حسینی: مسوولان درباره برگزاری لیگ تصمیم قاطع بگیرند

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس میگوید در دوره ٩سالهای که این تیم قهرمان لیگ نمیشد، هوادارانش حرص خوردند اما تیمشان را حمایت کردند تا این تیم ساخته شود.

سید جلال حسینی در گفتوگو با ایسنا، درباره شروع تمرینات پرسپولیس اظهار کرد: بعد از این که سازمان لیگ مجوز انجام تمرینات گروهی را صادر کرد، تیم ما در تست کرونا شرکت کرد و بعد تست آمادگی جسمانی دادیم و حالا هم چند روزی است که تمرین میکنیم. در طول تمرینات هم مربیان برنامه تمرین داده بودند و بازیکنان در منزل اختصاصی تمرین میکردند به همین خاطر وقتی تست آمادگی جسمانی دادند، همه بازیکنان در شرایط خوبی بودند. مهم این است که تمرینات گروهی را پیگیری کنیم که این کار زیر نظر آقای گلمحمدی انجام میشود. او درباره این که برخی باشگاهها خواهان تعطیلی لیگ هستند، گفت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید با استفاده از نظرات کارشناسان یک تصمیم قاطع بگیرند.

نمیشود که یک روز بگویند بازیها انجام میشود و یک روز بگویند تعطیل است. ما اصلا نمیدانیم قرار است چه اتفاقی رخ بدهد. فدراسیون باید تصمیم بگیرد و تصمیمش را رسما اعلام کند تا مردم بدانند قرار است چه اتفاقی رخ بدهد. این که درباره شروع بازیها هر روز یک خبر بشنویم کاری غیرحرفهای است.

اگر قرار است مسابقات دوباره شروع شود رسما اعلام کنند چون گاهی احساس میکنم مشکلاتی در حال ایجاد شدن است. اگر بازیها تعطیل شود مدیران سود میکنند و به زیان بازیکنان است. کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: متاسفانه بیشتر تیمهای شهرستانی برای دادن تست کرونا مشکل دارند. سازمان لیگ باید یک برنامهریزی مشخص انجام بدهد. اگر قرار باشد هر کسی نظری بدهد و سازمان لیگ هم گوش کند که کار پیش نمیرود.

 

 

روز گذشته پیکر صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت کشورمان در میان حسرت و اندوه همکارانی که مانند مادر دوستش داشتند، به خاک سپرده شد. این بانوی هنرمند تا آخرین روزهای حیات دست از تلاش برنداشت و بهرغم ضعف بدنی ناشی از کهولت سن، همچنان به کارش عشق میورزید و بر روی فرشهای عالم هنر می درخشید. با به خاک سپردن صدیقه کیانفر بسیاری از خوبیها هم به خاک سپرده شد و حالا فرشی قرمز در آسمان برای او پهن شده است تا آنجا بدرخشد.

در این مراسم که با توجه به شرایط کنونی و خطر انتشار ویروس کرونا جمعیت زیادی شرکت نداشتند، اصغر همت، سوسن پرور، امید زندگانی، مجید حمزه، شمسی صادقی، پریسا مقتدی، ماندانا اصلانی، افسانه محمدی، مهرداد عشقیان، احمد گنجی، مینا شجاع، کامیار محبی، رامین پورایمان، فاطمه هاشمی و سیروس همتی حاضر بودند.در مراسم تشییع پیکر صدیقه کیانفر، اصغر همت از هنرمندان رادیو و تلویزیون گفت: خیلیها دوست داشتند الان اینجا بودند و به صدیقه کیانفر ادای دین میکردند.

وقتی کسی فوت میکند همه میآیند صرفا از خوبیها میگویند و شاید گاهی غلو هم بکنند ولی همه شما که اینجا هستید و از نزدیک با خانم کیانفر آشنایی داشتید میدانید هر چه در مورد خانم کیانفر غلو شود باز هم حق مطلب ادا نشده است. کسانی در بین ما هستند که شاید محبت و نگاه مهربان ایشان را فقط از مادرشان دیده باشند.

