رویارویی نظامی ایران و آمریکا احتمال ندارد

استاد علوم سیاسی تحریمها آمریکا را مانعی برای آتشبس جهانی دانست و تاکید کرد: ایران و آمریکا علاقهای به جنگ ندارند حتی در زمانی که به نظر میرسد اختلاف و تنش به اوج خود رسیده است، هم دو طرف به دنبال جنگ نیستند.پاول پاوست در گفتوگو با ایلنا گفت: موضوع تحریمها، به ویژه تحریمها علیه ایران، میتواند مشابه استفاده از محدودیتهای تجاری در این مدت مانند تعرفههای آمریکا علیه چین تعبیر شود. وی با انتقاد از تحریمها گفت: به تحریمها و تاثیرات آن و به ادعاهای آمریکا خوشبین نیستم، زیرا ایالات متحده مانع از توانایی شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامهای شده که خواستار آتشبس جهانی برای درگیریهای مختلف در سراسر جهان است.پاوست تاکید کرد: اگر امکان برقراری آتشبس جهانی وجود ندارد، پس چگونه آمریکا خواهان مقابله جهان با کرونا ویروس که یک ویروس جهانی است، میشود؟ این تحریمها نشان میدهد که آمریکا مانعی برای توقف همهگیری خواهد بود.وی به تنشها در خلیج فارس اشاره و احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا را رد کرد و گفت: خیلی نگران نیستم که ایالات متحده و ایران به یک جنگ تمام عیار وارد شوند.

 

شکاف طبقاتی در دولت روحانی اوج گرفت

منتخب مردم در مجلس یازدهم گفت: سیاست های نئولیبرالی منجر به شکاف اجتماعی و طبقاتی شده و این شکاف پررنگ شده است هرچند این شکاف از دهه ۷۰ آغاز شده ولی بالاترین اوج این شکاف طبقاتی در دولت فعلی صورت گرفته است.به گزارش فارس، احمد نادری گفت: وضع کشور در حال حاضر مناسب نبوده و حال مردم خوب نیست، ضمن این که ما شاهد کاهش سرمایه اجتماعی هستیم؛ چراکه سیاستهای غلط و نئولیبرالی در دولت کنونی و مجلس دهم پیگیری شده است.وی ادامه داد: کاهش مشارکت در انتخابات نتیجه سیاستهای غلط دولت فعلی و مجلس دهم است. وی خاطرنشان کرد: دولت فعلی ایران را ذیل غرب تعریف میکند و ایالت متحده را در مرکز ان میپندارد و معتقد است کشورهای حول این مرکز هستند.وی تصریح کرد: مجلس کنونی که در پایان راهش قرار دارد با دولت برای شکاف اجتماعی و طبقاتی به شدت همراهی کرده است. نادری گفت: شورشهایی که در سالهای ۹۶ و ۹۸ در کشور به وقوع پیوست نشان داد که فشار بر طبقات محروم و مستضعف چقدر میتواند خطرناک باشد. وی گفت: مجلس یازدهم در حالی روی کار میآید که حتی آنهایی که به ما رأی ندادهاند هم به این مجلس امید بستهاند.

مخالفان برجام درمانده و ناتوان

نماینده روسیه در سازمانهای بینالمللی از رویکرد مقامات آمریکایی در مخالفت با توافق هستهای انتقاد کرد.به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف در پیامی توییتری با اشاره به رویکردهای مقامات آمریکایی در مخالفت با توافق هستهای نوشت: مخالفان توافق هستهای درمانده و نادان هستند. در شروع یک مناقشه آنها دو یا سه استدلال مخالفت آمیز و شعار را مطرح میکنند. به محض اینکه استدلالها و شعارهایشان رنگ میبازد خسته میشوند و بدون توجیهی مناسب به سراغ توهین به مخالفانشان میروند. این جای تعجب ندارد!اظهارات اولیانوف در پی این مطرح میشود که دولت فعلی آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هستهای که میان ایران و پنج قدرت جهانی انجام شده بود، به طور یکجانبه آن را ترک کرده و از آن پس در راستای رویکردی ضد ایرانی موسوم به «فشار حداکثری» تحریمهای متعددی را بر ایران اعمال کرده است.

