توجه بیمه گران به زیرساختهای الکترونیک در شرایط کرونا

مدیرعامل بیمه نوین توجه به زیرساخت­های الکترونیک را یکی از ضرورت­های ایفای مسئولیت اجتماعی بیمه­گران در شرایط بحران کرونا دانست. حسین کریم خان زند، مدیرعامل بیمه نوین ارائه خدمت به بیمه گذاران را وظیفه اساسی شرکت­های در شرایط فعلی دانست و گفت: نمیتوان در این شرایط خاص به بیمهگذاران برای پرداخت حق بیمه فشار وارد کرد. زیرا شیوع ویروس کرونا سبب شده است تا بسیاری از کسب و کارها دچار وقفه شوند و چرخة اقتصادی مانند قبل نمیچرخد در این راستا باید همه اقشار جامعه و کسب و کارهای مختلف که مانند حلقههای زنجیر به یکدیگر متصل هستند با یکدیگر همراهی کنند، همراهی شرکتهای بیمه با بیمهگذاران نیز در شرایط کنونی که یک شرایط گذار است، ضرورت دارد. وی با بیان آنکه در این شرایط، توجه به زیرساختهای الکترونیک در نوع خود، ایفای مسئولیت اجتماعی در قبال بیمه گذاران است تا خدمترسانی بیوقفه انجام شود، تأکید کرد: شرکتهای بیمه دارای مسئولیت اجتماعی هستند به طوری که ارائه خدمات به بیمهگذاران باید بدون وقفه انجام شود قاعدتاً هیچ بحرانی نباید منجر به کاهش یا ضعف ارائه خدمات شود. بیمهگذاران در هر شرایطی نیازهایی دارند که باید به آن پاسخ داده شود چه در حوزه خرید و چه در حوزه پرداخت خسارت.

 

فروش آنلاین بیمههای اتومبیل در طرح تخفیفی طلوع حکمت

عذرا نجفی مدیر بیمه های اتومبیل بیمه حکمت در آغاز کلام خود از سهم رشته بیمهای شخص ثالث و حوادث راننده در پرتفو سال گذشته گفت و عنوان کرد: شرکت بیمه حکمت در این رشته بیمهای برای پرتفوی خود در سال پیشین ۵۲/۸ درصد و در رشته بدنه نیز ۳/۵ درصد سهم داشت. همچنین نرخ رشد حق بیمه در رشته ثالث و حوادث راننده نسبت به سال ۹۷ حدوداً ۲/۵ برابر و در رشته بدنه ۳/۵ برابر افزایش یافته است.

نجفی در ادامه سخنان خود از طرح ها و تخفیفات ویژه حوزه کاری خود گفت و تصریح کرد: جشنواره های تخفیفی طرح طلوع حکمت در حال حاضر برقرار است و هم اکنون این طرح در سیستم بیمه گری برای جامعه سهامداری فعال می باشد و به طرح های جشنواره های تخفیفی نیز اعمال خواهد گردید.

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه حکمت به ضریب نفوذ بیمه اشاره داشت و تاکید کرد: ضریب نفوذ یکی از شاخص های مهم عملکرد صنعت بیمه است که از تقسیم حق بیمه تولیدی بر تولید ناخالص داخلی کشور به دست می آید که نشان می دهد چند درصد از کل تولید سالانه کشور مربوط به صنعت بیمه است.

حضور بانک مسکن در طرح های ملی عمرانی

بانک مسکن با حضور در طرح های ملی عمرانی نقش خود در نظام تأمین مالی بخش مسکن و ساختمان کشور را پررنگ تر کرد.

اخیراً طرح تأمین مالی دو طرح آزادراهی و یک طرح ریلی در کشور توسط بانک مسکن آغاز شد.