محبت و مهربانی که خانم کیانفر به ما داشت مادرمان هم نداشت؛ شاید این غلو باشد اما برای همه غلو نیست. همیشه سرشار از نشاط بود و گله داشت که چرا به من کار نمیدهید من میتوانم کار بکنم.

یک شرکت دانش بنیان فیلتر هوای آنتیباکتریال ویژه کولر آبی تولید و به بازار عرضه میکند.به گزارش مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، مرتضی استاد احمد قرابی، مدیرعامل شرکت گفت: فیلتر آنتیباکتریال کولر آبی را از سال گذشته تولید و به بازار عرضه کردهایم. این فیلترها به دلیل وجود نانوذرات، عوامل بیماریزا را از بین میبرند.وی افزود: در فیلترهای معمولی، با گیر افتادن ذرات داخل فیلتر، شرایط برای رشد قارچ و باکتریها در داخل فیلتر فراهم شده در حالی که این فیلترهای نانو مانع از رشد عوامل بیماریزا میشود و تا ۹۹ درصد باکتری، قارچ و عوامل آلرژی را از جریان هوا حذف میکند.قرابی افزود: این فیلترهای آنتیباکتریال سه لایه بوده در حالی که فیلترهای رایج در بازار تک لایه هستند. از دیگر مزیتهای این محصول قابل شستشو بودن آن است. همچنین این محصول یک روکش نیز دارد که روی کولر قرار میگیرد. این روکش به دلیل داشتن فوم، مانع از گرم شدن سقف کولر میشود.به گفته وی، در فصلهایی که کولر خاموش است، معمولاً عوامل حساسیتزا و مواد بیماریزا از طریق پوشال وارد محیط کانال کولر میشود. با شروع فصل گرما، استفاده از کولر موجب پخش شدن این مواد در فضای منزل میشود. اما این محصول به دلیل وجود درپوش، مانع از ورود موادحساسیتزا و پاتوژنها به داخل کولر و کانالها میشود.

دانشیار گروه و مدیر فناوریهای انستیتو تحقیقات تغذیهای و صنایع غذایی کشور اعلام کرد: جوشاندن شیر برای چندین دقیقه دلیلی نداشته و علمی نیست چرا که ارزش غذایی شیر کاهش پیدا میکند و برخی مواد آن تغییر ماهیت میدهد که صلاح نیست. به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا کوشکی در پاسخ به این سوال که چرا برخی شیرهای پاستوریزه آبکی هستند، گفت: این سوال بسیاری از مردم است، لازم است بدانیم به دلیل تغذیهای و نیاز مصرف کننده و طبق استاندارد ملی ایران شیرهای پاستوریزه به شیرهای بدون چربی، کم چرب، نیم چرب و پر چرب تقسیم بندی شدهاند. بر همین اساس شیرهایی که آبکی هستند تنها چربی آنها حذف یا کاهش داده شده است. واضح است این نوع شیرهای پاستوریزه غلظت کمتر و حالت رقیقتری داشته باشند. در شیرهای سنتی، چربی را از شیر جدا نمی کنیم که این مسئله موجب غلظت بیشتر و خوشمزه تر بودن شیر میشود.دانشیار گروه و مدیر فناوری انستیتو و دانشکده در ادامه با بیان اینکه جوشاندن شیر غیرعلمی و غیر منطقی است، بیان کرد: به طور معمول شیر را نباید جوشاند، چون که این کار غیرعلمی و غیرمنطقی است و به دلیل اینکه از زمان لوئیس پاستور تا کنون انواع دستگاه پاستوریزاتور ساخته شده است تا شیر طی فرایندی بدون استفاده از دست ۷۲ درجه سانتیگراد حرارت به مدت ۱۵ ثانیه و بلافاصله تا ۵ درجه خنک و بسته بندی می شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران درخصوص زلزله روز گذشته تهران گفت: این زمینلرزه در همان محدوده گسل مشا روی داده است و این گسل در حال تکان خوردن است. «رضا کرمی محمدی» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در گفتو گو با ایلنا در خصوص زلزله روز گذشته تهران گفت: این زمینلرزه در همان محدوده گسل مشا روی داده و گسل مشا در حال تکان خوردن است.او ادامه داد: تکانهای گسل مشا از همان زمانی که زلزله ۵.۲ دهم ریشتری رخ داده، ادامه داشته که برخی مواقع حس نمیشود و برخی مواقع حس میشود.کرمی محمدی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران در حالت آمادهباش قرار میگیرد؟ اظهار داشت: شدت زلزله به حدی نبود که بخواهیم در حالت آمادهباش قرار بگیریم، اما سیستم مدیریت بحران آماده است.رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران تاکید کرد: شهروندان همیشه باید این آمادگی را داشته باشد و این یک یادآوری است که ما در یک ناحیه لرزهخیز قرار داریم و ممکن است هر لحظه اتفاقی رخ دهد، در نتیجه باید همیشه آمادگی وجود داشته باشد و به تعبیری همان طور که با کرونا زندگی میکنند، با زلزله نیز زندگی کنند. «مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور نیز با اشاره به زمینلرزه ۴ ریشتری در منطقه دماوند گفت: تیمهای اورژانس در دماوند و فیرزکوه در حال آمادهباش هستند.

