گفت وگو با تهیه کننده برنامه «زندگی پس از زندگی»؛

مدتی است که شبکه چهار سیما در قالب برنامهای تلویزیونی، تجربههای پس از مرگ را هر روز قبل از افطار روایت میکند. این برنامه با عنوان «زندگی پس از زندگی» پخش میشود و تهیهکننده هدف اصلیاش را ایمان به عالم غیب عنوان میکند.عباس موزون تهیهکننده و مجری «زندگی پس از زندگی» در گفتوگویی با ایسنا درباره موضوع و هدف این برنامه گفت: این برنامه درباره معاد نیست اما غیرمستقیم به بحث معاد هم کمک میکند. برنامه «زندگی پس از زندگی» مساله اعتقاد به عالم غیب که در اولین صفحه قرآن پس از مقدمه آن آورده شده است را مطرح میکند. این موضوعی است که فرد اگر نپذیرد اصول دینش را هم نمیتواند بپذیرد. هدف من همین بود و در معرفی برنامه هم همین هدف را بیان کردم. پدر و مادرها و آموزش و پرورش باید روی مساله ایمان به غیب کار و کودکان را با آن آشنا کنند. موزون که در هر قسمت از این برنامه با شخصی که مرگ موقت را تجربه کرده گفتوگو میکند درباره علت پرداختن به چنین موضوعی توضیح داد: «هر انسانی با توجه به گرایشهای روحی و ذهنیاش و علایق کودکیاش فعالیتهایی را دنبال میکند. من قبل از اینکه با تجربه مرگ موقت به عنوان یک موضوع پژوهشی آشنا بشوم، گرایش داشتم تا ردپایی از عالم غیب را که در مدرسه و خانواده مطرح میشد، پیدا کنم.

این دغدغهها را در کودکی همه دارند اما بزرگتر که میشوند برای بعضیها کمرنگتر یا پررنگتر میشود و برای من پررنگتر شد.» او با بیان اینکه محدودیت سنی اعمال شده به هنگام پخش برنامه، تشخیص مراجع مسئول سازمان صدا و سیماست، گفت: از نظر من برنامه محدودیت سنی خاصی ندارد اما قطعا تعیین کنندگان محدوده سنی بیش از بیننده در این زمینه تخصص و آگاهی دارند .

 

 

محققان دانشگاهی ایمپلنتی مغزی ابداع کرده اند که حروف را روی مغز شبیه سازی می کند. به این ترتیب آنها توانستند توالی حروف را ثبت کنند.به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، در بیشتر مواردی که افراد بینایی خود را از دست می دهند، مشکل اصلی در نتیجه خسارت به چشمان یا اعصاب بینایی به وجود آمده و بخش «دیدن» مغز آنها آسیبی ندیده است. این بدان معنا است که احتمالا می توان چشمان را فریب داد و اطلاعات را مستقیم از دوربین به مغز رساند.در همین راستا محققان کالج پزشکی بیلور آمریکا یک ایمپلنت مغزی ساخته اند که به افراد نابینا کمک می کند تا به طور مصنوعی ببینند و توالی حروف را ثبت کنند.این الکترودها اشکال را روی کورتکس بصری مغز افراد ردیابی می کنند.در آزمایش ها افراد کم بینا و نابینا توانستند حروف الفبا را بدون تلاش اضافی توضیح دهند و شناسایی کنند.به گفته محققان، شرکتکنندگان نابینا در پروژه توانستند بیش از ۸۶ شکل حروف را تشخیص دهند.در این پژوهش الکترودهایی در مغز ۴ فرد کم بینا نصب شد. همچنین الکترودهایی در کورتکس بینایی ۲ فرد نابینا نیز نصب شد.

