صرفه جویی با بهینه سازی مصرف مواد تعليق شکن

اهواز: فرج-مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با بهینهسازی مصرف مواد تعلیق شکن، بیش از ۳۰۲ میلیارد ریال در هزینههای سال ۱۳۹۸ صرفه جویی شد. مهندس سعید کوتی اظهار داشت: انجام اصلاحیههای فرآیندی، رفع اشکالات عملیاتی و پایش دقیق و منظم مصرف این نوع مواد، موجب شد در سال گذشته نسبت به سال مبنای مقایسه (۱۳۹۶) حدود ۴۳۲۷ بشکه در مصرف مواد تعلیق شکن صرفهجویی حاصل شود که تأثیری قابل توجه در کاهش هزینههای جاری داشته است. وی درباره کاربرد مواد تعلیق شکن در فرآیند تولید نفت خام گفت: تعلیق شکنها عمدهترین مواد شیمیایی مورد مصرف در فرآیند تولید به شمار میروند که در واحدهای بهره برداری و نمک زدایی برای جداسازی آب و نمک از نفت خام استفاده میشوند. مهندس کوتی افزود: با توجه به تعدد واحدهای بهره برداری و نمک زدایی در گستره مناطق نفت خیز جنوب، هرگونه ابتکار عمل در کاهش مصرف مواد شیمیایی صرفه جویی قابل توجهی در هزینهها به همراه خواهد داشت. مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان ساخت: بومی سازی مواد تعلیق شکن مورد استفاده در این شرکت با همکاری مراکز علمی و پژوهشی کشور در حال انجام است و در آینده نزدیک، کشور به طور کامل از ورود این مواد، بی نیاز خواهد شد.

 

شست و شو و ضدعفونی مخازن زباله درشهرحسن آبادفشافویه

درراستای حفظ سلامت شهروندان وجلوگیری از آلودگیهای زیست محیطی شست و شو و ضدعفونی کردن مخازن زباله تعبیه شده در سطح شهر به صورت روزانه و مستمر انجام میشود. علی کیوانی - حسن آبادفشافویه؛ هلالی مدیرخدمات شهری با اعلام این خبرگفت؛ این روزها شاهدافزایش دمای هوا ودرکنارآن با توجه به بارندگیهای بسیارخوب دردوماهه اخیرشاهدهجوم انواع حشرات از جمله سوسکها ومگس و... هستیم که این امر میطلبد اقدامات مؤثرتری درراستای حفظ سلامت شهروندان محترم دردستورکارشهرداری قرارگیرد. درهمین راستا بنابه تاکیدات مدیریت شهری عملیات ضدعفونی مخازن زباله که به طورمستمر انجام میشد، جهت جلوگیری از افزایش آلودگیهای زیست محیطی سم پاشی مخازن ودرحوزه فضای سبز سم پاشی درختان فضای سبز آغازشده واین روندادامه خواهدداشت. وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه واحدهای مختلف خدمات شهری، اظهار داشت: درروزهای پایانی سال تمامی مخازن زباله مستهلک درسطح شهرتعویض شد وضدعفونی وشستشوی خودروهای حمل زباله وتجهیزات خدمات شهری، تنظیف و رفت و روب شهری و جمعآوری و حمل پسماند،، پاکسازی گروهی معابر سطح شهر، شستشو و ضدعفونی کردن روزانه انهار و کانالهای سرپوشیده و روباز شهر و جمعآوری و تسطیح خاک و...از جمله فعالیتهای این حوزه بوده است که به صورت مستمردنبال میشود.

عرضه بنزین یورو ۴ در کلیه جایگاههای سوخت استان ایلام

علیاصغر چاغروندی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی استان ایلام گفت: با پیگیریهای مستمر از مقامات ارشد شرکت نفت و مصوبه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی از امروز بنزین در حال عرضه در همه جایگاههای سوخت استان ایلام از نوع یورو ۴ است و این اقدام در راستای ارتقا کیفیت سوخت مصرفی و استفاده از سوخت با کیفیت بالاتر است.

