مرمت آسفالت ٧٠٠ کیلومتر از راههای کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه گفت: بنا داریم امسال ۷۰۰ کیلومتر از راههای کرمانشاه را لکهگیری و بهسازی کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه مهندس فریبرز کرمی، با اشاره به طرح ملی اصلاح آسفالت جادهها که در سراسر کشور و از جمله استان کرمانشاه آغاز شده، اظهار کرد: بنا داریم در قالب این طرح امسال ۷۰۰ کیلومتر از جادههای استان را لکهگیری، روکش و بهسازی کنیم که از این میزان ۵۰۰ کیلومتر در بخش بهسازی و ۲۰۰ کیلومتر در بخش لکهگیری و روکش خواهد بود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه با بیان اینکه کار بهسازی و اصلاح آسفالت جادههای استان از ابتدای سال آغاز شده، عنوان کرد: از ابتدای امسال ۲۰ کیلومتر از جادههای استان لکهگیری و روکش و ۱۰۰ کیلومتر بهسازی موضعی شده است. کرمی تاکید کرد: این عملیات در سطح راههای شریانی، اصلی و فرعی در حال انجام است و نزدیک به ۱۲۰ اکیپ به صورت امانی و پیمانی در جادهها مشغول به کار هستند. وی یادآور شد: محدودیت اعتبارات امکان اصلاح و روکش آسفالت تمام راههای استان را نمیدهد و از همین رو محورهای پرتردد که مشکل بیشتری دارند را در اولویت قرار دادهایم.

 

ارتباط مردمی مدیر منطقه چالوس

شهروندان غرب استان مازندران میتوانند با شماره گیری ۱۱۱ در روز سه شنبه مورخ ۱۳/۳/۹۹ با تورج اماني مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه چالوس ارتباط برقرار نمایند. كامبيزحميدي مسول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه چالوس بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان ملاقات عمومی مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه چالوس با مردم به مدت دو ساعت و سی دقیقه پاسخگوی سئوالات و درخواستهای شهروندان غرب استان میباشد. وی افزود: ارتباط مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه چالوس با مردم از طریق سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت (سامد) برقرار خواهد شد. حميدي اذعان کرد: تحقق برنامههای حقوق شهروندی و پاسخگویی مدیران این شرکت به متقاضیان از طریق سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت برقرار است. كامبيز حميدي اظهار کرد: شهروندان میتوانند با شماره گیری (۱۱۱) از ساعت ۰۰: ۸ لغایت ۳۰: ۱۰ تاریخ ۱۳/۳/۹۹ با تورج اماني مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه چالوس ارتباط برقرار نمایند. مسول روابط عمومي منطقه چالوس تاکید کرد: تا کنون این چندمین دوره حضور مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه چالوس است که با هدف رسیدگی به مشکلات و پاسخگویی به سئوالات مردمی برگزار شده است.

دریافت پیامکی قبض آب مشترکان البرزی

آبفای استان البرز از آندسته از مشترکان خود که تاکنون شماره تلفن همراه خود را درسامانه پیامکی آبفا ثبت نکرده اندخواست تا برای دریافت پیامکی قبض، با تلفن همراه خود شناسه قبض آب بها را به سرشماره ۳۰۰۰۲۶۱۲۲ ارسال نمایند.

مهندس مهدی نظری معاون خدمات مشترکین ودرآمد آبفای استان البرز با اعلام این خبرگفت: به منظور حذف قبوض کاغذی وجلوگیری از قطع درختان وحفظ بیشتر محیط زیست وسلامت شهروندان به ویژه درزمان شیوع ویروس کرونا وهمچنین تسهیل دردریافت وپرداخت قبوض آب وفاضلاب بها توسط مشترکان، تاکنون از مجموع ۴۷۰ هزار مشترک، تعداد ۲۲۴ هزار شماره تلفن همراه درالبرز درسامانه ۳۰۰۰۲۶۱۲۲ ثبت شده است.

وی افزود: نماینده یا مدیر هر ساختمان که جزو مشترکان آبفای البرز است، باید شناسه قبض کاغذی خود را به سرشماره ۳۰۰۰۲۶۱۲۲ ارسال کند تا به این ترتیب درخواست دریافت پیامکی قبوض آببها راثبت نماید.

