افتتاح ٥٠ پروژه آموزشی و پرورشی در سالجاری

گیلان_فرحی؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان در اولین جلسه شورای فنی از افتتاح ۵۰ پروژه آموزشی و پرورشی در سالجاری خبرداد. به گزارش روابط عمومی، مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در اولین جلسه شورای فنی اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از روند فعالیتهای این اداره کل در سال گذشته، تصریح نمود: برخود فرض می دانم از لطف بیکران الهی و همراهی و همدلی همکاران سختکوش و سروران گرامی تجلیل و تقدیر نمایم. مهندس دقیق تصریح نمود: تفکر خدمت صادقانه همکاران عزیزم و روحیه متعهدانه آنان، جلوههای زیبایی را در حوادث برف اخیر و اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا به نمایش گذاشت. وی با یادآوری ضرورت و جایگاه آموزشهای تخصصی در روند پیشبرد امور اداره کل، اذعان داشت: اقدامات اداره کل در بحث آموزش در ۱۰ سال اخیر بی نظیر بود و انتظار دارم کمیته آموزش این روند را با قوت ادامه دهد. مدیر کل نوسازی مدارس استان در ادامه با اشاره به برنامههای آتی این اداره کل افزود: ۵۰ پروژه با ۲۱۹ کلاس درس با زیربنای بالغ بر بر ۲۹۸۱۸ مترمربع در سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید. وی در پایان از اعضای این کمیته خواست با ارائه نظرات تخصصی خود در تدوین سیاستگذاریهای این اداره کل اثرگذار باشند.

 

تمدید قرارداد و اخذ پروانه ساختمانی با کاربری مسکونی

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: آخر مرداد ماه سالجاری آخرین مهلت تمدید قرارداد و اخذ پروانه ساختمانی قراردادهای واگذاری با کاربری مسکونی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل میباشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل، محمود صفری، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازي استان اردبيل با اعلام این مطلب اظهار داشت: بر اساس موافقت هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن درخصوص تمدید ۴۱۸ فقره از قراردادهای واگذاری با کاربری مسکونی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، آخرمرداد ماه سالجاری آخرین مهلت تمدید قرارداد و اخذ پروانه ساختمانی میباشد. وی گفت: کلیه اشخاصی که از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نسبت به عقد قرارداد با کاربری مسکونی نمودهاند میبایست در اسرع وقت جهت تمدید قرارداد و اخذ پروانه ساختمانی جهت ساخت و ساز اقدام نمایند. معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازي استان اردبيل ادامه داد: با توجه به مجوز صادره از سوی سازمان ملی زمین و مسکن، دارندگان قراردادهای مذکور صرفاً تا آخر مرداد ماه سال ۱۳۹۹ جهت تمدید قرارداد و اخذ پروانه ساختمانی فرصت دارند در غیر اینصورت قرارداد مربوطه بر اساس مفاد فی ما بین، فسخ و زمین به مالکیت دولت عودت خواهد شد.

