واگذاری بیش از ٥٥٣ میلیارد ریال مناقصه به پیمانکاران بومی

واگذاری بیش از ۵۵۳ میلیارد ریال مناقصه شرکت گاز استان ایلام در سال ۱۳۹۸ در سال ۱۳۹۸ تعداد ۴۶ مناقصه با ارزش ریالی بیش از ۵۵۳ میلیارد ریال مناقصه به پیمانکاران بومی بخش خصوصی واگذار گردید. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: شرکت گاز استان ایلام در سال ۹۸ سالی پر حجم در برگزاری مناقصات و اجرای پروژه را سپری نمود. وی یادآور شد: ارزش ریالی مناقصات و پروژههای واگذار شده به پیمانکاران بخش خصوصی بیش از ۵۵۳ میلیارد ریال بوده است که هم در تقویت پیمانکاران بومی بخش خصوصی و هم از لحاظ اجرای پروژههای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی باقیمانده استان، نقش بسزایی در توسعه استان ایفاء نموده است. ایوب صادقی ئیس امور پیمانها اظهار داشت: امور پیمانهای شرکت گاز استان ایلام در سال ۹۸ با برگزاری ۷۸ جلسه کمیسیون مناقصات و کمیته فنی بازرگانی، بررسی ۴۹۱ صورت وضعیت ارسالی پیمانکاران و انعقاد ۸۳ پیمان در قالب مناقصه، مزایده، استعلام عملکرد قابل قبولی در کارنامه خود ثبت نموده است. وی افزود: هم اکنون تعداد ۸۱ پیمان فعال در بخشهای پروژه و خدمات در سطح شرکت گاز استان ایلام جاری و در حال انجام میباشد.

 

افتتاح پروژه گندله سازی شرکت سنگ آهن مرکزی

پروژه گندله سازی شرکت سنگ آهن مرکزی در هفته دولت افتتاح میشود

دکتر مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با ورود بافق از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و پروژه گندله سازی سه چاهون بازدید نمود. به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد بازدید از معدن سنگ آهن تصفیه خانه ژنراتور و کنسانتره و پروژه گندله سازی از جمله برنامههای دکتر مسرور در این بازدید بود. در جریان این بازدید فلاح سرپرست مدیران و مهندسان شرکت سنگ آهن توضیحات لازم را ارائه و به سؤالات دکتر مسرور پاسخ دادند. براساس این گزارش قرار است پروژه گندله سازی سه چاهون در هفته دولت افتتاح شود.

پروژه گندله سازی سه چاهون با ظرفیت پنج میلیون تن از سه سال پیش اجرای آن شروع شده و اکنون آخرین مراحل قبل از راه اندازی را سپری میکند. با راه اندازی این پروژه برای بیش از دو هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد. برای اجرای این پروژه حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. گفتنی است هیاتی متشکل از مدیران ارشد صندوق شامل سرپرست معاونت برنامه ریزی مدیرکل حراست و مدیر روابط عمومی صندوق به همراه مدیرعامل شرکت دالاهو دکتر مسرور را در سفر بافق همراهی میکنند.

بازديد از تاسيسات شركت نفت و گاز آغاجاري

اهواز: فرج-مهندس عليخاني معاون مدير عامل شركت ملي نفت ايران در امور توليد از تاسيسات مارون ٢ و شيرخانه هاي شركت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري بازديد كرد. وی عصر روز گذشته در بازديد از تاسيسات مارون ٢ و شيرخانه هاي مايل صفر و،٧.٢١، ٧/٧٧ و٢٧ با مديران شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري ديدار و گفتگو كرد. اين بازديد كه با حضور كارشناسان مهندسي فرآورش وپروژه هاي تزريق گاز شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب همراه بود با هدف بررسي آخرين وضعيت طرح هدايت مخلوط مايعات گازي و نفت آزادگان به تلمبه خانه نفت اصفهان انجام شد. پروژه هدايت مخلوط مايعات گازي و نفت آزادگان توسط خط لوله ۳۲ اينچ از غرب كارون به سمت بوستر اميديه از طرحهای شركت ملي نفت ايران است.