طرح اول به احداث خطوط راه آهن زاهدان-چابهار مربوط می شود که منابع ریالی آن توسط بانک مسکن به شکل ریالی و از طریق تبدیل ارز به ریال توسط بانک مرکزی (از محل صندوق توسعه ملی) تأمین شده است. بانک مسکن با هدف مشارکت در پروژه های ملی با حضور مشارکتی در این طرح، نسبت به تسریع در انجام پروژه های عمرانی کشور اقدام کرده است. تأمین مالی این طرح در اسفند سال گذشته عملیاتی شد. بانک مسکن در حوزه راه مسوولیت تأمین مالی طرح احداث آزادراه اصفهان شیراز به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان و تامین مالی طرح آزاد راه حرم تا حرم به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه و همچنین تامین مالی طرح بزرگراه بیرجند- قائن به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را نیز برعهده گرفت. همچنین جهت تکمیل عملیات باقیمانده تاسیسات زیربنائی و روبنائی فاز ۱۱ شهر جدید پردیس، با تامین مالی مبلغ یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت عمران شهر جدید پردیس موافقت شد و با توجه به مجوزهای ماخوذه ، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری قرارداد ذی ربط نیز منعقد شد. پیش بینی می شود باپرداخت این تسهیلات فاز فوق الاشاره شهر جدید پردیس تکمیل شود و شرایط مطلوبی برای سکونت بالغ بر یکصد هزار نفر از هموطنان در بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی این فاز ایجاد شود.

آمادگی خزانه بانک سامان

جهت دریافت سکه بهار آزادی

بانک سامان از شروع به کار مجدد خزانه این بانک جهت دریافت سکه تمام بهار آزادی و صدور گواهی سپرده کالایی برای مشتریان خبر داد.

بانک سامان به اطلاع فعالان بورس کالا میرساند که خزانه این بانک فعالیت خود را از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز کرده و آماده دریافت سکه از مراجعین خواهد بود.

گفتنی است، متقاضیان پس از تحویل دادن سکهها، گواهی «سكه تمام بهارتحویلی ۱روزه سامان» دریافت میکنند که این گواهی در بورس کالا قابلیت خرید و فروش دارد.

متقاضیان جهت انجام هماهنگی و اخذ نوبت میتوانند با شماره ۰۲۱۲۳۰۹۵۱۲۲، خزانه بانک سامان تماس بگیرند.

دكتر حسين مهري خبر داد:

