افزایش تولید و رشد سود عملیاتی در شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه

مجمع عمومی عادی سالانۀ شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکۀ اصفهان (سهامی خاص) با حضور اکثریت صاحبان سهام در ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۳/۰۲/۱۳۹۹ در محل شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه اصفهان برگزار شد. مرتضی شبانی، مدیر امور مجامع و ارزیابی شرکتها با اعلام این خبر افزود: در این مجمع که ریاست آن را غلامرضا طاهری مدیر سرمایهگذاری و امور شرکتهای فولاد مبارکه بر عهده داشت، ابتدا گزارش عملکرد شرکت با توجه به کلنگزنی طرحهای افزایش ظرفیت سهبرابری آهک و دولومیت کلسینه و دو برابری تولید سنگ دانهبندیشده در طرحهای توسعۀ شرکت فولادسنگ توسط مهرداد فقیهیان مدیرعامل شرکت، ارائه گردید و در ادامه، پس از قرائت گزارش بازرس قانونی و حسابرس مستقل شرکت، صورتهای مالی سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال ۱۳۹۸ تصویب شد. وی با بیان اینکه سود خالص این شرکت در سال ۹۸، مبلغ ۱۲۲,۸۳۴ میلیون ریال بوده گفت: سود خالص این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است. شبانی تصریح کرد: در این مجمع از ۱۰۱۵ ریال سود هر سهم مبلغ ۱۱۰ ریال تقسیم شد. در این مجمع، فقیهیان با ارائۀ گزارشی از عملکرد شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکۀ اصفهان از بهرهبرداری از کورۀ دوم پخت آهک کلسینه و .. به عنوان مهمترین دستاوردهای این شرکت نام برد.

 

اقدامات انجام شده برای عبور از تابستان پیش رو

اهواز: فرج-مدیر امور بهره برداری ناحیه کهگیلویه و بویراحمد شرکت برق منطقهای خوزستان، مهمترین اقدامات انجام شده در این ناحیه برای عبور از پیک تابستان ۹۹ را بیان کرد. مسعود رضازاده گفت: امور بهره برداری ناحیه کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۱ ایستگاه برق انتقال و فوق توزیع است که در راستای بهبود عملکرد آنها رفع اشکال و اقدامات لازم بر روی آنها انجام شده است.

وی افزود: از جمله مهمترین اقدامات انجام شده میتوان به جمع آوری ترانس موبیل دو گنبدان و انتقال آن به ایستگاه هفت تپه، تعویض بوشینگ های ترانسفورماتورهای پست دهدشت، اورهال و رفع اشکال از بریکر پستهای باشت، ساران و دوگنبدان اشاره کرد. مدیر امور بهره برداری ناحیه کهگیلویه و بویراحمد طراحی، نصب و بهره برداری از کلید هوایی خط ۱۳۲ کیلو ولت دوگنبدان یاسوج در محل پست برق باشت، فعال کردن واحد ریکلوزر مربوط به هفت فیدر توزیع در پستهای دهدشت مختار و باشت و خط قائیمه ۴۰۰ یاسوج را از دیگر اقدامات انجام شده در این ناحیه معرفی کرد. رضازاده اضافه کرد: نصب گوی هشدار دهنده، نصب شیلد وایر، نصب اسپیسر و وزنه تعادل مورد نیاز بر روی خطوط، انجام اقدامات حفاظتی برای پایداری و جلوگیری از حوادث گسترش یافته است.

بانکها موظف به دریافت سفارش فروش سهام عدالت هستند

قدرت فیض اللهی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: بانکهای دولتی و خصوصی مکلفند به نمایندگی از شرکتهای کارگزاری با انعقاد قرارداد نسبت به دریافت سفارش فروش سهام بورسی و فرابورسی متعلق به دارندگان سهام عدالت اقدام کنند.

وی افزود: سهامدارانی که قصد فروش ۳۰ درصد از سهام خود را دارند ابتدا باید در سامانه سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب و سپس جهت فروش به شعب بانکی که شماره شبای آن حساب را در سامانه معرفی کردهاند مراجعه کنند و با تکمیل فرمهای مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه اقدام نمایند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار کرد: برای انتخاب روش مستقیم تا ساعت ۲۴ روز ۱۵ خرداد ماه فرصت وجود دارد و این تاریخ تمدید نخواهد شد.