پتروشیمی ایلام مجتمع

دوستدار محیط زیست است

مدیر عامل پتروشیمی ایلام با اشاره به دریافت تندیس سیمین صنعت سبز توسط این مجتمع در بهمن ۹۸ گفت: ما با دریافت ‏این تندیس به عنوان مجتمع دوستدار محیط زیست شناخته میشویم و برنامه ما توسعه فعالیتهای زیست محیطی مجتمع است.‏ مدیر عامل پتروشیمی ایلام با اشاره به دریافت تندیس سیمین صنعت سبز توسط این مجتمع در بهمن ۹۸ گفت: ما با دریافت ‏این تندیس به عنوان مجتمع دوستدار محیط زیست شناخته میشویم و برنامه ما توسعه فعالیتهای زیست محیطی مجتمع است.‏ مهندس حسن نجفی سمنانی گفت: در بیست و یکمین همایش ملی صنعت ‏سبز و خدمات سبز که بهمن ماه با حضور وزیر نفت برگزار شد، تندیس سیمین صنعت سبز با امتیاز ۹۸ از ۱۰۰ به مجتمع ‏پتروشیمی ایلام اهدا شد.‏ وی درباره اقدامات انجام شده زیست محیطی در این مجتمع که منجر به دریافت این تندیس شد، اظهار داشت: راه اندازی ایستگاه ‏سنجش آلایندههای محیطی، انعقاد قرارداد پروژهای برای به صفر رساندن پساب خروجی مجتمع، قرارداد پایش آنلاین تمامی ۱۸ ‏دودکش مجتمع خوداظهاری فصلی وعدم آلایندگی که توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست کنترل میشود از جمله اقدامات ‏مؤثر بود.‏ نجفی سمنانی تصریح کرد: تمدید گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۰، توسعه فضای سبز مجتمع و انجام پروژههای زیست محیطی در حوزه ‏مسئولیت اجتماعی، تغییر ساختاری در واحد ‏HSE ‎و افزوده شدن کارشناس محیط زیست به این ساختار، مدیریت ضایعات و ‏پسماندها و CX بودن واحد پلیاتیلن سنگین از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بود.‏ سرپرست پتروشیمی ایلام همچنین با اشاره به تاثیرات مثبت بینالمللی دریافت این تندیس، گفت: شناخته شدن پتروشیمی ‏ایلام به عنوان مجتمعی که ملاحظات زیست محیطی را رعایت میکند خریداران خارجی را برای خرید محصولات ما ترغیب ‏خواهد کرد و این یک امتیاز مثبت در صادرات است.‏ وی خاطر نشان کرد: عدم قرارگیری در فهرست صنایع آلاینده از سوی سازمان محیط زیست ما را از جرائم سنگین زیست ‏محیطی معاف میکند و به اعتبار و خوشنامی مجتمع ما به عنوان یک مجتمع دوستدار محیط زیست کمک شایانی میکند و به این ‏دلایل و مهمتر از آن مسئولیت اجتماعی که بر دوش ماست برنامه پتروشیمی ایلام توسعه فعالیتهای زیست محیطی مجتمع است.‏

لایروبی شبکه فاضلاب شهر ماهشهر

اهواز: فرج-مدیر اداره آبفا ماهشهر گفت: با هدف پاکسازی شبکه و به منظور کنترل پس زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان، یک تلمبه خانه و بیش از ۱۲ نقطه از شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهرستان ماهشهر در ماه گذشته لایروبی شد. حسین امیری اذعان داشت: به منظور حفظ سلامت شهر و ساکنان، جلوگیری از چالشهای زیستمحیطی و همچنین پیشگیری از شیوع بیماریهای میکروبی ناشی از آلودگی فاضلاب شهری، شبکه فاضلاب بسیاری از مناطق شهرستان بندرماهشهر در فروردین ماه ۱۳۹۹ لایروبی شد.

وی افزود: در پی گرفتگیها و پس زدگیهای مکرر فاضلاب در مناطق مختلف شهرستان بندرماهشهر، امور آبفا این شهرستان با بکارگیری از ظرفیتهای خود در بیش از ۱۲ نقطه اقدام به لایروبی شبکه فاضلاب نمود.امیری تصریح کرد: در فروردین ماه سالجاری و در روزهای قرنطینه، مسئولین و پرسنل واحد فاضلاب با تلاش شبانه روزی، اقدام به رفع مشکل فاضلاب ۱۲ نقطه از شهرستان که دارای مشکلات گرفتگی فاضلاب بود، کرد. مدیر آبفا ماهشهر ادامه داد: همچنین در ماه گذشته، ضمن بررسیهای کارشناسان این امور مبنی بر نیاز تلمبه خانه شماره ۵ فاضلاب شهری به لایروبی، این امور با استفاده از ظرفیتها و تواناییهای خود نسبت به لایروبی تلمبه خانه مذکور اقدام نمود. گفتنی است: تلمبه خانه شماره ۵ فاضلاب ماهشهر، فاضلاب منطقه بازار وصال و خیابانهای اطراف را دفع میکند و از تلمبه خانههای با اهمیت این شهرستان محسوب میشود.