ناوهای آمریکا علیه نفتکش های ایران

اسامی ۴ ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا که به همراه هواپیمای «پی ۸ پوسایدون» از اسکادران VP-۲۶ به منطقه کارائیب اعزام شدهاند، مشخص شد.به گزارش فارس، اسامی کشتیهای جنگی اعزامشده از سوی آمریکا به منطقه کارائیب برای مقابله احتمالی با نفتکشهای ایران، بدین شرح است: کشتی جنگی یواساس دیترویت، کشتی جنگی یواساس لاسن، کشتی جنگی یواساس پربل و جنگی یواساس فاراگات.برخی از تحلیلگران سیاسی-نظامی معتقدند چنانچه رئیسجمهور آمریکا دست به ریسک خطرناکی در دریای کارائیب بزند، شاهد واکنشی خواهد بود که جایگاه وی را در انتخابات آینده ریاستجمهوری این کشور متزلزل خواهد کرد. روز پنجشنبه یک مقام ارشد دولت آمریکا که حاضر به افشای نامش نشد به خبرگزاری رویترز گفت واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است.

ادعای بی اساس ماس علیه ایران

وزیر خارجه آلمان به بیان ادعاهای بی اساس علیه ایران پرداخت.به گزارش ایلنا از دویچه وله، هایکو ماس در اظهاراتی بیاساس و مداخلهجویانه مدعی شد: روسیه، ونزوئلا، ایران، ترکیه و چین از فرصت ایجاد شده در شرایط همهگیری بیماری کووید-۱۹ برای برخورد با روزنامهنگاران استفاده کردهاند. وی جزئیات بیشتری در مورد ادعای خود ارائه نکرد.

نقش سربازان در امنیت و اقتدار ایران

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: سربازان غیور با ورود به نیروهای مسلح نقش موثری در تولید امنیت و اقتدار ایران اسلامی دارند.به گزارش ایلنا، سید ضیاء الدین آقاجانپور وظیفه سربازان عزیز در این شرایط را توجه به نماز، احترام به والدین ، تحصیل ، اشتغال و تشکیل یک زندگی سالم بر اساس معیارهای اسلامی دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسبت به جوانان و سربازان عزیز بسیار تأکید و سفارش فرموده اند و ما در مجموعه وزارت دفاع بر خود واجب می دانیم نسبت به توجه به این جوانان عزیز از هیچ کوششی فروگذار نکنیم. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تاکید بر لزوم حفظ امنیت پایدار برای جامعه اسلامی توسط نیروهای مسلح خاطرنشان ساخت ؛ سربازان غیور با ورود به نیروهای مسلح نقش موثری در تولید امنیت و اقتدار ایران اسلامی دارند، همانگونه که سربازان و بسیجیان عزیز با از خود گذشتگی و جانفشانی خود در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس توانستند با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل ازایران اسلامی و ملت بزرگ شان دفاع کنند.

حق اعتراض برای اعضای شورای نگهبان

عضو حقوقدان شورای نگهبان تأکید کرد: در قانون منعی نشده که اعضای شورای نگهبان از اعلام نظر خود راجع به مسائل روز کشور و حتی مصوبات مجلس شورای اسلامی منع شده باشند. به گزارش ایلنا، هادی طحان نظیف در اینستاگرام نوشت: عضو شورای نگهبان هم مثل همه شهروندان عادی از حق بیان و اظهارنظر قانونی برخوردار است. اگر مثلا قیمت پراید، ۹۰ میلیون تومان شود، دلار ۱۷ هزار تومان شود یا بنزین یکشبه سه برابر شود، چون اینها جزو مصوبات مجلس نبوده و در جلسات شورا بحث نمیشود، اعضای شورا هم نباید سخنی بگویند و یا اعتراض نمایند؟! قانون انتخابات طور کامل با شورای نگهبان مرتبط است و اعضای شورا بیشتر از نمایندگان، درگیر مشکلات قانون و اجرای آن هستند؛ برای آن هزینه دادهاند و البته شاید بیش از هر نهادی نگران حق مردم و داوطلبان بودهاند؛ آیا نسبت به قانونی که مصائب نظام انتخاباتی را چند برابر میکند و مشکلاتی را برای مردم، داوطلبان و دستگاههای اجرایی و نظارتی ایجاد میکند باید ساکت باشیم؟