وی تصریح کرد: افراد تصمیم خود را با دقت بگیرند، زیرا امکان ویرایش وجود ندارد و ضمناً اگر شماره شبا را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده باشند، تا زمان تأییدنشدن این شماره، یا در حال بررسی بودن آن، قادر به تکمیل فرم درخواست فروش نخواهند بود و لذا از مراجعه بی ثمر به بانک پرهیز کنند.

فیض اللهی خاطرنشان کرد: ضروری است بانکها، اقدامات و تمهیدات لازم را به قید فوریت در خصوص دریافت سفارش فروش سهام متعلق به دارندگان سهام عدالت از تاریخ ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۹ مطابق دستورالعمل اجرایی، انجام دهند و هم استانیهای گرامی در صورت مشاهده تخلف و عدم همکاری بانکها، با شماره تلفن ۰۸۴-۳۳۳۳۳۶۶۰ اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام تماس و گزارشات خود را اطلاع دهند.

آغاز عملیات اجرایی پروژه چهار خطه کردن محور شوشتر- مسجد سلیمان

اهواز: فرج-معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عملیات اجرایی طرح چهار خطه کردن جاده شوشتر - مسجد سلیمان با اعتباری در حدود ۱۲۰ میلیارد ریال آغاز شد. علی عیدیوندی بیان کرد: این پروژه از سه راهی گاوسوار شروع و تا روستای آبگاه به طول میانجامد. وی افزود: مسیر شکافی به طول چهار و نیم کیلومتر، خاکبرداری ۵۶ هزار متر مکعب، احداث ۱۲ دستگاه پل، اصلاح نقاط حادثه خیز و آسفالت مسیر از جمله اقداماتی است که در این پروژه اجرا میشود. معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: این پروژه از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار شده و قرار است شهریور سال جاری به بهره برداری برسد. وی گفت: تسهیل در تردد، کاهش حوادث جادهای و ارتقا سطح ایمنی جاده از اهداف این پروژه است. جاده مسجد سلیمان - شوشتر از محورهای حادثه خیز استان است.

گازدار شدن ١٤٦ واحد صنعتی

در شرکت گاز استان ایلام

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: سال ۹۸ در حوزه گازرسای به صنایع سال ثبت رکورد جدید بود. گازدار شدن ۱۴۶ واحد صنعتی در شرکت گاز استان ایلام به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: سال ۹۸ در حوزه گازرسای به صنایع سال ثبت رکورد جدید بود. وی از گازدار شدن ۱۴۶ واحد صنعتی، نصب ۱۳ ایستگاه میترینگ، ۶۱ کیلومتر اجرای خط تغذیه و شبکه برای صنایع بعنوان عملکرد واحد گازرسانی به صنایع نام برد و از برنامه ریزی صورت گرفته جهت گازدار نمودن ۱۵۰ واحد صنعتی دیگر در سال ۹۹ خبر داد.

سرکار خانم سلطانی رئیس گازرسانی به صنایع و مجتمعهای مسکونی شرکت گاز استان ایلام افزود: میانگین مصرف گاز مصرفی در صنایع استان در سال ۹۸ برابر ۲۲۱ میلیون متر مکعب بوده است که برابر جایگزینی ۲۲۷ میلیون لیتر گازوئیل مصرفی در صنایع شده است. خانم سلطانی اظهار داشت هم اکنون ۲۳ جایگاه CNG، ۱۰ شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی مهران، کارخانه سیمان ایلام و پتروشیمی ایلام از عمدهترین صنایع اقتصادی استان میباشند که از گاز طبیعی بعنوان سوخت استفاده مینمایند و از کل صنایع گازدار شده تعداد ۴۸ واحد صنعتی مشمول گازرسانی از طریق مصوبه شورای اقتصاد بودهاند.

اعلام وضعیت هشدار در کرمانشاه

بسیار نگران کننده است

اگر مردم رعایت نکنند، محدودیتهای شدیدی برای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال میشود، همه موظف به تلاش برای قطع زنجیره انتقال کرونا هستیم و مردم نقشی مهم در این زمینه بر عهده دارند، زنگ خطر کرونا دوباره در کرمانشاه به صدا درآمد. استاندار کرمانشاه گفت: متأسفانه در دو هفته گذشته به دلیل عدم رعایت پروتکلها و دستورالعملهای بهداشتی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان روندی افزایشی داشته است و این موضوع بسیار نگران کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ مهندس بازوند ضمن اعلام زنگ خطر دوباره کرونا در کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس گزارش معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، استان کرمانشاه در وضعیت هشدار و خطر قرار گرفته و عدم رعایت نکات بهداشتی و مراقبتهای توصیه شده به ویژه در طرح فاصله گذاری هوشمند عامل اصلی این افزایش آمار و تعداد مبتلایان به بیماری کرونا است.