تخلیه بیش از ٢ میلیون تن کالای اساسی علیرغم شرایط کرونایی در بندر امام خمینی (ره)

اهواز: فرج-تکاپوی نیرویهای عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) با رعایت پروتکلهای بهداشتی در ایام تعطیلکرونایی خوزستانبرای تخلیه و بارگیری کشتیهای حامل کالای اساسی و ارائه خدمات دریایی و بندری به شناورها همچنان ادامه داشته و تاکنون بیش از دو میلیون تن کالای اساسی از ۵۱ فروند کشتی تخلیه شده است.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به فعالیت شبانهروزی و بیوقفه نیروهای عملیاتی در این مجتمع بزرگ بندری برای تخلیه سریع کشتیها بیان داشت: علیرغم تعطیلی مراکز و دستگاههای اجرایی در شهرهای استان خوزستان برای کنترل دامنه شیوع کرونا تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۸۶ تن از کشتیهای حامل کالاهای اساسی با رعایت توصیههای بهداشتی تخلیه شده است.

دریس در ادامه افزود: با همکاری تمامی عوامل زنجیره انتقال کالا در بخشهای مختلف ریلی و جادهای بالغ بر ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۸۵ تن نیزاز انبارهای نگهداری کالادر این مجتمع بزرگ بندری به مبادی مصرف درون سرزمینی انتقال داده شد که رشدی ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نشان میدهد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با هم افزایی بیشتر بین بخشی دستگاههای اجرایی از جمله صاحبان کالاهای دولتی علیرغم تعطیلیهای متناوب برای اعمال کنترل بر دامنه شیوع ویروس کرونا، روند انتقال و توزیع سریعتر کالاهای اساسی از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی (ره) با شتاب بیشتری دنبال شده و فضای بیشتری برای پذیرش کشتیهای ورودی جدید فراهم شود.

شروع فصل گرما و کرونا باعث شد؛
 

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر مصرف بهینه آب گفت: همه ساله در فصل گرما با افزایش دما مصرف آب شرب حدود ۳۰ درصد بیشتر میشود، این در حالیست که در فروردین و اردیبهشت ۹۹ با شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی مصرف آب شرب به مراتب بیش از گذشته بوده است.

مهندس هاشم امینی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب شرب همزمان با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: در چند ماه گذشته که موج شیوع ویروس کرونا روند صعودی داشت، مصرف آب شرب دراصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در نیمه اول سال با توجه به افزایش دما و وجود ویروس کرونا چگونگی تأمین آب شرب متفاوتتر از سالهای قبل است خاطر نشان ساخت: آبفا استان اصفهان با توجه به منابع محدود آب، برای اینکه بتوانند آب شرب مردم را به صورت پایدار تأمین کند، علاوه بر راهکارهای فرهنگی، پروژههای فنی را هم در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل آبفا استان اصفهان مردم را به مصرف بهینه فراخواند و بیان داشت: از مردم میخواهیم همیشه آب را درست مصرف کنند تا از هدر رفت آب جلوگیری شود این در حالیست که درسالهای اخیر برنامههای متنوعی در زمینه مصرف بهینه آب در قالبهای مختلف ارائه گردید.

درادامه معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان در خصوص سامانه هوشمند سازی شبکه آب گفت: هم اکنون به منظور توزیع عادلانه آب شرب در شهرهای تحت پوشش این سامانه ۸۸ ایستگاه هوشمند در استان راه اندازی شده است.

ناصر اکبری افزود: هم اکنون از طریق اپراتور با استفاده از سیستم تله متری و تله کنترل مدیریت توزیع آب در شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ انجام میشود اما در آینده در فازهای توسعهای این طرح به صورت اتوماتیک وکاملا هوشمندانه توزیع آب شرب انجام میشود.

وی با اشاره به مصرف آب شرب با شیوع ویروس کرونا گفت: در اصفهان در اسفند ماه مصرف آب حدود ۱۳ درصد در فروردین ماه حدود ۱۸ درصد و در اردیبهشت حدود ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که از مردم انتظار میرود با آغاز فصل گرما مصرف بهینه آب را مد نظر قرار دهند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان در فصل تابستان که دمای هوا به حدود ۳۷ درجه سانتیگراد میرسد پیک مصرف آب تلقی میشود این در حالیست که با توجه به محدودیت منابع آبی در اصفهان که تنها دارای یک سامانه آبرسانی میباشد ما با کمبود ۵/۳ مترمکعب آب در ثانیه برای تأمین آب شرب پایدار مردم مواجه هستیم.