قربانیان پرونده ترور دانشمندان هستهای

نماینده تهران در نامهای به وزیر اطلاعات با قدردانی از کوششهای صورت گرفته برای اصلاح در رویههای این وزارتخانه به ویژه در پرونده ترور دانشمندان هستهای پیشنهاد کرد که ستاد ویژهای برای رسیدگی به دعاوی قربانیان بیگناه این پرونده تشکیل شده و به آنها خسارت کامل داده شود.به گزارش ایسنا، محمود صادقی به محمود علوی نوشت:اگرچه اکثر پرسشهای دهگانه این نامه در نامه مربوط به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۸ به ویژه ضرورت پیگرد قضایی مسئولان وقت از جمله وزیر ارتباطات سابق و الزام آنها به پرداخت خسارت وارده به قربانیان و نیز توضیح درباره عوامل اصلی ترورها بیپاسخ گذاشته شد اما از اذعان و تصریح مجدد و خطاهای کارشناسی در پرونده ترور دانشمندان هستهای و نیز مذاکره مدیران ذیربط آن وزارتخانه با مسئولین قوه قضاییه برای تعیین شعبه ویژه جهت رسیدگی به دعاوی قربانیان بیگناه پرونده و جبران کامل خسارات وارده به آن کمال سپاسگزاری را دارم

روحانی بر اهمیت بازگشت ارز در شرایط کنونی تاکید کرد

رئیس جمهور با بیان این که به ارز، ریال و کالا و خدمات نیاز داریم تاکید کرد: همه باید به میدان بیایند اگر چشم ما به نفت باشد به مشکل میخوریم، اما اگر چشم ما به صادر کننده وطن دوست باشد مشکل نداریم. باید کالای ما صادر شود و دلار آن برگردد باید جهش تولید را به جدت عملیاتی کنیم در این شرایط مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: روز قدس امسال در ۲۱۸ شهرستانی که وضعیت آنها سفید است و نماز جمعه در آن برقرار است میتواند برگزار شود، البته با مراعات همه پروتکلهای بهداشتی؛ البته این مراسم نه به صورت راهپیمایی بلکه صورت اجتماع در نماز جمعه برگزار میشود.

وی ادامه داد: برای شهر تهران دستورالعمل ویژهای در نظر گرفته شده، تهران شرایط قرمز دارد؛ اما خیلی سخت است به عنوان پایتخت در آن خبری نباشد و بر طبق تصمیم گیری مراسم روز قدس به سپاه سپرده شده و از یک مبدا تا انتها حرکتی به وسلیه خودرو که در واقع حرکت تبلیغی است انجام میشود و اجتماع مردمی نداریم.

رئیس جمهور در مورد آخرین تصمیم برای برگزاری نماز عید فطر گفت: بنا شد در سراسر کشور نماز عید فطر برگزار شود اما نه در مصلاها و اماکنی که اجتماعی بزرگ مثل سال های گذشته انجام میشد، بلکه هر مسجدی میتواند با رعایت دستورالعملهای بهداشتی نماز را برگزار کنند مردم در منازل خود هم میتواند نماز را بخواند.

رئیس جمهور در خصوص روند بازگشایی حرمهای متبرکه گفت: بنا شد صحنهای اماکن مقدس بعد از ماه مبارک رمضان در چارچوب دستورالعمل های تعیین شده بازگشایی شوند، ولی همچنان رواقها و حرمها بسته خواهند ماند. بنا شد فعلا سه ساعت صبح و سه ساعت بعد از ظهر درهای صحن باز شود تا مردم با حضور در صحنها به اعمال زیارتی خود پرداخته، ولی این توقف نباید بیش از حد باشد؛ البته این آغاز کار است و هر چه به جلوتر برویم شرایط بهبود پیدا خواهد کرد.

وی افزود: رستورانها نیز بعد از ماه مبارک رمضان در چارچوب پروتکلهای بهداشتی فعالیتهای خود را از سر میگیرند. کنکور نیز در چارچوب همین پروتکلها انجام خواهد شد. دانشگاهها غیر از رشتههای پزشکی که اکنون نیز فعال هستند فعالیت خود را از ۱۷ خرداد در حوزه آزمایشگاه و کارگاهها آغاز خواهند کرد.

روحانی گفت: فعالیتهای ورزشی بازگشایی خواهند شد البته این کار باید در چارچوب پروتکل های بهداشتی و بدون تماشاچی باشد، هیچ اجتماعی را شاهد نباشیم و تماشاچی در این حوزه حضور نداشته باشد که این پروتکل از سوی وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد.

