تصویب بیانیههای مأموریت، چشمانداز و ارزشهای پستبانک

طهمورث الیاسی عضو هیأت مدیره پستبانکایران اعلام کرد: بیانیههای مأموریت، چشمانداز و ارزشهای این بانک توسط اعضای هیأت مدیره و مدیران بررسی و مورد تصویب قرار گرفت. وی تصریح کرد: در آخرین کمیته راهبردی تدوین برنامه استراتژیک این بانک که با رویکرد استقرار بانکداری دیجیتال با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران امور و جمعی از روسای ادارات مرکزی برگزار شد اهداف استراتژیک(کیفی) و استراتژی های بانک مطرح و مقرر گردید پس از اخذ نظرات تکمیلی مدیران امور نهایی شده و مورد تصویب قرار گیرد. در این جلسه، گزارش کاملی از مطالعات میدانی، اسنادی، تطبیقی، کانونی و تاریخی در ارتباط با مرحله اول تدوین برنامه استراتژیک پستبانکایران ارائه و بررسیهای لازم انجام شد.

گزارش جمعبندی از نتایج بررسیها و مباحث مطروح شده در کارگروههای تخصصی برنامهریزی استراتژیک بانک درسطح کارشناسان و رؤسای ادارات مرکزی درخصوص بیانیههای مأموریت، چشم انداز، ارزشها و اهداف استراتژیک بانک در این جلسه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد درجلسه بعدی تصمیمات نهائی اتخاذ گردد. استقرار بانکداری دیجیتالی برای بهبود وضعیت امور خدمترسانی به مردم و اصلاح ساختار داخلی، یکی از برنامههای استراتژیک و محوری این بانک است که مراحل اولیه صورت پذیرفته و روند پیادهسازی آن به سرعت درحال انجام است.

 

پیگیری انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی

عضو هیأت مدیره بانک مسکن با تأکید بر تامین مالی از بازار سرمایه گفت: در این زمینه مراحل دریافت مجوز انتشار اوراق رهنی در حال انجام است.

اولین گردهمایی مجازی مدیران ارشد حوزه ستادی و استانی بانک مسکن از طریق ارتباط آنلاین به شکل ویدئو کنفرانس با حضور اعضای هیات مدیره بانک در ساختمان مرکزی برگزار شد. در این همایش، سید محسن فاضلیان درگذشت مدیرعامل بانک مسکن و همچنین ۷ نفر از کارکنان و بازنشستگان بانک را تسلیت گفت. عضو هیأت مدیره بانک مسکن با تأکید بر لزوم عملیاتی کردن دو برنامه کلان در بانک مسکن اظهار داشت: نخستین برنامه، شناسایی مراکز درآمدی و در کنار آن شناسایی مراکز هزینه ای بانک است که این موضوع مستلزم ایجاد ساختار بودجه ریزی عملیاتی است.

یکی از موضوعاتی که در شرکت های تابعه بانک اتفاق افتاده این است که این شرکت ها در مرحله ورود به حاشیه سود هستند. عضو هیأت مدیره بانک مسکن همچنین با تأکید بر استفاده از روش های تأمین مالی از بازار سرمایه افزود: در این زمینه مراحل دریافت مجوز انتشار اوراق رهنی در حال انجام است و انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی در دستور کار قرار دارد.

بیمه نامه چاپی در صورت

درخواست بیمه گذاران

پس از صدور بخشنامه ای مبنی بر ارائه خدمات بیمه ای بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث، بیمه مرکزی با انتشار اطلاعیه ای نسبت به شفاف سازی برخی از ابهامات موجود، اطلاع رسانی کرد. در این اطلاعیه آمده است: تصمیم به ارائه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به مفهوم حذف شبکه فروش از فرایند عرضه بیمه نامه مذکور نبوده و شبکه فروش همچون گذشته نقش و کارکرد خود را حفظ خواهد کرد. واحدهای صدور (اعم از شعب و نمایندگان) در شرکت های بیمه موظفند با رعایت دقیق مقررات مربوطه نسبت به تبیین و تشریح اهداف و منافع این طرح برای بیمه گذاران اقدام لازم را به عمل آورند.