وی افزود: بنزین یورو ۴ میزان آلودگی و درصد گوگرد کمتری نسبت به بنزین معمولی دارد و درجه بهسوزی بالاتری دارد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی استان درباره مزیتهای بنزین یورو ۴ نسبت به بنزین معمولی گفت: میزان گوگرد و ذرات معلق که از عوامل آلوده کننده محیط زیست است به مراتب کمتر بوده و تا کنون فقط در کلان شهرها عرضه میشد که با ازدیاد تولید پالایشگاهها امکان عرضه برای بعضی مناطق کشور فراهم شده است که جا دارد به عنوان یک شهروند بدین وسیله نیز از تلاشهای بهبود تولید پالایشگاهی تشکر و قدردانی کنم. وی ادامه داد: توزیع فرآورده نفت گاز یورو ۴ نیز در تعدادی از جایگاهها عرضه میشود و تلاش میکنیم عرضه گازوئیل یورو ۴ نیز در سطح استان پوشش داده شود. چاغروندی تاکید کرد: قیمت بنزین یورو ۴ با بنزین معمولی تفاوتی ندارد و در صورت مشاهده تخلف با افراد متخلف برخورد خواهد شد. به گفتهی چاغروندی، هم اکنون ۲۳ جایگاه CNG و ۴۷ جایگاه عرضه سوخت بنزین در سطح استان ایلام فعال است.

پاکسازی محوطه ترانسهای

تاسیسات مرکزی آب حیات

اهواز: فرج-مدیر اداره آب حیات از پاکسازی محوطه ترانسهای تاسیسات مرکزی این اداره خبر داد. محمد مهدیزاده گفت: به منظور افزایش ضریب ایمنی و پیشگیری از آتش سوزی احتمالی محوطه ترانسهای تاسیسات مرکزی آب حیات پاکسازی شد. وی اذعان داشت: با توجه به افزایش دمای هوا طی روزهای اخیر و به منظور پیشگیری از قطع احتمالی برق کلیه ترانسهای تاسیسات گلالک آب حیات توسط کارشناسان مربوطه بازدید و سرویس شد.

دستیابی به رکورد جدید حمل محصول

سعید رشیدی، رئیس برنامهریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه، در گفتوگو با خبرنگار فولاد از دستیابی به رکورد حمل محصولات به مقدار بیش از ۸۵۴.۸۶۰ تن در اردیبهشتماه سال جاری خبر داد. وی رکورد قبلی را مربوط به اردیبهشتماه سال ۱۳۹۸ و به مقدار ۷۶۳ هزار و ۶۴ تن اعلام کرد و افزود: به لطف خدا و با برنامهریزی مناسب و تلاش و پیگیری مستمر کارکنان واحد برنامهریزی و کنترل حمل محصولات، شاهد افزایش ۱۲ درصدی حمل ماهانۀ محصولات نسبتبه رکورد قبلی در سال ۹۸ بودهایم.

رشیدی همچنین از حمل بیش از ۷ میلیون و ۴۹۰ هزار تن انواع محصولات طبق سفارش مشتریان به اقصی نقاط کشور در سال ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: در هر دو حوزۀ حمل جادهای و حمل ریلی رکوردهای جدیدی با بیش از ۵.۷ درصد افزایش نسبتبه رکورد سال ۹۶ حاصل شده است.

رئیس برنامهریزی و کنترل حمل محصولات مبارکه حمل و تحویل این حجم از محصولات را در پاسخگویی به تقاضای بازار تأثیرگذار دانست و گفت: تحویل بهموقع سفارشهای مشتریان که صنایع پاییندستی صنعت فولاد را شامل میشود، موجب افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش التهاب بازار میشود.

وی افزایش حمل محصولات را موجب کاهش ماندگاری محصولات تولیدشده در انبارها برشمرد و خاطرنشان کرد: این امر کاهش هزینهها و افزایش درآمد و سودآوری شرکت را به همراه خواهد داشت.

سعید رشیدی ابراز امیدواری کرد در سال جهش تولید و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و در ادامۀ رکوردهای پیاپی در بخشهای مختلف فولاد مبارکه شاهد رشد و پیشرفت صنعت ایران اسلامی باشیم.

ثبت نام در سامانه کارا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: واحدهای گردشگری این استان که بر اثر کرونا دچار خسارت شدهاند در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند. عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: کرونا بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال به بخشهای مختلف صنایع دستی، مراکز اقامتی، بوم گردی، مجتمعها و دیگر بخشهای گردشگری استان ایلام خسارت وارد کرد.

