معاون اجتماعی پلیس فتا هشدار داد:

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری با ترفند "دریافت اینترنت ارزان قیمت به دلیل کرونا" به شهروندان هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ رامین پاشایی گفت : در حالی که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن، مردم تصمیم به خانهنشینی گرفتهاند، متاسفانه عده ای هم از این معضل سوء استفاده کرده و اقدام به فریب کاربران با وعده اینترنت رایگان می کنند.

وی ادامه داد: در این روش، پیامی در گروهها و کانالهای شبکههای اجتماعی دست به دست میشود که برای دریافت اینترنت رایگانی که به مدت ۶۰ روز برای هر اپراتور تلفن همراه ارائه شده، میتوانید روی لینکی که در پیام هست، کلیک کنید؛ غافل از اینکه این لینک تنها روشی جدید برای فیشینگ محسوب میشود و درصورتی که اگر از افزونه ضدفیشینگ استفاده کنید، با وارد شدن به این سایت به شما اعلام میکند که احتمال فیشینگ وجود دارد و بهتر است از وارد شدن به آن خودداری شود.معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره بر اینکه اینترنت رایگان فقط برای مشترکان اینترنت ثابت یا اینترنت خانگی است و اینترنت همراه و سیار رایگان نیست، بیان داشت: کاربران نباید به هیچ وجه مورد فریب این دست تبلیغات اعم از دریافت شارژ رایگان، دریافت حجم اینترنت رایگان، اد کن جایزه بگیر و ... قرار بگیرند و به هیچ وجه اقدام به نصب اینگونه نرمافزارها نکنند.این مقام مسئول خاطر نشان کرد : بسیاری از نرمافزارهایی که در سایتها و شبکههای اجتماعی تبلیغ شده و رایگان برای نصب قرار دارد، میتواند یک بدافزار باشد که اقدام به جاسوسی از سیستم ویا سوءاستفاده از اطلاعات و امکانات
سیستم کند.

 

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش با بیان اینکه برای انتخاب جانشین کامران منزوی در هیات مدیره استقلال مذاکراتی صورت گرفته است، از قرارداد شائبهدار سرمربی پرسپولیس اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش مهر، مهدی علی نژاد در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر استعفای کامران منزوی از هیات مدیره استقلال و انتخاب جانشین وی اظهار کرد: مذاکراتی با بعضی از افرادی که مدنظر بوده اند انجام شده و تقریبا درمراحل نهایی است. باید تایید صلاحیت صورت بگیرد. مجمع باید تغییرات را تصویب کند. در مسیر هستیم و به زودی هم هیات مدیره استقلال و هم پرسپولیس ترمیم می شوند. علی نژاد درباره احتمال انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی والیبال تاکید کرد: وزارت ورزش به صورت کلی از مربیان داخلی حمایت می کند. در بسیاری از رشته ها پتانسیل خوبی داریم و مربیانی هستند که می توانند مسئولیت بگیرند. اگر فدراسیونی به صورت خاص مربی خارجی بخواهد، آن فدراسیون باید در شورای مربیان خارجی از طرحش دفاع کند. برای استخدام مربی خارجی وزارت ورزش و کمیته المپیک هم تا حدودی کمک می کنند. وی در خصوص ادعای مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص قرارداد شائبه دار یحیی گل محمدی با این باشگاه، تاکید کرد : اطلاعی ندارم. از خود مدیرعامل پرسپولیس سئوال کنید. علی نژاد درباره پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال که با انتقاد فیفا همراه بوده است، گفت: این نامه نگاری ها طبیعی است و در سازمان های بین المللی شبیه به این اتفاق می افتد. مطمئنم فدراسیون فوتبال مسیری را در پیش می گیرد که مشکلی پیش نیاید و بر اساس نقشه راه پیش بروند. نگرانی خاصی وجود ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از شدید بودن علائم بیماری کرونا در مصرف کنندگان مواد دخانی خبر داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا حیدری رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سن آغاز استعمال دخانیات اظهار کرد: در بسیاری از کشورها به طور متوسط سن شروع دخانیات
زیر ۱۵ سال است.او بیان کرد: علائم بیماری کرونا ویروس در افراد مصرف کننده مواد دخانی بسیار شدید است، زیرا استعمال مواد دخانی در ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن نقش دارد. مصرف کنندگان مواد دخانی که مبتلا به کرونا ویروس هستند، به ویژه ناقلان بدون علامت به دلیل سرفه مزمن سهم بالایی در انتقال این بیماری دارند.رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: به طور تقریبی همه تنباکوها به بدن آسیب میرسانند، بنابراین استفاده نکردن از این مواد سمی یکی از اصلیترین راهکارهای پیشگیری از مرگ در جهان است.او همچنین تصریح کرد: مهمترین فواید ترک دخانیات، افزایش قدرت دفاعی بدن برای مقابله با عوامل بیماریزا از جمله ویروس کرونا است.

بازیگر نقش «مژگان» در سریال «بچه مهندس» گفت: برای نقش مژگان به دنبال بازیگری بودند که چندزبانه باشد و از آنجا که به دلایلی چندزبانه هستم، نقش مژگان را به من پیشنهاد دادند.حدیث چهره پرداز بازیگر نقش «مژگان» در سریال «بچه مهندس۳» در گفتوگو با فارس اظهار داشت: همان زمان که فصل یک و دو بچه مهندس پخش شد این سریال را می دیدم و دنبالش می کردم.وی افزود: برای نقش مژگان ترجیحشان این بود که بازیگری چند زبانه پیدا کنند و از آنجایی که به دلایل شرایط زندگی مجبور به خواندن و یادگیری چند زبان شدم و چند زبانه هستم، دوستانی که از قبل من را می شناختند نقش مژگان را پیشنهاد دادند و افتخار می کنم که در کنار گروه حرفه ای بچه مهندس همکاری کردم.

وی که فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی و بازیگری است، افزود: شروع کارم با تئاتر بود و بعد در سریالهای «محله تهرونی ها»، «همسفران باد»، «کاراگاهان»، تله فیلم های «یک عصر دوباره»، «سایه»، «هنوز دیر نیست»، «جوجه تیغی ها»، «دنده معکوس» و فیلمهای سینمایی «زندگی خصوصی» و «پس کوچه های شمرون» و فیلم سینمایی «پاپ» به کارگردانی احسان عبدی پور بازی کردم. وی ادامه داد: به دلیل دو تابعیتی بودنم در انگلیس و جهانگردی در کشورهای بسیار، در سفرها و جغرافیاهای مختلف با فرهنگ های مختلف، دخترها و پسرهای زیادی را دیدم که بنا به شرایط مختلف از هم دور می شدند و عشق این معجون عجیب چه آدم هایی را که احیا کرده و چه آدم هایی را که بی مقصد و آواره.