تسهیلات حمایتی مسکن شهری و روستایی

حمایت بانک صادرات ایران از تامین و بهسازی مسکن شهری و روستایی اقشار آسیبپذیر طی سال ٩٨ با پرداخت بالغ بر ١٠ هزار میلیارد ریال ادامه یافت. این بانک با هدف حمایت از تامین، بازسازی و بهسازی مسکن روستایی و شهری در مناطق مختلف کشور، طی سال ٩٨ با اعطای ١١ هزار و ٨٦٠ فقره، بالغ بر ١٠ هزار و ٥٦٦ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای تسهیلات مسکن خانوادههای شهدا، جانبازان، ایثارگران، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، احداث حمام روستایی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری پرداخت کرده است. بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در اقصی نقاط کشور نیز مورد توجه بانک صادرات ایران بوده به نحوی که در سال ٩٨ به شش هزار و ٧٥٦ نفر در روستاهای محروم کشور توسط این بانک پرداخت شده است.

کاهش NPL بانک ملی به ٦ درصد

نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) بانک ملی ایران در پایان سال گذشته به عدد شش (۶) درصد رسیده است. اطلاعات دریافتی از عملکرد سال گذشته بانک حاکی از کاهش این شاخص بسیار مهم در بانک ملی ایران است. کاهش نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) نشان دهنده تلاش بانک برای وصول مطالبات معوق و نیز ارائه تسهیلات جدید با رعایت قوانین ابلاغی به همراه دریافت وثایق و تضامین معتبر است. پیش از این عباس معمارنژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی NPL بانک ملی ایران را در مقایسه با متوسط این عدد در نظام بانکی «خیلی خوب» عنوان کرده بود.

محمدرضا فرزین تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین در دیدار با روسا و سرپرستان جدید شعب این بانک، برنامهریزی هدفمند و هوشمند را عامل مهمی برای دستیابی به اهداف استراتژی جدید بانک کارآفرین دانست.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در این همایش که با حضور اعضای هیات مدیره برگزار شد، دکتر محمدرضا فرزین طی سخنانی گفت: اهداف کلان بانک کارآفرین با حضور و همکاری مدیران و روسای شعب و در قالب یک برنامه دوساله تدوین شده است. جهت تحقق اهداف دوساله که در جلسات قبلی به تفصیل در مورد آن بحث شد، اولین قدم بزرگ ما افزایش سرمایه خواهد بود. طرح افزایش سرمایه بانک تدوین و به بانک مرکزی تقدیم شده است که بخشی از آن از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته و بخشی دیگر از طریق آورده نقدی سهامداران تأمین خواهد شد.

فرزین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: همراستا با افزایش سرمایه، منابع و تسهیلات و سایر ظرفیتهای بانک نیز باید به همین میزان افزایش پیدا کند. این جهش باید در همه فعالیتهای بانک مشهود و ملموس باشد. با همکاری هیات مدیره و مدیران ارشد شرایط را برای فعالیت گستردهتر شعب فراهم کردهایم و انتظار داریم همکاران ما با تمام توان برای تحقق این هدف تلاش کنند. وی همچنین افزود: علم بانکداری به طور مداوم در حال پیشرفت است. لذا لازم است همکاران ما در این زمینه آموزش ببینند و به دانش روز بانکداری مجهز شوند. در بحث آموزش حرفهای همکاران هم برنامههایی تدوین شده است که در سال جاری عملیاتی خواهد شد. فرزین در ادامه با اشاره به جایگاه بانکداری شرکتی در استراتژی جدید بانک کارآفرین گفت: توسعه بانکداری شرکتی از برنامههای کلان و اساسی بانک در سال جاری و سال آینده است. در کنار بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایهگذاری در قالب تأمین سرمایه نیز در دستور کار ما قرار دارد که مقدمات آن انجام شده است. توسعه همکاری با شرکت کارگزاری و انتشار اوراق نیز از دیگر برنامههای ما جهت تحقق بانکداری سرمایهگذاری است. مدیرعامل بانک کارآفرین همچنین گفت: در حوزه فناوری اطلاعات کاستیهایی وجود داشته است که باید جبران شود. با تغییر ساختار مدیریت فناوری اطلاعات، به طور قطع تا پایان سال جاری این بخش تقویت خواهد شد و شاهد تحول اساسی در خدمات بانکداری الکترونیکی بانک کارآفرین خواهیم بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تأمین سرمایه انسانی بانک گفت: با همکاری معاونت توسعه سرمایه انسانی، تأمین نیروی انسانی شعب و واحدهای ستادی تا پایان خرداد ماه انجام خواهد شد. درجهبندی شعب سراسر کشور نیز به طور آزمایشی و برای مدت ۶ ماه انجام شده است. ملاک ما در درجهبندی شعب، معیارهای عملکردی و آماری بوده است که در ادامه با نظر مدیریتهای ذیربط اصلاح خواهد شد. لازم به ذکر است که این رتبه به شعبه اعطا شده است و عملکرد روسای شعب به صورت مجزا مدنظر قرار خواهد گرفت. دکتر فرزین در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: از همه همکارانم در همه واحدها و شعب انتظار دارم ما را در تحقق اهداف تبیین شده یاری دهند. بدون شک این مهم جز با همکاری همهجانبه همه همکاران در همه سطوح محقق نخواهد شد. در ادامه این همایش مهدی سیفعلیشاهی عضو هیات مدیره گفت: همانطور که در جلسات قبلی عنوان شد، حدود اختیارات روسای شعب سراسر کشور جهت اعطای تسهیلات افزایش یافته است. امید است با همراهی و همدلی همه کارکنان بتوانیم به اهداف تدوین شده دست پیدا کنیم تا همه ذینفعان بانک اعم از سهامداران، مشتریان و کارکنان بانک، از این تغییرات مهم و کلیدی منتفع شوند.