اکبری از مردم خواست با مدیریت مصرف آب، سرانه مصرف را کاهش دهند اظهار داشت: در حال حاضر سرانه خانگی مصرف آب در اصفهان حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که اگر مردم ۱۰ لیتر درشبانه روز در مصرف آب صرفه جویی کنند، قطعاً گذر از تابستان با کمترین چالش در تأمین و توزیع آب شرب سپری میشود.

وی گفت: در فصل تابستان در صورتی که رودخانه زاینده رود جاری باشد حدود ۵ درصد به منابع آبی از طریق چاههای فلمن افزوده میشود که این رقم به تنهایی نمیتواند پاسخگوی نیاز آبی ما در فصل تابستان باشد و اصلاح رفتار مشترکین در شهرها و روستاها به منظور مدیریت مصرف آب، مورد تقاضای جدی است.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: کشور ترکمنستان از ظرفیت بندر و منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار برای ترانزیت کالا استفاده کند تا شاهد فعال سازی مسیر کریدور شمال به جنوب باشیم. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار احمدعلی موهبتی در نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان که با حضور روسای نمایندگی وزارت امورخارجه زاهدان و چابهار از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهارداشت: سیستان وبلوچستان بویژه چابهار ظرفیتهای زیادی در زمینه تجاری، اقتصادی و بازرگانی دارد و یکی از مناطق متصل به آبهای آزاد بوده و نقش مهمی در توسعه تجارت دارد. وی افزود: سیستان و بلوچستان سرزمین فرصتهای مهم برای حضور فعالان و سرمایهگذاران داخلی و خارجی است و دستگاههای اجرایی تمامی همکاریها را برای آغاز فعالیتهای اقتصادی خواهند داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان فرصتهای سرمایهگذاری در این استان بویژه چابهار را تشریح کرد و خواستار سرمایه گذاری و حضور بیشتر فعالان اقتصادی ترکمنستان در این منطقه شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آمادگی خود را جهت انجام هماهنگیهای لازم برای سفر مقامات ترکمنستان به چابهار اعلام میداریم. غلام عباس ارباب خالص افزود: هیاتهای سرمایهگذاری در حوزههای مختلف از ظرفیتها و قابلیتهای بندر و منطقه آزاد چابهار بازدید و فرصتهای سرمایهگذاری را بررسی خواهند کرد.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار نیز گفت: با انجام هماهنگیهای لازم در آیندهای نزدیک شاهد حضور مقامات، سفرای برخی از کشورهای آسیای میانه و کشورهای همسایه شرقی در چابهار خواهیم بود. حمیدرضا طوسی افزود: چابهار با ظرفیتهای مهم تجاری و اقتصادی و دارا بودن بندر شهید بهشتی با هشت و نیم میلیون تن تخلیه و بارگیری سالانه کالا و منطقه آزاد با دهها مزیت و فرصت سرمایهگذاری میتواند نقش مهمی در توسعه تجارت و روابط داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی، “سید سعید موسوی” رئیس امور اداری پالایشگاه گاز ایلام با اعلام این خبر گفت: برای ارتقای سطح بلوغ مدیریت منابع انسانی از مقدماتی به بهینه در یک بازه زمانی پنج ساله برنامه ریزی لازم صورت پذیرفت که در همین راستا در گام اول، پنج پروژه طراحی و تدوین سند توسعه و راهبردهای کلان و برنامههای اجرایی حوزه منابع انسانی، کارسنجی و برآورد نیروی انسانی با رویکرد بهره وری، طراحی نظام ارتباطات سازمانی و سنجش اثربخشی کانالهای ارتباطی و ارائه راهکارهای بهبود، طراحی و تدوین مدل شایستگی برای مدیران و باز مهندسی و مدیریت فرآیندهای مدیریت منابع انسانی جاری سازی شد. وی به پروژه طراحی و تدوین سند توسعه و راهبردهای کلان و برنامههای اجرایی حوزه منابع انسانی اشاره و افزود: واحد منابع انسانی به عنوان اولین واحد شرکت اقدام به تدوین استراتژی وظیفهای نمود که این پروژه همراه با استراتژی شرکت و به عنوان چارچوب کاری پنج سال آتی حوزه منابع انسانی اولین و مهمترین پروژه حوزه منابع انسانی تدوین شده است که مراحل پایانی آن در حال تدوین می باسد. رئیس امور اداری پالایشگاه گاز ایلام اظهار داشت: شناسایی مشاغل کلیدی و استراتژیک شرکت و شایستگیهای مورد نیاز این مشاغل به عنوان اولین گام در راستای مدیریت جانشین پروری و شناسایی استعداد کارکنان و تدوین کاراهه شغلی، کمک به فرآیند تصمیم گیری انتخاب مدیران شایسته، شناسایی و جهت دهی به رفتارهای مقتضی و مناسب برای مدیران در جهت تحقق اهداف چشم انداز، از جمله اهدافی است که در پروژه تدوین مدل شایستکی شرکت مد نظر میباشد. وی به بازمهندسی و مدیریت فرآیندهای مدیریت منابع انسانی اشاره و اظهار داشت: این پروژه در تلاش است تا با استفاده از ابزارها، استانداردها و الگوهای موفق به دنبال مستندسازی فرآیندهای موجود، تجزیه و تحلیل فرآیندهای جاری و شناسایی مشکلات فرآیندهای جاری و نیز شناسایی فرآیندهای مغفول مانده و در نهایت، بهبود، بازمهندسی و مدیریت فرآیندهای مدیریت منابع انسانی شرکت پالایش گاز ایلام میباشد تا این واحد بتواند به صورت کاراتر و اثربخشتر به ارائه خدمات در حوزه منابع انسانی بپردازد.