معاون خدمات مشترکین ودرآمد آبفای البرز تصریح کرد: با توجه به طرح یکپارچه سازی آبفای شهری وروستایی البرز از آغاز سال ۹۹ تعداد مشترکان آبفا به حدود ۴۷۰ هزار مشترک افزایش یافته است و تاکنون ۴۸ درصد آنها، شماره خود را دراین سامانه ثبت کردهاند.

وی تشریح کرد: علاوه برروش مذکور، مشترکان میتوانند با تماس با مرکز ۱۲۲ ویا مراجعه به دفاتر پیشخوان ویا ارائه شماره تلفن به مأمور قرائت کنتور (این ماموران فعلاً بطور موقت به درب منازل مراجعه میکنند) درزمان مراجعه وهمچنین با مراجعه به سایت آبفای البرز به نشانی www.abfa-alborz.ir نسبت به این کار اقدام نمایند.

خط کشی محورهای

مواصلاتی سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات خط کشی ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: این میزان خط کشی شامل اجرای ۱۶۵۰ کیلومتر به صورت پیمانی و ۴۵۰ کیلومتر به صورت امانی و با استفاده از توان دو اکیپ خط کشی فعال این اداره کل انجام شده است.

وی با تأکید بر التزام عملی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: راه اندازی اکیپهای امانی خط کشی سبب صرفه جویی اعتباری حدوداً ۳۰ درصدی در اجرای پروژههای مربوطه شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان از اجرای روکش آسفالت در سطح افزون بر ۳۳۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان در سال گذشته با هدف تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی راهها خبر داد و افزود: این اداره کل به منظور فراهم کردن زمینه تردد روان و ایمن کاربران جاده، با انجام مطالعات و بررسیهای لازم، اجرای طرحهای روکش آسفالت را با در نظر گرفتن حداکثر کارایی فنی و اقتصادی مورد توجه قرار داده است.

وی بازسازی چهار هزار و ۵۰۰ متر صفحات گاردریل، اجرای نیوجرسی به طول حدود ۱۷ کیلومتر و گاردریل در گستره ۱۲ کیلومتر، نصب ۸۵۰ متر مربع انواع تابلوهای اطلاعاتی در محورهای مواصلاتی و همچنین تکمیل ۱۸ کیلومتر روشنایی را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته عنوان کرد.

کرد افزود: همچنین رفع ۱۴ نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی با هزینه اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد ریال و بازسازی و تعمیر ۲۰۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است که نقش مهمی در تردد روان و ایمن و کاهش هزینهها در سیستان و بلوچستان به همراه داشته است.

آغاز فرآیند واگذاری زمین

جهت ساخت مسکن ملی در ایلام

رضا جعفریان معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام، گفت: پس از اتمام ثبت نام طرح مسکن ملی و تأیید پذیرفته شدگان پیامک جهت بارگذاری مدارک اولیه به متقاضیان ارسال شد.

وی افزود: تعدادی از متقاضیان این طرح هم اکنون نیازمند اخذ مجوز از ستاد کرونایی استان جهت تکمیل فرایند ثبت نام و حضور در شعب شهرستان بوده که این امر درحال پیگیری است. معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ادامه داد: متقاضیانی که اواخر اسفند ماه سال گذشته اقدام به ثبت نام جهت دریافت مسکن ملی کردهاند در مرحله اول تأیید نهایی نشده همچنان منتظر اعلام لیست نهایی و پذیرفته شده ازسوی وزارت راه و شهرسازی است.

وی بیان داشت: طی تفاهم نامه اولیه، یک قطعه زمین جهت ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی از سوی اداره کل راه و شهرسازی شهر ایلام واگذار شده و تلاش میشود نیمه دوم ماه سال جاری کار ساخت و ساز این واحدها آغاز شود.

رضا جعفریان ادامه داد: همچنین تفاهم نامه اولیه با اداره کل راه و شهرسازی جهت اجرای طرح اقدام ملی برای شهرستان دهلران برای ۱۵۰ واحد، مهران ۴۵۰ واحد، لومار ۲۰ واحد، ایوان ۹۰ واحد، آبدانان ۲۹ واحد، ملکشاهی ۲۰۲ واحد، دره شهر ۳۲۰ واحد، سرابله ۲۰ واحد و شهر ایلام ۱۴۰۰ واحد انجام و در دست پیگیری است. وی تاکید کرد: تحقق آمار فوق منوط به تأمین و اخذ برگ واگذاری زمین از اداره کل راه و شهرسازی است.