گروه بانک و بیمه: دكتر حسين مهری اظهار داشت: طي دو سال اخير حدود اختيارات تجمعی مديران استاني و رؤسای شعب در اعطای تسهيلات و اعتبارات به طور ميانگين تا سه برابر افزايش يافت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، دكتر مهري ضمن بيان مطلب فوق افزود: اختيارات تجمعي اعطاي تسهيلات كه در ابتداي سال ۹۷ در استانهاي خاص ( داراي مزيت در توان تخصصي و كارشناسي ) و سرپرستي هاي درجه يك و درجه دو به ترتيب ارقام ۱۵۰ ميليارد ريال، ۱۲۰ ميليارد ريال و ۷۰ ميليارد ريال بوده در ابتداي سال جاري به ترتيب به ارقام ۴۶۷ ميليارد ريال، ۳۶۵ ميليارد ريال و ۲۰۷ ميليارد ريال رسيده است. دكتر حسين مهري خاطر نشان كرد: اين تفويض اختيار به سرپرستي ها و شعب در سه مرحله و در راستاي تمركززدايي و چابك سازي اين بانك در خصوص اعطاي تسهيلات و تصميم گيري در موارد ديگري مانند وصول مطالبات و بخشش جرايم كه پيشتر توسط اركان اعتباري و مديريت هاي ستادي صورت مي گرفت به انجام رسيد. وي دليل افزايش اختيارات را افزايش سرعت در تصميم گيري و كمك به حل مشكلات صنعتگران و كارآفرينان عنوان كرد و افزود: رسيدگي به تقاضاي مشتريان در استان محل طرح با هدف سهولت دسترسي به خدمات بانكي و امكان تعامل بيشتر و استفاده از ظرفيت هاي مسؤلان استاني انجام مي شود. دكتر مهري افزود: افزون بر آن اين امر سبب تقويت روابط متقابل بانك با مشتري شده و امكان جذب و تخصيص بهينه منابع مالي را ميسر مي سازد و با تقويت بدنه كارشناسي در شعب و سرپرستي ها امكان ارائه مشاوره هاي تخصصي به صنعتگران براي شناسايي فرصتهاي سرمايه گذاري فراهم مي شود. وي كاركرد ديگر افزايش حدود اختيارات مديريت هاي استاني بانك را برقراري توازن منطقه اي و جلوگيري از خروج سرمايه و منابع مالي استان ها دانست و عنوان داشت: فرآيند نظارت و حصول اطمينان از مصرف تسهيلات در محل مناسب از ديگر نتايج استفاده از ظرفيت شعب و سرپرستي ها مي باشد. مديرعامل اين بانك تصريح كرد: ستاد بانك وظيفه ارزيابي عملكرد شعب و سرپرستي ها به صورت ماهانه، فصلي و ساليانه را بر عهده داشته و پشتيباني و پايش عملكرد را به صورت مستمر انجام مي دهد. مديرعامل اين بانك با اشاره به بازنگري در درجه بندي شعب بيان داشت: با بررسي شاخص هاي ارزيابي عملكرد شعب، شعبه مستقل توسعه ملي تهران، سرپرستي استان البرز، سرپرستي استان بوشهر و شعبه شهيد شهسواري تبريز رتبههاي برتر سال ۹۸ را به خود اختصاص دادند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کلانشهر تهران با اشاره به موفقیت های بانک شهر در ارائه خدمات بانکی مناسب به شهروندان و تعیین تکلیف قراردادها و زمین های تهاتر شده با شهرداری و بانک ها گفت:خوشبختانه با تغییرات صورت گرفته و اصلاح برخی از ساختارها، هم اکنون این بانک در مسیر درست خود حرکت می کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، عبدالحمید امامی با اشاره به برگزاری مجامع عمومی عادی به طور فوق العاده سال های ۹۶ و ۹۷ بانک شهر،گفت:با استناد به نظر حسابرس مستقل و اقداماتی که برای اصلاح صورت های مالی سال های مذکور صورت گرفته؛ در حال حاضر نظم و انضباط قابل قبولی در بانک شهر حکم فرماست. وی با بیان اینکه تمامی ارکان بانک در حال فعالیت برای احقاق حقوق سهامداران و ارائه خدمات باکیفیت به شهروندان و مشتریان شبکه بانکی هستند،ادامه داد: قطعا روند رو به رشد بانک شهر در سال جاری با مطلوبیت بهتری ادامه می یابد. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: جذب سرمایه های مردم و هزینه کردن آن در امور تولیدی، عمرانی و خدماتی راهی برای رشد کشور بوده که این مهم در بانک شهر در حال اجرا است. امامی با اشاره به اینکه بانک شهر طی ۲ سال اخیر توانسته با پیشرفت های چشمگیر در شبکه بانکی ، در رتبه پنجم میان بانکهای محبوب کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به سابقه کوتاه فعالیت این بانک، نسبت به اغلب بانک های کشور، لذا توانسته است عملکرد بسیار مناسبی در حوزه خدمات رسانی به مدیریت شهرها و شهروندان داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای تهران گفت: با اجرای ۴ طرح در قالب دو تصفیه خانه آب، جایگزینی منابع آب زیرزمینی با پساب و تعیین تکلیف چاههای بدون پروانه، فرونشست تهران از حالت بحرانی خارج میشود.سید حسن رضوی در گفتگو با صدا و سیما افزود: با راه اندازی تصفیه خانه هفتم تهران تاکنون ۱۰۰ حلقه چاه خاموش شده است و با راه اندازی تصفیه خانه ششم تهران نیز تا اوایل تابستان، حدود ۱۰۰ حلقه دیگر از چاههای آب در ابتدای دشت شهریار خاموش خواهد شد.وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با شهرداری تهران برای جایگزین کردن پساب بجای برداشت از سفرهها آب زیرزمینی گفت: هم اکنون شهرداری تهران ۲۳۰ میلیون مترمکعب آب از سفرههای آب زیرزمینی برداشت میکند که ۲۰۰ میلیون مترمکعب آن تا ۵ سال آینده با پساب جایگزین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: طرح کاهش اوج بار با مشارکت مشترکان بخش های مختلف از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری همچون سالهای گذشته اجرا خواهد شد.حاجی رضا تیموری اظهار داشت: در تابستان گذشته این شرکت با ۱۴۶۸۴ مشترک دیماندی در مناطق ۲۲گانه تحت پوشش خود، جهت مشارکت در مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار، تفاهم نامه منعقد کرد که از این تعداد شش هزار و ۲۹۸ مشترک به ویژه مشترکان شهرک های صنعتی استان، همکاری موثری داشتند و به آنها ۱۳۱ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال از محل صرفه جویی در اجرای طرح ها، پاداش پرداخت شد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: بی تردید همراهی موثر مشترکان و جلب مشارکت آنها در مدیریت مصرف انرژی، سهل ترین راه برای عبور موفقیت آمیز از بحران ناشی از اوج مصرف انرژی برق در تابستان است.

