هیچ مزاحمتی برای نفتکشها را تحمل نمیکنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه هیچگونه مزاحمتی برای نفتکشهای خود را تحمل نخواهیم کرد، گفت: اگر مزاحمتها ادامه داشته باشد و تشدید شود، حتما پاسخ قاطع و محکمی خواهند گرفت.به گزارش ایسنا، امیر حاتمی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره ایجاد مزاحمت برای نفتکش های ایرانی توسط آمریکا اظهار کرد: مزاحمت برای نفتکشها خلاف مقررات و امنیت بین الملل است و فکر میکنم هم سازمانهای
بینالمللی و هم کشورهایی که نسبت به امنیت آبراهها حساس هستند، باید نسبت به این موضوع عکس العمل نشان دهند زیرا این اقدام، راهزنی دریایی است.

وی ادامه داد: سیاست ما هم در این زمینه کاملا روشن است و ما به صراحت اعلام کرده ایم که هیچ گونه مزاحمتی برای نفتکش های خود را تحمل نخواهیم کرد.وزیر دفاع در پایان تصریح کرد: آمریکا و دیگران می دانند که ما در واکنش به این موضوع، هیچ گونه تردیدی نداریم و اگر مزاحمتها ادامه داشته باشد و تشدید شود، آنها حتما پاسخ قاطع و محکمی خواهند گرفت.

 

افزایش تنش ایران و آمریکا پیش درآمد جنگ محتمل

استاد دانشگاه روتگرز با اعلام اینکه تنشهای آمریکا با ایران در حال افزایش است بنابراین جنگ محتمل و نگرانکننده است گفت: امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. از سوی دیگر امیدوارم ایران هم گامهایی در راستای کاهش تنش بردارد.مایکل راکلند در گفتوگو با ایلنا گفت: مشکل این است که ایران توسط آمریکا و یا اسرائیل دشمن در نظر گرفته شده است. من طرفدار تحریمها نیستم. من طرفدار توافق ایالات متحده و سایر کشورها در زمان رئیسجمهور اوباما با ایران بودم. من به شدت با دولت پرزیدنت ترامپ مخالفم.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا ترامپ را در انتخابات بعدی خود شکست دهیم. اگر این کار را انجام دهیم، روابط با ایران بینهایت بهبود خواهد یافت؛ زیرا ایالات متحده به توافق چند سال پیش باز میگردد و تحریمها را در آن زمان لغو میکند.استاد علوم سیاسی دانشگاه روتگرز با ابراز تاسف از تحریمها گفت: ما با خلاص شدن از شر ترامپ و بازگرداندن توافقی که چند سال پیش در زمان
رئیسجمهور اوباما انجام شد، تحریمها را لغو خواهیم کرد.راکلند تاکید کرد: ترامپ به نظر من بدترین رئیس جمهور تاریخ ما است.

واکنش ایران به ارتش آمریکا

ایران به دستورالعمل جدید ارتش آمریکا در خلیج فارس واکنش نشان داد.به گزارش ایسنا، یک مقام نظامی مسئول در پاسخ به سوال نور نیوز درخصوص تاثیر دستورالعمل جدید ارتش آمریکا بر فعالیت واحدهای دریایی ایران در منطقه گفت: یگانهای دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان همچون گذشته به ماموریتهای عادی خود با رعایت اصول حرفه ای ادامه خواهند داد و صدور دستورالعمل از سوی نیروهای خارجی که اصل حضور آنها در این منطقه غیر مشروع است تغییری در اجرای دقیق ماموریتهای جاری ما ایجاد نخواهد کرد.نیروی دریایی آمریکا شب گذشته در بیانیهای اعلام کرد؛ در برابر شناورهایی در خاورمیانه که به شعاع ۱۰۰ متری از ناوهای جنگی آمریکا نزدیک شوند «تدابیر دفاعی قانونی» اتخاذ خواهد کرد.

