محمدی به رفتارش ادامه دهد کنار گذاشته میشود؛

رئیس فدراسیون کشتی گفت: من اگر دیکتاتور بودم چرخه انتخابی را برای اجرا ابلاغ میکردم اما همچنان در حال بحث و بررسی هستیم. به گزارش مهر، علیرضا دبیر در مورد طرح چرخه انتخابی تیم ملی گفت: همه چیز در این طرح دیده شده است و به دنبال این هستیم که حقی از کسی ضایع نشود. وی همچنین در مورد اتفاقات اخیر پیرامون چرخه انتخابی توضیح داد: مربی تیم ملی حتماً نباید قهرمان المپیک باشد. من بدون تعارف در کشتی از همه کمتر میفهمم اما فوق العاده مشورت پذیرم و از همه حتی آنهایی که مخالف هستند استفاده میکنم. همه ما بخاطر کشتی دور هم جمع شدهایم و اگر کشتی بالا برود همه ما به آن افتخار میکنیم. حتماً هر کاری که سر و صدا زیاد داشته باشد کار خوبی است. من اگر دیکتاتور بودم چرخه انتخابی را ابلاغ میکردم اما چند هفته است که با همه مینشینیم و صحبتهایشان را میشنویم. دبیر در ادامه به غلام محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد که اقدام به ترک جلسه بررسی چرخه انتخابی کرد اشاره کرد و گفت: محمد بنا واقعاً مشکل شخصی داشت، اما یک مربی ما واقعاً بد رفتار کرد و تعارف هم ندارم. حتماً گله مندیم و هیچ تعارفی هم ندارم و باید حتماً جوابگو باشد اما محمد بنا مشکل شخصی داشت تا اینکه دوشنبه آمد. وی بار دیگر با اظهار ناراحتی از رفتار غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: از دست سرمربی کشتی آزاد ناراحتم و اگر ادامه بدهد با او قطع همکاری میکنم. وقتی سیستم داریم باید همه چیز سر جای خودش باشد.

 

 

علی عامل هاشمی بازیگر نقش «سرباز» از چگونگی حضور در این سریال گفت. علی عامل هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره همکاری با آرش مجیدی افزود: آرش مجیدی یک بازیگر حرفهای و بی نظیر است و در کنارش به عنوان نقش مقابل احساس خوب دارید که دائم همراه بازیگر است از این رو از همکاری با او لذت بردم. عامل هاشمی درباره نظرات مخاطبان گفت: نظر مخاطبان خیلی متناقص است، اکثراً با سریال ارتباط برقرار کردهاند. به نظر من بعضی اوقات وقتی خیلی فحش میخوری، یعنی کارت را درست انجام دادهای. برخی از مخاطبان با نقش ارتباط خوبی گرفته و به من میگویند چقدر آدم ترسو و کم رویی هستی! این بازیگر درباره معاف شدن خود در سربازی توضیح داد: من سربازی را با قانون سه برادر معاف شدم، البته در سریال «سرباز» ۲۱ ماه سربازی را تجربه کردم. عامل هاشمی درباره گزیده کاری خود عنوان کرد: گزیده کار نیستم اما علاقه شخصی من با توجه به شرایطی که برای مردم کشورم وجود دارد این است که لبخندی روی لبهای مخاطبان تلویزیون بیاورم. سریال «سرباز» ۲۱ ماه طول کشید و من با هماهنگی تهیه کننده و برنامه ریز چند کار دیگر مثل سریال «محکومین»، «سالهای دور از خانه» را هم کار کردم. وی ادامه داد: به عنوان یک هنرمند همیشه به این فکر میکنم که دغدغههای اجتماعی را برای لحظاتی از مردم کشورم دور کنم و بتوانم آنها را بخندانم. عامل هاشمی درباره ادامه سریال «سرباز» اظهار کرد: به نظرم مخاطبان «سرباز» روز به روز بیشتر میشوند چراکه بازیگران بیشتری اضافه خواهند شد.

فیزیکدان ایرانی مقیم اتریش برای اولین بار نمونه یک دستگاه رادار کوانتومی را تولید کرده است که از پدیده درهم تنیدگی کوانتومی برای شناسایی اشیا بهره میگیرد. به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این سیستم که از دقت و سرعت بسیار بالاتری در مقایسه با رادارهای متعارف برخوردار است، در آینده جایگزین رادارهای فعلی خواهد شد. منظور از درهمتنیدگی جفت شدن خواص مکانیکی دو ذره است؛ ذراتی که پیشتر با یکدیگر در اندرکنش بوده و سپس از یکدیگر جدا شدهاند. در این شرایط مشاهده اولین ذره، به دلیل دارا بودن ویژگی درهم تنیدگی به تغییر آنی ذره دوم منجر میشود. در هم تنیدگی برای ذراتی همچون فوتونها، الکترونها و حتی مولکولها رخ میدهد. این اندرکنش فیزیکی مربوط به خواصی نظیر مکان، تکانه و… است به گونهای که با تعیین هر یک از خواص برای یکی از ۲ ذره همان خاصیت در دیگری تعیین میشود. به عبارت دیگر هر یک از ذرات جفت شده به خوبی توسط حالت کوانتومی مشابه توصیف میشوند. مهمترین مزیت استفاده از این روش آن است که از طریق آن اطلاعات سریعتر از سرعت نور منتقل میشوند. پیش از این تصور میشد، انتقال اطلاعات با سرعتی بیشتر از نور ناممکن است، اما پدیده درهم تنیدگی کوانتومی ثابت کرده که این تصور غلط بوده است. کاربرد این روش برای ساخت رادار به انقلابی در این زمینه انجامیده است. رادارهای فعلی بر مبنای تبادل امواج رادیویی و امواج میکروویو عمل میکنند.