افزایش حجم آب کشور

حجم ذخیره آب در سدهای کشور به ۳۹ میلیارد و ۳۰ میلیون متر مکعب رسید.به گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران، حجم ذخیره آب در سدهای کشور به ۳۹ میلیارد و ۳۰ میلیون متر مکعب رسیده که این میزان نشان میدهد حدود ۷۷درصد حجم مخازن سدهای کشور پر است.از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۹۸) تا نوزدهم اردیبهشت ۹۹، در مجموع حجم کل ورودی آب به مخازن سدهای کشور ۴۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون مترمکعب و حجم خروجی آب از سدها ۳۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون مترمکعب بوده است.

نرخ جدید خرید برق از نیروگاهها

هفته آینده ابلاغ میشود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ابلاغ نرخ جدید خرید برق از نیروگاهها در هفته آینده خبر داد.به گزارش وزارت نیرو، همایون حائری، در نشست با رئیس هیئت مدیره و دبیر سندیکای شرکتهای تولیدکننده برق گفت: نرخ پیشنهادی هیئت تنظیم بازار برق پیش از این در جلسهای با حضور گروهی از مدیران ارشد وزارت نیرو از جمله معاونان وزیر نیرو در امور برق و انرژی و برنامهریزی، شرکت توانیر، شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و دبیر هیئت تنظیم بازار برق، بررسی و با اصلاحاتی نهایی شده و نتیجه مورد توافق، آماده ابلاغ است.وی افزود: ابلاغ نرخ سقف بازار برق حداکثر تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

۴۸۴.۶۷۰ تن فرآورده هیدروکربوری

در بورس معامله شد

روز سهشنبه (۲۳ اردیبهشتماه) کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز و گاز پروپان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی و برش سنگین حاصل از پالایشگاه نفت و پتروشیمی به جز بنزین و گازوئیل و رافینت پتروشیمی بیستون، بنزین اکتان ۸۷، بنزین اکتان ۹۱، بنزین اکتان ۹۵، سبد پایه ۹۹۱، سبد پایه ۹۹۲ و گازوئیل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی سینا و نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران در رینگ بینالملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران معامله شد.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد؛

گروه انرژی: قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش از تولید ۷۰۰ هزار مخزن گاز سی ان جی در کشور برای تامین طرح رایگان گاز سوز کردن خودرو خبر داد و گفت: در فاز جدید گازسوز کردن خودروها، حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز تبدیل میشوند.

به گزارش روزنامه تجارت، حمید قاسمی ده چشمه قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش در نشست خبری که با موضوع گازسوز کردن خودروها (CNG) برگزار شد گفت: طرح گازسوز کردن خودروها در فاز اول تنها مشمول وانتها و تاکسیها میشود و در فازهای بعدی امکان ثبت نام برای تاکسیهای اینترنتی هم فراهم میشود. او ادامه داد: خوشبختانه خودروسازان هم از موضوع گازسوز کردن خودروها استقبال کردهاند و ۲۵ هزار خودرو به صورت دوگانهسوز توسط کارخانهها تحویل داده شده است.

قاسمی ده چشمه تصریح کرد: همچنین در سامانه جدید به زیرساختهای اطلاعاتی مثل ثبت احوال و شاهکار هم متصل شده است و صاحبان خودرو میتوانند با در اختیار داشتن شماره ملی و شماره تلفن همراه خود که متعلق به مالک خودرو است، به این سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنند.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش افزود: هدف نهایی این پروژه این است که یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی عمومی به دوگانه سوز تبدیل شوند که امیدواریم با اجرای این طرح ۱۲ میلیون مترمکعب بنزین صرفهجویی شود.