جعفریان تصریح کرد: در نهایت کلیه امورات مربوط به ثبت نام متقاضیان از طریق اطلاع رسانی به صورت پیامک خواهد بود

با نزدیک شدن به فصل گرما برگزار شد:

در روز بهره وری و بهینه سازی مصرف برق، نشست هماهنگی مدیریت مصرف برق با هدف همکاری سازمانها و ادارات در مدیریت پيک بار سال ۹۹ در استانداري کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست که باحضور دکتر افشین کریمی معاون توسعه مدیريت و منابع استانداري کرمانشاه، مهندس اسدي مديرعامل شرکت برق منطقهاي غرب، مهندس مرآتي مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه و نمايندگان سازمان برنامه ريزي و بودجه و معاونت برنامه ريزي بودجه استانداري برگزار شد، تصميمات اوليه براي مديريت بار مصرفي برق در تابستان سال ۹۹ گرفته شد تا مطابق سال قبل، برنامه ۰۹۹ (سال ۹۹ بدون خاموشي) اجرايي شود.

در آغاز این نشست، مهندس امیدعلی مرآتی با ارائه گزارش تصویری بر مدیریت پیک بار در آغاز فصل گرما تاکيد کرد و گفت: امسال نيز با همکاري صنايع، ادارات و مشترکين خانگي و کشاورزي درصدد هستيم تا تابستاني بدون خاموشي را سپري نمائيم. در اين زمينه اقداماتي همچون تغيير ساعات کار اداري و فعاليت صنايع، مديريت چاههای آب کشاورزي، استفاده از مولدهاي خودتامين (ديزل ژنراتورها) در سازمانها و قطع بار برنامهريزي شده ايستگاههاي CNG مدنظر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات مذکور میتواند باعث صرفه جویی ۷۰ مگاواتي گردد، تصريح کرد: براساس مصوبه هيئت وزيران ۲۰ درصد انرژي مصرفي ادارات بايد از انرژیهای تجديدپذيري همچون استفاده از سلولهاي خورشيدي تأمین گردد که در اين زمينه تاکنون ۹۴ واحد دولتي و عمومي و ۳ واحد خصوصي با ظرفيت توليد ۶۴۵ کيلووات توليد برق پاک، داراي سيستمهاي خورشيدي هستند. وی با اشاره به اینکه دمای ۲۵ درجه در فصل تابستان مناسبترین دما برای داخل اتاق است، افزود: براساس تصویب نامه هیئت وزیران ادارات مکلفاند نسبت به مدیريت مصرف برق و کاهش ۱۰ درصدي مصرف برق خود اقدام نمايند و درصورت داشتن مولدهاي خودتامين (ديزل ژنراتور) در زمان پيک بار برق استفاده نمايند. مهندس مرآتی با بیان اینکه اداراتی که از مولدهای خودتامین استفاده میکنند، سوخت دولتی دریافت مینمایند، اضافه کرد: شرکت توزيع برق استان کرمانشاه حاضر است به سازمانها و اماکني که امکان توليد برق از مولدهاي خودتامين و سیستمهای خورشيدي دارند، هزينه پرداخت ميكند و برق توليدي آنها را خريداري مينمايد. در پایان این نشست، دکتر کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه دستگاهها موظفاند درصورت داشتن دستگاههای خودتامين (ديزل ژنراتورها) استفاده نمايند، بر لزوم ايجاد زیرساختها جهت توليد برق پاک از واحدهاي سلول خورشيدي تاکيد کرد و گفت: باتوجه به اينکه تأمین برق پايدار و صرفه جويي درست از آن وظيفه همه ما است، در خصوص استفاده ادارات از مولدهاي خود تأمین نيز بايد بازديدهاي سرزده صورت بگيرد و حتي سیستمهای سرمايشي نيز كنترل گردد. معاون بهرهبرداری شرکت برق منطقهای غرب ضمن تشریح خلاصهای از فعالیتهای این معاونت در سال ۱۳۹۸ از تقویت شبکه و افزایش قابلیت اطمینان آن با بهبود شاخصها و محقق شدن صد در صدی اهداف پیشبینی شده و بهرهبرداری از پروژههای اصلاح و بهینهسازی در شرکت برق منطقهای غرب خبر داد. وی افزود: خوشبختانه در سال ۱۳۹۸ با تلاش مستمر و شبانهروزی گروههای تعمیراتی، پرسنل بهرهبرداری، دستگاه نظارت بر شرکتهای تعمیراتی و سایر واحدهای مرتبط، تأمین برق مطمئن و پایدار در تمامی شرایط را داشته است که البته مقایسه عملکردها با اهداف پیشبینی شده و شاخصهای استاندارد و دست یافتن به آنها روشن و آشکار است بهطوری که شاخص بهرهبرداری ضریب پایداری شبکه ۹۹.۹۵ درصد، شاخص ضریب آمادگی شبکه ۹۹.۸ درصد، شاخص انرژی توزیع نشده شامل خاموشی و قطعیهای ناشی از شبکه انتقال و فوقتوزیع ۰.۵۸ در ده هزار کیلوواتساعت و ضریب تلفات بخش انتقال ۲.۱۸ درصد میباشد که ضمن بهبود شاخصها نسبت به سال گذشته اهداف پیشبینی شده نیز صد در صد محقق شده است.

