حفظ و کارکرد نقش شبکه فروش مانند گذشته

حسین حسینی قائم مقام مدیرعامل شرکت بیمه دانا گفت: تصمیم به ارائه خدمات بیمهای به بیمه گذاران بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به مفهوم حذف شبکه فروش از فرایند عرضه بیمه نامه مذکور نیست و شبکه فروش همچون گذشته نقش و کارکرد خود را حفظ خواهد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه دانا، پس از صدور بخشنامهای مبنی بر ارائه خدمات بیمه ای بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث، بیمه مرکزی با انتشار اطلاعیهای نسبت به شفافسازی برخی از ابهامات موجود، اطلاع رسانی کرد.

در این خصوص حسین حسینی، قائم مقام بیمه دانا اعلام کرد: واحدهای صدور (اعم از شعب و نمایندگان) این شرکت موظفند با رعایت دقیق مقررات مربوطه نسبت به تبیین و تشریح اهداف و منافع این طرح برای بیمهگذاران اقدام لازم به عمل آورند. حسین حسینی قائم مقام مدیرعامل شرکت بیمه دانا افزود: بدیهی است با دریافت شماره تلفن همراه از بیمهگذاران و ثبت آن در سیستم صدور، امکان هر گونه اطلاعرسانی پیامکی وجود دارد و بیمه دانا علاوه بر اطلاع رسانی الکترونیکی، در صورت درخواست بیمهگذاران موظف است نسخه چاپی بیمه نامه را نیز در اختیار آنان بگذارد.

 

سرمایه گذاریهای مثبت و منفی در مسکن

مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن با تشریح مصادیق سرمایه گذاری و تولید درست مسکن در تهران و کشور، گفت: افرادی که وارد سرمایه گذاری در بخش مسکن می شوند باید دوگانه «مکان و متراژ» را درست انتخاب کنند.

داود خلجستانی در همایش مدیران ارشد بانک مسکن با اشاره به تلاش های اداره کل حقوقی این بانک جهت پیشگیری از ایجاد مطالبات مشارکت مدنی بخش مسکن اظهار داشت: در تهران ۳۲۰ محله وجود دارد و ۵۲ درصد معاملات فقط در ۱۷ محله انجام می شود. وی با بیان اینکه این ۱۷ محله جز محلات بورسی و پررونق تهران در تمامی فصول تلقی می شود، گفت: در آمار معاملات مسکن در تهران باید آمار این ۱۷ محله را از سایر محلات جدا کرد. مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن، با تاکید بر اینکه میانگین قیمت و معاملات ۱۷ محله پایتخت نباید با سایر محلات مقایسه شود، افزود: در بقیه کشور نیز به همین گونه است به این ترتیب که در هر شهری یکسری محلات بورسی وجود دارد که باید جداگانه بررسی شوند. خلجستانی مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن بیان کرد: سرمایه گذاری در محلات بورسی حتی در اوج رکود، مثبت ارزیابی می شود.

بانک مهر اقتصاد شتاب گرفت

بانک مهر اقتصاد با برقراری سامانه های حاکمیتی بانک مرکزی به شبکه سراسری شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی) پیوست. دکتر غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک با اعلام این خبر، ضمن عرض تبریک به سپرده گذاران، سهامداران و تمامی ذینفعان این بانک، گفت: از امروز سرویس هایی که از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی ارائه می شود از جمله ساتنا، پایا و شتاب در بانک مهر اقتصاد نیز برقرار شد. به یاری پروردگار متعال، حمایت بانک سپه و مساعدت بانک مرکزی آماده ارائه خدمات گسترده تر در حوزه بانکداری نوین به منظور سهولت در مبادلات مالی و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان و عموم هم میهنان عزیز هستیم. مشتریان گرامی می توانند از خدمات سامانه های حاکمیتی و امکانات شبکه شتاب از درگاه بانک مهر اقتصاد بهرهمند شوند.

ایرانمال میزبان مشتریان بانک آینده

بانک آینده مجموعه ایرانمال را میدان اجرای طرح ویژه «آیندهداران» برای خرید اعتباری کرده است. مشتریان بانک آینده میتوانند از اول خردادماه، با دریافت اعتبار حداقل ۱۰ (ده) میلیون ریال و حداکثر ۵۰ (پنجاه) میلیون ریال، از فروشگاههای ایرانمال که دارای نشان «آیندهداران»است خرید کرده، سه ماه بعد بهصورت قرضالحسنه پرداخت کنند. مبلغ اعتبار بر اساس موجودی حساب انتخابی خود مشتریان، تعیین میشود. ساعات فعالیت مجموعه ایرانمال در روزهای عادی از ۱۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰ و در روزهای پایان هفته (پنجشنبه و جمعه) با یک ساعت افزایش تا ۲۴:۰۰ است؛ فروشگاههای ایرانمال در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد نیز از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۲۳:۰۰، آماده خدمترسانی به هموطنان گرامی است.

