ازسرگیری پروازهای ترکیه از ۲۶ خرداد

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی گفت: ترکیه هنوز تاریخی برای از سرگیری پروازها و برقراری سفرهای هوایی اعلام نکرده است. البته ترکیش ایرلاین برای ۲۶ خردادماه برنامه پروازی ارایه کرده که هنوز قطعی نیست.مقصود اسعدی سامانی در گفتوگو با ایلنا درباره از سرگیری پروازها و برگشت به شرایط عادی در انجام سفرهای هوایی با سایر کشورها، اظهار داشت: پروازهای برنامهای در مسیرهای لندن، پاریس و آمستردام انجام میشود و برقرار است.وی ادامه داد: همچنین در موارد خاص پرواز به تایلند و کوالالامپور انجام میشود.وی درباره زمان برقراری پروازهای ترکیه گفت: ترکیه هنوز تاریخی برای از سرگیری پروازها و برقراری سفرهای هوایی اعلام نکرده است. البته ترکیش ایرلاین برای ۲۶ خردادماه برنامه پروازی ارایه کرده که هنوز قطعی نیست.اسعدی سامانی افزود: قاعدتا اگر ترکیش ایرلاین بخواهد پرواز به ایران را از سر بگیرد شرکتهای هواپیمایی ایرانی هم باید بتوانند مسیری پروازی به ترکیه را فعال کنند چراکه طبق موافقتنامه دوجانبه پروازها بین دو کشور باید به طور مساوی انجام شود.وی با اشاره به آخرین وضعیت پروازهای کشورهای حوزه خلیج فارس ادامه داد: پروازهای دبی به صورت موردی برای بازگرداندن مسافران ایرانی از کشور امارات انجام میشود اما هنوز از ایران مسافری نمیتواند وارد امارات شود.

 

ریزش ۵۰ درصدی متقاضیان مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ریزش ۵۰ درصدی متقاضیان مسکن ملی خبرداد و افزود: نتایج این پالایش اواخر هفته آینده اعلام میشود.به گزارش مهر، محمود محمود زاده، اظهار داشت: مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی که از ۱۷ اسفند ماه سال ۹۸ آغاز و تا ۲۷ اسفند ماه ادامه پیدا کرد یک میلیون و ۳۶۰ هزار متقاضی در این طرح ثبت نام کردند.وی اظهارداشت: در مجموع ۵۳۰ هزار نفر از طریق سامانه و ۸۶۰ هزار نفر هم از طریق پیامک ثبت نام خود را انجام دادند.معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: به طور کلی ۵۳۰ هزار نفری که از طریق سامانه ثبت نام کرده بودند و اطلاعات سجلی آنها روی سامانه بارگذاری شده بود مراحل پالایش این دسته از متقاضیان انجام شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: همچنین ۸۶۰ هزار نفری که از طریق پیامک ثبت نام کرده بودند استانهای که از حیث بهداشتی در شرایط پایداری قرار دارند هفته آینده اعلام خواهیم کرد که به سامانه مراجعه و اطلاعات خود را بارگذاری کنند تا امکان پالایش برای این دسته از متقاضیان نیز وجود داشته باشد.

ساختمانهای اقدام ملی عمر ۷۰ ساله دارند

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساختمان هایی که به تناسب با آیین نامه ۲۸۰۰ احداث می شوند باید زلزله ای حدود ۷ و نیم ریشتر را پاسخ گو باشند.به گزارش مهر، جواد حق شناس در گفتگویی اظهار داشت: از مجموع پروژه اقدام ملی حدود ۱۳۸ هزار واحد مربوط به پروژههایی است که بنیاد مسکن باید در شهرهای کوچک و برخی از شهرهای بزرگ توافق شده باید به انجام برساند.وی افزود: ۶۰ هزار قطعه زمین به استعداد ۶۰ هزار واحد مسکونی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: امسال قرار شده که غیر از ۴۰۰ هزار واحد مربوط به اقدام ملی، ۳۰۰ هزار واحدِ در ارتباط با دستگاههای مختلف به قرار داد برسند.وی با بیان این که ما در بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی را احداث میکنیم، عنوان کرد: بنیاد مسکن به طور متوسط در هر سال ۸۰ هزار واحد مسکونی واقع در مناطق سانحه دیده را بازسازی میکند.حق شناس با اشاره به این که ما در داخل کشور خدمات فنی و مهندسی خوبی داریم، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت خوب دانشگاهها و دانشجویان و فارغ التحصیلان رشتههای فنی و مهندسی امکان خوبی را در حوزه احداث مسکن در کشور فراهم کرده است.

فرود اضطراری پرواز تهران-قشم

هواپیمایی ایرانایرتور

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری از فرود اضطراری پرواز تهران-قشم هواپیمایی ایرانایرتور به علت نقص فنی خبر داد.به گزارش وزارت راه وشهرسازی، حسن رضاییفر گفت: پرواز تهران-قشم شرکت هواپیمایی ایرانایرتور به فرودگاه بینالمللی مهرآباد تهران بازگشت.وی افزود: پرواز شماره ٨٠٠٤ شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با هواپیمای MD۸۲ در مسیر تهران به قشم دیروز جمعه با ١٠٣ مسافر و ١٠ خدمه پروازی از فرودگاه مهرآباد به پرواز درآمد.مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: یک دقیقه پس از پرواز، یکی از موتورهای هواپیما دچار نقص فنی شد و خلبان ضمن کنترل هواپیما، با اعلام فرود اضطراری، پس از ۱۰دقیقه به فرودگاه بازگشت.رضاییفر یادآور شد: مسافران به سلامتی از هواپیما پیاده شده تا با هواپیمای جایگزین به جزیره قشم منتقل شوند.وی از شرکتهای هواپیمایی درخواست کرد تا با توجه به گرم شدن هوا، در اجرای دستورالعملهای فنی و عملیاتی دقت کافی را مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد؛