کسب رتبه شایسته تقدیر

ویژه شرکت آبفا استان کرمانشاه

امور فرهنگی و دینی شرکت آبفا استان کرمانشاه در میان کلیه شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور، رتبه شایسته تقدیر ویژه را به دست آورد.

امور فرهنگی و دینی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی استان کرمانشاه بطور جداگانه موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه در میان کلیه شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور در سال ۱۳۹۸ شدند.

لازم به ذکر است با توجه به ادغام و یکپارچه سازی شرکتهای آبفا شهری و روستایی در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ این نوع ارزیابی برای آخرین بار توسط دفتر امور فرهنگی و دینی شرکت مهندسی آبفا کشور انجام میشود و ارزیابیهای بعدی فقط با نام شرکت آبفا استانها برگزار خواهد گردید.

پیام تسلیت شهردار اندیشه

در پی حادثه ناوچه كنارك

علی کیوانی - اندیشه، طی حادثه ناوچه کنارک علی ملکی شهردار اندیشه پیام تسلیتی را صادر نمود. در متن این پیام آمده است: متاسفانه با خبر شدیم که یکی از ناوهای غیورمردان ارتش در حین برگزاری رزمایش بزرگ نیروی دریایی دچار حادثه شد و جمعی از ارتشیان دریا دل و سفید پوشان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به مقام رفیع شهادت رسیدند وقوع این حادثه ناگوار را که باعث تعلم وتاثر شدید همه ملت بزرگ ایران و خدمت گذاران به این انقلاب گردید را به محضر رهبر معظم انقلاب، فرماندهان و پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده معظم این شهیدان تسلیت عرض مینمایم. قطعاً جایگاه این مدافعان امنیت و آرامش ایران اسلامی در کنار سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای انقلاب اسلامی خواهند بود و امیدواریم خداوند منان به خانوادههای داغ دیده این عزیزان صبر و شکیبایی مسئلت بفرماید.

علی ملکی شهردارشهراندیشه

کرونا ۹۲۲ میلیارد ریال به کشاورزی ایلام خسارت وارد کرد

رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: ویروس کرونا ۹۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال به زیربخش های کشاورزی این استان خسارت وارد کرد. سیدمحمدتراب میری با بیان اینکه این میزان خسارت براساس بررسی کارشناسی معاونتها و مدیریتهای تخصصی سازمان برآورد و به صورت مجزا در زیر بخشهای مختلف احصا و به مسوولان استانی و وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است، اظهار داشت: پیگیریهای لازم برای تأمین جبران خسارت و تخصیص منابع مالی مورد نیاز حمایتی انجام شده است. وی گفت: این میزان خسارت به زیربخش های کشاورزی در حوزههای شیلات، زنبورعسل، طیور، پروژههای تأمین آب، صنایع کوچک، گل نرگس و گلخانه وارد شده است. میری یادآور شد: میزان خسارتهای وارده به حوزه تولید عسل و زنبورستانهای استان در پی شیوع ویروس کرونا ۵۰ میلیارد ریال بوده است. وی، میزان خسارت وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا به تولید گل نرگس را ۸۴ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال و مزارع پرورش ماهیان سرد و گرم آبی ۶۲ میلیارد ریال اعلام کرد. به گفته میری، به علت کاهش تولید گوشت مرغ ۳۹۰ میلیارد ریال و در بخش شیر و فرآوردههای شیری ۱۹۰ میلیارد ریال به بخش کشاوزی استان ایلام خسارت وارد شده است.

صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه

در بندر امام خمینی (ره)

اهواز: فرج-به دنبال طراحی و ساخت ۲۵ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی برای اولین بار در کشور و تعویض بیش از ۵۰ درصد بویهها با تولیدات داخلی در آبراههای مجتمع بندری امام خمینی (ره)، ۳۵۰ هزار دلار صرفهجویی ارزی همراه با کاهش هزینه نگهداری در به روزرسانی و نگهداری علائم کمک ناوبری حاصل شد. بیست و دوم اردیبهشت عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام پیشرفت
۸۵ درصدی در اجرای پروژه طراحی و ساخت ۲۵ فروند بویه پلی اتیلن خاطر نشان کرد: بویههای پلی اتیلن اقیانوسی
برای اولین در کشور با دانش و توان داخلی طراحی و تولید شده است. دریس در ادامه افزود: بهره برداری از این بویهها به منظور حفظ ایمنی آبراه خورموسی، کاهش هزینههای نگهداری و تعمیر و کاهش هزینههای بهره برداری از علائم کمک ناوبری در مجتمع بندری امام خمیی (ره) از ماه آینده آغاز میشود. وی در تشریح مزیتهای این نوع از تولیدات داخلی بیان داشت: در همین راستا بیش از ۵۰ درصد بویههای فلزی این بندر با بویههای جدید پلی اتیلن جایگزین خواهد شد.

عبدالحسین بیات خبر داد:

اهواز: فرج-فازهای ۱ و ۲ خط لوله اتیلن غرب با تلاش خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی ایران تکمیل شد و زمینه افزایش و پایداری تولید در مجتمعهای واقع در مسیر این خط لوله بزرگ فراهم شد.

عبدالحسین بیات قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خط لوله اتیلن غرب در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: با حمایت مستمر وزیر نفت و همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی استان خوزستان آخرین مانع سنگین وزمان بر در تکمیل خط لوله اتیلن غرب برطرف و چالش احداث خط انتقال برق ایستگاه تقویت فشارشماره (۳) واقع در اهواز رفع شد و با این رویداد باید اعلام کرد که فازهای ۱ و ۲ خط لوله اتیلن غرب بطور کامل تکمیل شده است.

وی افزود: با ساخت این خط انتقال که ۱۴ کیلومتر طول دارد، برق پایدار از طریق پست صنایع شماره ۳ اهواز متصل به خط سراسری برق کشور در ایستگاه تقویت فشار شماره ۳ اهواز جریان پیدا کرد.

عضو هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که پایان عملیات اجرایی فازهای ۱ و ۲ این طرح ملی مورد پذیرش سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است گفت: فقط عملیات تکمیل و راه اندازی سیستم اسکادا و مخابرات فازهای ۱ و ۲ باقی میماند که آن هم به دلیل ماهیت یکپارچهای داشتن، پس از ساخت و تکمیل فاز سوم خط لوله اتیلن غرب به صورت یکپارچه درسه فاز خط لوله اتیلن غرب راه اندازی میشود.

بیات ادامه داد: در ساخت فازهای نخست و دوم خط لوله اتیلن غرب اصل" هماهنگی و همزمانی" با ساخت مجتمعهای واقع در مسیر خط بسیار مورد توجه قرار داشت و هیچ یک از مجتمعهایی که به بهره برداری رسیده بود امکان نداشت برای راه اندازی معطل دریافت خوراک از طریق خط لوله اتیلن غرب باشندبلکه همیشه خط اتیلن چند ماهی زودتر از به بهره برداری رسیدن پتروشیمیهای واقع در مسیرخط راه اندازی شد واتیلن مورد نیاز پتروشیمیها به مجتمعهای مذکور تحویل میشد.

وی حمایت وزارت نفت و پشتیبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را در روند ساخت و تکمیل این خط مهم و استراتژیک بسیار اثر بخش دانست و گفت: ساخت ۱۷۰۰ کیلومتر خط لوله برای انتقال اتیلن به ۱۳ مجتمع پتروشیمی با وجود چالشهای مختلفی مانند وجود مناطق صعب العبور، معارضین زمین و یا شرایط ساخت آب و هوایی در مسیر ساخت نیازمند عزم و ارادهای ملی و روحیهای جهادی بود که خوشبختانه اکنون شاهد به ثمر نشستن کامل این تلاشها هستیم.