در پی موافقت شرکت بورس کالای ایران، خزانه بانک آینده بهعنوان انبار سکه طلا و صادرکننده گواهی سپرده سکه طلا، فعالیت خود را آغاز کرد.

خزانه بانک آینده با ظرفیت ۱۵۰ هزار سکه، بهعنوان پنجمین خزانه سکه طلای پذیرفتهشده در بورس کالای ایران، آماده انجام معاملات گواهی سپرده سکه
تمامبهار آزادی است.

گواهی سپرده سکه طلا، سندی است که مالکیت یک فرد بر تعداد مشخصی سکه را نشان میدهد.

دارندگان سکه فیزیکی میتوانند با همراه داشتن مدارک شناسایی به خزانه بانک آینده رجوع کرده، ضمن تحویل سکههای خود، گواهی سپرده را دریافت نمایند؛ پس از یک روز و با اعتبارسنجی سکهها توسط بانک، قبض انبار صادر میشود؛ دارنده این قبض میتواند این قبض را با حضور در کارگزاری یا به صورت آنلاین بفروشد؛ مبلغ مورد نظر پس از یک روز قابل برداشت از حساب خواهد بود.

دارندگان گواهی سپرده سکه نیز میتوانند با در دست داشتن مدارک شناسایی خود، پس از یک روز از خرید گواهی به خزانه بانک آینده در تهران، خیابان بخارست،
خیابان پانزدهم، ساختمان شماره یک بانک آینده
رجوع کرده، با ارائه گواهی، سکههای خود را دریافت نمایند.

هزینه اصالتسنجی برای آورنده سکه، ۳۰۰۰ تومان به ازای هر سکه و هزینه نگهداری روزانه، ۷۰ تومان برای هر قطعه سکه است.

متقاضیان میتوانند اطلاعات بیشتر را از مرکز ارتباط بانک آینده به شماره ۲۷۶۶۳۲۰۰-۰۲۱ بگیرند.

مدیردفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقهای تهران با اشاره به اینکه میزان بارشهای ثبت شده در استان تهران در ۸ ماهه سال آبی جاری از مهرماه تا پایان اردیبهشت است افزود: میزان بارشهای استان تهران ۴۵۲ میلی متر بوده که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد و در مقایسه با متوسط ۵۱ ساله نیز ۷۳ درصد افزایش را نشان میدهد. محمد رضا خانیکی در گفتگو با صداوسیما گفت: با بارشهایی که در آخرین روزهای اردیبهشت ماه رخ داد میانگین بارندگی استان تهران به ۴۵۲ میلی متر رسید که این رقم، ثبت یک رکورد جدید در نیم قرن اخیر این استان است. وی ادامه داد: با توجه به میزان بارندگیهای ثبت شده در ایستگاههای تهران بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه رودک در بالادست سد لتیان، چشمه اعلاء دماوند و شمال درکه ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در بازدید از تأسیسات و عملیات دو انبار نفت ارومیه و ستاد منطقه گفت: زیرساختهای مطلوبی از نظر فنی در پروژه احداث انبار نفت جدید ارومیه ایجاد شده و با تکمیل نهایی این پروژه تا پایان امسال، انبار نفت شهید حاج قاسم سلیمانی به هاب صادراتی سوخت در کشور تبدیل میشود. به گزارش شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه ارومیه، کرامت ویسکرمی: یکی از اهداف راهبردی شرکت در شرایط کنونی افزایش مقدار صادرات سوخت به کشورهای همسایه است. وی افزود: منطقه ارومیه به دلیل هممرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان موقعیت راهبردی ویژهای دارد و میتواند به اقتصاد کشور و استان در درآمدزایی کمک شایانی کند. ویسکرمی با ابراز رضایت از عملکرد و اقدامهای انجامشده در منطقه، اجرایی شدن این پروژه را حاصل تلاش مدیر و مجموعه کارکنان منطقه دانست.