فروش سهام عدالت در بانک پارسیان

ثبت سفارش فروش سهام عدالت در بانک پارسیان آغاز شد.

متقاضیان فروش سهام عدالت که گزینه مدیریت مستقیم سهام آزادشده عدالت خود را در سامانه الکترونیکی سهام عدالت انتخاب و شماره شـبای یکی از سپرده های خود نزد بانک پارسیان را برای واریز سود سهام عدالت معرفی کرده اند و فاقد کد بورسی هستند، می توانند به شعب این بانک مراجعه و در صورت تمایل، برای فروش بخشی (۳۰ درصد) از سهام عدالت خود، اقدام کنند.

شایان ذکر است؛ وجوه حاصل از فروش این سهام در کوتاهترین زمان، به حساب آنان در بانک پارسیان واریز خواهد شد.

صالح آبادی اعلام کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک توسعه صادرات از برنامه ریزی برای ارائه تسهیلات به صورت تلفیقی از منابع بانک و صندوق توسعه ملی با میانگین نرخ ۱۴ درصد به صادرکنندگان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت علی صالح آبادی در گفتگو با ایبِنا، درباره تمهیدات بانک توسعه صادرات برای صادرکنندگان در سال جاری، اظهار داشت: به نظر من سال ۱۳۹۹ در ادامه سال گذشته اهمیت زیادی دارد و موضوع مهم این است که صادرکنندگان ارز خود را به چرخه تجاری کشور بازگردانند. با توجه به کاهش درآمدهای ارزی ناشی از فروش ارز طبیعی است که تمرکز بر این باشد که صادرکنندگان غیر نفتی ارز خود را به کشور بازگردانند. وی افزود: براساس تمهیداتی که بانک مرکزی اندیشیده تا صادرکنندگان چگونه ارز خود را بازگردانند و بخشی را در سامانه نیما و بخشی به صورت اسکناس وارد کشور شود که می تواند اتفاق خوبی برای تامین مایحتاج تولیدکنندگان باشد. مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، در ادامه تاکید کرد: صادرکنندگانی که ارز خود را به صورت حواله ارائه می کنند، اهمیت بیشتری دارد زیرا به اندازه کافی اسکناس در کشور وجود دارد و نیاز به توجه به واردات حواله برای تامین مایحتاج اولیه کارخانجات تولیدی است. به گفته صالح آبادی، بانک توسعه صادرات هم به عنوان بانک حامی صادرکنندگان موضوع بازگشت ارز را به عنوان یکی از موضوعات اصلی کشور مد نظر قرار داده و امسال نیز برنامه ریزی شده تا از محل منابع بانک و منابع تخصیص یافته از سوی صندوق توسعه ملی، تسهیلاتی به صورت تلفیقی با میانگین نرخ ۱۴ درصد به صادرکنندگان اعطا کنیم و این سیاست های ترجیحی نرخ را در ادامه سیاست های قبل دنبال می کنیم. عضو شورای فقهی بانک مرکزی با تاکید بر اهمیت شرکت های دانش بنیان، گفت: یکی از مقوله هایی که امسال دنبال می کنیم حمایت از شرکت های دانش بنیان است و اخیرا با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمنامه ای امضا کردیم تا تسهیلاتی که بانک به این حوزه پرداخت می کند با نرخ ۱۲ درصد کاهش یافته است. شرکت های دانش بنیانی که پتانسیل صادراتی دارند با قید دانش بنیان بودن می توانند از تسهیلات ۱۲ درصدی استفاده کنند و منابعی نیز در نظر گرفته شده است. وی افزود: از موارد دیگر، کمک به صادرکنندگان و واردکنندگان در بحث نقل و انتقال ارزی است و خوشبختانه در شبکه صرافی بانک توسعه صادرات امکانات خوبی را در نظر گرفته ایم که بتوانیم ارز حاصل از صادرات را از هر نقطه دنیا جا به جا و منتقل کنیم. روابط نیز به گونه ای است که این امکان وجود داشته باشد و حواله جات آن ها را از طریق صرافی بانک منتقل کنیم

