جهش بیمه سرمد به کانال هزار میلیاردی

رئیس هیئت مدیره بیمه سرمد گفت: ما در سال ۹۸ جهش بزرگی در بخش پرتفوی شرکت داشتیم و توانستیم افق ۱۴۰۰ شرکت را دو سال زودتر محقق کنیم و به مرز پرتفوی هزار میلیاردی برسیم. مجتبی کاتب در تشریح فعالیتهای بیمه سرمد در سال ۹۸ گفت: بیمه سرمد در سال ۹۸ با جهش ۶۵ درصدی فروش، توانست ۱.۴ درصد از بازار بیمه کشور را به دست بیاورد و در اسفند ماه به مرز پرتفوی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برسد و به این شکل پیش از پایان سال اهداف هیئت مدیره را محقق کند.

رئیس هیئت مدیره سرمد افزود: پرتفوی شرکت در سال ۹۸، ۶۵ درصد رشد داشت و حالا در سال جهش تولید به قله پرتفوی یک هزار و ۳۰۰ میلیاردی فکر میکنیم. البته در کنار آن به فکر بهبود ترکیب پرتفوی سرمد هم هستیم و باید کاهش وابستگی به پرتفوی سهامداری را دنبال کنیم. هدف ما در سال ۹۸ این بود که پرتفوی شرکت را به ۶۱۱ میلیارد تومان برسانیم، اما در پایان سال، پرتفوی شرکت به مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید و در واقع هدف ما در سال ۱۴۰۰ دو سال زودتر محقق شد. در بحث بودجه نیز رشد قابل توجهی نسبت به بودجه مصوب داشتیم.

 

برنامهریزی روسای شعب برای افزایش سودآوری

معاون منابع انسانی بانک ملی ایران در مراسم معارفه رییس شعبه مستقل بازار با تاکید بر اینکه موقعیت این شعبه برای بانک بسیار استراتژیک است، گفت: اکنون بحث رقابت در بازار بانکی به صورت بسیار جدی مطرح است و روسای شعب باید برای افزایش سودآوری برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، حبیب الله رشید ارده در این مراسم که با حضورمعاونین مدیریت امور بازرسی، آقایان رضایی و ملک مجد روسای ادارات کل سرمایه انسانی و گزینش،حسن ذبیحی رییس شعبه مستقل تمرکز اسناد و معاونین و کارشناسان شعبه مستقل بازار برگزار شد، با بیان اینکه امروزه فضای بازار بانکی بسیار رقابتی است، اظهار کرد: سطح انتظارات از بانک ملی ایران بالاست. وی تصریح کرد: باید درآمدزایی شعب با اعطای تسهیلات کوتاه مدت و با رویکرد افزایش درآمدهای غیر مشاعی وکارمزد محور ، جذب منابع ارزان قیمت، صدور ضمانت نامهها ، وصول مطالبات و گشایش LC بالا ببریم که این مهم نیز با تلاش و برنامه ریزی روسای شعب محقق می شود. رشید ارده بیان کرد: یک مدیر توانمند میتواند با استفاده از تجارب گذشتگان، توانمندیهای همکاران، شایسته سالاری، جانشینپروری و تصمیم گیری درست به اهداف تعیین شده دست پیدا کند.

قدردانی وزیر تعاون از اقدامات بانک رفاه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامات شرکت پتروشیمی امیرکبیر در جریان مبارزه با ویروس کرونا در سطح شهرستان بندرماهشهر و بخشها و روستاهای مجاور منطقه قدردانی کرد. در متن تقدیرنامه وزیر، خطاب به دکتر غلامپور مدیر عامل این شرکت آمده است: «با عنایت به نامه استاندار خوزستان و ابراز رضایت از خدمات ارزنده جنابعالی و پرسنل آن مجموعه در زمان شیوع ویروس کرونا از جمله تأمین تجهیزات، ملزومات برای مردم مناطق محروم، ضد عفونی معابر و اماکن شهرستان بندر ماهشهر و بخشها و روستاهای مجاور و نیز تهیه و توزیع اقلام و بستههای معیشتی- بهداشتی، بدینوسیله مراتب قدردانی خود را اعلام نموده و از درگاه خداوند منان توفیقات روز افزون جنابعالی و همکاران شرکت پتروشیمی امیرکبیر را در سال "جهش تولید" مسئلت مینمایم.» گفتنی است، شرکت پتروشیمی امیرکبیر از شرکتهای زیر مجموعه بانک رفاه پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات پیشگیرانهای در سطح شرکت، کارکنان و خانوادههای آنها و شهرستان بندر ماهشهر و توابع آن و همچنین شهرستانهای شادگان، رامشیر، رامهرمز و امیدیه آغاز کرد. علاوه بر این، توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی بین خانوادههای مناطق محروم از دیگر خدمات پتروشیمی امیرکبیر در این ایام بوده است.