آغاز ساخت فاز سوم خط لوله اتیلن غرب

قائم مقام مدیرعامل در خط لوله اتیلن غرب با بیان این که عملیات اجرایی ساخت فاز سوم خط لوله اتیلن غرب که دارای ۳ انشعاب است آغاز شده گفت: در اولین روزهای کاری سال جاری (مصادف با نیمه شعبان) بخشی از این فاز به طول حدود ۱۵۰ کیلومتر از میاندوآب به تبریز (قطعه شانزدهم خط) مورد بهره برداری قرار گرفت و باید به این نکته اشاره کرد که ۱۴۳ کیلومتربه قطر ۱۴ اینچ از این خط پیشتر در اختیار شرکت پخش فرآوردههای نفتی بود که از این شرکت اجاره شده وحدود ۱۳ کیلومتر خط ۱۰ اینچ از میاندواب تا خط فراورده مذکور و حدود ۳ کیلومتر از انتهای خط فراورده تا مجتمع پتروشیمی تبریز توسط وبا هزینه این پتروشیمی ساخته شد و اکنون اتیلن در این خط جریان دارد.

وی ادامه داد: انشعاب دوم مربوط به منطقه دنا است که این انشعاب شامل قطعه ۱- ۱۳ از مبدأ سیاه مکان تا پتروشیمی گچساران به طول حدود ۶۰ کیلومتر است که مجوزهای محیط زیست نیز اخذ شده است و پیمانکار طرح نیز انتخاب شده و از آذر ماه سال ۹۸ عملیات اجرایی برای ساخت قطعه ۱-۱۳ آغاز شده است.

بیات هدف از اجرای این قطعه را انتقال اتیلن مجتمع الفین گچساران به مسیر اصلی خط لوله اتیلن غرب معرفی کرد و گفت: متاسفانه به دلیل این که پتروشیمیهای ممسنی، کازرون، دهدشت و بروجن که در مسیر خط گچساران قراردارند تکمیل نشدهاند اتیلن گچساران به طور موقت به خط اصلی منتقل میشود اما هر زمان که پیشرفت این طرحها به ۴۰ درصد برسد دولت یا NPC عملیات ساخت قطعات ۲-۱۴، ۱۳ و ۱۵ را که مخصوص رساندن اتیلن به طرحهای مذکور است را آغاز خواهد کرد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خط لوله اتیلن غرب افزود: هدف از اجرای این خط کمک به پتروشیمی گچساران است و با احداث این قطعه از انشعاب دنا و ایستگاههای تقویت فشار شماره ۲ و ۷، اتیلن تولیدی این پتروشیمی بلاتکلیف نخواهد ماند چون در حال حاضر مصرف کننده میان دستی ندارد.

وی ادامه داد ایستگاههای تقویت فشار شماره ۲ و ۷ به ترتیب واقع در سیاه مکان و گچساران نیز در حال ساخت است و از بهمن ماه گذشته پیمانکار فعالیت خود را آغاز کرده و مقرراست ظرف ۲۴ ماه کار احداث ایستگاهها به اتمام برسد.

تهاتر اتیلن

بیات با اشاره به وجود احتمالی مازاد اتیلن در خط گفت: در حال حاضر حدود ۱ میلیون وهشتصد هزار تن اتیلن تولیدی پتروشیمیهای کاویان و مروارید از طریق خط به پتروشیمیهای واقع در مسیر تحویل میشود و با کل ظرفیت ۲ میلیونی کاویان و ۱ میلیونی گچساران و ۱۵۰ هزار تنی مروارید در مجموع در آینده ۳ میلیون و یکصد و پنجاه تن تولید اتیلن خواهیم داشت که با بهره برداری از اتیلن گچساران و در صورتی که مجتمعهای مصرف کننده اتیلن به موقع وهمزمان با پتروشیمی گچساران به بهره برداری نرسند، احتمال اینکه برای مدتی با اتیلن مازاد در خط لوله اتیلن غرب مواجه باشیم وجود دارد، که درآن صورت باید اتیلن تولیدی پتروشیمی گچساران با اتیلن تولیدی پتروشیمی کاویان تهاتر شود وبخش مازاد از مبدأ عسلویه صادر شود.

انشعاب سوم فاز

عضو هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره این بخش از فاز سوم گفت: انشعاب ۳ مربوط به انتقال اتیلن از سنندج تا پتروشیمی ابن سینای همدان به طول ۱۹۰ کیلومتر است که با توجه به عدم فعالیت اجرایی این طرح، عملیات احداث خط تا زمانی که پیشرفت اجرایی به ۴۰ درصد نرسد آغاز نخواهد شد.