اهواز: فرج-مطالعات ارتقای تاب آوری تأسیسات و داراییهای شرکت ملی مناطق نفت¬خیز جنوب در برابر سیل و زلزله در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

در این مطالعات نقشه و اطلاعات رقومی میزان معرضیت کل داراییهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اعم از چاهها، تأسیسات فرآورشی، خطوط لوله، جادهها، پلها، ساختمانهای صنعتی، اداری، فرهنگی، ورزشی و منازل سازمانی در برابر بلایای طبیعی سیل و زلزله واقع در پهنه جغرافیایی عملیاتی این شرکت و در وسعتی به میزان ۶۸۰۰۰ کیلومتر مربع در ۶ استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان و فارس تهیه گردید.

در فاز بعدی این مطالعات فرآیند تحلیل خطر، ارزیابی ریسک، تهیه منحنیهای شکنندگی (احتمال انهدام تأسیسات در برابر سیل و زلزلههای مخرب) و نحوه ارتقاء تاب آوری سازهای و غیر سازهای آنها در برابر سیل و زلزله صورت خواهد پذیرفت.

به همین منظور جهت تحلیل خطر و مطالعات ارتقاء تاب آوری تأسیسات در برابر سیلهای ناشی از طغیان پنج رودخانه اصلی استان خوزستان شامل کارون، کرخه، دز، مارون و جراحی درخواست اعلام نیاز پژوهشی همراه با شرح خدماتی در این زمینه تهیه و از شرکتهای مشاور دانش بنیان دارای صلاحیت در زمینههای مهندسی رودخانه و کنترل سیلاب جهت انجام این مطالعات دعوت به عمل آمد.

نقشه معرضیت تأسیسات در برابر زلزله و سایر اطلاعات تکمیلی در این زمینه نیز جهت بررسیهای بعدی و انجام مطالعات تحلیل خطر و ارتقاء تاب آوری در اختیار مدیریت نظارت بر طرحهای عمرانی شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.

