صدور بیمه نامه های شخص ثالث الکترونیکی و بدون نسخه فیزیکی

بیمه دانا از اول خرداد ماه سال جاری زیر ساختهای لازم برای دسترسی الکترونیکی بیمهگذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز را فراهم میکند. دکتر ابراهیم کاردگر، نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه دانا با اشاره به ابلاغیه دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی به شرکتهای بیمهای اعلام کرد: به منظور تسهیل دسترسی بیمهگذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمهنامههای خود و ارائه خدمات بیمهای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمهنامه، از ابتدای خردادماه سال جاری، این شرکت زیرساختهای لازم برای دسترسی و اخذ الکترونیکی کلیه اطلاعات بیمهنامه شخص ثالث صادره را با حفظ امنیت اطلاعات شخصی اشخاص، برای بیمهگذاران خود فراهم خواهد کرد. این شرکت بیمهنامههای شخص ثالث خود را پس از دریافت کد یکتا از بیمه مرکزی ایران صادر کرده و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمهنامه را از طریق ارسال پیامک، با امکان مشاهده کد یکتا و آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمهنامه از بیمه مرکزی ایران به بیمهگذاران خود اعلام میکند. تمامی فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمهنامه شخص ثالث از جمله فروش و تمدید بیمهنامه، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت بدون نیاز به ارائه بیمهنامه فیزیکی انجام میشود.

 

مسولیت سنگین بانک مسکن برای جهش تولید

سرپرست بانک مسکن با تشریح شرایط خاص کشور در حوزه ­های اقتصادی و سلامت، مسوولیت این بانک در سال جاری برای تحقق جهش تولید را سنگین و در عین حال لازم­ الاجرا عنوان کرد. نادر قاسمی سرپرست بانک مسکن با ذکر نام و خاطره خوب از سال­ ها فعالیت درخشان و ماندگار مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی، او را خدمتگذاری خوشنام، ارزشمند، صادق، صالح و پاکدست در شبکه بانکی توصیف کرد و گفت: مرحوم انارکی پله ­های رشد در جایگاه مسولیتی را به تدریج در فرآیند ۳۶ ساله در درون بانک مسکن طی کرد به گونه ­ای که ایشان لقب معمار محصولات نوین بانکی را در کارنامه خودش برای همیشه به یادگار گذاشت.

وی محور مسولیت بانک مسکن در سال ۹۹ را زمینه ­سازی برای جهش تولید و عرضه مسکن و همینطور کمک به خانه ­دار اقشار فاقد مسکن عنوان کرد و گفت: انتظارات از بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در این بخش طی سال جاری زیاد است و باید اقدامات به گونه ­ای پیش رود که تسهیلات مورد نیاز طرح اقدام ملی تولید مسکن، نوسازی بافت های فرسوده و سایر حوزه ­های مرتبط با بخش مسکن و ساختمان، به موقع به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.

ارائه خدمات تجارتنو با اپلیکیشن پات

با هدف ارائه کلیه خدمات الکترونیک بیمهای براساس بستههای آسان فروش در بستر اپلیکیشن پات، تفاهم نامه همکاری میان بیمه تجارتنو و شرکت ایران کیش به امضاء رسید. در این مراسم که مدیرعامل و هیئت همراه ایران کیش به میزبانی تجارتنو حضور داشتند، طرفین بر شیوههای نوین فروش، ایجاد تنوع در سبد محصولات و خدمات، گسترش دامنه همکاریها با هدف خلق زنجیره ارزش، توسعه خدمات الکترونیک بیمهای و جلب رضایت مشتریان تاکید کردند. طبق تفاهم نامه مذکور، توسط تجارتنو خدمات مطلوب بیمهای از جمله مشاوره آنلاین، استعلام نرخ و صدور بیمه نامه با درنظرگرفتن شرایط ویژه و متمایز اعمال نرخ مناسب، تخفیف و تقسیط از طریق اپلیکیشن پات به عموم مردم ارائه خواهدشد.

واگذاری اموال و سهام مازاد بانک ملی

بانک ملی ایران موفق شد بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد خود اعم از املاک ملکی و تملیکی و سهام شرکتها را در سال گذشته تعیین تکلیف کند. بانک ملی ایران در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موفق به فروش ۱۷ هزار و ۴۲۷ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال از اموال مازاد خود در سال ۱۳۹۸ شده است که از جمله این واگذاریها میتوان واگذاری شرکت معدن شکافان به بخش خصوصی را نام برد. واگذاریهای یاد شده در راستای عمل به الزام قانونی، تأکید مؤکد مقامات نظام و در راستای همراهی با سیاستهای کلان دولت مبنی بر خروج از بنگاهداری بانکها صورت پذیرفته است.

