كاهش ٧٩ درصدي گازهاي ارسالي به مشعل در شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد

مدير انرژي شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد از كاهش ۷۹ درصدي گازهاي ارسالي به مشعل نسبت به سال ۹۷ در اين مجتمع گازي خبرداد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد، علاقه بند حسيني با اعلام پروژه هاي بهينه سازي اجرا شده در سطح پالايشگاه تصريح كرد: با اجراي اين پروژه ها كه در راستاي مديريت كربن انجام شده است ميزان كل گازهاي ارسالي به مشعل از سال ۹۵ تا ۹۸ ، كاهش ۸۷ ميليون متر مكعبي را در پي داشته است. سيد مجيد علاقه بند حسيني افزود: در راستاي مديريت كربن و بهره وري انرژي و حفظ محيط زيست، مطابق ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه، موضوع بازيابي و كاهش گازهاي ارسالي به مشعل از سال ۱۳۹۵ در دستور كار اين مجتمع گازي قرار گرفت و با جديت دنبال گرديد. اين مقام مسئول تأكيد كرد: بر اساس برنامه ششم توسعه ميزان گازهاي ارسالي به مشعل از ۱۱۰ ميليون متر مكعب سال پايه ۱۳۹۵ با كاهش شديد ۷۹ درصدي به ۲۳ ميليون متر مكعب در سال ۹۸ رسيده است. وي اضافه كرد: همچنين در طي يكسال گذشته مجموع ميزان گازهاي ارسالي به مشعل ، كاهش ۲۶ درصدي را نشان مي دهد كه اين فعاليت مهم ضمن جلوگيري از انتشار اكسيد كربن به حفظ محيط زيست كمك مي كند.

 

انتصابات استانها از بین افراد برتر آزمون شناسایی مدیران آینده

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای شایسته­ سالاری و شایسته گزینی و استفاده از نیروی انسانی کارآمد، سال گذشته برای اولین بار آزمونی از طریق سازمان سنجش کشور به صورت سراسری برگزار و نتایج آن در سامانه­ای تحت عنوان : شناسایی مدیران آینده درج و ثبت گردید که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد انتصابات استانها از بین ۲۰ نفر برتر آزمون شناسایی مدیران آینده انجام شده است. به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عادل دهدشتی افزود: تا کنون ۱۱۹ انتصاب در این سازمان بر اساس نتایج آزمون مذکور انجام، که ۵۸ نفر آن از بین ۲۰ نفر برتر انتخاب شده­اند. وی با بیان اینکه در انتصابات مدیران سازمان تامین اجتماعی ۳ شاخص توامان با هم مورد توجّه قرار می­گیرد اظهار داشت: نتایج آزمون سازمان سنجش، کانون­های ارزیابی و سوابق، تجارب و تخصّص همکاران همزمان در انتصاب و ارتقای همکاران لحاظ می­شود. دهدشتی گفت: مصاحبه­های کانون­های ارزیابی در شرایط کنونی شیوع کرونا به لحاظ رعایت پروتکل­های بهداشتی به صورت ویدئو کنفرانس و از طریق سازمان مدیریت صنعتی برگزار می­شود. دهدشتی افزود: هدف از اجرای این طرح، ارزیابی و شناسایی همکارانی است که برای کلیه سطوح مدیریتی دارای قابلیّت و توانمنی کافی در این حوزه می­باشند.

تولید محلول ضدعفونی و گندزدایی الکلی در پتروشیمی شازند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ، شرکت پتروشیمی شازند در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و مبارزه با شیوع ویروس کرونا، با دستور مهندس ولدخانی مدیریت عامل به واحد پژوهش و فناوری، محققین این واحد در کوتاه ترین زمان ممکن موفق به تولید محلول ضدعفونی و گندزدایی الکلی شدند. مهندس ولدخانی در این ارتباط بیان داشت: "محلول ضدعفونی و گندزدایی الکلی تولیدی شرکت پتروشیمی شازند جهت ضدعفونی کردن دست و سطوح بر اساس فورمولاسیون مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) می باشد و این محلول ضدعفونی کننده، بر پایه الکل و افزودنی نرم کننده مجاز تولید شده است." مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود: "این محلول در بطری های ۲۵۰ و ۳۵۰ میلی لیتری به صورت کاملاً رایگان در اختیار پرسنل شرکت و خانواده های ایشان، همچنین مراکز بهداشتی و درمانی استان مرکزی، بیمارستان آیت الله خوانساری و همچنین برای روستاها و در صورت نیاز در شهرهای منطقه نیز توزیع خواهد شد."

