برنامه دقیق برای جذب ارز حاصل از صادرات در بانک ملی

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران تاکید کرد که این بانک در سال جاری، برنامه مدون و مفصلی برای جذب ارز حاصل از صادرات دارد. محسن امین زارع با بیان این که در سال های گذشته و در جریان رونق واردات، عملکرد ارزی بانک ها بیشتر در همین حوزه واردات مورد توجه قرار می گرفت، گفت: اکنون که روند ارزی کشور تغییر کرده و حوزه صادرات قوت گرفته است، نحوه ارزیابی عملکرد بانک ها نیز باید تغییر کند.

وی افزود: با افزایش نرخ ارز، صادرات و به ویژه صادرات غیرنفتی جذابیت بیشتری پیدا کرده و از این رو بانک ها در رقابت برای جذب منابع ارزی حاصل از صادرات قرار گرفته اند. معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران بیان کرد: واحدهای ارزی بانک ملی ایران تقویت شده و نسبت به اهمیت این موضوع به خوبی توجیه اند.

امین زارع با تاکید بر این که نباید نگاه بانک فقط به حوزه واردات معطوف باشد، اظهار کرد: بانک ملی ایران امسال در حوزه جذب منابع ارزی حاصل از صادرات به طور دقیق برنامه ریزی کرده است و این اقدامات حتما در میان مدت نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

 

افزایش سقف تسهیلات برای مشتریان بانکداری شرکتی

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات قابل پرداخت به مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن در مقایسه با دیگر مشتریان خبر داد.

محمدحسن علمداری با اشاره به برخی از امتیازهای ویژه که برای مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن پیش بینی شده است، گفت: به عنوان مثال پرداخت تسهیلات ساخت و تجهیز دفتر کار برای فعالان ساختمانی که مشتری بانکداری شرکتی نیستند تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان میسر است اما این سقف برای مشتریان بانکداری شرکتی ۲۰ درصد بالاتر بوده و با سقف ۲۰۰ میلیون تومانی قابل پرداخت است. به گفته علمداری، از سال گذشته سقف تسهیلات ساخت مسکن برای عموم مشتریان بانک افزایش یافت و در این رابطه اطلاع رسانی شد؛ اما سقف این تسهیلات برای مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن حتی از سقف های افزایش یافته مذکور نیز بالاتر است. وی اظهار کرد: به عنوان مثال در حالی که سقف تسهیلات ساخت مسکن که در تهران به حرفه ای سازهایی که از فناوریهای نوین استفاده میکنند ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، این سقف برای مشتریان بانکداری شرکتی که حرفه ای ساز محسوب شده و از فناوری های نوین ساخت نیز در پروژه استفاده کنند، ۳۰۰ میلیون تومان است.

طرح تسهیلاتی رفاه کالا در بانک رفاه

بانک رفاه کارگران در راستای تحقق شعار سال و نیز حمایت از تولیدات داخلی، طرح تسهیلاتی رفاه کالا را به اجرا گذاشت. این بانک در سال "جهش تولید" و با هدف کمک به ایجاد اشتغال، حمایت از تولیدات داخلی و توسعه اقتصادی کشور، در قالب طرح رفاه کالا به مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی مشروط به دریافت حقوق از این بانک و همچنین تمامی افراد حقیقی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت میکنند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات تخصیص میدهد. نرخ سود این تسهیلات ۱۵ درصد و با بازپرداخت ۳۶ ماهه و به منظور خرید لوازم خانگی، اداری مبلمان و ... و بدون نیاز به سپرده گذاری و ایجاد میانگین حساب است.

