تجلیل از مدیر و کارکنان روابط عمومی بندربوشهر

تجارت استان بوشهر: همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و طی آیینی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، از مدیر و کارکنان روابط عمومی بندربوشهر، تجلیل شد. به گزارش روابط عمومی، در این نشست صمیمی سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ضمن تقدیر از زحمات روابط عمومی اداره کل، گفت: با توجه به رسالت سنگین و جایگاه حساسی که نقش روابط عمومی در هر دستگاه اجرایی ایفا میکند لزوم بروز رسانی و همگام شدن با شیوههای نوین ارتباطات باید بصورت جدی دنبال شود. وی افزود: شعار تعیین شده امسال تحت عنوان "روابط عمومی هوشمند، انسان سالم، جامعه سالم" خود بیانگر نقش مهم روابط عمومیها در فرایند درون و برون سازمانی هر دستگاه اجرایی دارد، از اینرو اقدامات مناسب و به وقت در روابط عمومی میتواند موجب پویایی و عملکرد هرچه بهتر و بیشتر دستگاه مربوطه باشد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در نحوه انتشار اخبار و اطلاع رسانی نیز به گونهای عمل شود که جدای از مشتریان و ذینفعان، سایر مردم جامعه نیز درک مناسبی از اقدامات صورت گرفته در اداره کل داشته باشند و در انتشار مطالب نیز از ظرفیتهای مجاز موجود در فضای رسانهای کشور به نحو احسن استفاده شود.

 

دیدار مدیرعامل آبفای البرز با امام جمعه کرج

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج گزارشی از فعالیتها و اقدامات صورت گرفته در حوزه آب و فاضلاب و همچنین یکپارچه سازی و ادغام آبفای روستایی و شهری ارائه کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای البرز مهندس مهدی زاده مهندس مهدی زاده با اشاره به ۱۷ شهر و ۱۶۵ روستای زیر پوشش در استان البرز و لزوم صرفه جویی از سوی شهروندان در شرایط افزایش مصرف بخاطر شیوع کرونا و نیز در خصوص جایگاه معنوی و دینی آب و نقش مهم ائمه محترم جمعه در مدیریت مصرف آب گفت: مجموعه آبفای البرز نیازمند یاری ائمه جمعه با استفاده از تریبون نماز عبادی سیاسی جمعه هستند تا مسئله حیاتی کمبود آب و لزوم صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف برای نمازگزاران تشریح و تبیین شود. نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج نیز گفت: مسئله آب و رسیدگی به مواردی که برگشت آن به آب است، حساس و از اهمیت ویژهای برخوردار است. آیت الله حسینی همدانی با اشاره به کاهش منابع آبی در ایران، افزود: متأسفانه حفر چاههای غیرمجاز، استفاده بی رویه از منابع آبی و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها از عوامل کاهش منابع آبی هستند.

۱۵۳ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دهلران شد

مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: ۱۵۳ هزار تن گندم از آغاز فصل برداشت تا کنون به مراکز خرید این شهرستان تحویل شده است. عباس احمدی افزود: از سطح ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم زیر کشت گندم در این شهرستان تا کنون ۱۵۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شد. وی با اشاره به فعالیت هشت مرکز خرید در شهرستان اظهار کرد: سال گذشته ۱۵۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شد که امسال افزایش ۱۰ درصدی پیش بینی میشود. مدیر جهاد کشاورزی دهلران به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان اشاره و گفت: ارزش محصولات کشاورزی تولیدی در این شهرستان سالانه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است. احمدی یادآور شد: در حال حاضر کار برداشت محصول گندم در شهرستان در حال انجام است اما برداشت گندم در بخش زرین آباد آغاز نشده است. شهرستان مرزی دهلران سالانه ۶۰ درصد محصول استراتژیک گندم استان را تولید میکند.

آغاز ریل گذاری قطار شهری کرج در عید فطر

شهردار کرج گفت: برای بهره برداری از اولویت اول پروژه به ۳۸۰ میلیارد تومان نیاز داریم که خوشبختانه ۲۵۰ میلیارد اوراق تصویب شده و طی ماههای آینده وارد پروژه خواهد شد.