گروه راه و مسکن: معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توسعه ناوگان حملونقل مسافری حومهای گفت: هدفگذاری این است که با افزایش سهم حمل و نقل ریلی حومهای مسافری گامی موثر در کاهش آلایندگی زیستمحیطی کلانشهرها به ویژه تهران، کاهش تلفات و تصادفات جادهای و همچنین کاهش مصرف سوخت و صرفهجویی آن برداریم.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در خصوص ارزیابی خود از توسعه پنج محور ریلی خروجی استان تهران اعلام کرد: برنامه و سیاستگذاری روشنی برای توسعه حمل و نقل ریلی استان تهران انجام شده و در دست اجرا قرار گرفته است که در جلسات مستمری که از این پس با مجموعه استانداری تهران داریم اینکار را به جد و با سرعت دنبال خواهیم کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در تهران علاوه بر تمامی مزیت هایی که حمل و نقل ریلی دارد، حمل و نقل ریلی حومه ای بسیار حائز اهمیت است و برنامه های خاصی برای آن دنبال می شود. مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: سالانه حدود ۸۰۰ میلیون سفر حومهای در تهران اتفاق می افتد. در حوزه ریل از ۷۰۰هزار سفر ریلی حومه ای در تهران در سال ۹۳، هم اکنون به رقم ۵.۷ میلیون سفر رسیده ایم، اما این رقم با۸۰۰ میلیون سفر اختلاف فاحشی دارد و باید تلاش کرد تا سهم ریل از حملونقل حومهای افزایش یاد. این ضعف بزرگی است که باید با استعدادهایی که برای توسعه حمل و نقل حومه ای در تهران داریم آن را به میزان قابل قبولی برسانیم. به گفته رسولی، در مسیر شرق و غرب تهران دو خط فعال و گرم وجود دارد که دو خط دیگر در حال احداث است که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین، سال گذشته و در دو ماه ابتدایی سال، تولیدات ناوگان ریلی داخلی به بهره برداری رسید و این پتانسیل برای تولید ناوگان در کشور وجود دارد.

  • توافق اولیه برای تولید اتوبوس ریلی داخلی

    وی ادامه داد: توافقی با ایران خودرو و یکی از شرکت های تولیدکننده واگن انجام شده است تا اتوبوس های ریلی تولید شوند. بنابراین ظرفیت تولید ناوگان ریلی داخلی وجود دارد.

    رسولی تصریح کرد: هدفگذاری ما این است که با افزایش چشمگیر سهم حمل و نقل ریلی حومه ای مسافری گامی موثر در کاهش آلایندگی زیست محیطی کلانشهرها به ویژه تهران، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای و همچنین کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی سوخت برداریم. مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: امید است با همکاری مناسبی که بین راه آهن و مجموعه استانداری ایجاد می شود و همچنین پروژه های مناسبی که در همین مدت سال گذشته به بهره برداری رسیده و در حال انجام است چشم انداز مناسبی برای توسعه حمل و نقل ریلی تهران ایجاد کنیم.

  • افزایش حمل و نقل ریلی در محور تهران-گرمسار

    همچنین انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در ادامه گفت:: با توجه به اهمیت حمل و نقل ریلی در حمل بار و مسافر و ارزش افزوده ای که حمل و نقل ریلی در کاهش آلودگی، کاهش تصادفات جاده ای و همچنین صرفه جویی وقت دارد، مقرر شد در محور تهران-گرمسار که شامل شهرستان های ری، ورامین، قرچک، پیشوا نسبت به افزایش خطوط اقدام شود. محسنی بندپی افزود: مسائل و مشکلاتی را در احداث زیرگذر و روگذر محور تهران-گرمسار با معارضان داریم که مقرر شد تا اعمال قوانین بستر برای پیمانکاران راه آهن و رفع مشکلات توسط شهرداران انجام شود. وی با اشاره به اینکه بستر برای پیمانکاران راه آهن برای انجام کار در محور تهران-گرمسار فراهم می شود، گفت: مقرر است تا شهرداران با شرکت راه آهن و پیمانکاران همکاری لازم را داشته باشند. همچنین، مقرر شد تا نقشه هایی که توسط کارشناسان و مشاوران راه آهن طراحی شده بود به سرعت اجرایی شود.

    بدین معنا، تعیین شد تا یکشنبه هفته آینده کارشناسان تام الاختیار راه آهن و استانداری نسبت به فراهم کردن بستر اجرای کار اقدام کنند.

  • حمل و نقل ریلی غرب استان تهران توسعه مییابد

    استاندار تهران در خصوص حمل و نقل ریلی غرب استان و توسعه آن اعلام کرد: هم اکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان تهران سکونت دارند. همچنین، بر اساس آماری که حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرده است روزانه در غرب تهران ۶۴۰ هزار رفت و آمد خودرویی انجام می شود. برای توسعه حمل و نقل ریلی غرب استان تهران، نقشه ها و مطالعات فاز یک انجام شده و قرار شد به استانداری ارایه شود تا با همکاری مجموعه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام شود.