وی با تاکید بر اشتغال زایی حدود ۴۰۰ نفری در زمان ساخت فاز سوم خط لوله اتیلن غرب افزود: امید است تا سال ۱۴۰۲ شاهد اجرایی شدن فاز سوم باشیم.

پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را به اتیلن تبدیل کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق میکند که این اتیلن از ١١ استان عبور کرده و خوراک حداقل ١۳ مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال احداث را تأمین میکند.

خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمعهای پتروشیمی واقع در استانهای خوزستان، فارس، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تأمین میکند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل عنوان کرد:

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با برنامه ریزی کاربردی و اساسی درسالجاری اقدامات مثبتی در حوزه ورزش بانوان در سطح استان صورت میگیرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، اولین جلسه شورای معاونین ادره کل ورزش وجوانان درسال جدید با هدف بررسی وضعیت و با حضور مدیرکل و معاونین برگزارشد.

در این جلسه سجاد انوشیروانی با اشاره به اینکه وضعیت ورزش بانوان تسهیل خواهد شد افزود: با برنامه ریزی کاربردی و اساسی درسالجاری اقدامات مثبتی در حوزه ورزش بانوان در سطح استان صورت میگیرد به صورتی که برای ارتقا سطح ورزش بانوان سالنهای اختصاصی در نظر خواهیم گرفت. همچنین برای فراگیر شدن ورزش در زندگی بانوان باید بیش از بیش فرهنگسازی و فواید ورزش با بیان دلایل علمی آن همراه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات هیات های ورزشی گفت: برگزاری مجامع انتخاباتی هیات های ورزشی که با سرپرستی مدیریت میشوند دراسرع وقت انجام میشود و در کنار این مجامع، باید معاونت ورزشی نسبت به برنامههای عملیاتی هیات ها اهتمام داشته و با راهنمایی و درخواست برنامه و تقویم سالانه هیات ها را توانمند کنند.

انوشیروانی به حوزه معاونت جوانان اشاره کرد و افزود: معاونت جوانان نسبت به برگزاری برنامهها و طرحها در حوزه جوانان درراستای ارتقا سلامت سازمانهای مردم نهاد گام بردارد.

او در پایان ضمن اشاره به تعطیلی سالنها ورزشی و مسابقات گفت: در خصوص تعطیلی باشگاههای خصوصی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل تابع قوانین و مقررات ستاد کرونا میباشد. و هر تصمیمی از سوی این ستاد و وزارت ابلاغ شود دراستان نیز انجام خواهد گرفت. او در پایان ضمن اشاره به تعطیلی سالنها ورزشی و مسابقات گفت: در خصوص تعطیلی باشگاههای خصوصی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل تابع قوانین و مقررات ستاد کرونا میباشد. و هر تصمیمی از سوی این ستاد و وزارت ابلاغ شود دراستان نیز انجام خواهد گرفت.

عملیات احداث و تجهیز سالن سندبلاست انجام شد

پیشرفت ۴۷ درصدی ساخت و تجهیز سالن رنگ و سندبلاست ناحیۀ فولادسازی و ریختهگری مداوم فولاد مبارکه. عملیات احداث و تجهیز سالن سنــــدبلاست ناحیـــۀ فولادســازی و ریختهگری مداوم فولاد مبارکه با هدف بهبــود فرایند کار و در راستای اهداف زیست محیطی شرکت و با ۴۷ درصد پیشرفت، بهخوبــی در حال انجــام است.