جلوگیری از تضییع حق محمود صادقی

بیست و یک نماینده مجلس از سیدابراهیم رییسی خواستند اجازه ندهد حق محمود صادقی ضایع شود.به گزارش ایسنا، در نامه ۲۱ نماینده خطاب به رئیس قوه قضائیه آمده است: در خصوص حکم صادره برای جناب آقای دکتر محمود صادقی نماینده محترم مجلس نکاتی قابل ذکر است: ایشان بابت به کار بردن کلمه «مزخرفات» در ارتباط با نطق تند رئیس سابق قوه قضائیه، به هفت ماه حبس محکوم شد. در حالی که وی در سخنرانی بعدی خود عذرخواهی کرده و اخیراً جناب آقای صادق لاریجانی هم گفتهاند من شکایتی ندارم. لذا این میزان مجازات، عادلانه به نظر نمیرسد.جناب آقای دکتر صادقی به خاطر همراهی نکردن مأمورانی که برای اجرای حکم جلب او در شب ۲۸ صفر به درب منزل او آمده بودند به چهارده ماه حبس محکوم شد. این در حالی است که اساساً آن حکم جلب غیرقانونی بوده زیرا ابتدا باید نظر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام میشد که آیا سؤال و سخنان آقای صادقی درباره حسابهای قوه قضائیه خارج از حیطه وظایف نمایندگی بوده یا خیر.

هلاکت ۲ تروریست در مریوان

طی درگیری بین رزمندگان قرارگاه شهید شهرامفر کردستان با گروهک های ضد انقلاب دو نفر از عناصر این گروهک به هلاکت رسیدند.به گزارش ایسنا از سپاه بیت المقدس کردستان، ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه بعدازظهر ۳۰ اردیبهشت در درگیری رزمندگان جان بر کف قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان با یک گروهک مسلح ۸ نفره ضدانقلاب در منطقه عمومی مریوان، دو نفر از این گروهک به هلاکت رسیدند.در این عملیات مشترک بین قرارگاه شهید شهرامفر و اطلاعات کردستان، ۴ نفر دیگر از این تیم مسلح ضد انقلاب زخمی شده و باقیمانده آنان نیز با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه متواری شده اند و تعقیب آنان همچنان ادامه دارد.

مذاکره یا فروپاشی اقتصادی

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: بیش از سه سال است که از طریق بازدارندگی و دیپلماسی با ایران مقابله کردهایم. به گزارش ایسنا از نیویورک تایمز، برایان هوک با ادعای این که «حکومت ایران به خاطر تحریمهای آمریکا ورشکسته شده است گفت: مقامات ایران امروز با یک انتخاب مواجه هستند یا با رئیس جمهور ترامپ مذاکره کنند یا با فروپاشی اقتصادی کنار بیایند.بر اساس این گزارش، دولت فعلی آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هستهای آن را به طور یکجانبه ترک کرده و در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» تحریمهای متعددی را بر ایران اعمال کرده است.مقامات آمریکایی با وجود این که «تروریسم اقتصادی» کشورشان بیشترین آسیب را متوجه شهروندان ایرانی کرده است، در فرصتهای مختلف به مذاکره با ایران ابراز تمایل کردهاند.

رژیم صهیونیستی از دل ترور زاده شد

در آستانه فرا رسیدن قدس، وزارت امور خارجه ایران در توییتی به زبان انگلیسی نوشت: «رژیم صهیونیستی از دل ترور زاده شد و از آن زمان هزاران نفر، از مردم عادی فلسطین گرفته تا شخصیتهای برجسته عرب و دانشمندان ایرانی را ترور کرده است. به گزارش ایسنا وزارت خارجه ادامه داد: اسرائیل، این رژیم ماهیتا تروریست، همچنان به پاشیدن بذر آشوب در منطقه ما ادامه میدهد.»

تکذیب حضور حقانیان در توییتر

معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری گفت: نظر به سؤال مخاطبان در خصوص ایجاد حسابهای کاربری و انتشار مطالب منتسب در فضای مجازی (اینستاگرام، توییتر و...) اعلام میکنم که اینجانب در هیچ کدام از شبکههای مجازی فعالیت نداشته و ندارم. به گزارش ایسنا، سید وحید حقانیان با بیان اینکه بنابراین مطالب منتشره در صفحات منتسب، ارائه دهنده دیدگاههای نامبرده من نیست، بیان کرد: گردانندگان این صفحات از نام و عکس بنده سو استفاده و مواضعی را اعلام کردهاند که توسط مراجع ذیصلاح با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اصلاح طرح نحوه فعالیت احزاب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان وزارت کشور را مکلف کردند که به امور تشکلهای صنفی و کانونهای بازنشستگی رسیدگی کند.به گزارش ایسنا، در اصلاحیه آمده است: وزارت کشور مکلف است علاوه بر رسیدگی به امور تشکلهای صنفی، کانونهای بازنشستگی، خانهها، انجمنهای تخصصی غیرسیاسی و تشکلهای صنفی که پیش از این قانون تاسیس شده است نحوه و شرایط تاسیس و دریافت پروانه فعالیت و نیز سازوکار رسیدگی به استعلام از مرجع قانونی و شرایط موسسین و اعضای موثر را شامل شرایط عمومی و اختصاصی آنها و اعضای هیات مدیره، بازرسی، مسئولان شعب استانی و... که قصد تاسیس دارند با رعایت همان قانون به روزرسانی کند.

