهبود است. قیمت میانگین قرارداد الانجی برای تحویل به شمال آسیا در ماه ژوئن به حدود ۲ دلار برای هر یک میلیون واحد بیتییو (mmBtu) رسید که نسبت به معاملات هفته گذشته افزایش ۲۰ سنتی داشت. این افزایش قیمت به دنبال سه هفته کاهش قیمت پیاپی رخ داد. در حالی که محدودیتهای ناشی از ویروس کرونا، در بعضی بازارها، مانند چین و کره جنوبی روند نزولی دارد، سیاستهای مهار ویروس در دیگر نقاط جهان مانع از صادرات این کشورها و سبب طولانی شدن روند بهبود بازار میشود.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش گفت: دوگانه سوز کردن تمامی خودروهای عمومی طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد رایگان خواهد بود.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید قاسمی ده چشمه قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش با بیان اینکه در سال گذشته اولویت ما برای دوگانه سوز کردن خودروها، خودروهای موجود در شرکتهای خودرو سازی بوده است، افزود: خوشبختانه خودروسازان از این موضوع استقبال کردند و ۲۵ هزار خودرو به صورت دوگانه سوز توسط کارخانجات تحویل داده شده است.

قاسمی اظهار کرد: استقبال عمومی برای دوگانه سوز کردن خودروها بسیار خوب بوده و برنامه ریزی برای اجرای این طرح انجام شده است. در آینده خودروهای کوچک مقیاس هم وارد این مقوله میشوند.این مقام مسئول گفت: ثبت نام این افراد در سامانه جدید به آدرس GCR.NIOPDC.IR که در دامنه شرکت ملی پخش فرآوردههای ملی تهیه شده است، پیگیری خواهد شد.