فروش ویژه فروشگاههای ایرانمال و مشارکت در طرح «آیندهداران»

در راستای اجرای طرح اعتباری «آیندهداران» بانک‎ آینده، فروشگاههای ایرانمال فروش ویژه خود را از اول خردادماه آغاز کردند. مشتریان محترم بانک آینده که دارای یکی از انواع سپردههای قرضالحسنه (جاری و پسانداز)، سپردههای بلندمدت شتاب و آیندهسازند، میتوانند با رجوع به شعب بانک آینده و سامانه پیشخوان مجازی abplus.ir بر اساس موجودی حساب انتخابی خود از مزایای این طرح بهرهمند شوند. در جدول سایت بانک اسامی شماری از فروشگاههای فعال در طرح مذکور را مشاهده میکنید؛ به زودی، فروشگاههای دیگری به این شمار و این طرح میپیوندند که به اطلاع خواهد رسید.

کمترین خطای تراکنشهای شتابی

در بانک سرمایه

بانک سرمایه در میان بانکهای کشور در جمع چهار بانک دارای کمترین درصد خطای تراکنشهای شتابی قرار گرفت. با تلاشهای انجامشده درزمینه ارتقا و افزایش کارایی و بهبود عملکرد سامانههای این بانک، در سال ۱۳۹۸ بانک سرمایه در میان ۳۱ بانک و موسسه اعتباری، در جمع چهار بانک دارای کمترین درصد خطای تراکنشهای شتابی قرار گرفت. در بانک سرمایه طی دو سال اخیر اقدامات قابلتوجهی در جهت ارتقا و افزایش کارایی و بهبود عملکرد سامانههای بانکی انجامشده است که نتیجه آن کاهش و صفر شدن تراکنشهای ناموفق شتابی بر اساس آمار اعلامی بانک مرکزی طی ماههای متمادی بوده است و حضور این بانک در میان چهار بانک دارای کمترین درصد خطای تراکنشهای شتابی در سال ۱۳۹۸، مؤید حرکت مؤثر بانک سرمایه درزمینه ارتقا و بهبود عملکرد سامانههای بانکی خود بوده است.

مدیرعامل پست بانک ایران خبر داد:

گروه بانک و بیمه: دکترشیری مدیرعامل پستبانکایران درراستای تقویت تأمین مالی تولید و اعتباردهی جهت افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تأمین مالی زنجیره تولید، سیاستها و ضوابط اعتباری این بانک در سال ۱۳۹۹ را به واحدهای اجرایی و ستادی ابلاغ و بر عملیاتی ساختن آن تأکید کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران دکتر شیری مدیرعامل پستبانکایران در اینخصوص گفت: جذب حداکثر منابع صندوق توسعه ملی، اولویت تخصیص منابع برای تأمین مالی سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تأمین مالی طرحهای نیمهتمام تولیدی با الویت پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰درصد، تأمین مالی بنگاه های کوچک و زودبازده، صنایع پیشران و مولد اقتصادی و فعالان حوزههای IT و ICT و شرکتهای
دانشبنیان از مهمترین اولویتهای این بانک است که در مجموعه سیاستها و ضوابط اعتباری سال جاری مدنظر قرار داده شده است.

شیری مدیرعامل پستبانکایران درادامه تصریح کرد: پرداخت تسهیلات خرد روستایی و مناطق کمتر توسعهیافته، حمایت از تولیدات داخلی در قالب طرح مروارید و اعتبار اسنادی داخلی ریالی، آزادسازی منابع منجمد با پیگیری و وصول مطالبات و هدایت آن به بخشهای مولد اولویتدار اقتصادی، نظارت به موقع و کارآمد بر اجرای صحیح طرحها، مصرف تسهیلات، ایفای تعهدات ارزی و سایر محورهای اشاره در سیاستها و ضوابط اعتباری از تأکیدات مهمی است که میبایست هریک از واحدها درسال "جهش تولید" توجه جدی به آن داشته باشند.

مدیرعامل پستبانکایران با اشاره به اجرای کامل سیاستها و ضوابط اعتباری در کلیه واحدها تأکید کرد: شناسایی بخشهای با ظرفیت بالا و متکی به مزیتهای نسبی مناطق، اعتبارسنجی درست، ارزیابی مالی، اقتصادی و فنی مناسب طرحها موجب تخصیص بهینه منابع و افزایش درآمد شده
و از سوی دیگر کاهش هزینههای مشتریان را نیز فراهم خواهد ساخت.