رئیس جمهور درباره فعالیت هتلها در این ایام گفت: در این ایام هتل ها کاملا بسته نیستند صرفا قسمت رستوران آنها بسته بود. هتلها باز بود مردم میتوانستند به هتل بروند و حتی میتوانستند به رستوران هتل بگویند که غذا را برایشان به اتاق هتل بیاورد اما بعد از ماه مبارک رمضان رستوران هتلها نیز فعال خواهد شد.

رئیسجمهور با انتقاد از ایجاد یأس و اضطراب در جامعه گفت: این اقدامات آثار روانی و آثار تصمیم گیری اقتصادی برای آینده دارد. مسوولان پزشکی، اجتماعی و سیاسی کشور برای مردم به صورت واضح توضیح دهند که دوران سختی تمام نشده و همچنان با این ویروس خطرناک رو به رو هستیم. اما شرایط ما از دیروز بهتر شده است. وی اضافه کرد: در اوایل اسفند مشکلات و بهم ریختگی هایی وجود داشت و کسی نمیدانست که باید چه کند و از علایم این ویروس اطلاع دقیقی نداشت و هر کسی چیزی میگفت، اما مهارت کادر درمانی ما و مردم به مراتب بالا رفت و پزشکان و پرستاران اکنون تقریبا علایم این ویروس را میدانند.

وی گفت: تجهیزات لازم را در حال حاضر در اختیار داریم. مردم باید بدانند شرایط فردا بدتر از امروز نیست، مگر این که گفته شود ویروس در چند ماه آینده جهش مییابد؛ البته اگر هم جهش بیاید ما از پیک اصلی عبور کردیم. مردم ضمن احتیاط باید امیدوار باشند. شرایط ما در آخر اردیبهشت کاملا متفاوت است اما باید احتیاط کنیم و فکر نکنیم این ویروس تمام شده است. کنار گذاشتن دستورالعملها میتواند تعداد مبتلایان را افزایش دهد و ما دوباره دچار مشکل شویم. نه باید دلهره ایجاد کنیم و نه بیتفاوتی. ما در کشور دعوای نان و جان یا جان و دین نداریم. دین، نان و جان در کنار هم هستند.

روحانی با بیان این که در کنار خطر سلامت مردم، از طریق رسانههای بیگانه متوجه خطر دیگری شدم، خاطرنشان کرد: آن رسانهها به بهانه بیماری میخواستند کشور را تعطیل کرده و آن را به هم بریزند؛ مثلا این است که سلامت مردم یک خدمت ضروری است. آب، برق و گاز هم یک خدمت ضروری است مواد غذایی و ضد عفونی هم یک کالای ضروری است ما از همان ابتدا بر خدمات و کالاهای ضروری متمرکز شدیم تا این خدمات و کالاها حتی بدون یک روز تعطیلی به مردم ارائه شوند و به همین خاطر هم مشکل جدی پیدا نکردیم.

وی با بیان این که باید کار را به دست مردم بدهیم، گفت: مردم باید به مسوولان و متخصصین اعتماد کنند و هر چه شفافیت و صداقت ما بیشتر باشد اعتماد مردم نیز بیشتر میشود، هر چه همکاریهای دستگاهها بیشتر باشد اعتماد مردم بیشتر میشود. وقت برای دعوا زیاد داریم الان نه وقت دعوا بلکه وقت اتحاد است. مردم وقتی ببنند چه نوع حرف زده میشود اعتمادشان سلب میشود. باید با مردم صادق باشیم و البته صدای مردم را هم بشنویم و آنها را برای حداقل چند ماه زندگی با کرونا آماده کنیم؛ ممکن است مناطق سفید، زرد شود و بنابراین مراقبت لازم است باید بدانیم دوران کرونا تمام نشده است و همچنان هوشیارانه و حساب شده عمل کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر این که باید برای افرادی که دچار فشار زندگی هستند بستههای حمایتی درست کنیم، خاطرنشان کرد: بعضی مشاغل هنوز باز نشدند که آنها مستاجر هستند و چک دارند. دولت در حد توان خود به آنها کمک کرده و مردم، خیرین و بسیج، سپاه و کمیته امداد نیز در حال کمک هستند، در شرایط سختی بسر میبریم و باید به این افراد کمک کنیم.

به گفته روحانی شرکتهای دانش بنیان نیز نقش مهمی دارند و شاید بتوانند واکسن این ویروس را کشف کنند؛ البته بعید است واکسن به امسال برسد.