وی از آغاز ثبت نام واحدهای خسارت دیده برای دریافت تسهیلات در در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir خبر داد و افزود: نرخ بهره این تسهیلات ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲ ساله تعیین شده و قرار است تا پایان خردادماه واریز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام یادآور شد: ۴۰ اقامتگاه بومگردی با اشتغالزایی ۱۷۴ نفر در استان فعال هستند که این مراکز دچار خسارتهای فراوانی ناشی از شیوع ویروس کرونا شده و افراد شاغل در آنها بیکار شدند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خبر داد:

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: با راه اندازی معاونتهای اجتماعی ستاد در استانها برای کاهش آسیبها، رفع محرومیت، تحقق عدالت و ترویج اندیشههای امام اقدام خواهیم کرد.

مراسم معارفه معاون اجتماعی ستاد اجرایی حضرت امام روز چهارشنبه با حضور مجتبی ابراهیمی معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، فرخی مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام در قزوین، در حوزه هنری قزوین برگزار شد.

مجتبی ابراهیمی در این مراسم اظهار داشت: نظام اسلامی در آغاز گام دوم برای بسترسازی ظهور حرکت خواهد کرد و در این راه با تلاش شبانه روزی اقدام خواهد کرد.

وی گفت: امروز با گذشته ۴ دهه از انقلاب اسلامی، باید برخی ارزشها که به فراموش سپرده شده را دوباره در دستور کار برای ترویج قرار دهیم تا به اهداف تعیین شده برسیم.

ابراهیمی تصریح کرد: در شرایط کنونی باید برای آغاز یک حرکت اجتماعی رویکرد خود را تغییر دهیم و ارزشهایی را که به دلیل مشغلههای روزمره دچار فراموشی شده را دوباره در جامعه احیا کنیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی حضرت امام یادآور شد: امروز در وضعیتی هستیم که بایستی فعالیتهای اجتماعی که در راستای آن بتوان اندیشههای امام راحل را در جامعه رواج داد در دستور کار قرار گیرد و همه مشتاقانه به سمت آن حرکت کنیم.

ابراهیمی یادآور شد: محرومت زدایی از آرمانهایی است که باید در این دوره با سرعت بیشتری مورد توجه متولیان امر قرار گیرد تا عدالت اجتماعی را در جامعه پیاده کنیم.

وی گفت: امروز زیبنده نظام نیست که پس از ۴۰ سال در منطقهای در خوزستان که روی چاه نفت خوابیده ساکنانش از مشکل کم آبی در رنج باشند لذا در ستاد اجرایی رویکرد ما توجه به مشکلات اجتماعی و تلاش برای رفع آنهاست.

ابراهیمی اظهار داشت: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با تغییر رویکردها تلاش میکنیم در کنار مردم برای حل مشکلات همت کنیم و در این راستا به مشارکت و همکاری همه مردم نیازمندیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بیان کرد: در طرح مواسات و کمک مؤمنانه توزیع یک میلیون بسته معیشتی در سراسر کشور پیش بینی شده که در اجرای این کار از مشارکت گروههای جهادی، دفتر امام جمعه، نهادهای مردمی استفاده میکنیم. وی اضافه کرد: دفاتر نمایندگی ولی فقیه و امامان جمعه در مراکز استانها به عنوان یک پایگاه مردمی باید محور فعالیتهای اجتماعی باشد تا بتوانیم به اهداف متعالی ترسیم شده دست یابیم.

راه اندازی معاونتهای اجتماعی در استانها

ابراهیمی اضافه کرد: با راه اندازی معاونت اجتماعی در ستاد اجرایی استانها تلاش میکنیم با برنامه ریزی مدون و تشکیل شورای اجتماعی زمینه بهره گیری از ایدههای صاحب نظران و اندیشمندان و نیروهای جهادی را مهیا خواهیم کرد تا کارها با شتاب بیشتری اجرا شود.