کسب رتبه اول مازندران دراجرای طرح کنترل و نظارت بر وسایل نقلیه عمومی

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان نمود : بر اساس آمار منتشره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، استان مازندران حائز رتبه اول در اجرای طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی در بخش تعداد ناوگان بازدید شده میدانی و بیشترین پرونده های ارجاعی به کمیسیون رسیدگی به تخلفات گردید. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ،مهندس عباسعلی نجفی اظهار داشت: در طرح مذکور بیش از ۲۶۵۰ وسیله نقلیه عمومی در مازندران مورد کنترل و نظارت قرار گرفت که از این تعداد وسایل نقلیه عمومی کنترل شده ، تعداد ۳۱۰ مورد تخلف احصاء شده که پس از بررسی جهت اعمال قانون به دبیرخانه طرح در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارسال گردید. وی خاطر نشان ساخت:این طرح به منظور بازدارندگي ، شناسایی و اعمال قانون با تخلفات رانندگي در جهت ارتقاي ايمني تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران و قرار گاه پلیس راه استان انجام گردیده است . مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ضمن اعلام استمرار طرح کنترل و نظارت در ایام تعطیلات عید سعید فطر و ایام سفرهای تابستانی پیش رو افزودند : به منظور اثرگذاري بيشتر طرح گشت های نامحسوس جاده ای و برخورد با تخلفات رانندگي در ارتقاي ايمني تردد ، تشدید کنترل و نظارت در جاده های مواصلاتی و محورهای با تصادفات بيشتر به مورد اجرا در می آید. وی ادامه داد: این طرح به صورت گشت های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و پلیس راه بوده که در تمامی محورهای مواصلاتی پرخطر و پر تردد در جهت تشدید کنترلهای میدانی ناوگان عمومي حملونقل و كنترل مدارك و تجهيزات ايمني آنها در طول راهها و محلهاي توقف ( پایانه های مسافری ، مقابل پلیس راه ها ) انجام شده است. گفتنی است طرح مذکور در قالب ۱۲ اکیپ مشترک در طول راه های مازندران به اجرا در آمد.

فریاد آزادی قدس در جهان مجازی قوت قلبی برای مبارزان مقاوم فلسطینی است

سازمان بسیج رسانه استان البرز و انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه البرز به مناسبت روز جهانی قدس در بیانیهای اعلام کردند: فریاد آزادی قدس در جهان مجازی قوت قلبی برای مبارزان مقاوم فلسطینی است. بیانیه سازمان بسیج رسانه استان البرز و انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه استان البرز به مناسبت روز جهانی قدس به شرح زیر است:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یَآ أَیُّهَا الَّذینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ‏(آیه ۷ سوره مبارکه محمد.ص.)

ای کسانی که ایمان آوردهاید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری میکند و گامهایتان را استوار میدارد.

روز جهانی قدس، یادگار تاریخساز و ارزشمند بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت مظلوم فلسطین است که در پرتو رهنمودهای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و بصیرت بیمثال مردمی، امروز به نمادی از وحدت امت اسلام در برابر مستکبران و سلطهجویان تبدیل شده است. این اتحاد و برادری، با پشتوانه ۷۲ سال مقاومت و ایستادگی، آنچنان در روح و تن فلسطین مظلوم و جهان اسلام ریشه دوانده که میرود تا طومار غاصبان بیریشه این خاک مقدس را در هم بپیچد.

مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام بوده و هست، اسرائیل جنایتکار باید بداند جهان اسلام و در صف نخست آن، ایران اسلامی در مسیر آزادی قدس شریف، مدافع حقوق حقه ملت مقاوم و همیشه ایستاده فلسطین هستند و تا نابودی صهیونیست جنایتکار خیزش طوفانیشان آرام نمیگیرد. راهبرد جهان اسلام، در برابر نظام سلطه و صهیونیسم پلید، همان تفکر سردار سربلند جبهه مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است. به برکت جهاد این سرباز سرافراز ولایت، امروز تفکر مقاومت به قدرت نرم جهان اسلام در برابر جنایتکاران تبدیل شده است و دیری نمیپاید که نقاب از چهره نفاق برداشته و مرگ همیشگی آن رقم خواهد خورد. امسال شیوع بیماری جهانگیر کرونا، فرصت برگزاری راهپیمایی دشمنشکن روز قدس را از جهان اسلام گرفته است، اما این پایان کار نیست و یادآوری است بر همگان که فراموش نکنیم اسرائیل نیز همانند ویروس منحوس کرونا محکوم به شکست است. فریاد «القدس لنا» در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در گوش جهانیان میپیچد و این ندای حق است که اینگونه طنینانداز میشود: «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ».