مقداد فرقانی، کارشناس اجرای پروژههای اعلام و اطفای حریق و محیطزیست و مسئول این پروژه، ضمن اعلام این خبر گفت: احداث این سالن به همراه تجهیزات مربوطه از سوی مدیریت اجرای پروژههای جنبی و پشتیبانی، واحد اجرای پروژههای اعلام و اطفای حریق، محیطزیست و به درخواست تعمیرگاه ریختهگری مداوم بهعنوان بهرهبردار و با همکاری مهندسی کارخانه در دستور کار قرار گرفت. برای اجرای این پروژه شرکت بهسازان خاورمیانه بهعنوان پیمانکار، شرکت فنی و مهندسی فولاد مبارکه بهعنوان دستگاه نظارت و شرکت فراتحقیق سپاهان بهعنوان مشاور طرح از اردیبهشتماه ۹۸ مشغول فعالیت شدند و پیشبینی میشود با توجه به شرایط موجود این پروژه در آذرماه ۹۹ به بهرهبرداری برسد.

فرقانی با بیان اینکه تا پیش از احداث این سالن، عملیات سند بلاست و رنگآمیزی تجهیزات خطوط ریختهگری مداوم ازجمله سگمنتها و قالبهای ریختهگری در فضای باز انجام میشد و مشکلات خاص خود را داشت، گفت: سالن مذکور در ادامۀ سولۀ جدید کارگاه تعمیرات ریختهگری و در فضایی به طول ۳۶ متر (دو دهانه سوله) در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: در ادامۀ اجرای این پروژه، تجهیزاتی همچون غبارگیر، اگزاست فن، جرثقیل پنجتنی، دربهای رول آپ، سقف متحرک و امتداد ریل مسیر کارکرد جرثقیل به این کارگاه افزوده خواهد شد. مسئول اجرای این پروژه در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات مدیریت اجرای واحدهای پروژههای جنبی و پشتیبانی، تعمیرگاه ریختهگری، محیطزیست، مهندسی کارخانه و نظارت فنی و مهندسی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این پروژه گام مؤثری در مسیر بهبود محیط کار و محیطزیست برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی شازند، پس از حدود دو دهه از سکونت تعدادی از کارکنان شرکت پتروشیمی شازند با مساعدتها و حمایتهای بی دریغ مهندس ولدخانی مدیریت عامل و با همکاری شهرداری مهاجران، آخرین موانع در راه تنظیم و انتقال اسناد به مالکینی که مبایعه نامه از شرکت پتروشیمی شازند دارند و موقعیت ملکی آنها در اراضی غیرموقوفه میباشد، مرتفع گردیده و انتقال اسناد این منازل به زودی اجرایی خواهد شد. روابط عمومی و امور بین الملل و امور حقوقی پیمانها ضمن حمد و سپاس الهی به شکرانه توفیق در پیگیری و حل این مشکل بزرگ و با سابقه طولانی، از مساعدتها و حمایتهای همه جانبه مدیریت محترم عامل و دیگر مسئولین محترم شرکت پتروشیمی شازند تقدیر و تشکر مینماید.

بوشهر- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از هزینه روزانه ۱۰ میلیارد ریالی بیمه سلامت استان بوشهر برای درمان بیمهشدگان خبر داد. پرویز رمضانی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در استان از خدمات بیمه سلامت بهرهمند هستند. وی تصریح کرد: این تعداد بیمهشده تحت پوشش پنج صندوق بیمه سلامت شامل روستاییان، همگانی، کارمندان، ایرانیان و سایر اقشار قرار دارند. رمضانی اضافه کرد: از این ۵۰۰ هزار نفر بیمهشده، ۶۸ درصد عضو صندوق روستاییان، ۱۶ درصد کارکنان دولت، ۵ درصد سایر اقشار و ۱۰ درصد عضو صندوق بیمه همگانی هستند. وی افزود: در دو ماه گذشته ۶۰ میلیارد تومان از مطالبات مؤسسات درمانی و تشخیصی طرف قرار داد پرداخت شد و بر اساس ارزیابی انجامشده بیمه سلامت بوشهر روزانه یک میلیارد تومان برای درمان بیمهشدگان هزینه میکند. وی بابیان اینکه برای مقابله با انتشار کرونا بیمه سلامت خدمات ویژهای انجام داده است اظهار داشت: ضدعفونی امکانات و تجهیزات بیمه سلامت، حفاظت از کارکنان و مراجعهکنندگان و تب سنجی ازجمله برنامههای بیمه سلامت استان بوشهر در برابر کرونا است.