استاندار خوزستان اعلام کرد:

گروه استانها-استاندار خوزستان ضمن تشکر از توجه خاص مقام معظم رهبر در خصوص رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز گفت: ایشان با تخصیص ۵۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.

غلامرضا شریعتی در گفتوگویی اظهار داشت: در سه روز گذشته توفیق پیدا کردیم به خدمت مقام معظم رهبری برسیم و ایشان دستور لازم برای حل مشکلات فاضلاب اهواز را صادر کردند.

وی افزود: رهبری توجه خاصی نسبت به مسئله فاضلاب اهواز داشتند و دستور دادند این مبلغ از صندوق توسعه ملی در سال جاری اختصاص یابد و در سال آینده نیز ۵۰ میلیون یورو دیگر اختصاص داده شود.

شریعتی به توجه خاص دولت برای رفع مشکلات استان خوزستان به خصوص ریزگردها اشاره کرد و گفت: دولت در استان خوزستان اقدامات خوبی برای کاهش ریزگردها در چند سال اخیر انجام داده است.

وی افزود: در سه سال گذشته به ترتیب ۱۰۰ میلیون دلار، ۷۰ میلیون دلار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای مهار ریزگردها اختصاص داد.

شریعتی افزود: ۳۰ هزار هکتار از کانونهای اصلی ریزگردهای خوزستان به زیر کشت رفت و به واسطه احداث کانال ۱۰ هزار هکتار از کانونهای ریزگردمرطوب سازی، بوته سازی و بیش از ۱۰۰ هزار هکتار نیز مدیریت شد.

وی به آبگیری بیش از ۹۰ درصد از تالاب هورالعظیم به دلیل بارش خوب در ۲ سال گذشته و تأمین حقآبه آن به منظور مهار یکی از مهمترین مراکز کانونهای ریزگرد در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون منشأ اکثر ریزگردها در استان خارجی است و دولت در حال رایزنی جهت رفع آن است.

استاندار خوزستان گفت: به منظور حفظ پایداری برق در موقع ایجاد پدیده ریزگرد در خوزستان در سه سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در صنعت برق برای احداث خطوط انتقال، توزیع و فوق توزیع سرمایه گذاری شد و این مهم باعث شد که برق خوزستان به پایداری بالایی برسد.

وی گفت: پیش از این ۲ هزار دقیقه در سال قطعی برق داشتیم که این زمان به کمتر از ۶۰۰ دقیقه رسیده که نیاز به کاهش زمان قطعی برق داریم ولی با توجه به اقلیم خاص استان خوزستان قطعی برق باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دقیقه باشد که برای تحقق این هدف کارهای اساسی و زیربنایی خوبی در حال انجام است.

شریعتی به نصب دستگاههای سنجش هوا در خوزستان اشاره کرد و گفت: در مرز بستان- آبادان دستگاههای سنجش هوا و ثبت ریزگردها خریداری و در حال نصب هستند.

استاندار خوزستان گفت: ۳۰ درصد آبهای شیرین کشور در خوزستان قرار دارند و به همین دلیل بیشترین تولیدات کشاورزی در این استان کشت میشود.

شریعتی افزود: خوزستان بیشترین تولید ناخالص ملی را دارد و به نسبتی که به کشور خدمات میدهد انتظار بودجه و منابع بیشتر داریم هر چند دولت و شخص رییس جمهوری و مقام معظم رهبری در بحث صندوق توسعه واقعاً در اختصاص منابع به خوزستان هیچ دریغی نداشتهاند.

منطقه آزاد اروند باید مسئولیتها را در قبال خدمترسانی به مردم آبادان و خرمشهر برعهده گیرد

استاندار خوزستان گفت: منطقه آزاد اروند باید مسئولیتها در قبال خدمترسانی به مردم را به تدریج برعهده گیرد.

شریعتی افزود: برای واگذاری مسپولیت ها به منطقه ازاد و عقب نشینی ادارههای کل استان در این منطقه کمک خواهیم کرد. وی تصریح کرد: فولاد کاوه اروند، فولاد جهان آرا و واحدهای صنعتی مختلف در این منطقه شکل گرفته و رغبت در منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذاری بالاتر رفته و تجارت در منطقه رونق بیشتری پیدا کرده است.