مهندس حسینی در پایان با اشاره به پروژههای مهم دیگر در همین زمینه گفت: تأمین تجهیزات و عملیات اجرایی بهینهسازی پستهای انتقال سقز، سنندج، بیستون و اسلامآباد غرب و نصب کلید برای ترانسهای ۲۳۰ کیلوولت موجود و مستقل نمودن آنها از باسبار مربوطه، طراحی، نصب، تست و راهاندازی مجموعههای کامل فالت و ایونت رکوردر برای پستهای ۲۳۰ کیلوولت اسلامآباد غرب، سنندج و چشمهسفید، تعویض رلههای باسبار پروتکشن ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت پست چشمهسفید با نوع زیمنس و تعویض رله باسبار پروتکشن سمت ۲۳۰ کیلوولت سنندج، نصب حفاظت CBF برای کلیه کلیدهای ۲۳۰ کیلوولت و بریکرهای ۶۳ کیلوولت ترانسهای قدرت در پستهای سنندج، اسلامآباد و چشمهسفید، خرید و نصب بیش از ۱۵۰ دستگاه کنتور اندازهگیری با کلاس دقت ۰/۲ و ۰/۵ برای پستهای انتقال و فوقتوزیع و نیز خرید و نصب بیش از ۱۰۰ دستگاه مودم روتر بهمنظور قرائت دقیق کنتورهای دفتر بازار برق، توسعه و بهروزرسانی نرمافزار KTCSCADA در مرکز دیسپاچینگ برق غرب و نیز بهروزرسانی کلیه سرورهای مربوطه در مرکز دیسپاچینگ، فراهم نموده شرائط لازم برای پایش فیدرهای ۲۰ کیلوولت در مرکز دیسپاچینگ برق غرب و نیز ایجاد مرکز دیسپاچینگ اضطراری در شرکتهای توزیع استانهای کرمانشاه، کردستان و ایلام بهمنظور پایش فیدرهای ۲۰ کیلوولت، نصب و پیادهسازی پروتکل TASE۲ در مرکز دیسپاچینگ برق غرب جهت ارتباط با مرکز دیسپاچینگ ملی که مراحل اولیه پروژه با موفقیت برای پنج ایستگاه انجام شده است و لینکهای ارتباطی (در مرحله راستیآزمایی میباشد)، خرید و نصب تعداد زیادی دوربین مدار بسته برای دفتر حراست و تجهیز پستهای انتقال و حساس برای کنترل از راه دور آنها و خرید تجهیزات ایمنی و بهداشت حرفهای برای امورهای بهرهبرداری در قالب پروژههای HSE از اقدامات دفتر اصلاح و بهینهسازی معاونت بهرهبرداری برق غرب در حوزههای مورد نظر میباشند.