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در محل خبرگزاری تسنیم حضور یافت و با مجید قلی زاده، مدیرعامل و مسئولین این خبرگزاری دیدار و گفتگو کرد .

مدیرعامل ذوب آهن در این دیدار به نقش سازنده رسانه ها در توسعه کشور اشاره کرد و گفت : رسانه ها به نسبتی که کارشناسی و تحلیلی عمل کنند می توانند اثر گذار باشند و خبرگزاری تسنیم در این راه به خوبی عمل کرده است.

یزدی زاده با اشاره به این که فعالیت با وجود شیوع کرونا سخت است و بر شدت مشکلاتی مانند تامین سنگ آهن افزوده است گفت: جهش تولید می تواند اتفاق بیافتد و این امر که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است ، پشتوانه کارشناسی دقیق و بسیار درستی دارد . در ذوب آهن اصفهان شرایط برای جهش تولید فراهم است . البته این امر مستلزم اتخاذ سیاست درست از سوی وزارت صمت جهت تخصیص مواد اولیه است . در این صورت امکان افزایش ۲۰ درصدی در تولید را داریم تا به تولید ۳ میلیون تن در سال برسیم .

وی یادآور شد : مزایای تولید فولاد در ایران ، نیروی کار ارزان ، منابع انرژی فراوان و ارزان و منابع سرشار مواد اولیه است که به همین دلایل نیز قیمت گذاری دستوری در بورس کالا صورت می گیرد . این درحالی است که تعداد نیروی انسانی صنایع فولادی به گونه ای است که عملاً از مزیت ارزان بودن نیروی انسانی بی بهره هستند. از طرفی ذوب آهن اصفهان بر خلاف سایر صنایع فولادی ایران از روش کوره بلند برای تولید فولاد استفاده می کند که این امر موجب عدم بهره مندی از یارانه انرژی می گردد . تفاوت این امر در هر کیلو فولاد بالغ بر هزار تومان است و باعث تفاوت سوددهی ذوب آهن با سایر صنایع می شود . ضمن اینکه تامین مواد اولیه نیز به دلایل مختلف از جمله خام فروشی ، به سختی انجام میشود .

مهندس یزدی زاده اظهار داشت : تولید کننده در واقع نباید دغدغه تامین مواد اولیه را داشته باشد و فقط باید به تولید فکر کند . در صنعت فولاد با سهمیه بندی از سوی وزارت صمت به راحتی می توان مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان راتامین نمود .

وی افزود : ۴۰ درصد ظرفیت تولید ذوب آهن اصفهان الان معطل سنگ آهن است . سنگ آهن درشت دانه که مورد نیاز ذوب آهن است ، به بهانه ارزآوری صادر می شود در حالیکه این سنگ آهن در ذوب آهن اصفهان تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالا می گردد که به مراتب ارزآوری بیشتری دارد.

مدیرعامل ذوب آهن گفت : در شرایط کنونی که با تحریم و شیوع کرونا مواجه هستیم ، صنایع فولادی اگر صادرات نداشته باشند با بحران مواجه می شوند. خوشبختانه صادرات در حال انجام است و البته دغدغه اصلی در خصوص صادرات، دستورالعمل های داخلی است و نه فشار تحریم ها . از طرفی بودجه عمرانی کشور هر سال نصف می شود که آن هم جذب نمی گردد و عملاً مصرف محصولات ساختمانی را کاهش می دهد.

وی افزود : وقتی ذخیره مناسبی از مواد اولیه نداریم ، در مواجهه با مشکلاتی همچون شیوع کرونا ، سیل ، زلزله ، اغتشاش ، اعتصاب و ... با بحران مواجه می شویم که در سال گذشته با همه آن ها مواجه شدیم .

یزدی زاده ضمن انتقاد از قیمت گذاری دستوری در بورس کالا گفت : متاسفانه این سیاست که در گذشته باشکست مواجه شد ، مجدداً در حال اعمال است که نتیجه ای جز فشار بر تولید کنند و ایجاد رانت در بازار نخواهد داشت . عملاً مصرف کننده نیز سودی از این کنترل قیمت نمی بد.

وی افزود : در سال ۱۳۹۷ نیز سیاست قیمت گذاری دستوری اعمال شد اما در پایان سال به بورس کالا بخش نامه ای صادر شد که بر آن اساس خریداران باید مابه التفاوت قیمت های کاهش یافته ناشی از قیمت گذاری دستوری را به فروشنده پرداخت می کردند که این در عمل هیچ گاه رخ نداد . آن بخش نامه نشانگر اشتباه بودن سیاست قیمت گذاری دستوری بودکه امسال نیز همان رویه در حال تکرار است .