بحران کرونا موجب افت تاریخی سرمایهگذاری جهانی در انرژی میشود

آژانس بینالمللی انرژی هشدار داد که پاندمی ویروس کرونا باعث خواهد شد بزرگترین افت تاریخ سرمایهگذاری جهانی در انرژی رخ دهد و سرمایهگذاری در تمام بخشهای مهم سقوط کند. به گزارش مهر به نقل از سیانبیسی، آژانس در گزارش سالانه جدید سرمایهگذاری انرژی خود که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد: سقوط بیسابقه سرمایهگذاری در بخش انرژی در سراسر جهان، هم از لحاظ مقیاس و هم از لحاظ سرعت، تکاندهنده خواهد بود. فاتح بیرول، رئیس آژانس بینالمللی انرژی در این باره گفت: سقوط تاریخی در سرمایهگذاری جهانی انرژی به علت پاندمی کرونا، از بسیاری لحاظ مشکلساز خواهد بود. این به معنای از دست رفتن مشاغل و فرصتهای شغلی در حال حاضر و فقدان تأمین انرژی کافی در آیندهای خواهد بود که اقتصاد ریکاوری شده باشد.

کمبود آب در پایتخت بسیار جدی است

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا میزان مصرف آب در پایتخت افزایش یافته است تا جایی که حتی نگرانی برای تأمین آب در زمان پیک نیز وجود دارد. محمدرضا احمد نسب در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت منابع آبی در تهران، اظهار کرد: باتوجه به بارشهای مناسبی که در این مدت در تهران شاهد بودیم، وضعیت ذخیره منابع آبی مطلوب است اما به دلیل وجود ویروس کرونا، همچنان مصرف آب در پایتخت زیاد است. قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که در ماههای تیر و مرداد در تأمین آب دچار مشکل شویم، تاکید کرد: ذخیره منابع آبی مناسب است اما ظرفیت کافی برای ازدیاد مصرف در زمان پیک وجود ندارد لذا تقاضا ما از مشترکان این است که نسبت به مدیریت مصرف حساس باشند. وی افزود: در حال حاضر میزان مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته و این در حالی است که رشد جمعیت در پایتخت با میزان مصرف همخوانی ندارد. احمد نسب با تاکید بر اینکه باید مدیریت مصرف به طور جدی مورد توجه افراد قرار گیرد، تصریح کرد: تلاش ما تأمین آب سالم و پایدار برای تمام مشترکان است اما در این شرایط نباید از اهمیت مدیریت مصرف غافل شد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز:

گروه انرژی: مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: بیژن زنگنه وزیر نفت روزهای گذشته پیشنهادی برای ترمیم خطوط آسیب دیدهترمیم خط لوله گاز ایران به ترکیه را ارائه کرد که این موضوع از سوی کشور ترکیه رد شد.

ترکیه مهمترین کشور وارد کننده گاز طبیعی ایران محسوب میشود. قرارداد صادرات گاز ایران به این کشور در سال ۱۹۹۶ میلادی به امضای دو طرف رسید و طبق این قرارداد ایران تا سال ۲۰۲۶ باید روزانه ۲۷ میلیون متر مکعب گاز به این کشور صادر کند.

ترکیه علاوه بر ایران از کشورهای روسیه و آذربایجان نیز گاز وارد میکند. این کشور طی چند سال اخیر تلاش کرده است تا با افزایش واردات گاز خود از آذربایجان و روسیه سبد وارداتی گاز خود را متنوع و خود را به بازیگری اثرگذار در حوزه بازار گاز تبدیل کند.

بررسی روند تاریخی این قرارداد گازی نشان میدهد، صادرات گاز ایران به ترکیه همواره با مشکلاتی همراه بوده؛ به طوری که قیمت و کیفیت گاز وارداتی بارها مورد مناقشه طرفین بوده است. به همین دلیل این کشور بارها به بهانه اختلاف قیمت گاز وارداتی ایران نسبت به روسیه و آذربایجان، به دیوان بینالمللی شکایت کرده و در دو مورد نیز حتی از ایران تخفیف دریافت کرده است.

مهدی جمشیدی دانا مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، در خصوص علت تأخیر کشور ترکیه برای خطوط آسیب دیده گاز گفت: ما به کشور ترکیه اعلام کردهایم که برای تجهیزات، امکانات و نیروی متخصص آمادگی کامل داریم.