وی اظهار داشت: باور داریم که نباید فقط از تهران و مرکز برای استانها نسخه تجویز کنیم زیرا افراد بومی با تسلط بر امور میتوانند راهکارهای بهتری برای پیشبرد امور پیشنهاد کنند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: اگر بخواهیم به سمت تمدن سازی اسلامی حرکت کنیم باید مردم را در کارها مشارکت دهیم و این راهکار موفقیت در امور است. موازی کاری نخواهیم کرد

ابراهیمی گفت: هرگز به دنبال موازی کاری نیستیم و قرار نیست رقیب دستگاههای خدمات رسان باشیم بلکه تلاش میکنیم همراه دولت باشیم و بخشی از مسئولیت سنگین را بر عهده بگیریم.

در این مراسم جواد حبیبی به عنوان معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان قزوین معرفی شد.

اهواز: فرج-همزمان با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان و با هدف کاهش شیوع این ویروس در سطح مجتمع بندری امام خمینی (ره) در نشست مشترک کارگروه مقابله با ویروس کرونا بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پروتکلهای اجتماعی و بهره وری بیشتر در فعالیتهای عملیاتی تأکید شد. سوم خرداد عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برگزاری مستمر کارگروه هماهنگی و مقابله با شیوع کرونا که از ابتدای شیوع کرونا درکشور شروع به کار کرده است، گفت: در پی شدت گرفتن شیوع کرونا در استان خوزستان و با هدف پایش و بررسی آخرین اقدامات کنترلی و پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح مجتمع بندری بندر امام خمینی (ره) تصمیمات لازم برای تداوم ارائه خدمات بندری و دریایی به مشتریان در شرایط ایمن و عاری از آلودگی و ایجاد خطر برای کارکنان اتخاذ شد. دریس با اشاره به استمرار و بعضاً افزایش برخی شاخصهای عملیاتی به ویژه در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این مجتمع بندری علیرغم شیوع ویروس کرونا در برخی نقاط استان خوزستان گفت: خوشبختانه به دنبال اهتمام جدی شرکتهای فعال در این مجتمع بزرگ بندری در انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و توزیع وسایل حفاظتی و اقلام بهداشتی بین کارکنان خود، شاهد ضریب نفوذ اندک این ویروس در این مجتمع بندری هستیم. وی همچنین مدیریت هزینههای تهیه و تأمین اقلام بهداشتی به منظور افزایش بازدهی و پیاده سازی فاصله گذاری اجتماعی دراماکن مختلف عملیاتی و ستادی را از مهمترین اقداماتی برشمرد که میتواند به کنترل مؤثر شیوع کرونا کمک شایانی کند. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به آمادگی تجهیزات و امکانات درمانی و بهداشتی در این اداره کل خاطرنشان کرد: مراکز درمانی فعال در این مجتمع بندری به نیازهای مراجعان خدمات لازم را ارائه میدهند.

به مناسبت فرا رسیدن هفته روابط عمومی روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه نشست دیدار و گفتگوی جمعی از مدیران و فعالان روابط عمومی با استاندار ایلام و با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ایلام در محل استانداری برگزار شد.

محمد تقی رشیدی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام به همراه تعدادی دیگر از مدیران روابط عمومی استانی از طرف استانداری مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در این نشست استاندار ایلام گفت: بدون تردید روابط عمومی هر دستگاه به عنوان خط مقدم ارتباط با آحاد جامعه نقش خطیر و بی بدیلی را در امر تحکیم و توسعه ارتباط میان نهادها و سرمایههای اجتماعی ایفا میکند.

وی افزود: امروزه روابط عمومی نه به عنوان یک جایگاه تشریفاتی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصری مهم در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژهای دارد و بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمییابد.

وی خاطرنشان کرد: روز و هفته ارتباطات و روابط عمومی فرصت ارزندهای است برای قدردانی شایسته از زحمات فعالان و زحمت کشان این عرصه و ایجاد یک فضای همگرایی عمومی در مسیر تغییر نگرشها باورها و ذهنیتها نسبت به جایگاه و منزلت این حرفه همچنین ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر در بین مدیران دست اندرکاران و کارشناسان روابط عمومی در راه کمک به رشد و بالندگی و پویایی بیش از پیش این نهاد مدنی میباشد.

در ادامه مراسم استاندار ایلام با اهداء لوح سپاس از مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام قدردانی کرد.