شیری مدیرعامل پستبانکایران افزود: همه مدیران و مسئولان در تمامی سطوح بانک بایستی ضمن تشریح و تبیین اهداف تعیینشده نسبت به تدوین و اجرای برنامهها و راهکارهای عملیاتی برای دستیابی به اهداف مذکور در چارچوب خطمشی اعتباری(سیاستها و ضوابط اعتباری) بانک اقدام نمایند.

مدیرعامل پستبانکایران درپایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همت مضاعف همه مدیران و کارکنان بانک شاهد تحقق کامل برنامهها و اهداف کمی ابلاغی درپایان سال ۱۳۹۹و همچنین گسترش خدمترسانی به هموطنان در اقصی نقاط کشور و تحقق EPS پیش بینی شده باشیم.

تحول به معنای واقعی، جنگیدن برای بقا نیست بلکه هدف آن رسیدن به توان کامل کسب وکار در حد عالی است و در واکنش به چالشها و فرصت های خارج از سازمان شکل میگیرد.

صرف نظر از شرایط، تحول واقعی زمانی اتفاق میافتد که تیم مدیریتی و تمامی سازمان تغییر همهجانبه در کسب وکار را بپذیرد و خدا را شاکریم که این دیدگاه در بانک ایران زمین اتفاق افتاده است و بر اساس نقشه راه تدوین شده، مجموعه مدیریتی و تمامی بدنه سازمان در عمل نشان داده اند که در این مسیر پر پیچ وخم همچنان استوار و پویا گام برمی دارند و عملکرد سال ۹۸ دلیلی بر این مدعاست وجای دارد که قدردان تمامی سازمان در تمامی لایه ها بوده و افتخار نماییم که با این تیم منسجم، مسئولیت پذیر و شایسته همکاری داریم. پیشرفت برنامه تحول، از تعریف استراتژی و مشخص کردن اهداف تا طراحی و اجرا، تمام بخشهای سازمان را تحت تأثیر قرار داده است و نتایج خوبی نیز در بر داشته اند. اما در هر برنامه، نقاطی وجود دارند که از اهمیت ویژه ای برخوردارند و تعیین کننده در تحقق اهداف برنامه ریزی شده است و عملا موفقیت برنامه های تحول بدان ها وابسته است. در نقشه راه بانک ایران زمین نیز که در سه مرحله کلیدی تدوین گردیده اند بخش نخست آن که حوزه توانمند ساز ها و قابلیت سازها بوده است به اتمام رسیده اند.

سخنگوی صنعت برق مطرح کرد:

گروه انرژی: سخنگوی صنعت برق گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه برای تمامی مشترکین هفت درصد افزایش قیمت اعمال شده اما این افزایش برای مشترکین پرمصرف ۱۶ درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی با اعلام اینکه مصرف نرمال برق در کشور ۳۰۰ کیلووات ساعت برای مشترکین خانگی است، گفت: استفاده بیش از این رقم مشترک را جزء پرمصرفها قرار میدهد. البته الگوی ما برای مناطق خوزستان و هرمزگان ۳ هزار کیلووات ساعت است.وی درباره سیاست تعرفهگذاری برق نیز اظهار داشت: چنانچه مشترکین ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند ۲۰ درصد در صورت حسابهایشان کاهش اعمال میشود.