اهواز: فرج-با برنامه ریزیهای صورت گرفته برای جلب همکاری صنایع، بیش از ۹ هزار مشترک در بخش صنعتی آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت در مدیریت مصرف برق در ساعات پیک بار اعلام کردهاند. سیاوش کریمی معاونت فروش و خدمات مشترکین این شرکت گفت، در راستای نیل به رونق تولید و جهش اقتصادی از تمام ظرفیتهای شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برای ارتقاء پایداری شبکه برق استفاده خواهد شد. وی با اشاره به این نکته که پتانسیل بهینه سازی و کاهش مصرف در بخش مشترکان صنعتی بسیار بالاست افزود، طرح ارتقاء سطح مشارکت مشترکان صنعتی در مدیریت بار توسط نهادهای تجمیع کنندهی پاسخگویی بار (طرحهای تشویقی) یکی از راهکارهای جلب همکاری این مشترکان میباشد که با انجام مدیریت مصرف و ارائه طرحهای مناسب میتوان به صنعت برق جهت گذر از پیک تابستان و جلوگیری از خاموشیهای بدون برنامه کمک شایانی نمود.

رئیس کمیته کاهش پیک بار شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت در سال گذشته مشارکت ۴ هزار مشترک صنعتی در قالب امضاء تفاهم نامه منجربه کاهش ۱۰۰ مگاوات از بار شبکه توزیع برق خوزستان گردید که در همین راستا انتظار میرود در تابستان سال جاری امضاء ۹ هزار تفاهم نامه با مشترکان بخش صنعتی منجربه کاهش بیش از ۲۰۰ مگاوات صرف جویی در مصرف برق ساعات اوج بار مصرف در استان خوزستان و کشور شود. سیاوش کریمی با اشاره به لزوم پایداری برق در تابستان بعنوان کالای حیاتی در استان خوزستان افزود، با نزدیک شدن به زمان پیک بار حساسیت پایداری شبکه بیشتر خواهد شد که در استان خوزستان بدلیل داشتن اقلیم گرمسیری و رطوبت بالا این امر اهمیت دوچندان دارد. وی در خاتمه گفت، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان همچنان که در سالهای گذشته نمونه موفق در اجرایی شدن طرحها و برنامههای مدیریت مصرف بوده است امسال نیز با عزمی جدی و راسخ جهت ارائه شبکه برق پایدار در خدمت رسانی به مردم و مشترکان انجام وظیفه خواهد نمود.

مصرف آب ساکنان استان البرز درهفته نخست خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است؛ بنابراین برای جلوگیری ازافت فشار یا قطع آب، رعایت صرفه جویی درمصرف ضروریست.

مهندس مهدی زاده مدیرعامل آبفای استان البرز دراین خصوص اظهارداشت: گرم شدن هوا وراه اندازی کولرهای آبی ورعایت توصیههای بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، برای شستن دستها از یکسو ومحدودیت منابع آبی استان از سوی دیگر موجب شد تا درهفته نخست خرداد امسال حجم مصرف آب شرب به ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار متر مکعب برسد که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است. وی توضیح داد: براساس توصیههای بهداشتی برای مقابله با کرونا، بطور میانگین درهر بارشستن دستها ۶ لیتر آب مصرف میشود که اگر هرفرد بطور میانگین ۱۰ بار درشبانه روز مبادرت به انجام این کار نماید بیش از ۶۰ لیتر به سرانه مصرف آب استان اضافه میشود. این درحالی است که باگرم شدن هوا وراه اندازی کولرهای آبی نیز حدود ۵۰۰ لیتر درشبانه روز به حجم مصرفی آب افزوده میشود که مجموع این مصارف درسطحی گسترده، حجم بار مصرفی بالایی را به شبکهی ذخیره وتوزیع آب شرب وارد میکند.