امضای تفاهمنامه

بانک صادرات و اتاق بازرگانی زنجان

مدیر شعب بانک صادرات ایران در استان زنجان برای حمایت از «جهش تولید» با اتاق بازرگانی این استان تفاهمنامه همکاری امضا کرد. مدیر شعب بانک صادرات ایران در استان زنجان با بیان اینکه این استان یکی از مناطق پرظرفیت و تاثیرگذار در صنعت کشور است، گقت: بانک صادرات ایران برای حمایت از تولید و تقویت همکاری با صنایع، معادن و بخشهای مختلف اقتصادی استان زنجان تفاهمنامه همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان امضا کرد. امید حشمتی اظهار کرد: در این تفاهمنامه انواع طرحهای بانکی در دست اجرای بانک صادرات ایران از جمله طرح «طراوت»، «همیان»، «همیاران سپهر»، «تبسم» و ... گنجانده شده و هر یک از اعضای اتاق بازرگانی زنجان بنا به نیاز میتوانند متقاضی دریافت این خدمات باشند. وی گفت: اعطای تسهیلات به اعضای اتاق بازرگانی زنجان و همچنین فعالان اقتصادی استان و ارائه خدمات ویژه و اختصاصی نیز از دیگر مفاد این تفاهمنامه همکاری است.

مدیرعامل بانک دی خبر داد:

گروه بانک و بیمه: دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در بازدید از شعبه کیش به ضرورت ارائه خدمات مطلوب به اصناف و فعالان اقتصادی در سال جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک دی؛ دکتر برات کریمی در دیدار با کارکنان شعبه کیش با اشاره به نقش بانکها در حمایت از تولید ملی در سال «جهش تولید» گفت: یکی از مهم ترین اولویت های بانک دی در سال های اخیر حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تلاش برای کمک به رونق اقتصادی کشور بوده است و این اولویت باید به صورت جدی در دستور کار شعب باشد.

کریمی، جزیره کیش را از نظر فرصت های جذب سرمایه گذاران، ارزشمند و ویژه توصیف کرد و گفت: اقتصاد کشور بر پایه حمایت بانک‎ها از سرمایه‎گذاران شکل گرفته و نظام بانکی نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصاد دارد و باید تلاش شود با حمایت از فعالان صنعتی و اقتصادی و متمرکز کردن سرمایهها در کشور، چرخه اقتصاد رونق بیابد.

مدیرعامل بانک دی بر لزوم اهتمام به مشتری مداری و ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن به مشتریان تاکید کرد و گفت: معرفی و تشریح محصولات جدید بانک و پاسخگویی سریع و دقیق به مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار میرود همکاران خدوم و تلاشگر با تسلط کامل به وظایف محوله و آگاهی لازم از دانش روز بانکداری به این نکات کلیدی توجه ویژهای داشته باشند. وی با اشاره به مزایای جذب منابع ارزان قیمت و حصول نتایج مطلوب در این زمینه طی چند ماه گذشته گفت:یکی از مهم ترین مزایای جذب منابع ارزان قیمت، کاهش نرخ تمام شده پول است که علاوه بر این که بانک را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می دهد موجب پایین آمدن نرخ تسهیلات و رونق اقتصادی می شود و انتظار می رود همکاران ستاد با ارائه ایده های خلاقانه در طراحی محصولات و خدمات تمام تلاش خود را به کار گیرند و همکاران شعب نیز با پایبندی به تکریم مشتریان نسبت به جذب منابع ارزان قیمت و تداوم این روند مثبت اهتمام ورزند.

کریمی با اشاره به موفقیت های چشمگیر بانک در زمینه کاهش مطالبات تاکید کرد: پیگیری وصول مطالبات باید بر اساس قانون و در راستای سیاستگذاری های کلان
بانک با جدیت بیشتری دنبال شود تا ضمن افزایش نقدینگی بانک، امکان بازگشت این منابع به چرخه اقتصادی کشور فرآهم شود.

کریمی، همچنین بر اهمیت فعالیت های ارزی شعب و نقش افرینی آن در سودآوری برای بانک اشاره کرد و گفت: جزیره کیش با توجه به دارا بودن ظرفیت های بالا در تولید، کسب و کار و حضور فعالان اقتصادی، بازرگانان و تجار در حوزه های مختلف از فرصت ویژهای برای
سرمایه گذاری در کشور برخوردار است و این ظرفیت می تواند زمینه مناسبی برای گسترش فعالیت های ارزی و ریالی شعب باشد.