مجلس دهم به ایستگاه آخر رسید

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق اختتامیه مجلس دهم، به تشریح دستاوردهای این دوره پرداخت و از برخی تخریب های ناروا نسبت به دستگاه تقنینی کشور انتقاد کرد.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی با اشاره به اینکه در مجلس دهم تقریبا ۲۰۰ قانون به تصویب رسید که حدود دو سوم آن را لوایح تشکیل میدادند.

وی با بیان اینکه در بعد نظارت مجلس را دچار کاستی در نظارت معرفی و گاهی با الفاظ نادرست و تحقیرآمیز آن را مطرح کردند، گفت: این موضوع از سر معرفت نبود؛ مجلس ۱۰ هزار تذکر به رئیس جمهور و وزرا، ۳ هزار سوال از وزرا که ۱۸۳ سوال در مجلس مطرح کرد البته برخی سوالات منطقه ای بود و نباید طبق آیین نامه مطرح می شد. همچنین ۵ سوال از رئیس جمهور و ۶ استیضاح از وزرا در مجلس مطرح شد که دو نفر از آنها نتوانستند رأی اعتماد کسب کنند و ۶۳ بار مسئولان برای ارائه توضیح به مجلس دعوت شدند.

رییس مجلس دهم با تاکید بر اینکه به این مجلس جفا شد گفت: هیچ وقت به مصلحت کشور نبود که یک رکن مهم و اصلی دموکراسی در کشور که این همه تلاش کرده با الفاظ سبک ، تحقیر و تخریب مواجه شود. طی ۴۰ سال گذشته هیچ یک از مجالس به این اندازه مورد توهین و هجوم مواجه نشد، نه تنها از سوی دشمنان که دشمنان باید دشمنی کنند، بلکه از سوی کسانی که انتظار می رفت حرمت قوه و نهاد مهمی از نظام را پاس بدارند و واقعا مجلس دهم مظلوم واقع شد. این موضوع به معنای این نیست که نباید انتقاد کرد یا مجلس دهم ضعف نداشته، بلکه منظور جفایی است که در حق این مجلس به ناحق صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه من تنها گوشه ای از کارنامه مجلس را ارائه کردم و مجلس هر آنچه وظیفه داشت انجام داد افزود: همه اهمیت مجلس را میدانند پس چرا مدتی است که به انحای مختلف برای تخریب وجهه مجلس شورای اسلامی تلاش شده است؟ در حدی که این همه مصاحبه و تکرار فساد فساد نسبت به نمایندگان چیزی جز ورژن جدید همان بگم، بگمهای سابق به ذهن متبادر نمیکند.

لاریجانی بیان کرد: علاوه بر این نزد عوام یک مثلی است که میگوید ظلم بالسویه عدل است، حرف درستی نیست زیرا ظلم همان ظلم است اما مقصود آنها از بیان این حرفها چیست؟ مقصود آن است که اگر میخواهند این کار را انجام دهند باید نسبت به همه یکسان باشد که این کار را نکردند. مجلس دهم با درک صحیحی از شرایط کشور تلاش کرد تا با همدلی سایر قوا توطئههای خطرناک دشمنان را بر ضد نظام ناکام بگذارد.

رئیس مجلس اظهار کرد: ایران قبل از بحث بیماری کرونا که همه ملتها را درگیر کرد، به کرونای ترامپ دچار شد؛ عدهای انتظار داشتند که این مجلس وقت خود را صرف کشمکشهای سیاسی بلاوجه کند که ما آن را خلاف عقل و دیانت و حکمرانی مسلمانان میدانستیم.