قاسمی گفت: خوشبختانه در کشور نیازی به واردات مخازن سی ان جی نداریم و سیاست دولت این است که طرح سی ان جی در سبد سوختی قرار بگیرد. او بیان کرد: در حال حاضر ۵۷۰ میلیون دلار برای اجرای این طرح پیش‎بینی شده است و با بانک تجارت و ملت قرارداد منعقد کردهایم. به گفته قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش طرح جدید گازسوز کردن خودروها شامل خودروهای وکلاتی و قولنامهای نیست.

وی ادامه داد:اجرای طرح دوگاز سوز کردن رایگان خودروها های عمومی طی ۱۴ ماه انجام خواهد کرد. متقاضیان می توانند در سایت به ادرس https://gcr.niopdc.ir که از اواخر هفته فعال می شود ثبت نام کنند. قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه تجارت در مورد صادرات " سی ان جی " گفت: صادرات cng در برنامه های شرکت ملی پالایش و پخش هست و با تفاهمنامه هایی که در نواحی مرزی در حال انجام است این شرکت در حال حاضر این فضا را در مناطق آزاد محیا میکند که این کار به سرعت انجام شود ولی درحال حاضر هیچگونه صادراتی به کشور های منطقه نداریم.

خودروهای فرسوده مشمول طرح جدید گازسوز کردن خودروها نیست

در ادامه نشست کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با اشاره به طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها اظهار کرد: در طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی، خودروهای وانت بار و تاکسی در اولویت قرار گرفتهاند و در ادامه تاکسی اینترنتی میتواند اقدام به دوگانه سوز کردن خودروهای خود کنند. کرامت ویس کرمی در خصوص طرح تعویض مخازن فرسوده، تصریح کرد: خودروهای فرسوده مشمول طرح جدید گازسوز کردن خودروها نمیشوند.مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران تصریح کرد: با اجرای این طرح یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو دوگانه سوز خواهد شد.وی افزود: با اجرای کامل این طرح مصرف سی ان جی در کشور حدود ۱۲ ملیون مترمکعب افرایش مییابد و از سوی دیگر نزدیک به ۱۲ میلیون لیتر از مصرف بنزین کاهش مییابد.ویس کرمی عنوان کرد: منابع مالی این طرح از محل ماده ۱۲ تامین خواهد شد.

براساس رویترز، خبرگزاری دولتی عربستان (SPA) اعلام کرد که کابینه عربستان سعودی از کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس خواسته است برای بازگرداندن تعادل به بازارهای جهانی نفت خام، کاهش تولید نفت را تشدید کنند.کابینه عربستان در بیانیهای از تلاش ریاض برای برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: هدف از ابتکارهای عربستان سعودی ترغیب کشورهای شرکتکننده در توافق کاهش تولید اوپک پلاس و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت برای پایبندی به سهمیه کاهش تولید و تعمیق آن، بهمنظور کمک به بازگرداندن تعادل در بازارهای جهانی نفت است.یک مقام وزارت انرژی عربستان سعودی (۲۲ اردیبهشتماه) اعلام کرده بود که این وزارتخانه به شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو دستور داده است افزون بر سهمیه کاهش تولید توافقشده در توافق اوپک پلاس، بهصورت داوطلبانه تولید روزانه نفت خام ماه ژوئن را یک میلیون بشکه دیگر هم کاهش میدهد.

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پایش مطلوب میکروبی آب و فرایندهای معمول تصفیه آب در تهران به گونهای است که انتقال بیماری کووید ۱۹ از طریق آب آشامیدنی را غیرممکن کرده است.بهگزارش وزارت نیرو،غلامرضا شقاقی، گفت: با فرایندهای تصفیه، گندزدایی و کنترلهای مداومی که از سوی آبفای استان تهران و دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران انجام میشود، نگرانی از بابت امکان آلودگی آب تهران وجود ندارد. وی گفت: مطالعاتی که در دنیا انجام شده است، نشان میدهد این ویروس میتواند در آب خام یا فاضلاب به طور متوسط تا دو روز باقی بماند.

بنابراین ما احتیاطهای لازم را در این زمینه انجام دادهایم و دستورالعملهایی را ابلاغ کردهایم که دانشگاههای علوم پزشکی درکل کشور و شرکت مهندسی آبفای کشور تمهیدات احتیاطی لازم را در بحث آب و بهویژه
فاضلاب به کار گیرند.