مدیرعامل آبفای البرز به مردم توصیه کرد: کوتاه کردن زمان استحمام، بستن شیرآب هنگام کف مالی دستها، سرکشی به کولرها وتنظیم شناور آنها واطمینان از سالم بودن شیلنگ کولر، پرهیز از شست وشوی حیاط وخودرو، آبیاری فضای سبز درهنگام شب یا صبح زود وپرهیز از غرقابی کردن باغچه را مدنظر قرار دهند. وی افزود: درشرایط فعلی قطعی آب بطور گسترده وعمومی نداریم اما دربعضی مناطق همچون گلشهر ومهرشهر درروز جمعه با افزایش شدید مصرف مواجه بودیم که منجر به افت فشار بخصوص درطبقات بالای ساختمانها شده بود. مهندس مهدی زاده از مشترکان آبفای البرز خواست به هیچ عنوان ازنصب پمپ مستقیم روی شبکه استفاده نکنند وحتما بعد از کنتور یک مخزن ذخیره آب به ازای هر خانوار ۲۵۰ لیتروسپس یک پمپ تعبیه شود تا آب به راحتی در طبقات بالای ساختمان جریان یابد.

اقدام تازه فولاد خراسان در تجهیز و به سازی سیمای شهر

عملیات احداث سازه بزرگترین نمایشگر تک صفحهای شهری استان خراسان رضوی، به همت و سرمایهگذاری مجتمع فولاد خراسان در نیشابور آغاز شد. پروژه آماده کردن سازه و نصب بزرگترین نمایشگر یکپارچه (موسوم به تلویزیون شهری با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس، رئیس شورای شهر، شهردار، مدیرعامل مجتمع فولاد خرسان و جمعی از مدیران شهری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان، مدیر عامل فولاد خراسان با بیان این که نصب این نمایشگر در راستای تعامل فولاد خراسان با مدیریت شهری نیشابور و از جمله اقداماتی است که در تجهیز و روزآمدی مبلمان شهری از سوی فولاد خراسان صورت گرفته است.

کسری غفوری افزود: فولاد خراسان در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی خود با استفاده از تجهیزات به روز و مرسوم در دنیا و نیز با هدف آگاهی رسانی عمومی در مورد «نقش صنعت عظیم فولاد در توسعه عمرانی، صنعتی و اقتصادی» منطقه اقدام به نصب این نمایشگر مینماید. مدیر عامل فولاد خراسان در ادامه افزود: در صورتی که تجربه نصب این نمایشگر شهری موفقیت آمیز باشد، دومین تلویزیون شهری در نقطه دیگری از شهر توسط این مجتمع سرمایهگذاری و نصب خواهد شد. غفوری با اشاره به این که سال گذشته احداث پارک خطی نیشابور را با هزینهی حدود ۲۰ میلیارد ریال در شهر نیشابور به انجام رساندهایم، گفت: برای نصب این نمایشگر که از استاندارترین و به روز ترین تجهیزات مشابه در کشور است، بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال از سوی فولاد خراسان هزینه شده و طول زمان اجرا و بهره برداری از آن حدود ۶۰ روز است.

وی از برنامه ریزی برای اجرای پروژهای فرهنگی، ورزشی و گردشگری در نیشابور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: فولاد خراسان از طرحهای برگزیده و ارزندهای که درشان مردم نیشابور باشد، استقبال میکند. شهردار نیشابور در ادامه این مراسم از فولاد خراسان، به عنوان معین اقتصادی شهرستان، به خاطر همراهی در اجرایی پروژههای شهری قدردانی کرد و اهمیت اجرای پروژه نمایشگر شهری را به لحاظ فرهنگی در دو بعد شهری و بین شهری که بتوان به وسیله آن پیامهای فرهنگی شهرستان را به زئران امام رضا (ع) به نمایش درآورد دانست و افزود: از طریق این نمایشگر پتانسیلهای شهرستان را معرفی و در حوزه آموزش شهروندی نیز بهرهمند میشویم. هاجر چنارانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه و شرایط اقتصادی حاکم وضعیت مجتمع فولاد خراسان در بورس و رکوردهای اخیر تولیدی را قابل تقدیر دانست و افزود: مردم شهرستان از این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان معین اقتصادی انتظاراتی دارند که امیدورایم شاهد اجرای طرحهای در راستای بهسازی سیما و منظر شهری باشیم. گفتنی است نصب این نمایشگر یکپارچه که مساحت صفحه آن بدون احتساب سازه نگهدارنده ۹۶ مترمربع است، به همت و سرمایهگذاری فولاد خراسان در ضلع جنوب غربی میدان امام رضا (میدان باغرود) و با هدف مشارکت مجتمع فولاد در بهسازی سیما و منظر شهری و در پی تفاهم به عمل آمده با شهرداری نیشابور صورت میگیرد.