روحانی در پایان با اشاره به گزارش خوشحال کننده که در جلسه داده شده است، گفت: در بسیاری از کشورها تلفات سالمندان بسیار بالا است در کشور ما فقط یک درصد سالمندان در خانه سالمندان هستند و فقط ۱.۵ درصد آنها به علت کرونا در خانه سالمندان فوت کردند. در حال حاضر ۵۱ هزار نفر در خانه سالمندان به سر میبر ند که سال گذشته ۳۱۲ نفر آنها به دلایل مختلف فوت کردند و امسال این آمار ۳۸۲ نفر است. سال گذشته تعداد سالمندانی که در خانه سالمندان بودند ۴۱ هزار نفر بود

انتقاد حقشناس از نمایندگانی که دنبال منافع شخصی بودند

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه هدف از نقد باید اصلاح امور باشد گفت: مجلس دهم مشکلاتی داشت و نقدهایی به آن وارد است، اما در مجموع عملکرد مجلس را شایسته سراسر نقد نمیدانم. برای بررسی عملکرد مجلس دهم باید به چگونگی شکل گیری آن توجه داشته باشیم. مجلس دهم نتیجه تعامل انتخاب مردم و نهادی بود که برای نظارت بر قانون اساسی تشکیل شده اما کارکردش فراتر از اختیاراتش شده است. محمدجواد حقشناس در گفتوگو با ایسنا افزود: مجلس دهم در آغاز شکلگیری با یک مشکل جدی مواجه شد و نتوانست از همه استعدادها و توانمندی ملت بهره ببرد. شورای نگهبان باید نقش خود در عملکرد مجلس را بپذیرد. در سال ۹۴ حداقل ۱۵۰ اصلاح طلب شاخص ردصلاحیت شدند که اگر آنها در مجلس بودند، الان مجلس به کم کاری متهم نمی شد و عملکردش ارتقا می یافت. وی گفت: نباید یک سویه به ارزیابی از عملکرد مجلس دهم بپردازیم و باید شرایطی که مجلس در آن تشکیل شد و فعالیت کرد را هم در نظر بگیریم. عضو شورای مرکزی اعتماد ملی با اعتقاد به بیتوجهی به جایگاه مجلس در این دوره از سوی برخی نهادهای تصمیم گیر در تایید نهایی مصوبات، و آن چه شکل گیری برخی بدعتها خواند ابراز عقیده کرد: خود ریاست و هیات رئیسه مجلس هم از جایگاه مجلس مراقبت نکرد. افزایش قیمت بنزین، مصوبهای بود که کمر مجلس دهم را شکست. این تصمیم باید در قالب بررسی لایحه بودجه در مجلس تصمیم گیری می شد. مجلسی که نتواند مستقل عمل کند نمی تواند در راس امور باشد.

حق شناس با بیان این که برخی نمایندگان مجلس به جای پیگیری منافع ملی به دنبال منافع شخصی، حزبی و گروهی رفتند، مدعی شد: خبر بدی است که مثلا یک نماینده مجلس، برای مشاوره یک وزارتخانه حقوق دریافت کند زیرا این یک نوع فساد و حق السکوت است. هیات رئیسه مجلس نباید اجازه می داد نمایندگان وارد این مسائل شوند و باید با آن وزارتخانه برخورد می کرد. برخی نمایندگان هم دنبال بدست آوردن جایگاهی در دستگاه های اجرایی برای بعد از دوران نمایندگی بودند. برخی نمایندگان به دلایل مسائل مالی توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شدند.

زاکانی بر مواجهه با پلشتی ها تاکید کرد

رئیس کارگروه اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی با بیان اینکه مواجهه با پلشتیها مانند مفاسد اقتصادی و قاچاق در دستورکار مجلس یازدهم است، ضمن این که میکوشیم موانعی که مانع از توزیع امکانات در کشور میشود را رفع کنیم تاکید کرد: ماحصل مجلس یازدهم باید منکوب کردن فقر، فساد، تبعیض و ناکارآمدی باشد.

به گزارش فارس علیرضا زاکانی در نشست خبری گفت: وضع کنونی کشور و شرایط حساس پیش رو، نیاز به یک تحول را ضروری کرده است.

وی ادامه داد: اگر نیمنگاهی به جامعه داشته باشیم، میبینیم که علی رغم توفیقاتی که حاصل شده، حال عمومی جامعه خوب نیست و این موضوع، ناشی از فشارهای اقتصادی و بیتدبیریها است.