لازم به ذکر است طغیان رودخانههای کارون، کرخه و دز در ابتدای سال ۱۳۹۸ و درگیری بسیاری از زیرساختهای دستگاههای اجرایی از جمله تأسیسات نفت و گاز با سیل در سیلابدشت ها و تالابهای پایین دست این رودخانهها و از سویی فعال شدن گسلها و کمربند لرزهای واقع در غرب و جنوب غرب کشور در طول سال گذشته، ضرورت بیش از پیش ارتقاء تاب آوری تأسیسات نفت و گاز را به منظور حفظ و استمرار تولید نفت و گاز کشور در زمان بحران و در عین حال پیشگیری از وقوع حوادث و بحرانهای انسانی و زیست محیطی بعدی ناشی از انهدام تأسیسات را ایجاب مینماید.

پروژۀ طراحی، ساخت، نصب و راهاندازی دوربینهای اولویتدار نواحی مختلف فولاد مبارکه، توسط ناحیۀ اجرای پروژههای جنبی و پشتیبانی شرکت با موفقیت به پایان رسید. کارشناس اجرای پروژههای جنبی و پشتیبانی در این خصوص افزود: بهمنظور کنترل فرایندهای نواحی مختلف فولاد مبارکه از اسفندماه ۹۶، تعداد ۴۳۵ سوژۀ دید اولویتدار در نظر گرفته شد. پس از آن عملیات بسترسازی، نصب تجهیزات، کابلکشی و همچنین نصب انواع دوربینهای ثابت، دام و اسپید دام انجام شد و در نهایت در بهمنماه ۱۳۹۸ دوربینهای جدید در مدار بهرهبرداری قرار گرفت. محمدحسین صفویپور با تأکید بر اینکه برای این پروژه بالغبر ۱۳۰ میلیارد ریال سرمایهگذاری انجام شده، ادامه داد: در این زمینه از بهروزترین تجهیزات و تکنولوژیها و نیز جدیدترین قابلیتهای نرمافزاری استفاده شده است. این در حالی است که دوربینهای اسپید دام بهکاررفته دارای کیفیت P ۱۰۸۰ یا همان FULL HD و درجۀ حفاظت IP۵۴ با قابلیت HDR و پشتیبانی پروتکل ONVIF هستند. همچنین دوربینهای ثابت علاوهبر قابلیتهای فوقالذکر، دارای قابلیت دید در شب و تکنولوژی کاهش نویز هستند و با هوزینگهای درجۀ حفاظتی ۶۷ IP محافظت میشوند. کارشناس اجرای پروژههای جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه گفت: دوربینهای یادشده در شرکت فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا و مجموعه فرهنگی ورزشی فردوس نصب شده و به بهرهبرداری رسیدند. وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه گامی بزرگ و سازنده در ایجاد شبکۀ زیرساخت نظارت تصویری بر فرایندهای تولید فولاد مبارکه برداشته شد و از این پس امکان نظارت تصویری بر فرایندهای مختلف پروسۀ تولید به وجود آمده است. صفویپور گفت: برخی از ویژگیهای دیگر این پروژه عبارتاند از:

- استفاده از دوربینهای با فناوری دیجیتال IP بهجای دوربینهای آنالوگ قدیمی؛

- میزان کابلکشی کمتر و انتقال همزمان صدا، تصویر و برق؛

- امنیت ارسال دادههای رمز در دوربینها و در نتیجه افزایش امنیت؛

- هوشمند بودن دوربینها و امکان تجزیهوتحلیل تصاویر و هوشمندسازی فرایند نظارت؛

- امکان رؤیت تصاویر دوربینها در نقاط مختلف فولاد با توجه به بستر ایجادشده؛

- ایجاد امکان رؤیت کلیۀ تصاویر هر ناحیه در دفتر مدیریت ناحیه؛

- امکان گسترش شبکه و افزایش تعداد دوربینها تا یک ونیم برابر شبکه موجود.

وی در پایان از حمایتها و اقدامات مدیریت و کارکنان اجرای پروژههای جنبی و پشتیبانی، مدیریت بازرسی فنی و اتوماسیون و ابزار دقیق، واحد مخابرات، و ... بهعنوان پیمانکار و کلیۀ همکارانی که در نواحی مختلف در راستای پیشرفت این پروژه همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.