ثبت رشد ۱۲ درصدی مصرف برق کشور

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مشترکین پرمصرف هفت تا هشت درصد بیشتر مصرف میکنند گفت: امسال سال گرمی است و در تمام دنیا مصرف برق ۲۰ درصد کاهش یافته اما در کشور ما ۱۲.۸ درصد افزایش داشتهایم.وی با بیان اینکه به صورت حساب مشترکین پرمصرف ۱۶ درصد اضافه میشود تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه برای تمامی مشترکین هفت درصد افزایش قیمت اعمال شده اما این افزایش برای مشترکین پرمصرف ۱۶ درصد در نظر گرفته شده است.وی یادآور شد: همانند سال گذشته برای مشترکین خوش مصرف و کسانی که زیر الگو مصرف برق دارند پاداش در نظر گرفته خواهد شد.رجبیمشهدی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۶ میلیارد تومان به بخش خانگی و ۳۵۰ میلیارد تومان به بخش صنعتی و کشاورزی پاداش داده شد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۲۰ هزار تفاهمنامه برای رعایت الگوی مصرف با صنایع بخش کشاورزی و تجاری منعقد شد که این رقم امسال دو برابر شده و به ۲۵۰ هزار تفاهمنامه رسیده است. سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به شرایط لازم برای رایگان شدن قبوض برق، گفت: اگر یک مشتر ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کند مصرف خود را به ۱۰۰ کیووات برساند در این شرایط قبض برق این مشترک رایگان خواهد شد.وی یادآور شد: همانند سال گذشته برای مشترکین خوش مصرف و کسانی که زیر الگو مصرف برق دارند پاداش در نظر گرفته خواهد شد.سخنگوی صنعت برق یادآور شد: وسایل برقی پرمصرف مثل ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اتو نیز بهتر است در ساعتهای انتهایی شب استفاده شود و میزان مصرف برق را در ساعات بین ۱۳ تا ۱۷ کاهش دهند.

قبض برق خود را رایگان کنید

مصطفی رجبی مشهدی ، با تاکید بر اینکه اگر مردم صرفه جویی کنند هیچ محدودیتی برای اهدا پاداش وجود ندارد، تصریح کرد: دو شرط برای اهدا پاداش در نظر گرفته شده است، مشترک باید زیر الگوی مصرف منطقه خودش مصرف کند و نسبت به سال قبل کاهش مصرف داشته باشد.وی با اشاره به نحوه محاسبه پاداش گفت: نحوه محاسبه بدین گونه است که کاهش مصرف ضرب در اولین پله منطقه محاسبه می شود؛ به طور مثال اگر ۶۰ تومان قیمت پله اول منطقه یک در نظر گرفته شود این عدد ضرب در میزان کاهش مصرف در دوره مشابه شده و میزان پاداش بدست می آید.سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه اگر مشترک ۱۰ درصد میزان مصرف خود را کاهش دهد، صورت حساب آن شخص حدود ۲۰ درصد کاهش می یابد، گفت: تعرفههای برق به صورت پلکانی محاسبه می شود و هرچه میزان مصرف افزایش یابد میزان تعرفه نیز به صورت پلکانی افزایش می یابد.

رجبی مشهدی افزود: به طور مثال اگر از ۲۰۰ کیلووات ساعت میزان مصرف مشترک به ۳۰۰ کیلووات ساعت افزایش یابد ۱۰۰ کیلوات بعدی دو برابر قیمت محاسبه میشود، اما اگر مشترک میزان مصرف خود را کاهش دهد شامل پاداش خواهد شد.وی با بیان اینکه این کاهش مصرف موجب میشود که اگر صورت حساب ۱۰ درصد کاهش یابد حدود ۲۰ درصد از هزینه کاسته شود، اظهار کرد: اگر ۲۰ درصد میزان مصرف کاهش یابد ۴۰ درصد از پرداختی مشترک کاسته خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به شرایط لازم برای رایگان شدن قبوض برق، گفت: اگر یک مشتر ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کند مصرف خود را به ۱۰۰ کیووات برساند در این شرایط قبض برق این مشترک رایگان خواهد شد.

به گفته رجبی مشهدی، مشترکان پر مصرف مشمول این قاعده نخواهند شد و باید سعی کنند میزان مصرف خود را کاهش دهند در غیر این صورت ۱۶ درصد قیمت برق این دسته از مشترکان بیشتر محاسبه میشود، تا کنون نیز برنامه ای برای قطع برق مشترکان پر مصرف در نظر گرفته نشده است.وی با اشاره به میزان پرداختی مشترکان، اظهار کرد: مبلغ متوسط قبوض برق مشترکان ماهانه در سال گذشته ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان بوده که امسال این عدد به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

گروه راه و مسکن: وزیر راه و شهرسازی از برنامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری خبر داد و گفت: تعاونیهای مسکن محله برای نوسازی بافتهای فرسوده تشکیل خواهد شد تا شرایط برای نوسازی این بافتها تسهیل شود.