گفتنی است در این دیدار صمیمی، کارکنان شعبه کیش بانک دی ضمن ارائه نقطه نظرات خود با مدیرعامل به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

دکترعلی صالح آبادی معتقد است نکته حائز اهمیت در سال ۹۹ بیش از سال گذشته، بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی به چرخه تجاری کشور است. دکتر علی صالح آبادی ، با حضور در ساختمان پژوهشکده پولی و بانکی، با دکتر شاپور محمدی رئیس این پژوهشکده دیدار کرد. مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران پس از بازدید از بخش های مختلف پژوهشکده در گفتگوی اختصاصی با ایبنا در مورد برنامه ریزی این بانک توسعه ای برای حمایت بیش از پیش از صادرکنندگان در سال ۹۹، گفت: با توجه به کاهش درآمدهای ناشی از فروش نفت،نکته حائز اهمیت در سال ۹۹ بیش از سال گذشته، بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی به چرخه تجاری کشور است. وی با اشاره به تمهیدات بانک مرکزی در مورد چگونگی بازگرداندن ارز حاصل از صادرات غیر نفتی توسط صادرکنندگان اعم از ارائه ارز صادراتی به سامانه نیما و وارد کردن ارز در قالب اسکناس، گفت: از آنجاییکه اسکناس به میزان کافی در کشور وجود دارد، در این بخش، مشکلات کمتری داریم؛ به طور خاص صادرکنندگانی که ارز خود را به صورت حواله دریافت می کنند، ضروری است، حتما ارز خود را به منظور واردات مواد اولیه تولید و کالای اساسی به سامانه نیما ارائه کنند.

رشد ۲۰ درصدی مصرف آب در پایتخت؛

گروه انرژی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: براین اساس رکورد مصرف آب تهران در طی ۵۰ سال اخیر شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، محمدرضا بختیاری با اشاره به مصرف آب در استان تهران اظهار کرد: در روزهای گذشته میزان مصرف نسبت به مدت مشابه ۱۳ درصد افزایش داشته، اما طی نهم تا یازدهم خردادماه ۹۹، میزان مصرف به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و رکورد مصرف آب در ۵۰ ساله اخیر در شهر تهران با مصرف ۳ میلیون ۶۸۰ هزار متر مکعب شکسته شد. مدیرعامل آبفای تهران تصریح کرد: متوسط مصرف آب در خرداد سال گذشته ۳ میلیون متر مکعب بود که این رقم امسال افزایش ۶۸۰ میلیون هزار متر مکعب داشته است. به گفته وی؛ شروع گرما زودرس و شیوع بیماری کرونا دو عامل مهم در اوج گیری میزان مصرف آب در استان تهران است.

مصرف آب تهران از ۳ میلیون متر مکعب عبور کرد

وی ادامه داد: طی سالهای گذشته در استان تهران و در بازه زمانی خرداد هیچ گاه مصرف آب از ۳ میلیون مترمکعب فراتر نرفته بود، اما از ابتدای خرداد میزان مصرف در حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رسید و با اوج گیری در
۱۰ و۱۱ خردادماه۹۹، به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب رسید و در ابتدای هفته پیک لحظهای مصرف آب به رقم بی سابقه ۵۱.۵ مترمکعب در ثانیه رسید. مدیرعامل آبفای تهران افزود: با شروع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته میزان مصرف افزایش ۲۵ درصدی داشت و با همکاری مردم روند رشد مصرف آب در ماههای اردیبهشت به ۱۱ درصد کاهش یافت، اما ظرف سه روز اخیر میزان مصرف آب ۲۱ درصد رشد داشته است. وی ادامه داد: برای تأمین آب سالم در استان تهران تمام سیستمهای آب و فاضلاب تهران اعم از تصفیه خانه وارد مدار شدند و با حداکثر توان مشغول خدمات رسانی هستند که این موضوع فشار مضاعفی را به سیستم آب و فاضلاب استان تهران وارد کرده است. وی ادامه داد: رشد سالیانه مصرف آب در استان تهران به طور میانگین بین ۲.۵ تا ۴ درصد است، اما به دلیل شیوع کرونا در کمترین حالت مصرف به زیر ۱۱ درصد نرسیده است. بختیاری عنوان کرد: هنوز به سقف آستانه تحمل تاسیسات آب و فاضلاب نرسیدهایم و در وضعیت سبز و نارنجی قرار داریم، اما واقعیت این است که در صورت ادامه وضع موجود و رسیدن به مرز ۴ میلیون مترمکعب شرایط برای تأمین آب سخت شود.