مشارکت بانک ملت

در تهیه بسته غذایی نیازمندان

بانک ملت در قالب رزمایش کمک مؤمنانه، در تهیه و توزیع ۱۷۰ هزار بسته غذایی برای نیازمندان مشارکت میکند. بانک ملت با تأمین هزینه بخشی از بستههای غذایی ویژه نیازمندان که از سوی برنامه عصر جدید در حال آماده سازی است، در این پویش ملی با عنوان پویش عصر همدلی مشارکت میکند.

براساس این گزارش بانک ملت ۵ میلیارد ریال به این پویش نیکوکارانه اختصاص داده است و این کمک از طریق برنامه تلویزیونی پرمخاطب عصر جدید که در حال تدارک برای آماده سازی و توزیع ۱۷۰ هزار بسته غذایی است، صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل بیمه کوثر تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بیمه کوثر در دیدار تصویری با اعضای هیاتعامل و مدیران سرپرستی استانها، دستور بسیج همگانی بیمه کوثر را برای جلب رضایت مشتریان شرکت صادر کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابطعمومی بیمه کوثر، مجید مشعلچی فیروزآبادی در اتاق هدایت و راهبری شرکت ضمن گفتوگو با مدیران سرپرستی استانها برای اطلاع از روند ارائه خدمت به متقاضیان، تصریحکرد: ارائه خدمت در کوتاهترین زمان ممکن، گرهگشایی از مسائل ذینفعان و پیگیری نیازهای بیمهگذاران، تسریع در خدمترسانی و پرداخت خسارتها، افزایش خدمات غیرحضوری، برقراری ارتباط مؤثر با بیمهگذاران و بهبود فرایند تعامل آنان با مدیران و کارکنان بیمه کوثر از جمله مسایلی است که باید با پیگیری منسجم و آگاهانه و بسیج همگانی کارکنان شرکت به بهترین شکل ممکن حل شود. وی بر تلاش و همکاری همه مدیران، کارکنان و شبکهفروش شرکت در ایام مبارزه با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: فعالیت مستمر و شبانهروزی کارشناسان سرپرستیها، شعب و نمایندگان و نیز بهبود خدمترسانی به بیمهگذاران در ایام شیوع ویروس کرونا ضروری است.

مجید مشعلچی فیروزآبادی افزایش و ارائه پوششهای بیمهنامهها براساس نیاز فعالان اقتصادی را یکی از برنامههای شرکت در راستای تحقق شعار «جهش تولید» برشمرد و خاطرنشانکرد: تاکنون با تفویض اختیار به مدیران و نمایندگان توانستهایم خدمترسانی به بیمهگذاران را افزایش دهیم که این روند باید ادامه یابد. مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به راهاندازی اتاق هدایت و راهبری بیمه کوثر در دیماه سال گذشته گفت: این سامانه بهمنظوررسیدگی به امور ذینفعان، دسترسی سریع به مدیران استانی، افزایش بهرهوری، کاهش هزینههای اداری، افزایش فرصتهای نواوری، همافزایی مدیران ستادی و سرپرستیها و سرعت بیشتر در پیگیری امور ایجاد شد و ضروری است که در سال ۹۹ با بهرهگیری از توان مدیریتی شرکت و افزایش تعداد سامانههای نظارت تخصصی، خدمترسانی به ذینفعان و بیمهگذاران را افزایش دهیم. وی با اشاره به برخی دستاوردهای بیمه کوثر گفت: بهرهبرداری از سامانه مناقصات بیمه کوثر به منظور افزایش رضایت شبکه فروش برای نخستینبار در صنعت بیمه، طراحی سایت پشتیبان اطلاعات شرکت مطابق با استانداردهای دفاع سایبری، راهاندازی میز خدمت شرکت بیمه کوثر در دفاتر پلیس ۱۰+ بهمنظور افزایش ارائه خدمت در سراسر کشور، راهاندازی سامانه استعلام کسر اقساط بیمهشدگان کوثر برای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و افزایش رضایت بیمهشدگان و پاسخگویی در کمترین زمان ممکن، راهاندازی سامانه مدیریت کسب تجربه مشتری (CEM) برای نخستینبار در صنعت بیمه بهمنظور جلب اعتماد مشتریان، راهاندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر با هدف افزایش رضایت بیمهشدگان و مشتریان وفادار، از جمله دستاوردهای بیمه کوثر طی یکسال گذشته است که امیدواریم در سال جدید، ضمن حفظ این دستاوردها، بتوانیم به موفقیتهای بیشتری در ارائه خدمت به بیمهگذاران و مشتریانمان دست یابیم