به گزارش مهر، محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه با اتاق تعاونی ایران اظهار داشت: تعاونیها قابل اعتمادترین تشکلها هستند که در به ثمر رساندن سیاستها بخصوص سیاستهای اقتصاد مقاومتی میتوانند نقش بسزایی داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در تفاهمنامه ای که پیرو تفاهمنامه منعقد شده با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دو بخش مربوط به منازل کارگری و حمل و نقل را در دستور کار قرار دادهایم.

وی ادامه داد: مطابق با پیشبینیهای انجام شده، در کنار شهرکهای صنعتی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کاربری در قالب سه شهرک تأسیس خواهیم کرد تا جامعه کارگری ما اعم از مدیران و کارگران در این شهرکها سکونت کنند.

به گفته اسلامی، تعاونیهای مسکن محله نیز برای نوسازی بافتهای فرسوده تشکیل خواهد شد تا شرایط برای نوسازی مناطق دارای اینگونه بافتها تسهیل شود.

وی بیان کرد: در بخش مربوط به حمل و نقل نیز اگر تعاونیها به دنبال توسعه حمل و نقل یخچالی یا کشتیرانی و ریلی هستند، مورد استقبال قرار خواهند گرفت. در این راستا نیز یک شرکت بزرگ که ناوگان بزرگ یخچالدار را خریداری کرده، چند روز دیگر افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بخش نوسازی گفت: برای نوسازی ناوگان در بخش کامیون و اتوبوس (باری و مسافری) برای نوسازی فراخوان دادیم. میتوان از ظرفیت این طرح نوسازی برای تعاونیها نیز استفاده کرد تا هم خودرویی با کیفیت داشته باشیم و هم این موضوع نوسازی مورد سوءاستفاده و دلالی قرار نگیرد.

وی افزود: از پیرترین تا کاراترین راننده و کامیون یعنی ۵۵ سال به بالا آغاز و به این افراد پیامک ارسال کردیم تا برای نوسازی اقدام کنند یعنی حدود ۸۶۳ راننده باید در گام نخست برای نوسازی اقدام کنند. برای این طرح با ایرانخودرو دیزل تفاهمنامه منعقد کردیم و به چهار گروه مجوز دادیم.

اسلامی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار دستگاه در ناوگان کشور فعال است، اظهار داشت: ۵۳ هزار خودروی تا سن ۴۰ سال را هدف قرار دادیم تا ظرف سه سال نوسازی شوند. این موضوع منجر به صرفهجویی ۹۶۰ میلیون لیتری گازوئیل میشود. در حدود ۲۰ سال گذشته تنها ۲۰ هزار کامیون نوسازی شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: اخیراً با چند کشور تفاهمنامه امضا کردیم تا رانندگانی که قصد عبور دارند، با در اختیار داشتن گواهی تست منفی کرونا بتوانند از مرز عبور کنند. همچنین تونلهای ضدعفونی در همه مرزها احداث شده و یکی دو روز دیگر نیز با دو کشوری که محدودیت رفتوآمد داشتیم، مرزها بازگشایی میشوند.

وی به بحث معیشت رانندگان اشاره کرد و افزود: شماره کارت هوشمند ۱۱۳ هزار راننده اتوبوس و بینشهری همچون مینیبوس و سواری را به وزارت رفاه دادیم تا به هر کدام ۶ میلیون تومان کمک معیشتی پرداخت شود.