استاندار خوزستان به ظرفیتهای گردشگری در شهرستانهای آبادان و خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از ورود ویروس کرونا گردشگران عراقی به این منطقه سفر میکردند و گردش مالی را در این منطقه ایجاد شده بود.

برق رسانی ۲۰ کیلوولت از پست ۶۳.۲۰ کیلوولت مجتمع پالایشگاهی و ذخیره سازی گاز طبیعی شهید فهمیده سراجه قم جهت تأمین برق مورد نیاز این منطقه به میزان ۵۰۰ کیلو وات به بهره برداری رسید.

مهندس سید محمد حسن سلیمانی رئیس منطقه سراجه قم از مناطق عملیاتی تحت پوشش شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با اهمیت اجرای این پست اختصاصی برق اظهار داشت: در سالهای گذشته برق مورد نیاز منطقه عملیاتی سراجه قم از طریق خطوط شبکه توزیع روستایی به طول ۳۵ کیلومتر از شهر قنوات استان قم تغذیه میشده که به علت ناپایداری، قطع مکرر و افت ولتاژ ناشی از مصارف متعدد که در طول شبکه توزیع گسترده بوده، به شدت قابلیت بهره برداری و اطمینان شبکه را کاهش داده و از سوی دیگر باعث ایجاد وقفههای عملیاتی منجر به کاهش تولید میشده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس سلیمانی افزود: پروژه برق رسانی با هدف نگهداشت توان تولید گاز منطقه عملیاتی سراجه قم با تمهیدات فنی صورت گرفته و صرف حداقل هزینه در مدت کمتر از دوماه اجرا و از طریق پست اختصاصی ۶۳.۲۰ کیلوولت شهید فهمیده ذخیره سازی گاز طبیعی مورد بهره برداری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، مهندس سلیمانی درباره میزان تزریق گاز به مخزن سراجه از ابتدای سال جاری تصریح کرد: از تاریخ ۱۲ فروردین ماه تا کنون در مجموع ۳۴۰ میلیون متر مکعب گاز تزریق شده است و این روند تا تحقق برنامه به میزان تزریق ۹۰۰ میلیون متر مکعب در هشت ماه گرم سال و باز تولید ۸۹۲ میلیون متر مکعب در چهار ماه سرد سال ادامه خواهد یافت.

اهواز: فرج-مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: با هدف بهینه سازی مصرف انرژی ۱۴ ساختمان اداری در این شرکت به سامانه مانیتورینگ آنلاین مصرف انرژی الکتریکی مجهز شد.

مهندس سعید کوتی گفت: این سامانه با هدف کاهش مصرف برق و مدیریت بار همزمان و کاهش هزینههای پرداختی و شناسایی پتانسیلهای بهبود عملکرد انرژی در این شرکت اجرا شده است.

وی افزود: بر این اساس معاونت بهینهسازی مصرف انرژی مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پس از بررسی و مطالعه روشهای گوناگون و دستگاههای اندازهگیری مختلف با توجه به ساختار شبکه توزیع، سامانه برق ساختمانها و زیرساختهای ارتباطی موجود، پروژه نصب و راه اندازی سامانه مانیتورینگ آنلاین مصرف انرژی الکتریکی را اجرا نموده است.

مهندس کوتی گفت: این سامانه به همراه سامانه جمع آوری و گزارش گیری اطلاعات اندازه گیری شده به صورت آزمایشی در ساختمانهای منتخب اداری این شرکت در اهواز و امیدی نصب شده است و پس از بررسی عملکرد و کسب نتایج مورد انتظار، در همه ساختمانها نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: مطالعات اولیه در خصوص اثربخشی و کارایی سیستم مانیتورینگ انرژی، مطالعه در خصوص وضعیت تابلوهای برق ساختمانها و سیستم شبکه برق، بررسی سوابق پروژههای مشابه انجام شده در ایران، تعیین ابعاد پروژه، پارامترها و طراحی نقشه اجرایی طرح، انتخاب کنتور مناسب برای اندازه گیری و انتخاب بستر ارتباطی مناسب با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله اقدامات صورت گرفته در این پروژه بوده است.