مصرف آب در تهران غیرطبیعی است

بختیاری عنوان کرد: حدود ۲۰ درصد مصرف آب شرب تهران مربوط به تهران است که این رقم با در نظر گرفتن جمعیت ۹ میلیونی آن غیر طبیعی است. وی افزود: وضعیت بارشهای اخیر مطلوب است، اما نکتهای که مردم مخصوصاً مشترکان استان تهران باید مد نظر داشته باشند محدودیت در تاسیسات شبکه آب و
فاضلاب است.

بختیاری تصریح کرد: در استان تهران ۵ سد بیشتر وجود ندارد و تاسیسات انتقال آب با محدودیت مواجه است و تصور اینکه بار هر بارش نهایت بهره برداری صورت میگیرد، صحیح نیست.

وی ادامه داد: حجم مخازن و میزان آب قابل انتقال برای شهر تهران محدودیت دارد ممکن است در سد امیرکبیر و طالقان آب مازاد وجود داشته باشد، اما محدودیتهایی برای  انتقال آن به استان تهران وجود دارد.

مدیرعامل آبفای تهران عنوان کرد: با وجود محدودیتهای موجود در سیستم آب و فاضلاب استان تهران و فشار مضاعف افزایش مصرف آب خدمات رسانی بدون حتی یک ساعت وقفه ادامه داشته است.

پروژه بید بلند خلیج فارس یک پالایشگاه گاز است که در شهر بهبهان فاز یک آن در حال فعالیت است و فاز دوم آن نیز در دست احداث میباشد. این پروژه که از آن بعنوان ابر پروژه نام برده میشود در ردیف چند پروژه بزرگی است که هر چند سال ممکن است در کشور اجرا شود. هزینههای این پروژه اگر بر اساس روز محاسبه شود حداقل بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار و هزینه کل آن بنا بر اعلام منابع رسمی ۳.۵ میلیار دلار بالغ میشود که رقم ریالی آن حدوداً یک عدد ۶۲ با ۱۲ صفر جلوی آن میباشد. چنین حجم بالای سرمایه گذاری در یک شهر نسبتاً کوچک باید منشاء تحولات بسیار مثبت اقتصادی بویژه در زمینه اشتغال و رونق اقتصادی باشد. چرا که هزینه ایجاد یک فرصت شغلی پایدار در اقتصاد ایران حدود ۴۵۰ میلیون تومان است و بنابراین با این حجم سرمایه گذاری باید ۱۳۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شود. اگر بر مبنای هزینه ایجاد یک فرصت شغلی در نرمهای جهانی حدود ۵۵ هزار دلار برای یک شغل هم محاسبه کنیم ۳.۵ میلیارد دلار میشد ۶۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد. این در حالی است که کل جمعیت بیکار استان خوزستان در سال ۹۶ حدود ۱۹۰ هزار نفر بوده که ۱۴ درصد جمعیت فعال استان را تشیکل میداده است. چنین سرمایه گذاری سنگینی میتوانست میزان بیکاری در استان را به رقم بین ۵ تا ۹ درصد کاهش دهد. یعنی کمترین نرخ بیکاری در کشور، اما نتیجه چه بوده است؟ نرخ بیکاری در سال ۹۸ نه تنها در استان خوزستان کاهش نیافته بلکه با نیم درصد افزایش به ۱۴.۶ درصد رسیده است. سرمایه گذاری در یک شهر آن هم در این حجم گسترده تبعات مختلف زیست محیطی، مصرف منابع طبیعی و مشکلات و مزاحمتهای عمومی را بدنبال دارد و اگر از ثروت مردم چنین هزینه سنگینی میشود برای شهر و استان میزبان هیچ عایدی نداشته باشد و حتی تاثیری در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال برای افراد بومی اثری نداشته باشد چگونه قابل قبول و توجیه است. البته به نظر میرسد که ضعف مدیریت بویژه کم تجربگی و عدم شفافیت در انتصاب مدیران از دلایل باشد که باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر انتفاع کشور از نعمت این سرمایه گذاری بزرگ مرم میزبان این سرمایه گذاری هم از فواید آن بهره مند گردند نه اینکه تنها ضرر و زیان چنین فعالیتهای نصیب مردم منطقه شود و یا بر رنج و مشکلات آنها اضافه گردد.