وی ادامه داد: از اردیبهشت ۹۶ که دولت خبیث آمریکا از توافق هستهای خارج شد و تحریمها را مجدداً علیه ایران فعال کرد، ما وارد مرحله جدیدی از نبرد با دولت آمریکا شدیم که این نبرد دولت آمریکا با ملت ایران بود. حوادث پشت سر هم پیش می آمد و راهی جز مقابله با این توطئه برای حفظ حقوق ملت و نظام نداشتیم اما در همین شرایط همه فعالیتهای مجلس در بحث تقنین و نظارت مدام در جریان بود. لاریجانی تأکید کرد: همه گرایشهای سیاسی در مجلس دهم حضور فعال و چشمگیری داشتند و از نظر سیاسی، مجلسی یک دست و به فرمانی نبود. نمایندگان با آزادی کامل اظهارنظر میکردند.

وی با تاکید بر اینکه ما دو تعهد داشتیم، رعایت حقوق ملت و رعایت تدابیر رهبری افزود: رهبری گاهی بر سر موضوعی مانند استیضاح به شخص من دستور دادند ولی به مجلس دستوری ندادند. باید حرمت تمام قوا را نگاه داشت و این مجموعه که همگی یا برآمده از مسیر انتخابات توسط مردم یا منصوبین از طرف مقام معظم رهبری هستند که نظام ولایی را شکل میدهند. اگر عدهای این قوه را بشکنند یا عدهای دیگر قوه دیگر را تخریب کنند از نظام و کشور چه میماند.

لاریجانی گفت: این مسائل برای کسانی که مرتکب بی اخلاقی می شوند بیشتر صدمه روحی دارد، برای افرادی که مظلوم واقع می شوند خداوند در همین دنیا بهروزی را برای آن ها رقم می زند، سوال این است که چرا این اقدامات صورت می گیرد؛ ممکن است برخی معتقد باشند فقط برای قدرت طلبی است، ممکن است در برخی جریانات سیاسی افرادی باشند که این کار را برای قدرت بیشتر انجام دهند. اگر اینگونه باشد که همه آن باطل است حتی اگر همین نظر نازل قدرت باشد مسیر و رفتار خود را می طلبد، با چکش که نقاشی نمی کشند.

وی افزود: سیاست ورزی در هر سطحی یک هنر است و قواعد خود را می طلبد اما برخی فکر می کنند با این اقدامات حذفی یا تخریب رسانه ای ، انقلاب و نظام را حفظ می کنند در حالی که باید دید این تلقی عقلا و از نظر تجربه تاریخی در این ۴۰ سال چقدر وجاهت داشته است.

رئیس مجلس یادآور شد: فعل سیاسی اگر از پشتوانه عقلانی برخوردار باشد ممکن است توفیق پیدا کند اما پایدار نیست، ایراد مبنای عقلانی این برداشت است این فکر خطاست چرا که پاسخ روشنی دارد و مانع رشد جامعه می شود و همین کفایت می کند جامعه ای که خود در فضای آزاد تجربه نکند و شکست و پیروزی نداشته باشد دچار فلج ذهنی می شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مبنای قانونگذاری و نظارت باید توجه به جنبه فطرت روح جامعه باشد که خود نیازمند داشتن آزادی و شرایط مساوی در عرصه سیاست، فرهنگ و اقتصاد است و این را باید جدی گرفت ادامه داد: در غیراین صورت به طور قطع جامعه از نظر رشدیافتگی دچار خسران میشود و پژمردگی سیاسی و فرهنگی، احساس دور افتادگی از حکومت پیدا میکند که زیان ملی برای کشور است.

رئیس مجلس افزود: از نظر تجربه در این ۴۰ سال پس از انقلاب هر وقت یک جناحی به طور کامل سرکار بود برآیند کار اینگونه نبود که بتواند مشکلات کشور را حل کند مگر زمانی که تا حدی توانسته است کنار هم قرار بگیرند و مدارا داشته باشند، علت این است که ظرفیت فکری ایران و ایرانی آنقدر وسیع است که در چارچوب یک جناح نمیگنجند و یا جناحها کوچکتر از این هستند که ظرفیت وسیع را حل کند و هر چه این مسیر را تنگتر کنند حل مشکلات سختتر میشود و بالعکس باید وسعت به این دامنه داد و همدیگر را به رسمیت بشناسند.