زاکانی مشکلات فعلی کشور را ناشی از ناکارآمدی مجلس، دولت و مشکلاتی که در قوه قضائیه وجود دارد دانست و گفت: این وضعیت، ضرورت ایجاد یک تغییر و تحول اساسی را در کشور ایجاب کرده که مجلس یازدهم در ایجاد این تحول، نقش اساسی را برعهده دارد.

منتخب قم در مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس به عنوان عصاره فضائل ملّت و نهادی که باید در رأس امور باشد، بیشترین توجهش را باید معطوف به نیازهای مردم باید بکند و مسیری را طی کند که ماحصل آن، منکوب کردن فقر، فساد، تبعیض و ناکارآمدی باشد.

وی افزود: مجلس باید با حرکت درست در مسیر خدمت به مردم شرایطی را فراهم کند که نیازهای مردم و داشتههایی که سبب بهبود وضعیت جامعه بشود، فراهم شود.

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر قرار باشد به رفع تبعیضها، ناکارآمدیها و مشکلاتی نظیر کاهش ارزش پول ملی، تمرکز کنیم، ضرورت دارد تا مجلس از حواشی پرهیز و به اصل ماجرا بپردازد.

وی با بیان اینکه باید توجه جدّی به احیای مجلس داشته باشیم،تصریح کرد: وضع مجلس مناسب نیست. بیشک باید نجات اقتصاد و تقویت زیرساختهای پیشرفت کشور و تقویت جایگاه جهانی و منطقهای ایران را در کنار رفع پلشتیها و زشتیها مورد هدف قرار دهیم.

یوسف نژاد از ٢٢٠٠ تذکر مجلس دهم به رییس جمهور خبرداد

عضو هیات رئیسه مجلس با اعلام اینکه نمایندگان در طول ۴ سال عمر مجلس دهم حدود ۱۰ هزار و ۱۰۰ تذکر کتبی را به رئیسجمهور و وزرای کابینه دادهاند گفت: ۲۲۰۰ مورد آن مربوط به رئیسجمهور بوده که بیشترین تذکرات را داشته و کمترین تذکرات نیز مربوط به علیاصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری است که شامل ۲۱ تذکر از نمایندگان میشود.علیاصغر یوسفنژاد در گفتوگو با فارس افزود: پس از رئیسجمهور، وزیر راه و شهرسازی رتبه دوم را در دریافت تذکر از نمایندگان دارد که حدود ۱۲۲۰ تذکر را شامل میشود.عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: پس از وزیر راه و شهرسازی وزرای جهاد کشاورزی،کشور و نیرو به ترتیب ۱۲۰۰، حدود ۱۰۰۰ و ۸۸۰ تذکر را از نمایندگان دریافت کردند.یوسفنژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها وزیر آموزش و پرورش با دریافت ۷۰۰ تذکر، وزیر صنعت معدن و تجارت با دریافت ۶۶۰ و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با دریافت ۶۳۰ تذکر کتبی از نمایندگان در مرتبهها و ردههای بعدی قرار دارند.وی افزود: همچنین وزرای امور اقتصادی و دارایی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نفت به ترتیب ۴۳۰، ۳۳۵ و ۲۹۰ تذکر را در مسائل مربوط به حوزه کاریشان دریافت کردهاند.عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: علاوه بر این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۷۰ تذکر، وزیر ورزش و جوانان ۲۶۰ تذکر و وزیر علوم تحقیقات و فناوری ۲۲۵ تذکر را از نمایندگان دوره دهم مجلس دریافت کردهاند.

یوسفنژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این نمایندگان به وزرای امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسائل مربوط به حوزه کاریشان ۲۰۰ مرتبه تذکر دادهاند و وزیر دادگستری نیز ۱۳۰ تذکر را از نمایندگان دریافت کرده است. عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در طول ۴ سال عمر مجلس دهم حدود ۳۰۸۵ سؤال نمایندگان از وزرا به هیأت رئیسه مجلس واصل شده که وزیر راه و شهرسازی بیشترین سهم را از تعداد سؤالات دارد. یوسفنژاد خاطرنشان کرد: بر این اساس نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی با ۳۵۱ ، وزیر نیرو ۳۲۴، و وزیر کشور ۳۰۰ سؤال را مطرح کردهاند. وی افزود: همچنین در مورد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ۲۶۷ سؤال، وزیر جهاد کشاورزی ۲۵۸ سؤال و وزیر امور اقتصاد و دارای ۲۳۸ سؤال به هیأت رئیسه مجلس واصل شده است.