علی کمالی زاده با اشاره به تلاش گسترده شورای اسلامی شهر کرج در دوره پنجم برای این پروژه، افزود: اولویت اول ما برای راه اندازی پروژه قطار شهری ایستگاه اف (۴۵ متری گلشهر تا جهانشهر) است. وی با بیان اینکه از محل اعتبارات اوراق مشارکت، اعتبارات ملی و شهرداری تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و امسال نیز ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه را در دستور کار داریم، ادامه داد: همکاران ما در پروژه خط ۲ قطار شهری کرج و شرکت سابیر به عنوان پیمانکار طرح و ساخت پروژه، در تلاش هستند تا با یاری خدا در عید فطر عملیات ریل گذاری در خط را آغاز کنند. کمالی زاده، در خصوص اعتبارات پروژه نیز گفت: برای بهره برداری از اولویت اول پروژه به ۳۸۰ میلیارد تومان نیاز داریم که خوشبختانه ۲۵۰ میلیارد اوراق تصویب شده و طی ماههای آینده وارد پروژه خواهد شد و از اوراق قبلی هم ۱۴۰ میلیارد هم باقی مانده که در حال تزریق به پروژه است. شهردار کرج خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای بهره برداری از اولویت اول خط ۲ مشکل خاصی به لحاظ اعتباری وجود ندارد و امیدواریم به زودی شهروندان کرجی بعد از سالها انتظار شاهد حرکت قطار زیر پوست این شهر باشند.

جلسه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب

استان ایلام با مدیر کل بیمه دانا

بمنظور بررسی مسائل و مشکلات بیمهای همکاران؛ جلسه با حضور مدیر عامل؛ معاونین شرکت با مدیر کل بیمه دانا در محل دفتر مدیر عامل شرکت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، در این جلسه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بیان داشت: این شرکت آماده تداوم همکاری با بیمه دانا میباشد و انتظار میرود بیمه دانا توجه بیشتری به مسئله خدمت رسانی به همکاران داشته باشد. مهندس تیموری یکی از دغدغههای همکاران را عدم انعقاد قراداد بیمه دانا، با برخی از پزشکان متخصص و مراکز درمانی دانست و گفت: شرکت بیمه دانا بایستی در این باره اهتمام جدی داشته باشد. در ادامه جلسه، مدیر کل بیمه دانا، با تشریح فعالیتهای بیمه دانا و نحوه خدمات رسانی، مطالبی را، به سمع و نظر حاضرین رساند.

اتمام عملیات روکش آسفات راه روستایی بنه مرتضی به امام زاده محمد بن زید در گتوند

اهواز: فرج- رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای فرعی و روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اتمام عملیات روکش آسفات راه روستایی بنه مرتضی به امام زاده محمد بن زید در شهرستان گتوند خبر داد. محمدعلی طالبی پور، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در محور روستایی بنه مرتضی به امام زاده محمد بن زید در شهرستان گتوند وجود داشت تصمیم به آسفالت این مسیر گرفته شد. وی افزود: پس اقدامات مورد نیاز در این مسیر و استقرار ماشین آلات لازم و تهیه مواد، کار روکش آسفالت این محور آغاز شد و اکنون به اتمام رسیده است. رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای فرعی و روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به جزییات این طرح تصریح کرد: طول این مسیر یک هزار و ۶۰۰ متر و عرض عرض آسفالت آن ۵.۵ متر است که با اقدامات لازم شاهد روکش آن هستیم.

عرصه ارتباطات بستری مناسب

برای شکوفایی مبادلات بازرگانی است

اهواز: فرج- امروزه بستر ارتباطات الکترونیکی از مهمترین شاهراههای ارتباطی جهان است و روابط عمومیها با اتکا به دانش و تخصص خود میتوانند از آن برای گسترش فرصتهای بازرگانی بهره ببرند. ۲۷ اردیبهشت عادل دریس مدیرکل بنادر و دریاوردی استان خوزستان ضمن گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، از تلاشهای بی وقفه نیروهای روابط عمومی در برقراری ارتباط بین مخاطبین و سازمان تشکر و خاطر نشان کرد: در هر دوره از تاریخ یکی از شیوههای ارتباط بین ملتهای مختلف جهان، بستری را برای تبادل تجاری و داد و ستد فرهنگی فراهم میکرد و جاده کهن ابریشم یکی از مصادیق روشن این ارتباطات در دوران گذشته بود که علاوه بر داد و ستدهای بازرگانی موجب انتقال فرهنگی نیز شد.