محققان دانشگاه "پنسیلوانیا" و شرکت "اینتل" در همکاری با یکدیگر یک مدل هوش مصنوعی برای شناسایی "تومور مغزی" توسعه خواهند داد. به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، تاکنون ما خبر ساخت سیستمهای هوش مصنوعی را شنیدهایم که در تشخیص سرطان پستان، پوست و ریه از پزشکان هم بیشتر توانایی دارند. حال محققان دانشگاه "پنسیلوانیا"و شرکت "اینتل"(Intel) توجه خود را روی تومورهای مغزی معطوف کردهاند. در این راستا، سیستم سلامت دانشگاه پنسیلوانیا با استفاده از سختافزار و نرم افزار هوش مصنوعی شرکت "اینتل"، ۲۹ موسسه تحقیقاتی و مراقبت بهداشتی بینالمللی را رهبری خواهد کرد تا یک مدل هوش مصنوعی بسازند که بزرگترین دادههای تومور مغزی در آن آموزش داده شده باشد. البته این اقدام در حالی انجام خواهد شد که اطلاعات حساس بیماران به اشتراک گذاشته نخواهد شد. این پروژه بر روشی مبتنی است که "یادگیری غیرمتمرکز" نامیده میشود و از تکنیکهای "یادگیری ماشین" در هوش مصنوعی است. در روش یادگیری غیرمتمرکز الگوریتمها در سرورهای غیرمتمرکز آموزش داده میشوند. بنابراین بیمارستانها میتوانند در حقیقت بدون تبادل اطلاعات بیمار با یکدیگر همکاری کنند. این قابلیت به مؤسسات درمانی آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، هلند، سوئیس و هند اجازه میدهد دادههایی بسیار بزرگتر نسبت به هر کدام از مؤسسات بسازند. "جیسون مارتین" مهندس اینتل گفت: هوش مصنوعی توانایی خوبی در تشخیص اولیه تومورهای مغزی دارد و برای دستیابی به پتانسیل کامل خود، به اطلاعات بیشتری نسبت به اطلاعات تنها یک مرکز پزشکی نیاز خواهد داشت.

یک متخصص تغذیه گفت: در ایام روزه داری بسیار ضروری است که کلیات تغذیه را رعایت کنیم. افطار خوب بخوریم، پیشنهاد من این است که روزه داران یک افطار بسیار سبک و شام معمولی و یک سحر کامل را داشته باشند تا بتوانند نیازهای غذایی خود را تأمین کنند.دکتر کوروش جعفریان در گفتوگو با ایسنا،درخصوص نوع تغذیه روزهداران در ایام کرونا، اظهار کرد: ماه رمضان امسال شرایط خاصی را تجربه می کنیم. روزه داری به جز اینکه واجب است یکسری منافعی برای بدن دارد. خیلی از مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته، نشان میدهد که ریسک بسیاری از بیماریهای مزمن مانند دیابت، فشار خون یا سرطان را میتوانید با روزه داری کاهش دهید. این متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه روزهداری در این ایام باید ملاحظاتی داشته باشد، اظهار کرد: بسیار ضروری است که کلیات تغذیه را رعایت کنیم. افطار خوب بخوریم، پیشنهاد من این است که روزه داران یک افطار بسیار سبک و شام معمولی و یک سحر کامل را داشته باشند تا بتوانند نیازهای غذایی خود را تأمین کنند و در طول روز خیلی تحت تأثیر روزه داری قرار نگیرند و بتوانند به راحتی این ایام را سپری کنند و بدنشان در ریسک عفونت قرار نگیرد.

نوید محمدزاده نقش اول فیلم جدید برادران جلیلوند را ایفا میکند.به گزارش ایسنا ، با اعلام سازمان سینمایی مبنی بر بلامانع بودن شروع تولید فیلمهای سینمایی، برادران جلیلوند پیشتولید اثر جدید خود با نام «شب، داخلی، دیوار» را به جریان انداختند.نقش اول مرد این فیلم را که فیلمنامهای به قلم وحید جلیلوند دارد، نوید محمدزاده ایفا میکند.این دومین همکاری نوید محمدزاده با وحید و علی جلیلوند پس از فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» است.بازی در نقش یک نابینا، چالشی جدید برای نوید محمدزاده خواهد بود.در خلاصه داستان فیلم آمده است: زندگی نابینایی به نام علی با ورود نابهنگام زنی متواری ، آشفته میشود....«شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند و تهیهکنندگی علی جلیلوند در حال حاضر در مرحله پیشتولید قرار دارد.