کرج - مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه البرز اشیاء تاریخی باارزشی دارد، بر لزوم راه اندازی موزههای تخصصی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون محمدی بعدازظهر سه شنبه در جلسهای با حضور جمعی از تشکلها، انجمنهای صنفی و مدیران تأسیسات گردشگری استان البرز، اظهار کرد: برنامهای بلند مدت با افق چهار ساله و همچنین یک برنامه کوتاه مدت یک ساله برای استان در بخشهای مختلف خواهیم داشت، بخش زیادی از این برنامهها به اعتبار بالایی نیاز ندارد بلکه همکاریهای بین بخشی را میطلبد.

وی با اشاره به همکاری خوب شهرداری کرج در احیای فضای سبز کاخ مروارید، گفت: شهرداریها میتوانند نقش مهمی در قالب همکاریهای بین بخشی با میراث

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری البرز آنچنان که باید رشد لازم را نداشته است، افزود: این استان قابلیت زیادی برای توسعه در بخش گردشگری و صنایع دستی دارد.

محمدی با اشاره به اینکه برای تبدیل البرز به مقصد گردشگری نیاز به انجام یکسری فعالیتها است، عنوان کرد: داشتن موزههای مختلف، تبدیل آژانسهای گردشگری از خرده فروشی به عمده فروشی از جمله این موارد است. وی با تاکید بر اهمیت خارج شدن آژانسهای گردشگری البرز از زیر سایه تهران، گفت: انجمنها و تشکلهای گردشگری فعال در استان البرز باید تقویت شوند، بخش خصوصی پای کار بیاید و تأسیسات اقامتی و گردشگری از جمله هتل ایجاد شود. مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به ظرفیت بالای استان البرز در حوزه بوم گردی ادامه داد: از نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس یازدهم شورای اسلامی مطالبه کردهایم که پیگیریهای لازم در خصوص مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای ایجاد تأسیسات گردشگری در حوزه سد طالقان را پیگیری کنند. محمدی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغهها در میراث فرهنگی البرز تلاش برای تبدیل جاده کرج - چالوس از محور عبوری به مقصد گردشگری است، افزود: در حوزه صنایع دستی نیز به دنبال ایجاد یک بازارچه صنایع دستی در همه شهرهای استان البرز هستیم تا به اهداف سال جهش تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دست یابیم.

وی با اشاره به قدمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی در استان البرز، ادامه داد: البرز اشیا تاریخی و با ارزش زیادی دارد که میتواند عاملی برای ایجاد بزرگترین موزه باستان شناسی باشد، باید در این خصوص اطلاع رسانی کنیم تا گردشگران ظرفیتهای البرز را بشناسند. مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با تاکید بر اینکه پروازهای مسافری فرودگاه بین المللی پیام به مقصد شهرهای اهواز، کیش و مشهد نیز قرار است و به زودی از سر گرفته شود، افزود: این مهم ظرفیت بالایی برای استان البرز است، در جلسه کارگروه گردشگری استان نیز باید تصمیمات جدی برای رونق حوزه گردشگری اتخاذ شود.

اسدالله تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ، گفت: طی جلسهای با مدیرکل راه و شهرسازی استان مقرر شد ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی برای جامعه ایثارگران سطح استان احداث شود. وی با بیان اینکه بعد از واگذاری زمین ساخت این واحدها آغاز میشود افزود: اختصاص مسکن ملی به جامعه ایثارگری استان اقدام یک حرکت بینظیر است، از این رو باید به نحوی انجام شود که حجم بسیاری از مشکلات این قشر در حوزه مسکن را مرتفع شود. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ادامه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در جهت رفع مشکلات خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران استان بیان داشت: در حال حاضر پیگیریهای بسیاری برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری انجام شده است، چرا که بسیاری از ایثارگران هستند که تا کنون نتوانستهاند از حق و حقوق خود استفاده کنند و اکنون ما در تلاش هستیم که در جهت رفع مشکلات این قشر عزیز نهایت همت خود را به کار گیریم. وی اظهار کرد: توسعه و پیشرفت کشور مرهون خون پاک شهدا، فداکاری ایثارگران و دستاورد مقاومت مردم ایران اسلامی در برابر نظام استکبار است. تولیده خاطرنشان کرد: باید تمام توان خود را در خدمت به جامعه ایثارگری به کار گیریم و از همه ظرفیتهای موجود استفاده نماییم و در این صورت قطعاً در مقابل شهدا سربلند و روسفید خواهیم بود. استان ایلام در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم نظام کرده است.