مدیرعامل تاصیکو در جلسه ویدیو کنفرانس مدیران روابط عمومی:

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین گفت: توان روابط عمومی شرکتها در زمان مبارزه با ویروس کرونا و پوشش اخبار و گزارشهای مجموعه اقدامات شرکتها در زمینههای مختلف قابل تقدیر است اما تاکید ما همچنان به انتقال موج امید به جامعه ادامه دارد.

غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین در نشست روابط عمومیهای شرکتهای تابعه و وابسته صدر تأمین از جمله ذوب آهن اصفهان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی، بر انعکاس اخبار و گزارشهای مثبت و امید بخش تاکید کرد.

وی گفت: شناخت نیازها و توقعات جامعه محلی، انعکاس گزارشهای بومی سازی در سطح ملی، ارتقای تکنولوژی بخصوص فعالیت شرکت شتابدهنده و سایر دستاوردها از جمله وظایف اصلی روابط عمومیهاست. سلیمانی تاکید کرد: مجموعه روابط عمومیها پیگیر آخرین وضعیت تعاونی مسکن و مصرف کاگران باشند و در جلسه ۱۱ تیرماه گزارشهای خود را در نشستی که با حضور نمایندگان کارگران برگزار میشود اعلام کنند. وی همچنین خواستار همراهی مدیران عامل شرکتهای تابعه در راستای توسعه واحدهای روابط عمومی شد و بیان داشت: حضور روابط عمومی در تمامی جلسات نشان از اهمیت این واحد در سطح شرکتها دارد و ما این مهم را در دستور کار قرار خواهیم داد بنابراین همکاران ما در شرکتها نهایت همکاری را با روابط عمومی مجموعهها داشته باشند. حسن محمدی، مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: شورای مشورتی شستا تا به امروز تلاش داشته است تا سیاستهای مدیرعامل شستا را به همکاران روابط عمومی منتقل و سیاستها را اجرایی کند بر این اساس همکاران روابط عمومی در شرکتهای تابعه نیز در این خصوص با تمام توان حاضر شوند.

وی ادامه داد: همکاری قابل توجه تمامی روابط عمومی شستا در بورسی شدن شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی بخشی از همکاری تیمی شما محسوب میشود و امیدواریم در ادامه راه نیز همانند گذشته فعالیت داشته باشید.