شعبه مرکزی بیمه آسیا با هدف هماهنگی در عملیات بیمه گری بین صف و ستاد در شرکت و ارایه خدمات مطلوب به شبکه فروش افتتاح شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمهآسیا، مسعود بادین نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمهآسیا در آئین افتتاح شعبه مرکزی بیمهآسیا، عملکرد بیمهآسیا را در سال ۹۸ در حوزه بیمه گری و همچنین حوزه مسئولیت اجتماعی به ویژه مقابله با بحران کرونا، بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با همت هیات مدیره، معاونتها، مدیران، شبکه توانمند فروش و کلیه ردههای شرکت، توانستیم سال خوبی را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل بیمهآسیا، پرتفوی ۶۰ هزار میلیارد ریالی و کاهش چشمگیر نسبت خسارت در سال ۱۳۹۸ را ناشی از ریسک سنجی خوب، کنترل و نظارت دقیق و همچنین اتخاذ راهبردهای اقتصادی مناسب و کارآمد در بیمه آسیا برشمرد.

مسعود بادین در ادامه اظهار داشت: در دو ماهه نخست سال جاری نیز عملکرد بیمه آسیا از رشد مطلوب بیش از ۲۸ درصد برخوردار بوده است، و این درحالی است که نسبت خسارت، ۵ درصد کاهش را نشان می دهد. بنابراین گزارش و در ادامه مراسم، بهروز ناظمی معاون توسعه بازار و شبکه فروش در اظهاراتی، گزارشی از عملکرد حوزه شبکه فروش بیمه آسیا ارائه کرد. وی عملکرد بیمه آسیا را در صنعت بیمه، بسیار مطلوب و قابل دفاع عنوان کرد و گفت: بیمه آسیا با ۹۱ شعبه و واحد پرداخت خسارت، بیش از ۳۵۰۰ نماینده حقیقی و حقوقی و بیش از ۱۵۰۰ نمایندگی فروش بیمه های زندگی، در سطح کشور درحال ارائه خدمات به مردم است.

معاون وزیر نفت در مورد آخرین وضعیت صادرات گاز ایران به ترکیه گفت: از تاریخ ۱۲ فروردین به دنبال انفجار خط لوله در خاک ترکیه، صادرات گاز به این کشور متوقف شده است و شرکت طرف قرارداد در ترکیه (بوتاش) با توجه به شرایط ناشی از کرونا، دوره مورد نیاز برای انجام تعمیرات را بسیار بیشتر از حد معمول اعلام کرده است. البته پیگیریهای حقوقی و قراردادی در این رابطه انجام شده و عدم پذیرش این دوره طولانی برای تعمیرات خط لوله به شرکت بوتاش اعلام شده و تذکر قراردادی دادهایم.به گزارش ایلنا، حسن منظرتربتی همچنین به صادرات گاز ایران به عراق اشاره کرد و گفت:صادرات گاز ایران به عراق، مطابق شرایط قراردادی از دو نقطه مرزی در جریان است. البته خبرهای دریافتی حاکی از فشار آمریکا به عراق برای جایگزینی گاز ایران است ولی قراردادهای گازی به دلیل نیاز به سرمایه گذاری اولیه بالا، نمیتواند به راحتی دستخوش تغییرات شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه بهرهبرداری از ۱۶ طرح پتروشیمی برای سال ۹۹ برنامهریزی شده است گفت: با افتتاح این طرحها تولید محصول نهایی سال ۹۹ صنعت پتروشیمی از ۳۱ به ۳۷ میلیون تن میرسد.بهزاد محمدی درگفتگو با شانا گفت: امسال ۱۲ طرح یعنی حداقل هر ماه یک طرح به بهرهبرداری خواهد رسید.مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه گفت بهرهبرداری از ۱۲ طرح، ۲۰ میلیون تن و ۱۶ طرح ۲۵ میلیون تن به ظرفیت این صنعت میافزاید و ظرفیت کل صنعت پتروشیمی کشور بهطور قطع از ۶۶ میلیون تن کنونی در پایان سال به ۸۶ میلیون تن میرسد.وی همچنین از تولید دوطرح جدید خبر دادو گفت:در طرح هگمتانه که تولیدکننده پیویسی گرید پزشکی است که تاکنون در کشور تولید نشده بود. همچنین طرح اکسیر حلال نیز تولیدکننده پنتان و هگزان خواهد بود که در صنعت پتروشیمی از جمله محصولات جدید هستند.