احمد محمدی مدیر امور استانها و شعب بانک توسعه تعاون: منابع سپردهای این بانک توسعه تعاون به مرز ۲۰۰ هزار میلیارد ریال نزدیک شده است. احمد محمدی مدیر امور استانها و شعب بانک توسعه تعاون اظهار داشت: بانک توسعه تعاون بهعنوان بانک توسعهای و تخصصی تعاون گران و کارآفرینان، ضمن اعطای تسهیلات توسعهای به تعاون گران و کارآفرینان، از طریق تعامل دوجانبه با فعالیت اقتصادی و واحدهای تولیدی، برنامههای عملیاتی و هدفگذاری دقیق و مداومی برای جذب منابع سپردهای در نظر دارد که در مقطع کنونی، منابع سپردهای بانک به مرز ۲۰۰ هزار میلیارد ریال نزدیک شده است. وی با اشاره به اینکه اجرای مؤثر بانکداری توسعهای مستلزم چرخش صحیح مصارف و منابع و حمایت از طرحهای تولیدی و اشتغالزا میباشد اظهار داشت: دستگاههای اجرایی میتوانند برای هدایت وجوه اداره شده بودجهای، از ظرفیت عاملیت بانک توسعه تعاون استفاده نمایند و مبالغ سپردهشده دستگاههای اجرایی مطابق زمانبندی مندرج در تفاهمنامه و قرارداد همکاری، در مسیر جهش تولید و ایجاد اشتغال بکار گرفته خواهد شد. محمدی خطاب به مدیران استانی بانک توسعه تعاون یادآور شد: پروندههای اعتباری مربوط به توافق چهارجانبه با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و صندوق ضمانت سرمایهگذاری تعاون در اسرع وقت تکمیل و پرداخت گردد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران تعداد جایگاههای عرضه بنزین و سیانجی در کشور را ۶ هزار و ۵۰۰ باب اعلام کرد و گفت: یکصد جایگاه تک سکوی سیانجی و سوخت مایع به جایگاههای سوخت تهران اضافه میشود. به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، کرامت ویس کرمی درباره کافی بودن جایگاههای عرضه سیانجی برای افزایش توزیع این سوخت پاک در کشور تأکید کرد: در کلانشهرهایی مانند تهران نیاز به افزایش تعداد جایگاهها داریم، اما شهرستانهای اطراف تهران از این نظر تکمیل هستند و نیاز بیشتری ندارند. ویسکرمی تصریح کرد: کار مطالعاتی و برنامهریزی در حال انجام است تا شهرها و کلانشهرهایی که نیاز به جایگاه سوخت دارند، شناسایی شوند و نسبت به احداث جایگاه اقدام کنیم. وی درباره موانع یا ضرورتها برای افزایش تعداد جایگاههای سوخت بیان کرد: زمین مورد نیاز برای احداث جایگاههای سوخت باید بهطور حتم در حوزه شهری باشد و شهرداری آن را اختصاص دهد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از روند کاهش مصرف گاز طبیعی با توجه به افزایش دمای هوا در بسیاری از مناطق کشور خبر داد. مهدی جمشیدیدانا درگفتوگو با شانا با اشاره به مقدار مصرف روزانه گاز طبیعی در اردیبهشتماه امسال گفت: میانگین مصرف گاز طبیعی خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۲۹۶ میلیون مترمکعب، مصرف صنایع عمده ۱۲۴ میلیون مترمکعب و مصرف نیروگاهها ۱۶۹ میلیون مترمکعب در روز بوده است. وی همچنین اظهار کرد: میانگین روزانه گاز تزریقشده به شبکه سراسری اردیبهشتماه امسال ۶۹۴ میلیون مترمکعب بود که نسبت به فروردینماه ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش یافت. جمشیدیدانا با بیان اینکه میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده نسبت به فروردینماه ۵۳ میلیون مترمکعب کاهش یافته، گفت: افزایش دمای هوا در هفتههای اخیر موجب کاهش مصرف شده است.