او ادامه داد: در حال حاضر کشور ما آمادگی این را دارد ظرف مدت کوتاه یک هفتهای این آسیب دیدگی را برطرف کند ولی تأخیر کشور ترکیه در این خصوص را نمیدانیم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز بیان کرد: ایران و ترکیه روابط صمیمانهای در دوران تحریم و بعد از تحریم با هم داشتهاند و به نظر نمیرسد تحتتاثیر آمریکا و یا دیگر کشورهای منطقه قرار گرفته باشند، زیرا میدانند تحریمها موقتی است و دوامی ندارد.

جمشیدی دانا در ادامه درباره تمدید قرارداد انتقال گاز به ترکیه، افزود: به دلیل برخی حساسیتها و موضوع کرونا مباحث مربوط به تمدید قرارداد با تأخیر مواجه شده، اما مذاکرات در دستور کار است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

او اضافه کرد: طبق تعهدات بین المللی قراردادی بین ایران و ترکیه وجود دارد که مطابق آن ایران باید گاز مورد نیاز این کشور را ارسال و آنها هم باید دریافت کنند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز افزود: این خط لوله منافع مشترکی بین ایران و ترکیه دارد و نشانهای از دوستی دو کشور همسایه است، همواره در این قرارداد شرایط خوب بوده هر چند گاهی سر قیمت مباحثی صورت گرفته است، اما انتقال گاز به ترکیه یک قرارداد خوب است و شرایط آن برای هر دو کشور شفاف است.

جمشیدی دانا بیان کرد: همچنین بیژن زنگنه وزیر نفت روزهای گذشته پیشنهادی برای ترمیم خطوط لوله گاز آسیب دیده بین این دو شور را به ترکیه را ارائه کرد که این موضوع از سوی کشور ترکیه رد شد.

همچنین رضا بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز، گفته بود: طبق تعهدات بین المللی قراردی بین ایران و ترکیه وجود دارد که مطابق آن ایران باید گاز مورد نیاز این کشور را ارسال و آنها هم باید دریافت کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: این خط لوله منافع مشترکی برای بین ایران و ترکیه دارد و نشانهای از دوستی دو کشور همسایه است، همواره در این قرارداد شرایط خوب بوده هر چند گاهی سر قیمت مباحثی صورت گرفته است، اما انتقال گاز به ترکیه یک قرارداد خوب است و شرایط آن برای هر دو کشور شفاف است. وی یادآور شد: البته باید در نظر داشت نیاز به گاز در فصول مختلف متفاوت است شاید با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما دریافت گاز را فرس تلقی نمیکنند و با توجه به امکانات فنی و نیروی انسانی کار تعمیرات توسط ایران انجام میشود و مشکلی در این زمینه نیست.

وزیر نیرو گفت: در ۴ هفته گذشته از پویش الف ب ایران بیش از ۱۶ طرح آب و برق با اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است.

به گزارش صداوسیما؛ رضا اردکانیان با اشاره به اینکه این طرحها در استانهای تهران مرکزی، ایلام و سیستان و بلوچستان اجرا شده است افزود: سد، نیروگاه حرارتی، تصفیه خانه فاضلاب و نیروگاه برق آبی از جمله طرحهای افتتاح شده است. وی با بیان اینکه در هفته پنجم این پویش به استان خراسان جنوبی سفر خواهیم کرد گفت: در این استان سد سیاهو افتتاح میشود که اجرای این طرح با هدف تأمین آب شرب و کشاورزی، کنترل سیلاب در منطقه سربیشه و آب رسانی به منطقه درنیان و روستاهای این منطقه و دیگر مناطق استان خراسان جنوبی است.

وزیر نیرو ادامه داد: سرعت بخشیدن به اجرای طرح ۵۰ مگاواتی در این استان با اختصاص اعتباری معادل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، از دیگر طرحهای قابل افتتاح در هفته پنجم پویش الف ب ایران است.

اردکانیان با اشاره به تصویب ممنوعیت کشت برنج به جزء در مناطق شمالی در هیئت وزیران با پیشنهاد کارگروه سازگاری باکم آبی، گفت: در این مصوبه ملاحظاتی درنظر گرفته شد که براساس آن، کشت برنج با اعمال سازوکارهایی از جمله خشکه کاری و آبیاری تحت فشار زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی مجاز اعلام شود. وزیر نیرو با اشاره به اینکه ورودی سدهای استان خوزستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است گفت: امسال میزان ذخیره سدهای استان خوزستان، ۲۲ میلیارد مترمکعب است که سال گذشته در مدت مشابه، ۴۴ میلیارد مترمکعب بوده است که البته با برنامه ریزیهای انجام شده، رهاسازی آب از این سدها امسال ۱۴ درصد و میزان زمینهای زیر کشت نیز ۱۳ درصد افزایش مییابد.