چین صادرات

محصولات پالایشی خود را کاهش داد

چین صادرات محصولات پالایشی خود را پایین آورده است چون با افزایش تقاضا، تمام سوخت تولید شده را در داخل به فروش می رساند.به گزارش بلومبرگ، با افزایش تقاضا برای سوخت در چین، کاهش صادرات سوخت از طرف این کشور از سایر پالایشگاههای منطقه که هنوز درگیر مصرف پایین و حاشیه سود ضعیف هستند حمایت میکند.چین صادرات محصولات پالایشی خود را پایین آورده است چون با افزایش تقاضا، تمام سوخت تولید شده را در داخل به فروش می رساند. صادرات چین در این ماه نسبت به آوریل نصف شده و یک چهارم میانگین ماهانه صادرات در سه ماهه اول سال جاری میلادی است.پالایشگاه های چین از فرستادن سوخت به خارج از کشور ناامید شده اند که دلیل آن ضعف تقاضا از طرف کشورهای وارد کننده سوخت مثل اندونزی و قیمت پایین صادرات در مقایسه با فروش داخلی است. انتظار می رود در روند کاهش صادرات سوخت چین در این ۳ ماهه هم ادامه داشته باشد.

ظرفیت احداث نیروگاههای بادی

بیش از ۷ هزار مگاوات است

سخنگوی سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری برق ایران گفت: ظرفیت اقتصادی احداث نیروگاههای بادی در کشورمان بیش از هفت هزار مگاوات است.جعفر محمدنژادسیگارودی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:در حال حاضر ظرفیت نیروگاههای بادی ایران ۳۰۲ مگاوات بوده و این درحالی است که پتانسیل اقتصادی احداث این نوع نیروگاههابیش از هفت هزار مگاوات است.وی افزود: نیروگاههای بادی و خورشیدی بیش از ۸۰ درصد تولید خود را در فصل گرم و تابستان انجام میدهند که با توجه به این موضوع، این نیروگاهها میتوانند در مدیریت اوج بار شبکه برق بسیار موثر و مفید باشند.سخنگوی سازمان ساتبا به سفر وزیر نیرو به استان خراسان جنوبی اشاره کرد و نوشت: همزمان با سفروزیر نیرو به خراسان جنوبی عملیات احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی در منطقه سربیشه به زمین زده شد.نیروگاه ۵۰ مگاواتی سربیشه که با سرمایهگذاری ۷۰ میلیون یورو معادل ۱۱۲۰ میلیارد تومان است سال آینده به بهرهبرداری میرسد.

وزیر نیرو خبر داد؛

گروه انرژی: وزیر نیرو گفت: در حال حاضر سطح برخورداری روستاییان در ایران از شبکههای آب پایدار و بهداشتی بیش از ۲۰ درصد از متوسط جهانی بالاتر است.

بهگزارش وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» در حاشیه آیین بهرهبرداری از عملیات آبرسانی به ۱۵ روستای استان خراسان جنوبی در چارچوب پنجمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این متوسط در جهان حدود ۵۵ درصد و در کشور بیش از ۷۵ درصد است؛ البته آنچه در خور مردم و شایسته آنهاست بیش از این است و سعی میکنیم سهم قابل ملاحظهای در کم کردن فاصله خدمترسانی در شهر و روستا داشته باشیم.

اردکانیان اظهار کرد: در راستای افتتاح ۲۵۰ طرح آب و برق با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال جهش تولید بعد از استانهای تهران، ایلام، سیستان و بلوچستان و مرکزی به خراسانجنوبی رسیدیم.وی با اشاره به اینکه در زمینه پروژههای آب و برق در خراسانجنوبی اولویت با پروژههای تأمین آب شرب است، افزود: در ارتباط با مسائل آب و انرژی در خراسانجنوبی ۵۷ پروژه عمده در دست اجرا داریم که پیشرفت این پروژهها در حدود ۷۰ درصد است. وزیر نیرو گفت: بر اساس سند سازگاری با کم آبی خراسانجنوبی یکی از موضوعات مد نظر برای تأمین بلند مدت آب خراسان جنوبی انتقال آب از دریا است که تخصیص آن داده شده و در مرحله بررسی و دعوت از سرمایهگذاران است.وی همچنین درباره یکپارچهسازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی در استانها گفت: سال گذشته با تصویب هیئت وزیران، شورای عالی اداری و ابلاغ رئیس جمهوری، در سراسر کشور شرکتهای آب و فاضلاب روستایی و شهری به صورت یکپارچه درآمدند و از ابتدای امسال در هر استان یک شرکت آب و فاضلاب استانی داریم و این به معنای یکپارچه شدن امکانات این دو شرکت اعم از منابع مالی، انسانی، تاسیسات و تجهیزات است و انتظار میرود تا پایان شهریور امسال قادر باشیم گزارشی را به مردم، دولت و رئیس جمهوری ناشی از آثار این یکپارچهسازی ارائه دهیم.وی یادآوری کرد: ۹ هزار پست دولتی در اثر این یکپارچهسازی در جهت کوچکسازی دولت قرار گرفت و به لحاظ امکانات مالی موجود، هر چند شرایط، شرایط گشایش نیست اما انتظار میرود سرعت قابل ملاحظهای به طرحهای آبرسانی روستایی داده شود.