به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، نشست مدیران روابط عمومی شرکت سرمایهگذاری گروه توسعه ملی و پتروشیمی شازند، به میزبانی مجتمع پتروشیمی شازند برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محسن پورمحمد معاون تولید و رئیس مجتمع پتروشیمی شازند ضمن ابلاغ پیام تبریک ابراهیم ولدخانی مدیرعامل این مجتمع به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، گفت: همکاران واحد روابط عمومی همواره با بهرهمندی از علم، هنر و تجربه به دنبال ایجاد تعامل سازنده با مخاطبین درون و برون سازمانی و نیز منعکسکننده تلاشها، دستاوردها و موفقیتهای شرکت پتروشیمی شازند هستند.

وی با اشاره به فعالیتها و تولیدات مجتمع پتروشیمی شازند، گفت: این شرکت با ۲۳ واحد فرایندی و سرویسهای جانبی به عنوان یک پارک صنعتی، متنوعترین محصولات پلیمری و شیمیایی را در سطح کشور تولید میکند. همچنین این شرکت همواره به حفاظت از محیط زیست توجه ویژهای داشته و به دنبال اجرای پروژه آب و پساب به منظور کاهش مصرف یا مراقبت و حفظ سفرههای آبی منطقه است.

پورمحمد افزود: پتروشیمی شازند در سال گذشته با وجود برخی از مشکلات و محدودیتها نظیر تحریمهای ظالمانه بینالمللی با خودباوری، همت مضاعف و بهرهمندی از دانش و تخصص بومی، برای اولین بار تعمیرات اساسی (اورهال) مجتمع پتروشیمی شازند را با بهرهمندی از توان داخلی و بدون حضور شرکتهای خارجی با موفقیت به پایان رساند.

عمل به مسئولیتهای اجتماعی پتروشیمی شازند در بحران کرونا

سیدحسین هندی، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند نیز با تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی با تاکید بر رسالت روابط عمومیها در انتقال و انتشار صحیح اخبار، خواستار همافزایی و تعامل بیشتر روابط عمومیهای شرکتهای تابعه گروه توسعه ملی با یکدیگر شد.

وی به اقدامات شرکت پتروشیمی شازند در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: پتروشیمی شازند با عملکرد شفاف خود به عنوان شرکتی پیشرو در مسئولیتهای اجتماعی، با مجموعه بهداشت و درمان استان مرکزی تعاملات بسیار سازندهای داشته و در این راستا مبلغ ۵ میلیارد ريال جهت کمک به مبارزه با بیماری کرونا به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی واریز کرده است.

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی شازند افزود: بیش از ۱۴ تن ماده اولیه تولید البسه بیمارستانی در مجتمع پتروشیمی شازند تولید و از طریق انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی به صورت رایگان برای تولید لباس مدافعان
سلامت در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور قرار گرفته است.

همچنین هزینه تولید محلول ضدعفونی کننده تولیدی پتروشیمی شازند که تمام این محلول به صورت رایگان در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی استان مرکزی، صنایع، کارکنان و بخشی نیز برای نیازمندان ساکن روستاهای همجوار توزیع گردیده، بالغ بر ۱۰ میلیارد ريال بوده است.

لزوم قدردانی از سفیران شفافیت در کنار سفیران سلامت

در ادامه این جلسه، سیدعلی میرمحمدی مدیر روابط عمومی شرکت سرمایهگذاری گروه توسعه ملی با تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی به همکاران روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند، در سخنانی نقش روابط عمومیها در مدیریت بحران و انعکاس شفاف و صحیح مسئولیتهای اجتماعی را مهم تلقی کرد و گفت: در بحرانهایی نظیر شیوع جهانی ویروس کرونا، روابط عمومیها نقش و جایگاه پررنگتری را ایفا میکنند که باید با اتخاذ برنامهریزیها و استراتژیهای مناسب و به موقع، از اقدامات انفعالی پرهیز کنند.

در این مسیر، باید از ابزارهای کنترل و تنویر افکار عمومی مانند اعتمادسازی، آگاهی دادن به مردم، پاسخگویی به شایعات، ترسیم یک تصویر امیدبخش و ترویج روحیه ایثارگری اجتماعی که مصداق بارز آن رزمایش همدلی مؤمنانه که از منویات مقام معظم رهبری است، استفاده کنند.