اسلامی افزود: اگر رانندهای پیامک را دریافت نکرده، احتمال شماره ثبت شده در کارت هوشمندش متفاوت بوده و میتواند این موضوع را پیگیری کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: قرار است به تعاونیهای خوشسابقه زمین بدهیم تا خانه بسازند اما این خانهها را باید به مردمی که در طرح «اقدام ملی مسکن» ثبتنام کردهاند، واگذار کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به زمان تحویل مسکن مهر اشاره کرد و گفت: امسال مسکن مهر تمام میشود و قرار است تا شهریور و مهر ماه ۶۶ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و تحویل مردم شود. منهای واحدهایی که در دادگاه پرونده دارند.اسلامی گفت: حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر که پرونده قضایی دارند و پیگیری میکنیم مسائل آنها در دادگاه به زودی برطرف شود و احکام آنها صادر شود.وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:ما از ظرفیت تعاونیهای خوشنام برای تکمیل و راهاندازی پروژههای مسکن مهر استفاده میکنیم و در حال حاضر اقدامات تکمیلی برای ۶۶ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در دست اجراست که تا شهریور و مهر در اختیار مردم قرار داده میشود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به سال جهش تولید،گفت:در بخش زیرساخت حمل و نقل و مسکن و ناوگان حمل و نقل، برنامه مفصلی در دست است که امسال ۹۸۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد. همچنین ۲۴۶۰ کیلومتر آزادراهی که در حال حاضر وجود دارد تا پایان سال به ۳ هزار کیلومتر میرسد. ۱۶۰۰ کیلومتر بزرگراه جدید در کشور اضافه میشود و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید تا پایان دولت تحویل مردم میشود.

به گفته اسلامی ۲۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی به خط آهن کشور اضافه میشود و همچنین حمل و نقل ریلی در مسیر رشت به بندر کاسپین و مسیر یزد، ابرکوه، اقلید فارس و نیز راهآهن زاهدان- چابهار به بهرهبرداری میرسد.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال گفت: ۷۷۰ هزار بشکه نفت خام از طریق خط لوله ۳۲ اینچ نکا ری از پایانه نفتی نکا به پالایشگاه تهران منتقل شد.به گزارش شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت ایران - منطقه شمال، ارسلان رحیمی با اشاره به تداوم ظرفیتسازی برای ذخیره فرآوردههای نفتی کشور، یکی از اقدامهای انجامشده از سوی منطقه شمال را انتقال ۷۷۰ هزار بشکه نفت خام از مخازن پایانه نفتی نکا به پالایشگاه تهران اعلام کرد.وی افزود: این فرآیند براساس سیاستگذاری وزارت نفت و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در روزهای گذشته انجام شد تا با تخلیه مخازن فوق، ظرفیت جدید برای ذخیرهسازی بنزین ایجادشود.وی تأکید کرد: با اتمام انتقال این محموله نفتی و پس از انجام لایروبی توسط شرکت پایانههای نفتی، عملیات انتقال بنزین و ذخیرهسازی با استفاده از خط لوله ری ساری نکا نیز از سوی منطقه شمال آغاز خواهد شد.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از احتمال برقراری مجدد پروازهای ایران به مقصد ترکیه تا حدود دو ماه آینده خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته پروازهای موردی برای بازگرداندن ایرانی ها نیز از پنج مقصد خارجی هماهنگ شده است.به گزارش ایسنا، پس از لغو پروازهای خارجی در پی گسترش ویروس کرونا، بسیاری از کشورها ترجیح دادند همه پروازهای ورودی و خروجی خود به کشورهای مختلف را لغو کنند اما به تدریج و پس از گذشت بیش از سه ماه از شیوع این ویروس، مذاکراتی بین کشورهای مختلف صورت گرفته و مرزها به تدریج باز میشوند.وی افزود: مذاکرات خوبی با ترکیه برای برقراری پروازهای ایران-ترکیه و بالعکس بین دو کشور انجام شده و بر اساس آخرین اظهارات این کشور همسایه، از روز نخست آگوست مصادف با یازدهم مرداد ماه امسال پروازهای ایران به مقاصد مختلف ترکیه از سر گرفته میشود. سامانی همچنین: در پی مذاکرات صورت گرفته پروازهای موردی نیز به مقاصد مختلفی از جمله مادرید، بارسلون و ... هماهنگ شده تا بتوانیم ایرانیانی که در این کشورها قصد بازگشت به کشور را دارند، برگردانیم.