فرمانده پلیس راهور ناجا پیشبینی کرد؛

فرمانده پلیس راه راهور ناجا در بازدید از محور مواصلاتی هراز، گفت در تعطیلات پیش رو ترافیک در انتظار جادههای منتهی به سه استان خراسان رضوی، قم و مازندران خواهد بود.

به گزارش سایت پلیس، سردار سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راه راهور ناجا در بازدید از محور هراز گفت: بازگشایی اماکن زیارتی در دو استان خراسان رضوی و قم سبب مراجعه زائران به این دو استان در تعطیلات پیش رو و ایجاد ترافیک در محورهای منتهی به این اماکن زیارتی خواهد شد.وی در ادامه افزود: بر اساس تجربه و به شکل طبیعی محورهای شمالی نیز در این تعطیلات شاهد ترافیک سنگین خواهند بود که پلیس راه تمهیدات ترافیکی لازم را در محورهای هراز و چالوس پیش بینی خواهد کرد. فرمانده پلیس راه راهور ناجا اظهار داشت : با توجه به اینکه تردد درون استانی در مازندران زیاد است و بسیاری از مردم بومی تعطیلات را در ییلاقات به سر میبرند تلاش میکنیم کمترین محدودیت را در محورهای شمالی ایجاد کنیم.

سردار سید تیمور حسینی همچنین خاطرنشان کرد: محدودیتها مشکلاتی را برای اهالی بومی ایجاد خواهد کرد که با همکاری مردم تلاش میکنیم محدودیتها در کمترین حجم خود و تنها برای باز کردن گره های ترافیکی اعمال شود.سردارحسینی با بیان اینکه در چند روز گذشته محورهای مازندران، خراسان رضوی و قم با بار ترافیکی مواجه بوده اند، تصریح کرد: با مدیریت خوب همکاران پلیس راه استان و همراهی مردم شرایط فعلی در این محور مطلوب و قابل قبول است. در این راستا ، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور، آموزش به مردم را از موارد حائز اهمیت در فرهنگ ترافیک و رانندگی برشمرد و یادآور شد: به طور مثال صداوسیما عنوان میکند منابعاش کم است لذا باید دولت جلسه بگذارد و ببیند که چقدر منابع به صداوسیما تخصیص یافته و چه مقدار دیگر احتیاج به کمک دارد.

 

 

افشین سنگ چاپ که این روزها در سریال «پدر پسری» شبکه تهران ایفای نقش میکند، علت ضعف تلویزیون در زمینه تولید سریالهای طنز را نبود افراد متخصص در این زمینه عنوان کرده و میگوید: همه چیز مشخص است. ما احتیاج به آدم متخصص داریم وقتی متخصص کنار مینشیند و به کار گرفته نمیشود خردهآدمها و آدمهای غیرمتخصص وارد میشوند.این بازیگر و بازیگردان دربارهی کمبود سریالهای طنز در سالهای اخیر به ایسنا گفت: وقتی همه چیز رانت و زد و بند میشود معلوم است سر متخصص کلاه میرود. شکست میخوریم و میلیادرها تومان را دور میریزیم. من معتقدم پول تلویزیون حقالناس است و هرکس درباره آن اهمال و تخطی کند و دست در حقالناس ببرد، عاقبت خوشی نخواهد داشت. چندین سال است اینها را بازگو میکنیم.سنگ چاپ که در سریالهایی چون لیسانسهها، فوقلیسانسهها، وارش و بچه مهندس ایفای نقش کرده است، با اشاره به دوری برخی از طنزپردازان برجسته از تلویزیون در سالهای اخیر گفت: ما چند طنزکار داریم که از تلویزیون رانده شدند؛ مثلا مهران مدیری بعد از ۳۰ ـ ۴۰ سال باید پلاتو کار کند و در تلویزیون «دورهمی» را به او میدهند که یک شوی سبک و درجه دهم است؛ در حالی که به آدمی که اینکاره و متخصص نیست، سریال طنز میهند.او ذوق و استعداد را مهمترین مولفه برای ساخت آثار طنز عنوان کرد و افزود: اصل مطلب این است که انتخاب را دست کسی میدهند که نه ذوق و هنر دارد و نه انگیزه؛ فقط یک آدم اداری است که میخواهد آخر برج حقوقش را بگیرد و برود. سریال ساخته میشود، پول و امکانات هم داده میشود اما ذوق و استعداد و توانایی که اصل مطلب است، نیست.