۱۰ میلیون نفر در کشور از شبکههای آب بهداشتی برخوردار میشوند

وزیر نیرو با بیان اینکه منابع استانی هم با کمک استاندار خراسان جنوبی در خدمت این طرح قرار خواهد گرفت، گفت: امید است تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم کار بزرگی را که از سال ۹۲ شروع شده و در حال حاضر بیش از ۸ میلیون نفر از روستائیان کشور به شبکههای آب پایدار و بهداشتی متصل هستند، به حدود ۱۰ میلیون نفر افزایش یابد و این دستاورد بسیار بزرگی است.

اجرای هزار و ۹۰ نیروگاه در دست اجرا است

اردکانیان همچنین از اجرای هزار و ۹۰ نیروگاه خبر دادو گفت: در موضوع انرژی خراسانجنوبی نیز در مرحله بسیار خوبی قرار دارد و تنها نیروگاه زغال سنگ سوز کشور در این استان در مرحله سرعت گرفتن برای اجرایی شدن است.وی با اشاره به امکان صادرات انرژیهای تجدید پذیر ادامه داد: ما حدود ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت مطالعه شده برای انرژیهای تجدید پذیر بادی داریم که یکی از آنها در همسایگی با کشور افغانستان است.وزیر نیرو با اشاره به وجود سه هزار و ۹۰۰ نیروگاه کیلوواتی و ایجاد هزار و ۹۰ نیروگاه دیگر در کشور گفت: کشور ما هم از نظر انرژی بادی و هم از نظر انرژی خورشیدی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد که نقش مهمی در صرفهجویی انرژیهای فسیلی و هم آب دارد.اردکانیان یادآور شد: بعد از توافق با فدراسیون روسیه برای استفاده از وام ۵ میلیارد دلاری دولتی طرحهای مختلفی مد نظر قرار گرفت که یکی از آنها راه آهن زاهدان بیرجند بود که مورد تصویب دولت قرار گرفت.وی گفت: همچنین در این زمینه با مسئولان روسیه نیز رایزنیهای مختلف صورت گرفته و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با ورود تصفیهخانه ششم به مدار بهرهبرداری، قابلیت تأمین پایدار آب حدود ۸۰۰ هزار نفر علاوه بر جمعیت کنونی شهر تهران امکانپذیر میشود.بهگزارش وزارت نیرو، "علیرضا ساداتیفرد" ادامه داد: با بهرهبرداری از این تصفیهخانه به عنوان مکمل کمربند آبرسانی جنوب تهران (آبرسانی از سد ماملو)، بخش زیادی از نیاز آبی شهر جدید پرند تأمین میشود.به گفته او بخشی از نیاز آبی مناطق ۲۱ و ۲۲ شهر تهران نیز از تصفیهخانه ششم تامین خواهد شد؛ به گونهای که در شرایط معمول۲,۲ متر مکعب در ثانیه و در شرایط اوج مصرف ۲.۷۸ مترمکعب در ثانیه به ظرفیت تامین آب این دو منطقه افزوده میشود.این تصفیهخانه در دو فاز، هریک به ظرفیت ۷,۵ مترمکعب در ثانیه طراحی شده است که فاز نخست آن در خردادماه امسال به بهرهبرداری میرسد.

سخنگوی صنعت برق از افزایش قابل توجه مصرف برق به دلیل بالارفتن دمای هوا در کشور خبر داد.به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی با بیان این که با توجه به پیش بینیهای صورت گرفته، روند افزایشی موج گرما در هفته جاری ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هریک درجه افزایش دمای هوا حدود ۱۳۵۰ مگاوات تا ۱۵۰۰ مگاوات را به مصرف برق کشور اضافه میکند که با این پیش بینی میزان مصرف برق کشور در هفته جاری به ۵۲ تا ۵۳ هزار مگاوات خواهد رساند که رقم بی سابقهای است.سخنگوی صنعت برق یاداور شد: ساعتهای اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است که مشترکان باید در این ساعات از دور کند کولر آبی استفاده کنند، دمای ترموستات کولر گازی را بر روی عدد ۲۴ درجه قرار دهند و از وسایل پرمصرفی مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اتو بخار در این ساعتها استفاده نکنند.