ایران بازار پلی اتیلن ترکیه را از دست داد

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآوردههای نفت، گاز و پتروشیمی گفت: قیمت بالای گاز تحویلی به واحدهای پتروشیمی و عدم امکان رقابت پذیری باعث از دست رفتن بازار پلی اتیلن ترکیه شده است. حمید حسینی در گفتوگو با میزان با اشاره به قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار کرد: کاهش قیمت نفت به طور مستقیم بر قیمت فرآوردههای نفتی و به طور غیر مستقیم بر قیمت گاز و برق و شیمیایی دارد؛ کاهش ۶۰ درصدی قیمت نفت بر محصولات پتروشیمی نیز تاثیرگذار است و تنها بازار فولاد و کود شیمیایی تحت تأثیر قرار نگرفته است. وی تصریح کرد: متوسط صادرات و واردات فرودین ماه با کاهش ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش به کمتر از ۲ میلیارد دلار رسیده بود که این افت مربوط به کاهش ارزش محصولات و پایین آمدن میزان واردات و صادرات است. حسینی با اشاره به مشکلات صنایع پتروشیمی بیان کرد: عمده توسعه صنعت پتروشیمی بر مبنای گاز بوده و مزیت پتروشیمی ایران گاز ارزان قیمت است، اما با کاهش قیمت نفت؛ قیمت نفتا به عنوان خوراک مایع پتروشیمی نیز کاهش یافته و بسیاری از واحدهای پتروشیمی خارجی قابلیت رقابت با ایران را پیدا کردهاند و امروز شاهد از دست رفتن بازار پلی اتیلن ایران در ترکیه توسط آمریکا هستیم.

سیر صعودی قیمت نفت

در تابستان متوقف میشود

کارشناس انرژی آغاز فصل تابستان را در کاهش تقاضا و از سوی دیگر کاهش قیمت نفت مؤثر میداند.حسن مرادی در گفتوگو با میزان با اشاره به تحولات بازار نفتی اظهار کرد: کاهش چشمگیر قیمت نفت ناشی از شیوع کرونا و پایین آمدن فعالیتهای تجاری است و با بازگشایی مراکز تجاری در شمال شرق اسیا امکان افزایش قیمت نفت در روزهای آتی است.این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: مشاهدات قیمت نفت در بازار و از سوی دیگر کاهش محدودیتهای تردد به دلیل شیوع کرونا، پیامیهای مناسبی به بازار نفت داشته و شاهد افزایش قیمت در این بخش هستیم.وی افزود: روند کاهش قیمت نفت اوپک در روزهای گذشته، مقطعی خواهد بود و اما ادامه روند صعودی به صورت تدریجی خواهد بود.

طی پنج سال گذشته رقم خورد؛

گروه انرژی: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از رشد ۴ برابری ظرفیت نصب شده انرژیهای نو در داخل کشور در طول سالهای ۹۴ تا ۹۸ خبر داد.

بهگزارش وزارت نیرو، «همایون حائری» در آیین معرفی رییس جدید سازمان ساتبا افزود: ظرفیت نصب شده انرژیهای نو در داخل کشور ۲۰۰ مگاوات در سال ۹۴، بود و تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۸۰۰ مگاوات رسید. او ادامه داد: موضوع ساتبا، تولید برق از طریق انرژیهای تجدیدپذیر است که مکمل مصرف بهینه برق است و اینها، وظایف مهم این سازمان به شمار میروند که اگر در کنار یکدیگر بگذاریم نشان دهنده کارایی انرژی الکتریکی است. حائری گفت: موضوع مدیریت و بهینهسازی مصرف به لحاظ ماهیت مقداری تفاوت دارند؛ اولی بر کمیت و دومی بر کیفیت مصرف برق دلالت میکند. معاون وزیر نیرو با بیان این که در حوزه مدیریت مصرف در دو سال گذشته خوب کار شد، ادامه داد: شرکتهای توانیر و برق حرارتی و مجموعه صنعت برق در یک کار مکمل و جمعی موجب شدند که بعد از ۱۰ سال رشد پیک مصرف سالانه ۵.۲ درصد، در سال ۹۷ به ۲.۹۸ و در سال ۹۸ به یک درصد کاهش پیدا کرد. او نتیجه ارزیابی از مدیریت مصرف را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: در بخش مصرف بهینه انرژی الکتریکی نیاز است که کار بیشتری شود و این از وظایف ساتبا است. حائری گفت: بحث جایگزینی کولرهای قدیمی و فرسوده با کولرهای جدیداز جمله برنامههای ساز و کارها در چارچوب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، است که در اینجا، ساتبا میتواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. وی همچنین با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری و راهبردی انرژیهای تجدیدپذیر اظهار داشت: این شورا وظایف مهمی اعم از تعاون و حمایت بین واحدهای درون سازمانی وزارت نیرو دارد. یکی دیگر از وظایف این شورا، ارزیابی ارزش افزوده انرژیهای نو در داخل کشور و مصرف بهینه انرژی الکتریکی است.