کریستوفر نولان در مصاحبه با مجله «توتال فیلم» در رابطه با سکانس انفجار هواپیما در فیلم «تِنِت» از خریدن و منفجر کردن یک بوئینگ ۷۴۷ قدیمی به صورت واقعی خبر داد.

به گزارش میزان ، کریستوفر نولان در مصاحبه با مجله «توتال فیلم» در رابطه با سکانس انفجار هواپیما در فیلم «تِنِت» گفت: در ابتدا قصد داشتیم از مدلهای مینیاتوری برای هواپیما و ساختمان استفاده کنیم و سپس با استفاده از جلوههای ویژه این سکانس را تکمیل کنیم، اما یکی از اعضای تیم محلی عظیم از قبرستان هواپیمایهای قدیمی در ویکتوریا ویل کالیفرونیا را به ما معرفی کرد و پس از بررسی هزینهها به این نتیجه رسیدیم که خریدن و منفجر کردن یک بوئینگ ۷۴۷ قدیمی بسیار مقرون به صرفهتر و همچنین تاثیرگذارتر از استفاده از CGI در این سکانس خواهد بود.این فیلم به زودی همزمان با بازگشایی سینماهای استرالیا اکران خود را آغاز خواهد کرد. این سینماها بعد از عبور از فاجعه شیوع کرونا و تعطیلی طولانی مدت اواسط ماه ژولای با اکران فیلم سینمایی «تنت» ساخته کریستوفر نولان بار دیگر آغاز به کار خواهند کرد. «کریستوفر نولان» کارگردان برجسته سینمای جهان که آثاری همچون سه گانه بتمن، تلقین و میان ستاره ای را در کارنامه دارد، از جمله فیلمسازانی است که خواهان بازگشایی هر چه سریعتر سینماها در هالیوود است، وی به تازگی فیلم سینمایی «تِنِت» یا انگاشته را آماده اکران میبیند.

در دوره شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردن وسایل مختلف به چالشی مهم مبدل شده و در این میان شرکت فورد برای ضدعفونی خودروهای پلیس از گرمای خود این اتومبیلها استفاده کرده است.به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، فورد از طریق همکاری با دانشگاه اوهایو با به روزرسانی نرم افزار خودروهای شاسی بلند تولیدی خود که توسط پلیس این کشور مورد استفاده قرار میگیرند، شرایطی را ایجاد کرده که گرمای تولیدی موتور خودرو بی سروصدا و بدون ایجاد مزاحمت برای سرنشینان در بخشهای مختلف اتومبیل جریان یابد و از این طریق خودروی مذکور که Interceptor Utility نام دارد، ضدعفونی و گندزدایی شود.گرمای شدید جریان یافته در زیر سطح بیرونی خودروهای پلیس میتواند تمامی ویروسهای مضر را که ممکن است به سطح اتومبیل چسبیده باشند، از بین ببرد. با توجه به اینکه گرمای یادشده به طور مداوم در حال حرکت است، کارآیی آن برای مقابله با ویروسهایی همچون کرونا قطعی است.با این روش میتوان در بازههای زمانی ۱۵ دقیقهای گرمای ۵۶ درجهای را در زیر سطوح مختلف این خودرو به جریان انداخت.

بررسیهای انجام شده نشان میدهد بدین شیوه ۹۹ درصد از کل ویروسهای خطرناک نابود میشوند.