وی یادآور شد: کسانی که داخل انقلاب و نظام هستند نه به تعبیر مقام معظم رهبری، افراد منحرف یا مردودیها، باید با هم مدارا داشته باشند و مدارا داشتن به رشد عقلانی نیاز دارد. همچنین همت همه باید به سوی ایران اسلامی و انقلابی و پیشرفته باشد.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه مجلس به عنوان بخش قوی، فعال و کارآمد باید حضور جدی داشته باشد و نباید تخریب شود، تصریح کرد: شورای نگهبان هم رکن مهم قانونی است و نباید مورد اهانت قرار گیرد؛ برخی در مجلس به یکی از حقوقدانان شورای نگهبان تعرض و بیان کردند که در خارج تحصیل کرده و این درست نیست، اگر حکمرانی بورس گرفت و در خارج تحصیل کرد سرمایه کشور است و نباید تخریب شود، حرفمان را باید به جا و درست مطرح کنیم.

وی افزود: در ۱۲ سالی که رئیس مجلس بودم یادم نیست که مقام معظم رهبری دستوری به مجلس داده باشند، با وجود اینکه به لحاظ ولایت مطلقه فقیه می توانستند این کار را انجام دهند اما رأی مردم نزد ایشان خیلی محترم است و مجلس برای مقام معظم رهبری محترم است. ایشان نظر خود را می گفتند اما دستوری نمی دادند و می گفتند مجلس خودش تصمیم بگیرد. مجلس هم وقتی نظر ایشان را می دانست احترام می گذاشت و این رفتار متقابل، ارزشمند و مهم است.

رییس جمهوری از مردم مردم خواست بابت کالاهای اساسی نگران نباشند

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه امسال سال مشکل و سختی داریم گفت: با کمک هم میتوانیم از مشکلات عبور کنیم. کسانی که این مشکلات را برای ما به وجود آوردهاند اکنون گرفتارترین کشورها هستند. کاخ سفید بدترین شرایط و بیشترین اختلاف را برای اداره کشور دارد و بدترین اداره را در مبارزه با کرونا داشته و نشان داده چقدر در این زمینه ناتوان است. به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به این که ما هدف اصلی روز قدس را در هیچ شرایطی از یاد نمیبریم گفت: قدس فراموش نمیشود و در اشغال ستمگران باقی نخواهد ماند. وی افزود: مراسم امسال روز قدس با شرایط خودش در مناطق سفید برگزار میشود و مردم در نماز جمعه ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان میرساندند. در مناطق غیر سفید هم مردم از طریق فضای مجازی یا حقیقی و در چارچوبی که امکان پذیر است یاد روز قدس را گرامی میدارند.

رییس جمهوری با بیان اینکه «ما در غم عزیزانی که در جریان شیوع ویروس کرونا تعدادی از عزیزان خود را از دست دادند شریک هستیم»، تصریح کرد: در طی سه ماه گذشته قدم به قدم در راستای مبارزه با شیوع این ویروس در حال پیشرفت هستیم. تاکنون پیشرفتهای خوبی در راستای مقابله با این ویروس خطرناک داشتیم و تقریباً به مرز مهار رسیدهایم.

وی با بیان اینکه «ما در ابتدا راهی را که انتخاب کردیم قرنطینه آمرانه نبود بلکه راه ما سیاست مشارکتی و داوطلبانه بود»، افزود: ما از مردم در مسیر مقابله با این ویروس درخواست کمک کردیم که مردم نیز انصافاً به صحنه آمدند و کمکهای خوبی ارائه کردند . رئیسجمهور ادامه داد: مردم نگرانی بابت کالاهای اساسی نداشته باشند. ارز لازم برای تأمین کالاهای اساسی را داریم و خرید کالاهای اساسی انجام شده و در حال انجام است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم. وضعیت کشاورزی هم امسال مناسب است و کشاورزان گندم به اندازه نیاز تولید کردهاند و دولت آن را خریداری میکند. شرایط صادرات غیرنفتی هم مطلوب است؛ البته به خاطر کرونا، مشکلات مرزی با همسایگان داشتهایم اما مرزها در حال باز شدن و صادرات غیرنفتی در حال افزایش است. روحانی با بیان اینکه به رئیس بانک مرکزی تاکید کردهام که شرایط ارزی باید به تعادل برسد، خاطرنشان کرد: در جلسه سران قوا تصمیمات خوبی برای اجرای بودجه گرفتهایم که رهبری هم آنها را تأیید کرده و مشکلی برای اجرای بودجه نخواهیم داشت. به زودی هم اوراق خزانه منتشر میشود که بدون ریسک خواهد بود. در خصوص سهام عدالت هم تصمیمات قدم به قدم اجرا میشود. مردم میتوانند ۳۰ درصد سهام عدالت که برای فروش آزاد شده است را از طریق شعب بانکها عرضه کنند. بانکها این سهام را در بورس به فروش رسانده و پول آن را به مردم باز میگردانند. بانکها حق ندارند که این سهام را خودشان بخرند.