محسن بیدی، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی صدر تأمین وابسته به شستا نیز در این نشست خواستار افزایش تعامل روابط عمومیهای هلدینگ، توسعه تبلیغات و ارتباط حرفهای با رسانهها شد. وی اظهار داشت: اتاق فکر روابط عمومیهای صدر تأمین تشکیل شده است و با خرد جمعی در راستای پوشش مجموعه اقدامات شستا، صدرتامین و شرکتها همانند گذشته گام برخواهیم داشت. در ادامه همکاران روابط عمومیهای هلدینگ نیز در خصوص چالشها، فعالیتها و برنامههای خود توضیحاتی ارائه دادند. نشست روابط عمومیهای هلدینگ صدر تأمین ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با روز روابط عمومی و ارتباطات به صورت ویدئو کنفرانس و با رعایت پروتکلهای وزارت بهداشت برگزارشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان از آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل باری برون شهری توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با هدف افزایش بهره وری بخش حمل و نقل جادهای کالا از سوم خرداد ماه سالجاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری افزایش مصرف سوخت، بالا بودن هزینه نگهداری و تعمیرات ناوگان فرسوده، مشكلات ایمنی و ترافیكی، افزایش زمان سفر، خسارت به زیرساختهای جادههای کشور و آلودگی محیط زیست را از معایب حضور ناوگان فرسوده در سیستم حمل و نقل جادهای برشمرد و افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در راستای نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از کلیه ظرفیتهای قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه، در نظر دارد از تاریخ سوم خرداد سالجاری از متقاضیان ورود خودروهای سنگین تا سه سال ساخت، از طریق بخش نوسازی و توسعه ناوگان مندرج در آدرس اینترنتی www.rmto.ir ثبتنام به عمل آورد. وی افزود: ذینفعان این طرح شامل شرکتهای تولیدکننده داخلی خودروهای سنگین، شرکتهای حمل و نقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، شرکتهای وارد کننده کامیونهای سنگین دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مالکین حقیقی و حقوقی کامیونهای فرسوده واجد شرایط میشود. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خریداران ناوگان باید با دقت نظر و تحقیق و بررسی کامل نسبت به نام نویسی و خرید ناوگان اقدام نمایند و در نظر داشته باشند که قیمت تمام شده ناوگان توسط مراجع ذی صلاح و نظارتی با توجه به قرار داد خرید خارجی ناوگان تعیین و ملاک عمل برای عرضه در داخل کشور قرار خواهد گرفت. باقری در پایان خاطر نشان کرد: هرگونه اطلاعیه دیگری در خصوص واردات و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موضوع این اطلاعیه فاقد اعتبار بوده مگر آن که منحصراً در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای درج شده باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در نشست با کارکنان روابط عمومی این اداره کل نحوه اطلاع رسانی مجموعه روابط عمومی را مطلوب دانست و بر ۳ زبانه شدن پرتال این اداره کل در راستای ارتباطات بیشتر با تجار و سرمایه گذاران در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حمیدرضا آبایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در جمع کارکنان روابط عمومی این اداره کل اظهار داشت: کار در روابط عمومی فراتر از وظیفه کاری بوده و به گونهای عشق است زیرا اگر عاشق این کار نباشید، نمیتوانید در این حوزه فعالیت کرده و تاثیرگذار باشید.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه روابط عمومی سازمانهای تخصصی نسبت به فعالیت در حوزه روابط عمومی سازمانهای عمومی که آحاد مردم آشنایی بیشتری با آن سازمان داشته دشوارتر بوده، افزود: کارمند روابط عمومی باید با اصطلاحات تخصصی، شاخههای مختلف فعالیتها و تمام جوانب گوناگون کاری تخصصی آشنا باشد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تلاش و فعالیتهای روابط عمومی این اداره کل را در سال ۹۸ را راضی کننده دانست و گفت: در مبحث خبر نحوه پردازش آن بسیار تخصصی و مهم است زیرا باید به گونهای نگارش گردد تا برای مخاطب عام و خاص قابل درک و ملموس باشد که در این حوزه نیز عملکرد خوبی را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر گام برداشتن در فضایی تعاملی و امیدبخش در جامعه، تصریح کرد: با توجه به رهنمودهای مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی باید از طرق مختلف همچون فضای مجازی با شبکههای اقتصادی، صاحبان کالا و تجار ارتباط گرفته شود که از همین رو پرتال اداره کل به دو زبان انگلیسی و روسی ترجمه شده است که انگلیسی آن هم اکنون در دسترس و در حال به روز رسانی بوده اما رونمایی از زبان روسی پرتال باید از اهداف سال جاری روابط عمومی باشد.

مدیر منابع انسانی شركت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد
 

مدیر منابع انسانی شركت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: تمامی افتخارات كسب شده این مجتمع گازی در طول سالیان گذشته مرهون تلاش و زحمات شبانه روزی تمامی كاركنان است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شركت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، محمد رضا به آبادی در جلسه پرسش و پاسخ با كاركنان كه به به صورت ویدئو كنفرانس برگزار شد افزود: در مجموعه پالایشگاه پیمانهای مختلف در سه قالب تأمین نیرو، حجمی و برون سپاری فعالیت مینمایند این تفاوت شكلی و قالبی به دلیل نیاز فعالیتهای متفاوت به شكلهای یاد شده میباشند ولی در واقع همه موفقیتهای سازمان مرهون تلاش همه عزیزان (اعم از كاركنان رسمی، قراداد مستقیم و پیمانكاری) بوده و همه این نیروها اركان سازمان میباشند. وی اظهار داشت: برنامههای وزارت نفت و شركت ملی گاز ایران در حال حاضر بر پایه برون سپاری تدوین شده و با توجه به اینكه جذب نیروی رسمی وجود ندارد بنابراین نیروهای رسمی سازمان نقش نظارت را عهده دار بوده و در افقی كه برای پالایشگاه تصور و ترسیم شده است جایگاه هیچ یك از كاركنان در هیچ گروه كاری تضعیف نخواهد شد.