یک داروساز به بیان عوارض مصرف خود سرانه قرص های آرامبخش و مسکن ها پرداخت.احمد رهنمای چیت ساز در گفتوگو با میزان ضمن بیان عوارض مصرف خودسرانه قرصهای آرامبخش و مسکن در خصوص تفاوت آنها بیان کرد: قرصهای مسکنها نظیر استامینوفن داروهای تسکین دهندهی درد هستند و تحت عنوان سداتیوها شناخته میشوند، درحالی که داروهای آرامبخش برای کاهش مشکلات عصبی و روحی نظیراسترس مورد استفاده قرار میگیرند و به دو دسته آرامش بخش و خواب آور تقسیم میشوند.وی افزود: قرصهای آرامبخش نظیرآلپرازولام بدن را آرام میکنند و از قرصهای خواب آور مثل دیازپام نیز برای درمان بی خوابی استفاده میشود.احمدی گفت: مصرف مداوم مسکنها میتواند با عوارضی نظیرکم خونی، کاهش گلبولهای سفید، کاهش قند خون و همچنین ابتلا به یرقان در درازمدت همراه باشد.این داروساز بیان کرد: مصرف خودسرانه، مداوم و بیش از اندازه از آرامبخشها نیز منجر به خواب آلودگی، سرگیجه، منگی، خشکی دهان، تهوع، تپش قلب، ضعف عضلانی، تاری دید، کاهش فشارخون و در بعضی موارد تشنج میشود.احمدی با بیان اینکه مصرف آرامبخشها سبب کاهش مهارت افراد میشود، ادامه داد: افرادی که از این قرصها استفاده میکنند، برای جلوگیری از بروز حادثه علاوه بر پرهیز از رانندگی باید از کار کردن با ماشین آلات خود داری کنند.

«اماکن عمومی عاری از دخانیات حقی برای همه» عنوان پنجمین روز از هفته ملی بدون دخانیات است که بر وجود ته سیگارهای رها شده در معابر عمومی و کوی و برزنی اشاره دارد که علاوه بر زشت کردن چهره طبیعت، فاجعهای زیست محیطی به بار میآورند.

به گزارش ایرنا، ته سیگارها، به این دلیل که از الیاف پلیمری غیرقابل تجزیه و سمی ساخته شده اند، در رده زبالههای سمی به شمار می روند که انسان مسبب آن است، زباله های کوچکی که از وضع قوانین و جرم انگاری پرتاب آن در سطح معبر جا مانده اند.ته سیگارهایی که با پیادهروی در هر ساعت از شبانه روز، فرقی نمی کند در کدام نقطه یا منطقه باشیم، در جوی آب، باغچه ها، پای درختان و روی آسفالت خودنمایی می کنند به سادگی از کنار آن ها عبور می کنیم غافل از این که این زباله های زرد رنگ، موریانه هایی هستند که به جان طبیعت افتاده و به مرور زمان، محیط زیستی سمی و خالی از سبزینه برجای خواهند گذاشت.به گزارش بخش اسپانیایی تارنمای «آرتی» این زباله ها، بیش از پاکت ها، ظروف پلاستیکی و وسایل آشپزخانه، محیط اطراف و آب ها را آلوده می کنند تا آن جا که به دلیل حجم زیاد آن در طبیعت، بزرگترین منبع آلودگی به شمار می روند.این تارنما در بخشی دیگر به این مطلب اشاره دارد که ۴.۹ میلیارد از ۵.۵ میلیارد نخ سیگاری که سالانه در
جهان تولید می شود، حاوی یک فیلتر پلاستیکی ساخته شده از استات سلولز هستند که تجزیه آن ده ها سال زمان می برد و به طول می انجامد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره پرونده ویلموتس و نحوه پرداخت حقوق کی روش توضیحاتی را بیان کرد.

احسان قاضی زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه حواس مسئولان فوتبال در زمان عقد قرارداد کجا است که سرشان کلاه میرود، اظهار کرد: به هر حال این سئوال را باید از مسئولان فدراسیون فوتبال بپرسید، اما ما این مسئله را از ۲ سال و نیم پیش در مجلس پیگیری کردیم و اکنون هم موضوعات مربوط به ورزش کشورمان را بررسی میکنیم.عضو فراکسیون ورزش بیان کرد: پرونده ویلموتس در سازمان بازرسی کل کشور باز شده است تا نقش سازمان تامین اجتماعی به خصوص شرکت شستا، وزارت ورزش و جوانان و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای پرداخت پول به سرمربی سابق تیم ملی مشخص شود. به هر حال بازرسی کل کشور گزارشی را تهیه میکند و سپس این پرونده در قوه قضاییه پیگیری میشود. امیدوارم قوه قضاییه ورود جدی به این پرونده داشته باشد تا افکار عمومی نسبت به این موضوع قانع شود و کسی اجازه کلاهبرداری از منافع ملی را به خود ندهد.