مجید قلی زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم نیز در این دیدار گفت: تلاش ما این است که کوشش و جهاد صنعت گران را به خوبی اطلاع رسانی کنیم تا افکار عمومی نسبت به این جهاد اقتصادی مطلع باشد.

وی، ذوب آهن اصفهان را یک صنعت پر افتخار دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال جهش تولید با حل مشکل مواد اولیه ، شاهد شکوفایی بیشتر این صنعت مهم کشور باشیم .

بزرگترین صنعت فولاد شرق کشور توانست رکورد تولید ماهانه گندله خود را با وجود محدودیتها و تعطیلات ۲۳ روزه فروردین ماه که به منظور رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت کارکنان در مقابل بیماری کرونا انجام پذیرفت، موفق به کسب رکورد تولید به میزان ۱۸۰ هزار و ۶۶۸ تن گندله در اردیبهشت ماه شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با تاکید بر لزوم بکارگیری تمام توان در تحقق شعار «جهش تولید» افزود: علی رغم دشواریهای موجود در تامین تجهیزات، مواد اولیه و مقابله با بیماری کرونا، کارکنان پرتلاش فولاد خراسان توانستند به بالاترین رکورد تولید ماهانه گندله از ابتدای راه اندازی این کارخانه دست یابند و گام ارزشمند و مستحکم دیگری در راستای اهداف این مجتمع بردارند.

کسری غفوری گفت: با دستیابی به این رکورد تازه در اردیبهشت ماه سال جاری سخت کوشان ناحیه«گندله سازی» توانستند رکورد پیشین خود را که در آذر ماه ۱۳۹۸با تولید ۱۶۶ هزار و ۹۰۲ تن رقم خورده بوده را در بازه زمانی ۵ ماهه ۱۳ هزار و ۷۶۶ تن ارتقا دهند.

مدیرعامل فولاد خراسان ضمن تأکید بر اهمیت دستیابی به ظرفیت اسمی تولید سالانه گندله در این مجتمع اشاره نمود قطعاً کسب این موفقیت اقدام بسیار مهمی است که استمرار و سرعت بخشی به چرخه تولید تا محصول نهایی، کاهش هزینههای تولید و هم چنین تولید اقتصادی را به دنبال خواهدداشت.

به گزارش واحد روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان: حمید رضا زارع، معاون بهرهبرداری شرکت، رکورد روزانه کارخانه گندلهسازی را با تناژ ۸۴۸۸ تن در۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد و خبر از تولید سال گذشته این کارخانه به میزان ۱ میلیون ۴۵۲ هزار و ۷۷۴ تن داد.

شركت گاز استان مازندران موفق به کسب تندیس بلورین در سومین دوره ارزیابی جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت گاز با کسب جایگاه برتر در میان شرکتهای گاز استانی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، "جعفر احمدپور" با اعلام خبر کسب تندیس بلورین جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت گاز گفت: این موفقیت ارزشمند با تلاش و همدلی همه کارکنان شرکت گاز استان مازندران حاصل شده است. احمدپور اظهار داشت: در راستای حفظ این جایگاه ممتاز، همراهی همه کارکنان تلاشگر در اجرای برنامه های بهبود به منظور تحقق استراتژی های سازمان و خلق ارزش پایدار برای ذینفعان، ضروری و مورد انتظار می باشد. مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با تاکید بر ارتقای مستمر سطح کیفی خدمات و بهره وری هر چه بیشتر فرآیندهای سازمان، اظهار داشت: برای گاز مازندران، تعالی راهیست بی پایان که همه ساله با اجرای برنامه های بهبود با تمام توان در این مسیر گام برمی دارد. پیش از این، شرکت گاز مازندران از سال ۱۳۸۸ با حضور در فرایند ارزیابی جایزه ملی تعالی موفق به دریافت گواهینامه تعهد به تعالی سازمانی شده و به دنبال آن در سالهای بعدی تقدیرنامه ۲ستاره، تقدیرنامه ۳ستاره، تقدیرنامه ۴ستاره و تندیس بلورین جایزه مذکور را اخذ نمود. همچنین در سال ۱۳۹۶ موفق به کسب تندیس بلورین جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت و تندیس بلورین جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت گاز گردید. در سال ۹۸ نیز تیم ارزیابی ۶نفره دبیرخانه جایزه از ۲۷ لغایت ۳۰ بهمن در محل شرکت گاز استان مازندران حضور یافته و طی جلسات فشرده با مدیران و کارشناسان این شرکت، نسبت به بررسی مطالب ارایه شده اقدام کرده و از نزدیک سازمان را مورد ارزیابی قراردادند.