مدیر منابع انسانی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینكه درصدد هستیم تا برون سپاری ها به صورت كامل انجام شود تصریح كرد: هدف از بازنگری پیمانها در سطح استاندارد، پرداخت كامل حق و حقوق كارگران شاغل در این مجتمع بزرگ گازی میباشد. به آبادی با اشاره به اینكه راهبری پیمانهای حجمی مشكلاتی را به همراه دارد ادامه داد: ضروری بود نسبت به این موضوع ورود پیدا كنیم و فرآیندها به نحوی تعریف و پیاده سازی شوند تا مشكلات موجود مرتفع گردد هرچند قدمهای مثبت زیادی و بهبودهای فراوانی حاصل شده اما راه تا رسیدن به مرحله ایده آل ادامه خواهد داشت. وی اضافه كرد: بحمدا... طرح طبقه بندی مشاغل از طرف شركت ملی گاز در سالهای گذشته ابلاغ و در پیمانهای پالایشگاه اجرا گردید و رضایتمندی خوبی را به دنبال داشت.

مدیر منابع انسانی همچنین گفت: همه سعی و تلاش مدیران شركت و ناظرین پیمانها، پرداخت به موقع حقوق كاركنان پیمانكاری شاغل در شركت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد است و در صورتی كه پیمانكاری خلاف مفاد پیمان عمل نماید با وی برابر قوانین برخورد خواهد شد تا حق و حقوق كارگران به موقع پرداخت شود.

این مقام مسئول تاكید كرد: طی مكاتبات صورت گرفته با ستاد به دنبال بهبود وضعیت معیشتی كاركنان سخت كوش پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در خطه مرزی شهرستان سرخس هستیم كه با بخشی از این مكاتبات موافقت و بخشی از ان در حال بررسی و منتظر اعلام نظر هستیم و پیگیری این درخواستها در دستور كار منابع انسانی میباشد، یكی از این درخواستها تقاضای اعمال فوق العاده مناطق مرزی به كلیه كاركنان و پرداخت فوق العاده بدی آب و هوا برای نیروهای پیمانكاری میباشد.

در راستای رعایت الزامات زیست محیطی شركت آغاجاری انجام شد

اهواز: فرج- با استفاده از دستگاههای فرآورش و تفكیك گر سیار از هدر رفت بیش از ۲۱۱ هزار بشكه نفت خام در سال ۱۳۹۸ در شركت نفت و گاز آغاجاری جلوگیری به عمل آمد. مدیرعملیات شركت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری با اعلام این خبر افزود: اقدام فوق، در راستای رعایت الزامات زیست محیطی و جلوگیری از سوزاندن نفت حاصل از فرآیند تعمیر و احیای چاههاینیازمند تعمیر، با استفاده از ٣ دستگاه MOS و ١دستگاه MOT محقق شده است كه این
مقدار در مقایسه با آمار گذشته یك ركورد محسوب میشود.

مهندس محمدرضا گودرزی میزان كاركرد دستگاههای فرآورش سیار (MOS) را ۱۱۵۵۰۰ بشكه از ۳۷ حلقه چاه و دستگاه تفكیك گر سیار MOT را ۹۶ هزار بشكه از ٩ حلقه چاه ذكر كرد. از دستگاههای فرآورش و تفكیك گر سیار به منظور جلوگیری از هرزروی و سوزاندن نفت و به تبع آن جلوگیری از آلودگی محیط زیست بر روی چاههایی كه نیازمند تعمیرات فنی و تخصصی هستند مستقر میشود. نفت استحصال شده پس
از مراحل تفكیك، از طریق پمپ به واحد بهره برداری ارسال میشود.