داگ لیمان به عنوان کارگردان فیلم بدون عنوان تام کروز در فضا انتخاب شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، ناسا با همکاری تام کروز و کمپانی اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک، فیلمی در فضا میسازد. امروز نام کارگردان این پروژه سینمایی رسانه ای شد.داگ لیمان کسی که با تام کروز در فیلم سینمایی «لبه فردا» و «ساخت آمریکا» همکاری کرده بود، کارگردانی این فیلم مرموز را بر عهده گرفته است؛ فیلمی که قرار است در فضای بیرونی کره زمین فیلمبرداری شود!چند هفته پیش ددلاین برای نخستین بار، خبر ساخت این فیلم را منتشر کرد. لیمان قرار است فیلمنامه این اثر سینمایی را بنویسد و به همراه تام کروز تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشته باشد.این فیلم سینمایی در حال حاضر هیچ توزیع کنندهای ندارد و استودیو و سرمایه گذار آن مشخص نیست. جزئیات دقیق داستان فیلم هم هنوز اعلام نشده است، اما انتخاب لیمان به عنوان کارگردان نشان میدهد که پروژه در مسیر درستی قرار دارد.البته بعید به نظر میرسد که ساخت این پروژه به این زودی آغاز شود؛ نه به خاطر اینکه در این روزهای کرونایی تعداد زیادی از پیش تولیدها عقب افتاده بلکه به خاطر تقویم شلوغ تام کروز. تولید دو فیلم سینمایی «ماموریت غیر ممکن» او هم که قرار است پشت سر هم فیلمبرداری شوند، به خاطر همه گیری کووید ۱۹ متوقف شده است.

با گذشت بیش از یک ماه از طرح سینمای آنلاین، اولین آمار از تعداد بلیط فروش رفته و تعدادتماشاگران منتشر شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی فیلیمو و نماوا، طرح سینمای آنلاین از ۲۴ فروردین ماه ۹۹ برای حمایت از سینمای ایران در بحران متاثر از شیوع بیماری کرونا و با نمایش فیلم «خروج» آغاز به کار کرد که در ادامه این مسیر چهار فیلم «طلا»، «زیرنظر»، «مهمانخانه ماهنو» و «تیغ و ترمه» نیز به آن پیوستند. با گذشت بیش از یک ماه از شروع این طرح و در ادامه روند اطلاع رسانی از تعداد بلیطهای فروش رفته، در حدود نیم میلیون بلیط در مجموع دو پلتفرم فیلیمو و نماوا تا کنون خریداری شده است. این آمار که به صورت مستقیم به ازای هر خرید ثبت و به صورت تجمیعی از دو پلتفرم میزبان این طرح یعنی نماوا و فیلیمو اعلام میشود، خبر از گردش مالی حدود هفت و نیم میلیارد تومانی برای سینمای ایران میدهد.در طرح اکران آنلاین که بلیط آن ۱۵ هزارتومان قیمت گذاری شده و هر بلیط تا هشت ساعت پس از خرید، اعتبار تماشا دارد، متناسب با متغیرهای بازدید در شبکه نمایش خانگی، برای هر بلیط حداقل ۲.۵ تماشاگر در نظر گرفته میشود.