حائری افزود: تولید برق در کشور و همچنین مدیریت مصرف چون در حجم زیادی است؛ کارهای ارزیابی توسط دیسپاچینگ انجام میشود اما ارزیابی ارزش افزوده که بیشتر بر کیفیت و ماهیت انرژی تمرکز دارد و آنچه در انرژیهای نو و مصرف بهینه انرژی خواهیم داشت، یکی از وظایف خود شوراست.

۸۰ درصد افزایش تولید برق از محل انرژیهای نو خواهد بود

در ادامه سیدمحمد صادقزاده رییس سابق سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری برق ایران ضمن اشاره به یکی از گزارشهای آژانس بینالمللی انرژیهای تجدیدپذیر افزود: بر اساس سناریوی مطرحشده در این گزارش بهدلایل جایگزینی سوخت در بخش حمل و نقل با حامل برق و همچنین توسعه گرمایش برقی در آینده، ظرفیت تولید برق به دو برابر افزایش خواهد یافت که ۸۰ درصد از این ظرفیت توسط انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق تأمین خواهد شد.

احتمال پرداخت تسهیلات برای تولید برق خانگی

همچنین محمد ساتکین رییس جدید سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران گفت: تلاش میشود با روشهای جدید نه تنها برق تولید از مردم خریداری شود بلکه با دادن وامهایی زمینه را برای تولید برقهای خانگی فراهم کنیم. رییس جدید ساتبا توجه به بهرهوری را از دیگر اولیتهای خود برشمرد و به ظرفیتهای بسیار خوبی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و فعالسازی همه ارکان و ظرفیتهای سازمان، مانند تحقیق و توسعه و پژوهش را از دیگر اولویتهای خود برشمرد.

در این مراسم که با حضور «همایون حائری» معاون وزیر در امور برق و انرژی، «محمدحسن متولیزاده» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی، معاونین و مدیران سازمان ساتبا در محل سالن شهید مطهری سازمان ساتبا برگزار شد، «محمد ساتکین» به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان ساتبا معرفی و از زحمات «سیدمحمد صادقزاده» معاون سابق وزیر نیرو قدردانی شد.

ردیابیها نشان میدهد کشورهای عضو اوپک پلاس تاکنون صادرات نفت را در ماه مه بهطور چشمگیری کاهش دادهاند. به گزارش رویترز، شرکتهای ردیابی محمولههای نفتی اعلام کردند کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس صادرات نفت خود را در نیمه اول ماه مه بهشدت کاهش دادهاند. این موضوع نشاندهنده پایبندی کامل اعضا به توافق جدید کاهش تولید اوپک پلاس در هفتههای آغازین مهلت این توافق است. اوپک، روسیه و سایر متحدانش، متعهد شدند برای مقابله با کاهش قیمت و کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا، تولید روزانه خود را از ۱۲ اردیبهشتماه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در ماههای مه و ژوئن کاهش دهند. کپلر، شرکت ردیابی محمولههای نفتی اعلام کرد صادرات دریایی نفت اوپک پلاس در ماه گذشته با کاهش روزانه ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه، به ۲۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی گفت: افرادی که سهمیه ثابت لیتراژی دریافت میکنند شامل طرح استفاده از کارت بانکی برای سوختگیری نمیشوند اما افرادی که سوخت آنها به صورت اعتباری تخصیص مییابد میتوانند از اعتبار موجوددر کارت بانکی برای سهمیه سوخت استفاده کنند. فاطمه کاهی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: این سهمیه به یک کارت بانکی مشخص واریز نمیشود و درواقع این مساله به عنوان یک اعتبار بانکی درنظر گرفته شده است و افراد مشمول میتوانند با هر کارت بانکی متصل به شبکه از این اعتبار استفاده کنند. وی با بیان اینکه این سهمیه به همه افراد تعلق نمیگیرد و تنها خودروهایی که شامل تعدیل در سهمیه بنزین خود هستند از این طریق اعتبار را دریافت میکنند، تاکید کرد: این افراد شامل دارندگان خودروهای فعال در آژانسهای مسافری، دارندگان خودروهای تاکسیهای اینترنتی، تعدیل سهمیه جانبازان و ... که بر اساس پیمایش سهمیه بنزین دریافت میکنند میشود.