هانی زاده با اشاره به برگزار نشدن مراسم پیشنهاد کرد

یک کارشناس مسائل فلسطین گفت: تشکیل میزگردهای سیاسی و سخنرانیهای انفرادی مقامات ارشد کشورهای مختلف و نیز فلسطینی در فضای مجازی میتواند جایگزین خوبی برای راهپیمایی سنتی روز قدس باشد. حسن هانیزاده در گفتوگو با ایسنا با اشاره به برگزار نشدن روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر ایران و جهان گفت: متاسفانه به دلیل گسترش ویروس کرونا در جهان و همه گیری این بیماری نمیتوان به شکل سنتی راهپیمایی روز قدس را داشته باشیم. این شرایط نه تنها این مساله بلکه تمامی امورات را در دنیا تحت الشعاع قرار داده است. اما در محکومیت رژیم صهیونیستی و اقدامات و جنایات آن در اراضی اشغالی و برای زنده نگه داشتن روز قدس و آرمان فلسطین میتوان ساز و کارهایی را در نظر گرفت از جمله برگزاری سخنرانیهای انفرادی مقامات عالی و ارشد فلسطینی و برگزاری میزگردهای سیاسی که از طریق فضای مجازی در اختیار همگان قرار گیرد. وی افزود: هم چنین میتوان در این روز از طریق شبکههای مجازی پیامهای زیادی را به زبانهای مختلف در حمایت از این روز و مردم فلسطین داشت. در عین حال باید امسال بهترین استفاده را برای زنده نگه داشتن روز قدس از طریق شبکههای مجازی داشت. هانی زاده اظهار کرد: متاسفانه در یکی دو سال گذشته اتفاقات زیادی برای اراضی اشغالی افتاده است که مساله فلسطین را تحت الشعاع قرار داده است

آیتی نسبت به یکدست شدن حکومت هشدار داد

یک فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: شرایط کشور طوری نیست که مجلس یازدهم، دولت را تا حدی تحت فشار قرار دهد که منجر به برکناری یا استعفای دولت شود، زیرا اصلا به نفع اصولگرایان نیست که مشکلات بعدی را در کارنامه آنها بنویسند.. مهدی آیتی در گفتوگو با ایلنا، درخصوص پیشبینی از تحولات یک سال پیشرو و مواجهه مجلس یازدهم با اکثریت مطلق اصولگرا و دولت روحانی، گفت: مجلس یازدهم نتیجه برنامهریزی ۶-۷ سال اخیر اصولگرایان برای ورود به یک مرحله تازه از مدیریت کشور و آن هم مرحله یکدست کردن همه نهادها، است. وی ادامه داد: برای این کار درست از زمانی که آقای روحانی برنده شد، این برنامهریزی انجام شد که چطور اصولگراها بعد از دروه احمدینژاد بتوانند هم آن شکستهای گذشته را جبران کنند و هم اینکه مملکت را یکدست به دست بگیرند و مدیریت یکپارچه ایجاد کنند. برای این کار برنامهریزیهای مختلفی شد که یکی هم مجلس یازدهم است. مجلس یازدهم با اعلام اینکه بخشی از اصولگرایان معتقدند راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و سیاسی موجود در کشور ایجاد یکصدایی و تکصدایی میان ارکان مختلف حکومت است گفت: این اتفاق هم در گذشته در کشور ما و هم در کشورهای دیگر و در همه جا یک تجربه شکست خورده است. آیتی در تشریح لزوم وجود افکار و گرایشهای مختلف در جامعه، بیان داشت: همیشه باید در کنار قدرت حاکم یک دولت در سایه و چشم و گوشهای ناظر حضور داشته باشند که آنها اعمال سیاست مداران را رصد و نقد کنند.