دانیل یوشور محقق ارشد این پژوهش می گوید: هنگامیکه ما از تحریک الکتریکی برای ردیابی حروف در مغز افراد استفاده کردیم، توانستیم شکل حروف مورد نظر را ببینیم و به طور صحیح حروف مختلف را شناسایی کنیم. شرکت کنندگان نقاط یا خطوط درخشانی به شکل حروف را توصیف کردند.در خلاصه پژوهش آنان آمده است: ما استراتژی جایگزینی را بررسی کردیم که در آن با استفاده از تحریک الکترودها به طور متوالی، اشکال روی سطح کورتکس بینایی قابل رصد بودند.

به تازگی چهار ویدئو از فراری در اینستاگرام منتشر شده است که خودروهای بسیار کمصدای آن را به نمایش میگذارد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فراری از از دو سال پیش در مورد برنامههایی برای اضافه کردن V۶ به خط تولید خود صحبت میکرد، بدون آن که دو موتور تجاری دیگر خود را رها کند.مدیر تجاری و بازاریابی این برند، انریکو گالیرا، سال گذشته به یکی از خبرگزاریهای خودرو استرالیا گفته بود: "فناوری که قصد داریم از آن استفاده کنیم، V۱۲، V۸، V۶ توربو است. هیبرید این امکان را برای ما فراهم میکند که بتوانیم بستری را داشته باشیم که در آن برای رسیدن به هدفمان موارد مختلف را ترکیب کنیم."ما هنوز نمیدانیم که پروژه در کدام بخش خود است، اما این امکان وجود دارد که به لطف چهار فیلم کوتاهی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شدهاند، صدای محصول ساخته شده در این پروژه را بشنویم. یکی از کاربران این فیلمها را ضبط کرده و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته است. خودروی ۴۸۸ مستتر شده بسیار به مدلی شباهت دارد که در خیابانهای مارانلو دیده شده است.ما نمیتوانیم مطمئن باشیم که موتور در پشت کابین اتومبیلهای تست چقدر قدرت دارد، اما همه ماشینها بسیار ساکتتر از آن چیزی هستند که انتظار میرود فراری از ۳.۹ لیتری دوقلو توربو V۸ داشته باشد.

یک تهیهکننده و ناشر آثار موسیقایی با اشاره به انتشار یک آلبوم موسیقایی به خوانندگی سالار عقیلی که ۱۹ سال از تولید آن میگذرد، از وضعیت نگرانکننده فروش محصولات موسیقایی سخن گفت.نیما جوان تهیهکننده و ناشر موسیقی که طی سالهای اخیر با موسسه «نشر و پخش جوان» در حوزه تولید آثار موسیقایی مشغول به فعالیت است در گفتگو با مهر ضمن اشاره به تازهترین آلبومهای منتشر شده مجموعه تحت مدیریتش توضیح داد: در هفتههای گذشته دو آلبوم «خواب میبیند» به آهنگسازی احسان بیرقدار و «نوروز آینه» به آهنگسازی فردین خلعتبری در دو نسخه فیزیکی و دیجیتالی منتشر شد که هر دوی این آثار در ردیف کارهای ممتازی است که در این چند ماه پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.وی ادامه داد: آلبوم دیگری که بر اساس برنامهریزیهای قبلیمان تصمیم داریم منتشر کنیم، اثری به آهنگسازی امیرحسین سام و خوانندگی سالار عقیلی است که حدود ۱۹ سال پیش در قالب یک مجموعه ساز و آوازی تولید شد و این بار تصمیم گرفته شده بعد از دو دهه با عنوان «میدانم که میآیی» برای علاقهمندان موسیقی ایرانی منتشر شود. این آلبوم به دلیل اینکه در سالهای دور تولید شده قطعاً از حال و هوای متفاوتتری با آثار فعلی سالار عقیلی برخوردار است. تمامی کار آهنگسازی و تنظیم این آلبوم توسط امیرحسین سام انجام گرفته و ترانههای آن نیز از شفیعی کدکنی، مولانا و هوشنگ ابتهاج (سایه) سرودهاند.